راهنمای کامل استفاده از IGTV اینستاگرام
در سالهای اخیر همه ما متوجه قدرت و اهمیت محتوای ویدیویی شدیم. با یک نگاه گذری می توانید ببینید که خود فیسبوک روزانه ۸ میلیارد بازدید ویدیویی دارد. رقم قابل توجهی است، اینطور نیست؟
جدای از این، محتواهای ویدیویی باعث شده اند افرادی که به ندرت و سختی شناخته میشدند، به سلبریتیهای جوان امروزی تبدیل شوند، برای مثال، جاستین بیبر! همه این ها به لطف محتواهای ویدیویی است.
اینکه اغلب مردم محتوای ویدیویی را به هر محتوای دیگری ترجیح می دهند، اصلا جای تعجب ندارد. طبق پیشبینی Cisco (سیسکو، پیشگامی جهانی در زمینه فناوری اطلاعات، شبکه و امنیت سایبر است) بیش از ۸۰% ترافیک اینترنت در سال ۲۰۱۹ به محتوای ویدیویی اختصاص داده شد بود.
از فیسبوک و یوتیوب بگذریم، آیا چیزی در مورد اینستاگرام شنیده اید؟ همان طور که خودتان هم می دانید برای اینکه بتوانید ویدیویی را در فید اینستاگرام منتشر کنید، حتما باید ۱ دقیقه باشد. خب، این موضوع محدودیتهای زیادی را برای کاربران و اکثر کسب و کارها به وجود می آورد. اما قضیه به همین جا ختم نمی شود. زیرا اینستاگرام برای این مشکل هم راه حلی پیدا کرده است و آن را IGTV نامگذاری کرده است.
IGTV اینستاگرام حلال مشکل شماست. در سال ۲۰۱۸، اینستاگرام قابلیت جدید خودش که IGTV نام داشت را به کاربران معرفی کرد. در حالی که در استوری اینستاگرام تنها می توانید به ازای هر استوری ۱۵ ثانیه ویدیو منتشر کنید و برای پستها هم فقط باید ویدیوهای ۱ دقیقه ای پست کنید. اما در IGTV اینستاگرام خبری از این محدودیتهای زمانی نیست.
IGTV اینستاگرام چیست؟
IGTV اینستاگرام قابلیت جدید این پلتفرم (بستر) محبوب است که به کاربران اجازه می دهد ویدیوهای عمودی و طولانی مدت تهیه کنند. برخلاف استوری اینستاگرام، در IGTV اینستاگرام همه کاربران می توانند بیش از ۱۰ دقیقه ویدیو آپلود کنند. این در حالی است که کاربران تیک آبی و محبوب اینستاگرامی می توانند ۶۰ دقیقه ویدیو بارگذاری کنند!
این قابلیت، مزیتهای زیادی دارد. مهم ترین آن این است که در IGTV اینستاگرام خبری از تبلیغات نیست. درست برخلاف یوتیوب که همیشه شاهد تبلیغات هستیم.
طبق گفته مدیر عامل این شرکت، در حال حاضر آن ها تمام تمرکز خودشان را بر روی تعامل و ارتباط موثر با کاربر گذاشته اند. همین موضوع باعث شده است که کاربران زیادی حتی از روی حس کنجکاوی به سراغ IGTV اینستاگرام بروند و آن را به بقیه پلتفرمها ترجیح بدهند.
علاوه بر این، IGTV اساسا برای تلفنهای هوشمند طراحی شده است. ویدیوهای IGTV، عمودی هستند و نیازی نیست که شما گوشی را بچرخانید. همچنین ضبط ویدیوهای عمودی راحتتر است و شما می توانید مستقیم آن ها را از گوشی آپلود کنید، اما ویرایش حرفه ای تر ویدیوها قطعا سخت خواهد شد.
اگر که در مورد IGTV اینستاگرام کنجکاو هستید و دوست دارید که آن را برای کسب و کارتان امتحان کنید، یا حتی اگر به دنبال این هستید که چه برندهایی را باید دنبال کنید در جای درستی هستید. ما در این جا تمامی چیزهایی که باید در مورد IGTV اینستاگرام بدانید را کنار هم جمع کرده ایم.
چطور به IGTV اینستاگرام دسترسی پیدا کنید؟
همان طور که می دانید IGTV اینستاگرام علاوه بر اینکه در خود اینستاگرام در دسترس است در یک نرمافزار جدا هم ارائه شده است. یعنی شما می توانید اپلیکیشن آن را دانلود و نصب کنید. برای اینکار تنها کافی است با توجه به سیستم عامل تلفن هوشمندتان به اپ استور یا گوگل پلی بروید و برنامه را جستجو کنید. اگر هم که نمیخواهید برنامه را نصب کنید تنها کافی است به دنبال آیکون تلویزیون در اینستاگرامتان باشید، همین!
مدت زمات ویدیوهای IGTV
تمامی کاربران اینستاگرامی می توانند در IGTV ویدیو آپلود کنند. این ویدیوها باید بین ۱۵ ثانیه تا ۱۰ دقیقه باشند. البته که اکانتهایی که فالوورهای بیشتری دارند و تیک آبی اینستاگرام را گرفته اند می توانند حتی تا ۶۰ دقیقه هم ویدیو آپلود کنند.
از طرفی اگر قصد دارید که ویدیویی ۱ ساعته آپلود کنید باید از طریق نسخه وب و با کامپیوتر این کار را انجام دهید.
چطور در IGTV اینستاگرام یک کانال درست کنید؟
برای اینکه بتوانید در IGTV کانال خودتان را بسازید، ابتدا باید برنامه را دانلود کنید. بعد از دانلود برنامه، با استفاده از پسورد و نام کاربری اینستاگرامتان به برنامه لاگین کنید. سپس وارد بخش تنظیمات شوید و در آن جا Create Channel را انتخاب کنید. به همین راحتی می توانید کانال خودتان را در IGTV درست کنید.
ویرایش عنوان و توضیحات ویدیو در IGTV اینستاگرام
برای اینکه بتوانید یک ویدیو در IGTV آپلود کنید و عنوان و توضیحات ویدیو را ویرایش کنید کافی است مراحل زیر را دنبال کنید :
- ابتدا اپلیکیشن را باز کنید و سپس پروفایل خودتان را انتخاب کنید. بعد از آن بر روی Upload video کلیک کنید.
- دسترسی به ویدیوها را برای IGTV صادر کنید و سپس یکی از ویدیوها را انتخاب کنید.
- بعد از انتخاب ویدیو از گوشه سمت راست Next را بزنید.
- در مرحله بعدی شما می توانید عنوان و توضیحات مربوط به ویدیو را بنویسید. همچنین می توانید تصویر کاور ویدیو را تغییر دهید.
- بعد از اینکه کارتان تمام شد، تنها کافی است بر روی Post کلیک کنید.
آنالیز و بررسی IGTV اینستاگرام
همان طور که قبلا هم گفتیم اینستاگرام به صورت Built-in (درونی) دارای یک ابزار آنالیز است که اینسایت اینستاگرام (Insight) نام دارد. این قابلیت برای IGTV هم در دسترس است. یعنی بعد از اینکه شما ویدیو خود را آپلود کردید، می توانید به این اطلاعات دسترسی پیدا کنید. اطلاعاتی مثل تعداد لایکها، کامنتها، تعداد دیده شدن و حتی نقطهای از ویدیو که بیشتر در آن جا کاربران توقف کرده اند.
برای اینکه به این اطلاعات دسترسی پیدا کنید، ابتدا وارد برنامه شوید و بر روی یکی از ویدیوهایی که قبلا آپلود کرده اید کلیک کنید. سپس مراحل زیر را دنبال کنید :
- ویدیو را باز کنید و از پایین صفحه بر روی ” … ” کلیک کنید.
- از منوی باز شده View Insights را انتخاب کنید.
- اینجا اینسایت ویدیو را می بینید. از متریکهای تعاملی گرفته تا متریکهای مربوط به مخاطبین.
چطور کانال ها و ویدیوهای مورد نظرتان را در IGTV پیدا کنید؟
- زمانی که برنامه را باز می کنید، می توانید با کلیک بر روی آیکون ذره بین وارد بخش جستجو شوید. در اینجا می توانید به راحتی ویدیوها و کانال های مورد نظرتان را جستجو کنید.
- اگر که دقیقا نمی دانید به دنبال چه چیزی هستید می توانید به سراغ ویدیوهایی که در بخش Accounts you are following، popular videos و recommended for you بروید.
- همچنین اگر که در اینستاگرام هستید می توانید IGTV هر کاربر را در صفحه اصلی پروفایلش ببینید. البته اگر که ویدیویی آپلود کرده باشند.
تماشای ویدیو در IGTV
به محض اینکه وارد محیط IGTV اینستاگرام می شوید، یک ویدیو برایتان پخش میشود. شاید دلیل این کار غرق کردن کاربران در محتوا بوده باشد.
برای اینکه یک ویدیو را پلی (پخش) کنید، تنها کافی است آن را انتخاب کنید. همچنین اگر از ویدیویی راضی نبودید می توانید با اسکرول کردن صفحه به سراغ گزینههای بهتر بروید. به طور کلی ۴ دسته بندی در این بخش وجود دارد: For you، Following، popular و continue watching.
در زیر هر کدام از این دستهبندیها تعدادی ویدیو وجود دارد که می توانید به اسکرول کردن به سمت راست و چپ به ویدیو دلخواهتان برسید. همچنین بخشی برای جستجو محتوا وجود دارد. در بخش جستجو میتوانید ویدیو و کانال مورد نظرتان را جستجو کنید.
بهترین کانال های IGTV و برندهایی که باید دنبال کنید کدام اند؟
به طور کلی فقط تعداد محدودی برند و کانال هستند که ویدیوهای منحصر به فرد و تاثیرگذاری تولید می کنند. اگر که شما تازه کسب و کارتان را راه اندازی کرده اید و به دنبال ایده و الهام گرفتن هستید بهتر است این کانال ها را دنبال کنید :
- نتفلیکس
- اسپاتیفای
- Vistaprint
- Airbnb
- Tastemade
- Buzzfeed
- National Geographic
- BBS News
- The Daily Show
- Nike Football
- CBSThisMorning
- MTV
- Food Network
معروف ترین اینفلوئنسرها در IGTV کدام اند؟
با اینکه IGTV به اندازه خود اینستاگرام و یا یوتیوب مخاطب ندارد، اما با این حال تعدادی از اینفلوئنسرها هستند که فعالیت موثری در این اینجا دارند. همچنین IGTV هم فیچرهای (قابلیتها) خوبی در اختیار این کاربران قرار می دهد. برای مثال آن ها می توانند ویدیوهای طولانی آپلود کنند! این خودش قدم بسیار بزرگی است.
علاوه بر این، مخاطبینی که IGTV را دنبال می کنند بیشتر از قشر جوان جامعه هستند که به دنبال محتوای تازه و منحصر به فرد هستند.
تعدادی از اینفلوئنسرهایی که محتوای ارزشمند در IGTV آپلود می کنند عبارت هستند از :
- Lele Pons
- Zoella Beauty
- Chiara Ferragni
- Hannah Stocking
- Anwar jibawi
- Huda Kattan
- King Bach
- Murad Osmann
- Nash Grier
- King Keraun
چطور یک ویدیو IGTV را به اشتراک بگذارید؟
- ویدیو مورد نظرتان را باز کنید.
- اگر که از اینستاگرام استفاده می کنید تنها کافی است بر روی آیکون هواپیمای کاغذی کلیک کنید و ویدیو را برای کاربر مورد نظرتان ارسال کنید. همچنین می توانید قبل از ارسال، پیام خودتان را بنویسید و آن را همراه ویدیو بفرستید.
- اما اگر از خود برنامه IGTV استفاده می کنید، از پایین ویدیو … را انتخاب کنید. در نهایت از منوی باز شده Copy link را انتخاب کنید. حال می توانید لینک این ویدیو را با دوستان خودتان به اشتراک بگذارید.
کلام آخر
به طور کلی اینکه آیا از IGTV اینستاگرام استفاده کنید یا نه، تا حد زیادی به کسب و کارتان بستگی دارد. باید ببینید که این برنامه و محتوای موجود در آن هیچ مزیتی برای برندتان دارد یا نه؟ یا اینکه مخاطبین شما هر محتوایی که در هر جایی منتشر می کنید را دنبال می کنند؟
اما اگر کسب و کار اینستاگرامی شما محبوبیت زیادی دارد، شاید بهتر باشد یکبار هم که شده IGTV اینستاگرام را امتحان کنید. تنها کافی است تلفن هوشمندتان را بردارید، یک ویدیو از پشت صحنه کسب و کارتان ضبط کنید و آن را با مخاطبین خود به اشتراک بگذارید. در نهایت insight مربوط به ویدیوی منتشر شده، حقیقت را به شما می گوید.
۲ دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید
اینفلوئنسر IGTV بودن جداست از اینفلوئنسر اینستاگرام؟
سلام آقای عرفانی عزیز سپاس از حسن توجه شما
نه فرقی بین اینفلوئنسرهای IGTV و اینستاگرام و جود نداره
با آرزوی بهترین ها برای شما