اولویت ایندکس (Index) صفحه های وب سایت ها در نسخه ی موبایل

زمان مطالعه: 3 دقیقه
2K بازدید
اولویت ایندکس (Index) صفحه های وب سایت ها در نسخه ی موبایل

گوگل از چه تاریخی اولیت ایندکس صفحات را در بر اساس نسخه ی موبایل در نظر میگیرد؟

اولیت ایندکس صفحات وب سایت ها

پس از معرفی و انتشار الگوریتم موبایل فرست ایندکس، در ژوئن سال ۲۰۱۹ میلادی گوگل اعلام کرد که اولویت ایندکس صفحات وبسایت های جدید و تازه تاسیس، بر اساس نسخه ی موبایل آن وبسایت ها در نظر گرفته میشود و ایندکس میشوند.
بر اساس این اطلاعیه گوگل اعلام کرد که وبسایت قدیمی تا سال ۲۰۲۱ میلادی فرصت دارند تا نسخه ی موبایل وبسایت خود را طراحی کنند و نسخه ی موبایل وبسایت های خود را بهینه سازی کنند.
گوگل بیان کرد که از مارس ۲۰۲۱ میلادی اولویت و معیار برای ایندکس صفحات، نسخه ی موبایل وبسایت ها می باشد.
جان مولر در خصوص ایندکس صفحات وبسایت ها به نکاتی اشاره کرده است که در این مقاله ی منتشر شده در آکادمی راه دی ام قصد داریم بطور کامل این نکات مهم را با هم بررسی کنیم.

سقوط وبسایت هایی که تنها بر روی نسخه ی دسکتاپ فعال هستند

سقوط وبسایت هایی که تنها بر روی نسخه ی دسکتاپ فعال هستند

جان مولر درباره ی الگوریتم موبایل فرست ایندکس بیان کرد که:

در مارس ۲۰۲۱ میلادی تمامی وبسایت هایی که تنها بر روی نسخه ی دسکتاپ برای کاربرانشان در دسترس هستند، بدلیل بهینه نبودن و فعال نبودن نسخه ی موبایل از رقابت خارج میشوند.

همچنین جان مولر در ادامه بیان کرد که در حال حاضر خزنده های گوگل برای ایندکس صفحات وبسایت ها نسخه های دسکتاپ و موبایل وبسایت ها را بررسی میکنند اما از مارس ۲۰۲۱ میلادی، با اجرایی شدن این الگوریتم تمامی وبسایت هایی که در نسخه های مویابل و دسکتاپ آنها تفاوت هایی وجود داشته باشد و محتویات متفاوتی را نمایش دهند و موبایل فرندلی نباشند را از رقابت ها خارج میکند.

متفاوت بودن Url های نسخه ی موبایل و دسکتاپ وبسایت ها

متفاوت بودن Url های نسخه ی موبایل و دسکتاپ وبسایت ها

برخی از صاحبان کسب و کارهای اینترنتی ممکن است نسخه ی دسکتاپ و نسخه ی موبایل وبسایت خود را با Url های مختلفی طراحی و پیاده سازی کنند.
بطور مثال فیس بوک جزو آن دسته از شرکت هایی هست که آدرس Url نسخه ی موبایل آن با آدرس M.Facebook.Com برای کاربران در دسترس میباشد.
جان مولر در این باره میگوید، شرکت هایی که برای نسخه ی موبایل وبسایت خود از ساب دامنه استفاده میکنند، در صورتی که از برای متفاوت بودن آدرس نسخه های وبسایت خود از تگ Hreflang استفاده کنند باید توجه داشته باشند که گاهی ممکن است گوگل بخاطر متفاوت بودن Url نسخه ی دسکتاپ و موبایل وبسایت ها با خطاهایی ممکن است روبه رو شود و این اتفاق میتواند به رتبه بندی و سئو وبسایت ها آسیب های جدی برساند.
همچنین جان مولر در ادامه بیان کرد که تنها راه این مشکل این است که نسخه ی دسکتاپ وبسایت شما بر روی نسخه ی موبایل از سایت شما ریدایرکت شود تا کاربران به روی یک آدرس یکسان بتوانند وبسایت شما را بازدید کنند. با این شرایط به شما پیشنهاد میشود به جای ریدایرکت کردن، صفحات وبسایت خود در نسخه های مختلف بر روی یک Url یکسان طراحی کنید و در دسترس کاربرانتان قرار دهید.

چکیده مقاله

گوگل اعلام کرده است که در سال ۲۰۲۱ میلادی، تمامی ایندکس صفحات وبسایت ها بر روی نسخه ی موبایل آنها انجام میشود. با اساس این تغییرات در ایندکس صفحات، وبسایت هایی که برای نسخه های موبایل بهینه سازی نشده باشند از رقابت خارج میشوند.
وبسایت هایی که برای نسخه ی موبایل از ساب دامنه مانند دامنه هایی با آدرس M.Rahedm.ir استفاده میکنند باید توجه داشته باشند که گاهی ممکن است انتقال از نسخه ی دسکتاپ وبسایت ها به نسخه ی موبایل به درستی انجام نشود و محتویات نسخه ی موبایل از وبسایت ها بصورت ریسپانسیو(واکنشگرا) بهینه سازی شده برای کاربران نمایش داده نشود.
در این حالت ممکن است در روند ایندکس صفحات وبسایت ها خطاهایی اتفاق بیفتد و رتبه ی سئو وبسایت شما کاهش پیدا کند.
بهتر است تا سال ۲۰۲۱ میلادی، نسخه ی موبایل وبسایت خود را طراحی و بهینه سازی کنید و بطور دقیق بررسی کنید تا محتویات نسخه های مختلف وبسایت شما بصورت یکسان نمایش داده شوند.

امیدواریم که در این مقاله توانسته باشیم اطلاعات مناسبی را برای بهبود سئو وبسایت شما در اختیارتان قرار دهیم و شما میتوانید با به اشتراک گذاری این مقاله درجهت افزایش سطح دانش افراد فعال در حوزه سئو و دیجیتال مارکتینگ به ما کمک کنید.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

اشتراک گذاری مقاله

با اشتراک گذاری مقاله هم به دوستانتان لطف کردید هم به ما 🙂

جدید ترین مقالات دیجیتال مارکتینگ

دوره های رایگان دیجیتال مارکتینگ

مقاله
نظرات
اشتراک گذاری
فهرست