در ابتدا لری پیج و سرگی برین هر دو گوگل را به عنوان یک موتور جستجوی خصوصی راه اندازی کردند و در ادامه سرویس های زیادی را به این موتور جستجوگر اضافه کردند و اگر نگاهی با تاریخ ظاهر کاربری گوگل از سالی که شروع به فعالیت کرد تا به امروز بیاندازیم متوجه میشویم این ظاهری که ما الان شاهد آن هستیم حاصل سال ها A/B تست و تغییرات متعدد است.
گوگل همیشه در تلاش است تا بهترین کیفیت را به کاربران ارائه دهد. در خیلی از برهه ها گوگل سعی کرده تا با تغییرات جزئی متوجه واکنش ناخودآگاه کاربران به آن تغییر باشد. هر چند شایان ذکر است که این تغییرات فقط در ظاهر کاربری نیست و اگر کمی در دنیای سئو عمیق تر شویم میتوانیم متوجه شویم که طبق آمار منتشر شده در سایت MOZ سال ۲۰۱۸ تقریبا ۳۲۳۴ تغییر در الگوریتم های گوگل به وجود امده که با کمی تامل میتوانیم متوجه شویم که گوگل همیشه در تلاش است تا کیفیت جستجو را به عالی ترین حالت ممکن در بیاورد.
اخیرا متوجه شدیم که شرکت گوگل در حال تست در زمینه قسمت ظاهری نتایج جستجو است. با توجه به عکس هایی که در گروه ها و فروم های بزرگ دنیا در حال انتشار است گوگل در حال تست ظاهر در انتهای نتایج جستجو یا همان جستجوهای مرتبط (Searches Related) است.
همانطور که در عکس های زیر میبیندگوگل در حالت تست های مختلف بر روی این بخش است.
ولی در حال حاضر اگر دقت کنید گوگل در حال تست این قسمت با ذره آیکون ذره بین و رنگ آبی سایه دار است.
همین موضوع میتواند به ما نشان بدهد که برای افزایش کیفیت باید حتما سعی کنیم با تست کردن ساختارهای مختلف و بررسی واکنش ها بتوانیم به ایده آل ترین ساختار ظاهر کاربری برای سایت خودمان برسیم.
امیدواریم از مطاله این مقاله لذت برده باشید. لطفا این مقاله را با دوستان و علاقه مندان به دنیای موتورهای جستجو به اشتراک بگذارید.
۳ دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید
سلام اقای تیموری خدا قوت واقعا، همیشه با مقالات بروزرتون مارو هم بروز میکنید
مرسی بابت انتشار مطالب به روز
سلام اقای باقری سپاس از لطف و توجه شما
آرزوی بهترین ها رو برای شما دوست عزیز داریم.