افزونه ی AMP وردپرس به نسخه ۲.۰ بروزرسانی شد

زمان مطالعه: 5 دقیقه
1K بازدید
افزونه ی AMP وردپرس به نسخه 2.0 بروزرسانی شد

امکانات نسخه ۲.۰ افزونه AMP

امکانات نسخه 2.0 افزونه AMP

به تازگی افزونه ی وردپرسی AMP بروزرسانی شد. نسخه ۲.۰ از افزونه ی AMP، هم اکنون برای صاحبان وب سایت های وردپرسی در دسترس است.
Amp راهکاری برای افزایش سرعت وب سایت ها در نسخه ی موبایل میباشد که توسط شرکت گوگل معرفی شد.
این روزها بسیاری از وبسایت ها، از فناوری AMP استفاده میکنند.
صاحبان وبسایت های وردپرسی پس از نصب افزونه ی AMP به راحتی و با کمترین امکانات میتوانند وبسایت خود را برای نسخه های موبایل بهینه و پرسرعت کنند.
در این مقاله منتشر شده در آژانس دیجیتال مارکتینک راه دی ام، قصد داریم امکانات جدید افزونه ی AMP را با هم بررسی کنیم.

امکانات موجود در ورژن ۲.۰ فزونه ی AMP وجود دارد به شرح زیر میباشد:

بروزرسانی حالت Reader Mode

انواع قالب ها با ساختار های متفاوت می توانند از افزونه AMP استفاده کنند و این افزونه با بسیاری از قالب ها سازگاری دارد.
اگرشما همچنان از ورژن قدیمی AMP (نسخه ۱.۰) استفاده میکنید، جای نگرانی نیست و ورژن قدیمی افزونه AMP هم با بسیاری از قالب ها سازگاری دارد.

در آپدیت جدید AMP نسخه ۲.۰  بخش هایی از وبسایت ها مانند:
مگامنو، لوگو، نظرات کاربران و تغییرات در طراحی قالب های وبسایت هم، توسط افزونه AMP پشتیبانی میشود.

شخصی سازی AMP در حالت Reader Mode

در بخش Reader Mode برای انجام و تغییرات تنظیمات افزونه، به دو روش میتوانید عمل کنید.

  • میتوانید از تنظیمات پیشفرض حالت Reader Mode افزونه AMP استفاده کنید.
  • میتوانید تنظیمات دلخواه خود را پیاده سازی کنید و وبسایت شما از این تنظیمات دلخواه شما پیروی کند.

ایجاد هماهنگی در تنظیمات عمومی صفحات با افزونه AMP

در هنگام استفاده از افزونه ی AMP گاهی ممکن است شما بخواهید تنها برای بخش های خاصی از وبسایت امکانات این افزونه را فعال میکنید و در تمامی بخش ها نیاز به فعال سازی این افزونه نداشته باشید.
در این حالت افزونه ی AMP هماهنگی ایی را بین بخش های مختلف یک وبسایت که ویژگی AMP را ممکن است بصورت فعال داشته و یا نداشته باشند، ایجاد میکند. بصورتی که کاربران وبسایت، بخش های مختلف هر صفحه مانند لوگو ، پس زمینه، منو صفحه و … را با زمان یکسانی بازدید میکنند.

انعطاف پذیری در افزونه AMP

انعطاف پذیری در افزونه AMP

گاهی ممکن است شما با نصب افزونه AMP نیازی نداشته باشید که فناوری AMP برای تمامی بخش های قالب و وبسایت شما فعال باشد.
همان طور که در تصویر بالا مشاهده میکنید، شما میتوانید از بخش تنظیمات این افزونه، بصورت دستی مشخص کنید که کدام بخش های وبسایت ازساختار AMP پیروی کنند.

کاهش حجم صفحات Css با افزونه AMP

کاهش حجم صفحات Css با افزونه Amp

افزونه ی AMP میتواند حجم هر کدام از صفحات Css موجود در وب سایت را حداکثر به مقدار ۷۵ کیلوبایت کاهش دهد.
در اثر این کاهی حجم فایل های Css، خطوطی از کدهای نوشته شده به زبان Css که بلا استفاده هستند نادیده گرفته میشوند و سرعت خواندن این صفحات توسط مرورگرها افزایش می یابد و در نتیجه سرعت بارگذاری وبسایت شما هم افزایش پیدا میکند.

بروزرسانی ابزار اعتبار سنجی موجود در افزونه AMP

اعتبارسنجی محتویات بخش Editor

در هنگام نصب افزونه ی AMP در وب سایت های وردپرسی، همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید در منوی Amp Validated Urls، میتوانید در هنگام استفاده از ویرایشگر گوتنبرگ محتویات نا معتبر موجود در صفحات AMP را شناسایی کنید.

اعتبارسنجی محتویات بخش Editor

فهرست ارورها در AMP

شما میتوانید در تب AMP و در بخش Error Index در افزونه ی AMP، تمامی خطا ها و مشکلات صفحات وبسایت خود را تجزیه تحلیل و بررسی کنید.

فهرست ارورها در Amp

گزارش عملکرد صفحات AMP در وردپرس

پس از فعال سازی افزونه AMP در وبسایت های وردپرسی، آیکنی با نام AMP در نوار مدیریتی وردپرس ایجاد میشود که اطلاعات دقیقی از محتویات نا معتبر در صفحه وبسایت، میزان Css استفاده شده در سایت بصورت درصدی و فعال بودن یا نبودن AMP برای آن صفحه از وب سایت را نمایش میدهد.

گزارش عملکرد صفحات Amp در وردپرس

محدود سازی دسترسی ها با افزونه ی AMP

در نسخه ی قدیمی افزونه ی AMP اگر شما به فردی برای ویرایش و بارگذاری محتوا هایی که ویژگی AMP را بصورت فعال داشتند، دسترسی میدادید، امکان توسعه و اعتبارسنجی در صفحات AMP برای آن کاربر وجود داشت. اما در نسخه جدید منتشر شده از این افزونه، مدیران وبسایت ها میتوانند دسترسی برای تغییرات، توسعه و اعتبارسنجی در AMP را محدود و شخصی سازی کنند.
یکی از دلایل فراهم سازی این محدود سازی ها توسط افزونه AMP این میباشد که افراد متخصص فقط بتوانند مشکلات مربوط به اعتبارسنجی صفحات AMP را شناسایی و برطرف سازند.

غیرفعال سازی افزونه های ناسازگار با AMP

در آپدیت جدید افزونه ی AMP، مدیران و صاحبان وب سایت ها میتوانند افزونه های ناسازگار با افزونه AMP را شناسایی کنند و آن ها را غیرفعال سازند.
این ویژگی باعث میشود در روند کار انواع افزونه ها در کنار افزونه AMP تداخلی رخ ندهد.

غیرفعال سازی افزونه های ناسازگار با AMP

AMP در نسخه موبایل وبسایت ها

در هنگامی که افزونه ی AMP برای وبسایتی فعال باشد، کاربرانی که با موبایل وبسایتی را بررسی میکنند بصورت خودکار، امکانات افزایش سرعت سایت، بهینه سازی Css های بلا استفاده و… برای آنها اتفاق می افتد و وبسایت را با سرعت زیادی مطابق با ساختار فناوری AMP بازدید می کنند.

بهینه سازی وبسایت با افزونه AMP

بهینه سازی وبسایت با افزونه AMP

پس از نصب و فعال سازی افزونه ی AMP، تمامی بهینه سازی های لازم برای بخش های سمت سرور بصورت خودکار انجام میشود.
همچنین افزونه ی AMP در بهبود بهینه سازی وب سایت و همچنین رعایت اصول Core Web Vitals (هسته اصلی گوگل) به وبسایت ها کمک میکند.

رابط کاربری مناسب در افزونه AMP

رابط کاربری مناسب در افزونه AMP

در بروزرسانی جدید افزونه ی AMP شما میتوانید با رابط کاربری(UI) مناسب تری نسبت به نسخه قبل، به بخش تنظیمات این افزونه دسترسی داشته باشید و با سایر قسمت های این افزونه کار کنید.

چکیده مقاله

در یک وبسایت وردپرسی ممکن است افزونه های بسیاری استفاده شود که هر کدام بتوانند در زمینه های گوناگونی به بهینه سازی وبسایت شما کمک کند.
افزونه ی AMP یکی از افزونه هایی است که با فعال سازی آن، کاربران نسخه موبایل میتوانند وبسایت شما را با سرعت بیشتر و بهینه تر بررسی و بازدید کنند.
به تازگی نسخه ی ۲.۰ از افزونهAMP برای کاربران وردپرسی منتشر شد که این افزونه شامل تغییرات و بهینه سازی هایی شده است که کار با این افزونه را برای کاربران آسان کرده است.

امیدواریم این مقاله برای شما عزیزان مفید بوده باشد و شما دوستان عزیز با اشتراک گذاری مقالات منتشر شده و اخبار جدید، در جهت افزایش سطح علمی افراد فعال در این حوزه، به ما کمک کنید.

۴.۲/۵ - (۵ امتیاز)

۲ دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • سلام به نظر شما AMP برای سایت های شرکتی میتونه مناسب باشه؟

    پاسخ
    • سلام دوست عزیز
      ببینید واقعا بستگی به هدف شما داره و با توجه به اینکه نسخه AMP با وجود اینکه Core Web Vitals قراره به یکی از فاکتورهای اصلی رتبه بندی تبدیل بشه تو سال ۲۰۲۱ حتما تاثیر گذاره ولی به نظر من ربط مستقیم به پرسونای مخاطب شما داره و باید خیلی از موارد رو برای اینکار در نظر بگیرید.
      با آرزوی بهترین های برای شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

اشتراک گذاری مقاله

با اشتراک گذاری مقاله هم به دوستانتان لطف کردید هم به ما 🙂

جدید ترین مقالات دیجیتال مارکتینگ

دوره های رایگان دیجیتال مارکتینگ

مقاله
نظرات
اشتراک گذاری
فهرست