یادگیری ماشین (Machine Learning) چگونه بر سئو وبسایت ها تاثیر میگذارد؟

زمان مطالعه: 8 دقیقه
2K بازدید
یادگیری ماشین (Machine Learning) چگونه بر سئو وبسایت ها تاثیر میگذارد؟

یادگیری ماشین چگونه دنیای سئو را متحول میکند؟

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که پیوسته اخبار دنیای سئو و دیجیتال را دنبال میکنید، حتما متوجه پیشرفت مداوم تکنولوژی های جدید و بروزرسانی های الگوریتم های گوگل شده اید.
این بروزرسانی ها و پیدایش تکنولوژی های جدید در مسیر کمک رسانی و پیشرفته شدن زندگی انسانها در حال گسترش است.
شاید این روزها عبارت یادگیری ماشین یا Machine Learning را در اخبار دنیای دیجیتال بسیار شنیده باشید.
یادگیری ماشین (Machine Learning) از شاخه ی دانش و علوم هوش مصنوعی می باشد که این روزها بسیار مورد توجه کسب و کارها قرار گرفته است.
این تکنولوژی باعث میشود تا عملکرد سیستم ها و نرم افزارها بصورت هوشمندانه صورت بگیرد و سیستم ها بدون دخالت افراد، بتوانند عملکرد هوشمندانه ایی داشته باشند و به زندگی انسانها کمک زیادی کنند.
اما یادگیری ماشین چگونه میتواند بر روی سئو تاثیر بگذارد؟
در این مقاله منتشر شده در آکادمی راه دی ام قصد داریم بدانیم که چگونه یادگیری ماشین دنیای سئو را متحول میکند و با چه راهکارهایی میتوانید وبسایت خود را بهینه کنید تا از رقابت سئو عقب نمانید.

یادگیری ماشین در سئو وبسایتها
اکثر افراد فعال در حوزه سئو و صاحبان کسب و کارها به دنبال یک راهکار عالی برای کسب رتبه بهتر در صفحه نتایج جستجو هستند. همچنین یادگیری ماشین میتواند تاثیرات زیادی را بر روی سئو وبسایت ها بگذارد.
اگر متخصصین سئو عملکرد الگوریتم رنک برین (Rank Brain) گوگل را که بر پایه ی دانش هوش مصنوعی و یادگیری ماشین است، بصورت دقیق بررسی کنند متوجه میشوند که این الگوریتم تا حدود زیادی توانسته است بر روی نتایج جستجو تاثیر بگذارد.
براساس تحقیقات شرکت Accenture (که در حوزه های دیجیتالی و خدماتی فعالیت دارد)، فناوری هایی که بر پایه یادگیری ماشین هستند میتوانند بهبود عملکرد کسب و کارها را تا حدود ۴۰ درصد افزایش دهند.
یادگیری ماشین از سالها پیش در بسیاری از زمینه های کاری و فناوری های مختلف پیاده سازی شده است و نتایج مفیدی را به همراه داشته است.
بطور مثال کمپانی نتفلیکس (که در زمینه ی انتشار فیلم و سریال فعالیت دارد) در سال ۲۰۱۷ با به کارگیری یادگیری ماشین در ساختار الگوریتم پیشنهادات شخصی خود، توانست سالانه ۱ میلیارد دلار سود داشته باشد.
همانطور که گفتیم الگوریتم رنک برین (Rank Brain) توانسته است انقلابی بزرگ را در نتایج جستجوهای کاربران ایجاد کند.
استفاده از یادگیری ماشین در الگوریتم های گوگل به مرور زمان میتواند به نتایج جستجوی کاربران کمک زیادی کند و باعث شود کاربران بتوانند به راحتی اطلاعات مفیدی درباره ی سوالات خود در موتور جستجوی گوگل داشته و به پاسخ سوالات خود دسترسی داشته باشند.
اگر شما به عنوان یک دیجیتال مارکتر پروژه های متفاوتی را در دست دارید، آنچه برای شما اهمیت دارد و از شما انتظار دارند این است که نرخ بازگشت سرمایه (ROI) در پروژه های شما موفقیت آمیز باشد. پس شما برای رسیدن به این هدف نیاز دارید تا وبسایت خود را برای کاربرانتان بهینه کنید.
پیشرفت تکنولوژی و فناوری های جدید به سرعت پیش می رود و اگر شما در حوزه های سئو و دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارید، باید سعی کنید استراتژی سئو وبسایت شما هم در کنار تغییرات الگوریتم های گوگل بروزرسانی شود.
اما اگر این اتفاق نیفتد و شما وبسایت خود را برای کاربران و موتور جستجوی گوگل بهینه نکنید، ممکن است و ترافیک و کاربران وبسایت خود را از دست بدهید و در نتیجه نتوانید به جایگاه مورد نظر خود  در صفحه نتایج جستجو گوگل برسید.
اما آنچه که ما قصد داریم در این مقاله برای شما عزیزان بیان کنیم این است که با گسترش یادگیری ماشین در ساختار الگوریتم های گوگل، نیاز است شما وبسایت خود را مطابق با ساختار الگوریتم های گوگل بهینه کنید تا رتبه سئو وبسایتتان افت نکند و جایگاه خود را در نتایج جستجو از دست ندهید.

یادگیری ماشین چه کمکی به وبسایت ها میکند؟

یادگیری ماشین چه کمکی به وبسایت ها میکند؟

اگر شما به عنوان یک کاربر عبارتی را در گوگل جستجو کنید، انتظار دارید به راحتی و سریع به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشید.
شرکت هایی مانند گوگل، فیسبوک، اپل و آمازون و …. تلاش کرده اند تا با پیاده سازی یادگیری ماشین در ساختار های الگوریتم ها و برنامه های خود بتوانند با سرعت و دقت بیشتری مطابق با سلیقه کاربران، خدمات خود را به آنها ارائه دهند.
شما هم به عنوان یکی از متخصصین سئو باید با تغییرات و بروزرسانی های الگوریتم های گوگل همراه باشید و وبسایت خود را با بروزترین تغییرات منتشر شده در دنیای سئو، برای کاربرانتان بهینه کنید و مهارت های جدیدی را برای کاربرپسندانه تر شدن وبسایتتان بیاموزید.
مغز انسان میتواند معادل یک میلیون گیگابایت حافظه را در خود جای دهد. در حالی که ماشین ها میتوانند بیش از میلیارد گیگابایت اطلاعات را در خود جای دهند! یادگیری ماشین باعث میشود تا عملکرد موتور جستجوی گوگل و نتایج جستجوی شخصی کاربران (SERP) مطابق با سلیقه ی کاربران نمایش داده شود.

تاثیرات یادگیری ماشین بر روی سئو وبسایت

تاثیرات یادگیری ماشین بر روی سئو وبسایت

گوگل پیوسته در تلاش است تا به بهبود نتایج جستجو کاربران در موتور جستجوی گوگل کمک کند و برای این کار نیاز دارد تا با درک بهتر مسائل و اطلاعات بیش از پیش به درک عمق تری از داده های موجود در وبسایت ها برسد.
اما مسئولیت جدید شما این است که بتوانید با تولید محتوا و انتشار محتواهای معتبر و مناسب، اطلاعات مفیدی را در اختیار کاربرانتان قرار دهید و در وبسایت خود منتشر کنید. اگر محتواهای منتشر شده در وبسایت شما نتواند برای کاربرانتان مفید و مناسب باشد، آنگاه با گسترش و هوشمند سازی الگوریتم های گوگل، وبسایت شما نمیتواند در نتایج جستجوی شخصی (SERP) رتبه بگیرد و دیده شود.
یادگیری ماشین به گوگل کمک میکند تا بفهمد چه چیزی برای کاربران مفید و مناسب است و میتواند علاقه ی کاربران به موضوعات مختلف را شناسایی کند و بر طبق آنها مطالب را برای کاربران در صفحه نتایج مرتب سازی کند و نمایش دهد.
پس یادگیری ماشین میتواند بر روی سئو وبسایت ها تاثیر زیادی بگذارد و شما میتوانید با انتشار محتوای مناسب و با کیفیت همچنین رعایت برخی اصول سئو، وبسایت خود را برای کاربران بهینه کنید و در این حالت با گسترش یادگیری ماشین در ساختار الگوریتم های گوگل، وبسایت شما میتواند به نتایج خوبی برسد.
شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که با تمرکز بر روی نوشتن چه محتواهایی میتوانید به نتایج خوبی در موتور جستجوی گوگل برسید؟، بهتر است شما با شناخت دقیق کاربرانتان و معرفی خدماتی که در وبسایت ارائه میدهید و با تدوین استراتژی محتوا، محتواهای قوی و با کیفیتی را در وبسایت خود منتشر کنید.

آیا هنوز رعایت نکات فنی سئو لازم است؟

آیا هنوز رعایت نکات سئو فنی لازم است؟

بدون شک پیاده سازی نکات فنی و ساختار های سئو همیشه لازم است.
یادگیری زبان ماشین برای جایگزینی فرآیند کاری سئو وبسایت ها نیامده است، بلکه یادگیری ماشین میتواند به عملکرد بهتر وبسایت ها کمک کند.
روزانه برنامه ها و نرم افزار های مختلفی برای کمک به بهبود سئو وبسایت ها ساخته میشود و گسترش یادگیری ماشین در ساختار الگوریتم های گوگل هم به سئو وبسایت ها کمک میکند.
گسترش فناوری یادگیری ماشین در نرم افزار های مختلف میتواند در مسائل مختلفی به شما کمک کند در ادامه برخی از فرآیندهایی که یادگیری ماشین توانسته است در عمل کرد آنها به نتایج بهتر داده ها کمک کند اشاره میکنیم.

  • کمک به تحقیق دقیق تر و بهتر کلمات کلیدی
  • کمک به تحلیل مسائل فنی وبسایت ها
  • کمک به بهینه سازی محتوا
  • کمک به ایجاد لینکسازی داخلی

با این وجود هرچه زمان می گذرد بحث های مختلفی در این زمینه مطرح میشود.
گوگل سرچ کنسول امروزه با استفاده فناوری یادگیری ماشین در تلاش است تا امکانات بیشتری را به کاربران خود ارائه دهد و کار را برای متخصصین سئو و وبمستران ساده تر کند تا بتوانند به نتایج و داده های مفید و مناسبی برسند.

استراکچردیتا چگونه به سئو وبسایت کمک میکند؟

کاربرد استراکچردیتاها در سئو وبسایتها

استراکچردیتاها یا داده های ساختار یافته از جمله مواردی هستند که باعث میشوند اطلاعات و داده های وبسایت شما بصورت دسته بندی شده و مرتب به موتور جستجوی گوگل معرفی شود و خزنده های گوگل با درک اطلاعات استراکچردیتاها میتوانند بخوبی موضوعات وبسایت شما را بفهمند.
اسکیما یک روش خوب برای افزایش ترافیک ارگانیک وبسایت ها است.
داشتن نرخ کلیک بالا به گوگل نشان میدهد که محتوای شما در بین کاربرانتان محبوب است و کاربران زیادی از محتوای منتشر شده ی شما استفاده میکنند.
استفاده از استراکچردیتاها برای انواع مشاغل متفاوت است و هر کدام از کسب و کار ها میتوانند از استراکچردیتاهای مرتبط و مورد نیاز با  فعالیت کاری خود در وبسایتشان استفاده کنند.
پیاده سازی استراکچردیتا ها در کنار گسترش یادگیری ماشین الگوریتم گوگل، میتواند به رتبه سئو وبسایت شما کمک زیادی کند.

کیفیت لینک ها چگونه به سئو وبسایت کمک میکند؟

کیفیت لینک سازی در سئو وبسایت

امروز لینک ها از مسائل مهم سئو وبسایت ها شناخته میشود.
هرچقدر فرآیند لینکسازی شما با کیفیت تر باشد،صفحات وبسایت شما میتوانند رتبه های بهتری را در نتایج جستجو بگیرند.
حتی با وجود محتویات با کیفیت، ایجاد لینک های با کیفیت هم وجودشان ضروری است و از نکات مهم سئو وبسایت ها به شمار می روند.
پیشنهاد میشود که کیفیت لینک های ایجاد شده در وبسایتتان را حتما بررسی کنید، چرا که لینک های بی کیفیت و اسپم میتوانند تاثیر منفی بر روی سئو وبسایتتان بگذارند و همچنین از دست دادن لینک های خوب و با کیفیت میتواند تاثیر منفی بر روی سئو وبسایت شما بگذارد. بهتر است با بررسی و سنجش کیفیت لینک های موجود در وبسایت خود به سئو وبسایتتان کمک کنید.
ایجاد لینک های با کیفیت در کنار گسترش یادگیری ماشین الگوریتم های گوگل میتواند به رتبه سئو وبسایت شما کمک زیادی کند.

بهبود رابط کاربری چگونه به سئو وبسایت کمک میکند؟

بهبود رابط کاربری در سئو وبسایت

یادگیری ماشین در حال حاضر با کاهش حدودا ۳۸ درصدی هزینه ها میتواند به کسب وکارها کمک کند.
همچنین رابط کاربری مناسب میتواند در حدود ۳۷ درصد به بهبود عملکرد وبسایت ها کمک کند.
هرچه کار با وبسایت شما آسانتر و بهتر باشد، در نتیجه کاربرانی بیشتری میتوانند از وبسایت شما استفاده کنند.
پس ایجاد رابط کاربری مناسب برای کاربران از جمله مواردی هستند که میتواند بر روی رتبه سئو وبسایت شما تاثیر فراوانی داشته باشد.

چکیده مقاله

فرآیند سئو وبسایت ها با پیشرفت و گسترش یادگیری ماشین در الگوریتم های گوگل به سرعت در حال تغییر است.
در کنار گسترش یادگیری ماشین، نیاز است که شما بر روی کیفیت محتواها، لینک ها و داده های وبسایتتان تمرکز بیشتری داشته باشید و تا بتوانید متناسب با بروزرسانی ساختارهای جدید الگوریتم های گوگل، استراتژی مناسبی را برای وبسایت خود پیاده سازی کنید.
تولید محتوای مناسب از جمله مواردی است که میتواند بر روی سئو وبسایت شما تاثیر فراوانی بگذارد.شما به عنوان یک سئوکار باید استراتژی مناسبی را برای محتواهای خود در نظر بگیرید تا محتواهای شما بتواند:

  • کیفیت بالایی داشته باشد.
  • نیازها و سوالات کاربران را پاسخ دهد.
  • تجربه ی کاربری مناسبی را برای کاربرانتان ایجاد کند.
  • مفید و معتبر باشد.

رعایت نکات معرفی شده در این مقاله در کنار گسترش یادگیری ماشین الگوریتم های گوگل میتواند به رتبه سئو وبسایت شما کمک زیادی کند تا بتوانید خدمات خود را به کاربران بیشتری ارائه دهید. امیدواریم که در این مقاله توانسته باشیم اطلاعات مناسبی را برای بهبود سئو وبسایت شما در اختیارتان قرار دهیم و شما میتوانید با به اشتراک گذاری این مقاله درجهت افزایش سطح دانش افراد فعال در حوزه سئو و دیجیتال مارکتینگ به ما کمک کنید.

۳/۵ - (۱ امتیاز)

اشتراک گذاری مقاله

با اشتراک گذاری مقاله هم به دوستانتان لطف کردید هم به ما 🙂

جدید ترین مقالات دیجیتال مارکتینگ

دوره های رایگان دیجیتال مارکتینگ

مقاله
نظرات
اشتراک گذاری
فهرست