پیش بینی آینده ی سئو (SEO) و بهینه سازی وبسایت ها از زبان جان مولر

زمان مطالعه: 5 دقیقه
162 بازدید
پیش بینی آینده ی سئو (SEO) و بهینه سازی وبسایت ها از زبان جان مولر

سئو و بهینه سازی وبسایت در آینده دچار چه تغییراتی میشود؟

بروزرسانی های مختلف و مداوم ساختار الگوریتم های گوگل، باعث شده است تا بسیاری از شرکت ها و کسب و کارهای اینترنتی برای بهتر دیده شدن در صفحه نتایج جستجو مجبور شوند تمرکز زیادی بر فرآیند بهینه سازی سئو وبسایت خود داشته باشند.
اگر اهل وب گردی و خواندن مقاله های مرتبط با حوزه ی سئو هستید، میدانید که گوگل با بروزسانی الگوریتم های خود در تلاش است تا بتواند به مخاطبان خود کمک کند تا در سریعترین زمان ممکن بتوانند پاسخ نیازمندی های مختلف خود را در موتور جستجوی گوگل پیدا کنند.
در گفتگویی جان مولر نظریه ایی را درباره ی آینده ی سئو و بهینه سازی کسب و کارهای اینترنتی بیان کرد که در این مقاله ی منتشر شده در آژانس دیجیتال مارکتینگ راه دی ام قصد داریم آینده ی فرآیند سئو و بهینه سازی وبسایت ها را از زبان جان مولر بررسی کنیم.

رقابت سخت در رتبه بندی صفحات وبسایت ها

رقابت سخت در رتبه بندی صفحات وبسایت ها

سئو و بهینه سازی وبسایت ها فرآیندی مداوم است. بسیاری از شرکت ها و کسب و کارهای اینترنتی ممکن است سالها و مدت های زیادی بر روی بهینه سازی بخش های مختلف وبسایت خود کار کرده باشند.
این اتفاق باعث میشود تا به مرور این شرکت ها بتوانند به جایگاه مناسب خود در صفحه نتایج گوگل برسند. در آینده هر کدام از این شرکت ها میتوانند با رعایت قوانین جدید الگوریتم های گوگل، به لینک های برتر در صفحه نتایج گوگل برسند و جایگاه خود را در صفحه ی اول گوگل حفظ کنند.
اما ممکن است این سوال برای شما ایجاد شود که کسب و کارهای کوچک و تازه تاسیس، در آینده چگونه میتوانند با وبسایت های قدیمی رقابت کنند و به جایگاه مناسبی در صفحه نتایج گوگل برسند؟
جان مولر در این باره بیان کرد که شرکت های تازه تاسیس میتوانند با بررسی عملکرد های مختلف وبسایت ها قدیمی تر و آگاهی کامل از اصول سئو و قوانین جدید معرفی شده توسط گوگل، وبسایتی متناسب با قوانین سئو را طراحی کنند و به درآمد های میلیاردی برسند.
شرکت های کوچک و تازه تاسیس میتوانند راحتر از کسب و کارهای بزرگ تغییرات بوجود آمده ی گوگل را در وبسایت های خود پیاده سازی کنند و این موضوع باعث میشود که آنها بتوانند به راحتی با وبسایت های لینک های برتر در صفحه ی نتایج گوگل رقابت کنند.

آزمایش و بررسی عملکرد وبسایت ها از دید کاربران

آزمایش و بررسی عملکرد وبسایت ها از دید کاربران

بهبود تجربه ی کاربری (UX) وبسایتها، جزو آن دسته از مواردی است که میتواند بر عملکرد سئو وبسایت شما تاثیر فراوانی داشته باشد.
برای دریافت بازخورد مناسب از عملکرد وبسایت و رضایت کاربران خود نیاز دارید تا طرح مورد نظر خود را بر روی دامنه هایی پیاده سازی و اجرایی کنید که کاربران زیادی بتوانند از آن بازدید کنند. پس از بررسی عملکرد کاربران، به مرور زمان شما میتوانید بخش های مثبت و منفی وبسایت خود را شناسایی کنید و به طرح نهایی و کاربرپسندانه ی وبسایت خود برسید.
در صورتی که شما نتوانید عملکرد وبسایت خود را به درستی درک و تحلیل کنید، این اتفاق باعث میشود که نتوانید کم و کاستی های وبسایت خود را به درستی تشخیص دهید و آنها را برطرف کنید و این اتفاق میتواند رتبه سئو وبسایت شما را کاهش دهد.
بهتر است عملکرد وبسایت خود را بر روی دامنه های فعال و پربازدید پیاده سازی کنید.

سئوکاران نیازی به دانستن کد و دانش برنامه نویسی ندارند

سئوکارها نیازی به دانش برنامه نویسی ندارند

اگر شما هم جزو علاقه مندان به حوزه ی کاری سئو و بهینه سازی وبسایت ها هستید، حتما به این نکته باید توجه داشته باشید که یک متخصص سئو برای فرآیند بهینه سازی وبسایت ها نیازی به دانش برنامه نویسی و کدنویسی ندارد.
البته وبمستران و متخصصین سئو که تا حدودی با مفاهیم برنامه نویسی آشنا هستند میتوانند دید بهتری نسبت به تغییرات ساختار های وبسایت داشته باشند.
برای موفقیت در حوزه ی سئو لازم است که شما الگوریتم ها و بروزرسانی های مداوم موتور جستجوی گوگل را بشناسید و قوانین طراحی شده ی جدید گوگل را بتوانید در ساختار پروژه ها و وبسایت های خود پیاده سازی کنید.
بطور مثال تاثیرات یادگیری ماشین در سئو  وبسایت ها جزو مواردی است که توانسته است به کاربران موتور جستجوی گوگل کمک به سزایی کند.
شما با شناخت دقیق قوانین و اصول سئو میتوانید در فرآیند استراتژی سئو  و بهینه سازی وبسایت ها و پروژه های خود به نتایجی عالی و فوق العاده ایی برسید.

پیش بینی های تغییرات سئو از زبان جان مولر

۱ – رقابت وبسایت ها

در آینده احتمالا رقابت وبسایت ها برای رسیدین به لینک های برتر در صفحه نتایج گوگل سخت از قبل میشود و به مرور زمان قوانین تعریف شده برای بهینه سازی وبسایت ها سخت تر و گسترده تر از قبل خواهد شد.

۲ – استراکچردیتاها

بروزرسانی های داده های ساختار یافته یا استراکچردیتاها باعث میشود تا موتور جستجوی گوگل بتواند دقیق تر از گذشته موضوعات مختلف وبسایت ها را شناسایی کند و داده های ساختار یافته میتواند فرصت ویژه ایی برای بازدید بهتر و بیشتر کاربران وبسایت ها باشد.

۳ – سرعت وبسایت ها

سرعت وبسایت ها

سرعت جزو عواملی است که میتواند تاثیر فراوانی بر میزان نرخ کلیک و نرخ تبدیل وبسایت شما داشته باشد. ساختارهایی مانند تکنولوژی AMP در آینده از بین نخواهد رفت، اگر چه ممکن است در آینده ساختار AMP دچار تغییرات و بروزرسانی هایی برای عملکرد بهتر آن شود.

۴ – برگزاری رویدها و ایونت ها

برگزاری رویدها و ایونت ها

با گسترش بیماری کوید ۱۹، این روزها بسیاری از ایونت ها و رخدادها بصورت آنلاین برگزار میشود، در آینده نیز گسترش کسب کارهای اینترنتی این امکان را فراهم میکند تا افراد بتوانند بیشتر از گذشته کسب و کار خود را بصورت آنلاین مدیریت کنند.

۵ – ارائه ی راهکارها و روش های جدید سئو

ارائه ی راهکارها و روش های جدید سئو

در آینده ممکن است ساختار های مختلفی به فرآیند سئو و بهینه سازی وبسایت ها اضافه شود و روش ها و راهکار های جدیدی معرفی شود و این اتفاق بتواند بر روی جستجوی ارگانیک وبسایت ها تاثیرات فراوانی داشته باشد.

چکیده مقاله

بروزرسانی های مداوم موتور جستجوی گوگل باعث شده است تا صاحبان کسب و کارهای اینترنتی بیش از قبل به فرآیند سئو و بهینه سازی وبسایت های خود توجه داشته باشند.
در آینده عوامل زیادی میتواند در فرآیند بهینه سازی وبسایت ها ثاثیر داشته باشد.
تغییرات مختلف در ساختار الگوریتم های موتور جستجوی گوگل باعث میشود تا رقابت برای رسیدن به جایگاه عالی در صفحه نتایج گوگل سخت تر از قبل شود، با این حال شرکت های تازه تاسیس میتوانند با رعایت کامل قوانین و استراتژی سئو مناسب و همچنین استفاده از تجربیات وبسایت ها قدیمی، به نتایج عالی در صفحه ی نتایج جستجو برسند.

امیدواریم که در این مقاله توانسته باشیم اطلاعات مناسبی را برای بهبود سئو وبسایت شما در اختیارتان قرار دهیم و شما میتوانید با به اشتراک گذاری این مقاله درجهت افزایش سطح دانش افراد فعال در حوزه سئو و دیجیتال مارکتینگ به ما کمک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

اشتراک گذاری مقاله

با اشتراک گذاری مقاله هم به دوستانتان لطف کردید هم به ما 🙂

جدید ترین مقالات دیجیتال مارکتینگ

دوره های رایگان دیجیتال مارکتینگ

مقاله
نظرات
اشتراک گذاری
فهرست