۵ نکته برای راه اندازی کمپین های لینک سازی خارجی

زمان مطالعه: 5 دقیقه
452 بازدید
5 نکته برای راه اندازی کمپین های لینک سازی خارجی

راهکارهای راه اندازی کمپین لینک سازی پایدار

قبل از هر چیز، از خودتان بپرسید که آیا به دنبال روش هایی برای لینک سازی پایدار هستید؟ به چه شکل می خواهید لینک سازی کنید؟ آیا می خواهید لینک سازی اصولی و پایداری داشته باشید و یا اینکه به دنبال نتیجه ای موقتی و زودگذر هستید؟

در این مقاله از آژانس دیجیتال مارکتینگ راه دی ام، ۵ روش لینک سازی ارائه می دهیم که باعث افت رتبه سایتتان نخواهند شد.

پاسخ به سوالات بالا، به دیدگاه شما و نوع کسب و کارتان بستگی دارد. به طور کلی سایت ها از لحاظ مقدار زمان و تلاشی که برای کمپین لینک سازی خارجی نیاز دارند، به سه دسته تقسیم می شوند.

  • سایت های شناخته نشده

اگر اعتبار دامنه شما، به دلیل عدم توجه به فاکتورهای مهم، کم است؛ به احتمال زیاد شما به زمان و انرژی بیشتری نیاز دارید تا در گام اول سایت خود را به معرض نمایش درآورید.

چالش های لینک سازی سایت های شناخته نشده:

مجبور به راه اندازی کمپین لینک سازی از صفر هستید. به احتمال زیاد منابع و بودجه زیادی هم در اختیار ندارید.

  • سایت های شناخته شده

اگر سایتی شناخته شده دارید، به این معنی است که با وجود اینکه صاحب یک برند بزرگ تجاری نیستید، بر روی اعتبار دامنه خود کار کرده و به نوعی لینک سازی هم انجام داده اید. پس آماده رقابت در دنیای تجارت هستید.

چالش های لینک سازی سایت های شناخته شده:

فرآیندهای جستجو و همچنین هزینه لازم را در اختیار دارید. اما به احتمال زیاد شخص سومی این کار برایتان انجام می دهد.

  • سایت های برندهای بزرگ

اگر صاحب برند بزرگی هستید به این معناست که لینک ها به طور طبیعی و بدون نیاز به تلاشی از سمت شما، به سایتتان داده می شوند. پس از این موهبت لذت ببرید.

چالش های لینک سازی سایت های برندهای بزرگ:

با اینکه لینک های خارجی این سایت ها به شکل طبیعی و ارگانیک ایجاد می شوند، اما اکثر این لینک ها به صفحه اصلی ختم می شوند. بنابراین برای کل سایت مفید نیستند. از همین رو بیشتر این سایت ها، هنگام توسعه و تغییر فرآیندها دچار چالش می شوند.

شروع فرآیند لینک سازی خارجی پایدار

امروزه نمی توان به سادگی تصمیم به لینک سازی خارجی گرفت. چراکه سوالات بسیاری وجود دارند که در ابتدا باید به آن ها پاسخ دهید:

  • چقدر باید برای لینک سازی زمان بگذارید؟
  • فرآیند شناسایی لینک ها به چه صورت است؟
  • چگونه از لینک سازی غیر طبیعی جلوگیری کنید؟
  • آیا می توانید مطمئن باشید که لینک سازی، باعث جریمه شدن سایتتان نمی شود؟

همه این ها سوالات مهمی هستند. اما سوال مهم تر این است که چگونه می توانید به شکلی پایدار لینک سازی کنید؟

متاسفانه خیلی از سایت ها هنوز از روش های منسوخ شده در لینک سازی استفاده می کنند.

با این که بسیاری از افراد وقت و انرژی خود را برای کمپین های لینک سازی می گذارند، اما این کار را هوشمندانه انجام نمی دهند. در حالی که کافی است تا تنها اندکی به این که چگونه می توان به بهترین شکل این کار را انجام داد فکر کرده و یا درباره آن تحقیق کنند.

در ادامه به شیوه ها و ایده هایی در لینک سازی اشاره خواهیم کرد که باعث افت رتبه سایت نخواهند شد.

۱. قبل از شروع لینک سازی، به خوبی تحقیق کنید

معمولا کمپین های لینک سازی خارجی، دارای اهدافی نزدیک به هم هستند. یعنی اولین کاری که لازم است انجام دهید این است که به دنبال سایت هایی مرتبط و معتبر بگردید. لیستی از آن سایت ها تهیه کرده و الویت بندی کنید. در شروع فرایند لینک سازی معمولا باید این سه مرحله را پشت سر بگذارید:

  • یافتن سایتی مرتبط با اعتبار دامنه بالا
  • ارسال ایمیل و تقاضای ایجاد لینک
  • دریافت پاسخ از سایت مورد نظر، انجام توافق های لازم و تکرار همین مراحل

۲. به جزئیات توجه کنید

آیا همین که یک سایت اعتبار دامنه بالایی داشته باشد برای لینک سازی کافی است؟

پاسخ این سوال خیر است. اینکه فقط به عدد اعتبار یک دامنه توجه کنید و سایر فاکتورها را نادیده بگیرید منطقی نیست. بهترین راه این است که تمام صفحات سایت مورد نظر را بررسی کرده و وارد جزئیات شوید. محتواهای سایت و لینک هایی که به سایر سایت ها داده اند و بک لینک هایی که دریافت کرده اند را به خوبی بررسی کنید.

برای تجزیه و تحلیل بک لینک ها هم می توانید از ابزارهای سئو مانند، Majestic, Ahrefs, Link Research Tools کمک بگیرید. لینک ها در این ابزارها به خوبی طبقه بندی شده اند. اگر در صفحاتی از سایتشان به موضوعاتی برخورد کردید که با محتواهای شما همخوانی داشت و برای ایجاد لینک مناسب بود، می توانید برای لینک سازی در آن سایت دست به کار شوید.

این روش، کار را برای شما ساده تر خواهد کرد. کافی است به جای اینکه به صورت تصادفی به تعداد زیادی سایت برای لینک سازی ایمیل بزنید، اطلاعات را طبق روشی که گفتیم دسته بندی کرده و جدولی کامل از نام دامنه سایت ها، دسته بندی موضوعات مقالات، اعتبار دامنه سایت ها، بک لینک ها و… تهیه کرده و بر اساس آن تصمیم گیری کنید.

۳. لینک سازی در سایت هایی با موضوعات مشترک

این روش در واقع همان انتشار “پست مهمان” است که خیلی از شما ممکن است لینک سازی به این روش را به دلیل ایجاد شبکه لینک، درست تلقی نکنید. البته نگران بودن راجع به این مساله کاملا طبیعی است. از آنجایی که خیلی از سایت ها از این روش سوء استفاده کردند و با انتشار محتواهایی نامرتبط، به شکلی کاملا غیر طبیعی لینک سازی انجام داده اند، باعث شده اند که نتوانید به راحتی به این روش اطمینان کنید.

اما خوب است بدانید که انتشار پست مهمان اگر به روشی اصولی انجام شود، هیچ اشکالی به وجود نمی آورد.

اگر در کسب و کار خود سایت هایی را پیدا کرده اید که تعامل با آن ها، هم برای سایت شما و هم برای سایت آنها نتیجه مثبتی را به همراه خواهد داشت، حتما این کار را انجام دهید.

اما به خاطر داشته باشید که در انجام این کار زیاده روی نکنید.

۴. لینک سازی به کمک اینفلوئنسرها

در دنیای مدرن امروز، تقریبا هیچ خبر یا موضوعی نیست که در فضای مجازی به سرعت پخش نشود. فرقی ندارد چه محصولی می فروشید، حتما در شبکه های اجتماعی افرادی هستند که در زمینه کسب و کار شما فعالیت کرده و محصولاتی را به مردم معرفی می کنند. این افراد معمولا مخاطبین زیادی هم دارند.

تنها کاری که لازم است شما انجام دهید، این است که یک اینفلوئنسر مناسب برای کسب و کار خود پیدا کنید. یکی از بهترین روش ها، پیدا کردن اسپانسر در اینستاگرام است.

با ارسال چند محصول خود، از آن ها بپرسید که آیا مایل به همکاری با شما هستند یا نه. اکثر اینفلوئنسرها در قبال دریافت رایگان محصولات و یا دریافت هزینه، حاضر به همکاری با شما می شوند. البته هزینه ای که دریافت می کنند بستگی به میزان محبوبیتشان در بین مخاطبین دارد.

۵. هرگز لینک نخرید

هرگز لینک نخرید. خرید لینک یک روش منسوخ شده است که به جز صرف هزینه و انرژی، نتیجه دیگری برای شما نخواهد داشت.

وقتی می توانید با روش های خلاقانه لینک سازی کنید، خرید لینک به نظر غیر عاقلانه می آید. شاید در مدت خیلی کوتاه و به طور موقت به نتیجه جالبی دست پیدا کنید؛ ولی ریسکی که برای سایت شما به همراه دارد بیشتر از منفعت آن است. الگوریتم های گوگل به سختی با این موضوع در حال مقابله هستند و شناسایی این لینک ها برای گوگل کار آسانی است.

کلام آخر:

حالا که این ۵ روش را با هم بررسی کردیم، ببینید که سایت شما در کجای مسیر قرار دارد و چه کارهایی لازم است انجام دهید تا نتیجه بهتری دریافت کنید. اطلاعات خود را طبقه بندی کنید و با یک برنامه مشخص و اصولی شروع به لینک سازی کنید.

۲ دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • سلام به سوال داشتم ، منظور از کمپین لینک سازی چی هست در مقاله؟

    پاسخ
    • سلام خانم شعبانی
      ببینید منظور از کمپین های لینک سازی منظور زمانیه که شما یه بودجه مشخص برای تبلیغات در نظر میگیرید و رپورتاژ یا بنرهای تبلیغاتی در نظر میگیرید که روی کلمه خاصی به سایت شما لینک میدن
      با آرزوی بهترین ها برای شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

اشتراک گذاری مقاله

با اشتراک گذاری مقاله هم به دوستانتان لطف کردید هم به ما 🙂

جدید ترین مقالات دیجیتال مارکتینگ

دوره های رایگان دیجیتال مارکتینگ

مقاله
نظرات
اشتراک گذاری
فهرست