۲ پیشنهاد گوگل(جان مولر) برای تولید محتوا در سال ۲۰۲۰

زمان مطالعه: 5 دقیقه
5K بازدید
2 پیشنهد گوگل یا جان مولر برای تولید محتوا در سال 2020

۲ پیشنهاد گوگل برای تولید محتوا در سال ۲۰۲۰

از زبان جان مولر

در یک برنامه ویدیویی گوگل به تازگی پاسخ سؤالات بعضی از وبمستران را پاسخ می‌دهد. که جان مولر در یکی از همین برنامه‌ها پاسخ سؤال یک وبمستر که درباره محتوای تحت وب پرسیده بود پاسخ داد و در ادامه ۲ پیشنهاد برای تولیدکنندگان محتوا داد تا به گونه‌ای تولید محتوا کنند که مورد پسند گوگل و کاربران است.

ُسؤال درباره این است:

 ضعیف یا دیر ایندکس شدن صفحات توضیح محصولی است.

کسی که این سؤال را پرسیده در ادامه به این موضوع اشاره کرده که prominent یا برجسته کردن محتوا تاثیری در سریع تر ایندکس شدن این صفحات دارد؟

  • آیا فکر می‌کنید انتقال عکس‌ها در صفحات محصولی به پایین صفحه و انتقال محتوای مرتبط به بالای صفحه می‌تواند کمک کند تا گوگل بهتر این صفحات را ایندکس کند؟

پاسخ جان مولر به این سوال بسیار صریح بود و اعلام کرد به هیچ وجه انجام این کار به افزایش کیفیت و درک گوگل نسبت به محتوای شما کمکی نمی‌کند.

جابجا کردن موقعیت محتوا در یک صفحه HTML، فکر نمی‌کنم نقشی در درک گوگل از محتوای شما داشته باشد.

در ادامه جان مولر ۲ پیشنهاد برای کسانی که تولید محتوا می‌کنند داشت که به آن‌ها کمک می‌کند تا گوگل درک بهتری نسبت به محتوای آن‌ها داشته باشد.

پیشنهادات گوگل برای تولید محتوای مناسب

۱-استفاده مناسب از تگ‌های هدینگ

استفاده مناسب از تگ‌های عنوان

تگ های هدینگ مکانی برای قرار دادن کلمات کلیدی نیست!!!

یکی از اشتباهات رایج در دنیای سئو و بهینه سازی این است که افرادی که بازاریابی محتوا انجام می‌دهند تصور می‌کنند تگ‌های هدینگ مکانی است که شما باید کلمات کلیدی که قصد دارید در آن ها رتبه بدست آورید را در این تگ‌ها قرار دهید و گوگل شما را در این کلمات کلیدی به رتبه اول بیاورد.

ولی این تصور کاملا تصور غلطی است و اگر قصد دارید که محتوای با کیفیتی تولید کنید و گوگل نیز آن را به بهترین حالت تحلیل و تجزیه و سپس درک کند سعی کنید از این تگ ها به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

که متاسفانه خیلی از افراد فعال در حوزه سئو شاید از سال ۲۰۰۱ تا به امروز از تگ‌های هدینگ به عنوان عواملی برای قرار دادن کلمات کلیدی مد نظرشان استفاده می‌کنند ولی این باور یک باور اشتباه و نادرست است.

نکته اصلی این جا است که این روش شاید در سال ۲۰۰۱ نتیجه بخش بود ولی بی شک امروز این روش و تکنیک نتیجه‌ای در بر ندارد.

استفاده از تگ های هدینگ در طی سال‌های اخیر تکامل زیادی داشته

تگ های عنوان یا همان تگ های هدینگ در سال های اخیر تکامل بسیار زیادی داشته اند و کسی نمی تواند اهمیت این تگ ها را نادیده بگیرد زیرا در درک محتوا توسط گوگل تاثیر بسیار زیادی دارد ولی نمی توان گفت از این تگ ها می توان به عنوان روشی برای گفتن کلمات کلیدی مد نظر به گوگل استفاده کرد.

کاربرد تگ‌های عنوان:

یکی از اصلی ترین و کاربردی ترین استفاده این تگ ها در منظم کردن محتوا و مشخص کردن قسمت‌های مختلف یک مطلب یا مقاله است. ولی با بررسی دقیق‌تر قصد داریم تا به شما نشان دهیم که استفاده دقیق این تگ‌های هدینگ‌ به چه صورتی است.

وقتی یک کاربر درباره موضوعی جستجو می‌کند موتور جستجوگر گوگل سعی می‌کند تا تمام اطلاعات موجود در دنیای وب که مرتبط با قصد کاربر باشد را آماده کند و به او نمایش دهد و نکته این جا است که اگر شما به درستی از این ابزار استفاده کرده باشید گوگل کاملا محتوای شما را درک می‌کند و محتوای شما را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

در اصل می‌توان گفت شما با استفاده از این قابلیت سعی ‌می‌کنید نشان دهید هر بخش از محتوای شما به چه مبحثی مرتبط است که هم مطلب شما را منظم تر می‌کند و هم محتوا را ساده تر و قابل فهم تر، که این کار هم برای کاربران مناسب است و از طرفی هم برای ربات‌های موتور جستجو.

۲- استفاده کردن از صفحات بینابینی می‌تواند جلوی ایندکس شدن صفحات را بگیرد!!

استفاده از صفحات بیابینی موجب اختلال در ایندکس صفحات نمی‌شود.

پیشنهاد دوم جان مولر بسیار جذاب است و باید دقت بیشتری به آن کرد و آن هم این است که استقرار یا قرارگیری نامناسب صفحات یا تبلیغات بینابینی می‌تواند موجب اختلال در ایندکس محتوا از طرف ربات‌های گوگل شود.

صفحات بینا بینی چه صفحاتی هستند؟

فرض کنید با گوشی همراه خود وارد یک وب سایت می شوید و ناگهان قبل از به نمایش درآمدن صفحه اصلی، یک پیام که کل صفحه گوشی را گرفته ظاهر می شود و از شما می خواهد که ثبت نام کنید یا به گروه تلگرام بپیوندید.

گوگل وجود این موضوع در طراحی سایت را به عنوان امتیاز منفی برای سئو سایت در نظر می گیرد و حتی ممکن است این وب سایت ها از طرف گوگل امتیاز خوبی دریافت نکنند.

البته استثنا در این زمینه هم وجود دارد ولی به وبمستر‌ها پیشنهاد می‌شود تا از این صفحات استفاده نکنند زیرا به قول قدیمی‌ها “سری که درد نمیکنه که دستمال نمی‌بندن”!!!!

این استثناها، پاپ آپ‌های لاگین یا پاپ آپ‌های محدودیت سنی و یا پاپ آپ‌هایی که فضای بسیار کمی از سایت را اشغال می‌کنند.

در انتها تصمیم با شماست….

راهکار جان مولر

همانطور که در ابتدا اشاره شد یکی از وبمستران سؤالی درباره ضعیف یا دیر ایندکس شدن صفحات محصول پرسیده بود و از قرار معلوم جان مولر به سایت او سر زده بود و متوجه شده بود که یکی از دلایلی که صفحه محصول او ایندکس نمی‌شد وجود یک صفحه بیابینی(Interstitials) بود که زمانی که کاربر وارد سایت می‌شود یک صفحه مانند pop-up باز می‌شود تا کاربر کشورش را انتخاب کند. که همین صفحات بینابینی موجب می‌شود تا ربات گوگل نتواند اطلاعات این صفحه را ایندکس کنند.

جان مولر به این کاربر پیشنهاد داده بود تا به جای استفاده از این صفحات، می‌توانید از یک بنر در سایت خود استفاده کنید و در این بنر یک دکمه Call To Action مناسب استفاده کنید تا کاربر را ترغیب کنید تا کشورش را انتخاب کنید در این صورت نیز ربات گوگل نیز می‌تواند محتوای صفحه شما را بخزد (Crawl)  و آن را به درستی ایندکس کند.

البته شما می‌توانید علاوه بر این کار مانند خیلی از سایت‌های بزرگ از یک دکمه جذاب برای این کار استفاده کنید راهکار آخر هم IP sniffing است که می‌تواند یک راهکار جذاب و کاربردی برای این مسئله باشد.

نتیجه گیری

ما در این مقاله سعی کردیم تا راهکارهای جان مولر به یک وبمستر را به زبان ساده برای شما شرح دهیم و همانطور که شاهد بودیم می‌توان از صحبت‌های جان مولر به نتیجه‌ای رسید که rand fishkin مدت زیادی است آن را بیان می‌کند و آن هم این است که هر فعالیتی که سرعت حرکت ربات‌های گوگل را کاهش دهد می‌تواند تاثیر منفی بر روی رتبه بندی شما داشته باشد.(در اصل موجب اختلال در ایندکس شدن محتوای سایت شما می‌شود.)

و نتیجه دیگری هم که می‌توان از این مقاله بدست آورد این است که باید طوری بنویسید که هم برای کاربر نوشته باشید و هم برای ربات‌های جستجوی گوگل که امروزه روش‌های متفاوتی وجود دارد که تولید محتوا بر اساس NLP یکی از بهترین راهکارهای راضی نگه داشتن دو طرف است که ما در آکادمی راه دی ام مقاله ای تحت همین عنوان به رشته تحریر در آورده‌ایم که می‌توانید به این مقاله نیز رجوع کنید.

سپاس از حسن توجه شما

لطفا نظرات و تجربیات خود درباره این مقاله را با ما و دیگر علاقه‌مندان در میان بگذارید.

منابع:

۱-Youtube

۲-Searchengineland

۳-Seroundtable

۴.۸/۵ - (۶ امتیاز)

اشتراک گذاری مقاله

با اشتراک گذاری مقاله هم به دوستانتان لطف کردید هم به ما 🙂

جدید ترین مقالات دیجیتال مارکتینگ

دوره های رایگان دیجیتال مارکتینگ

مقاله
نظرات
اشتراک گذاری
فهرست