آیا وبسایت ها باید منتظر بروزرسانی هسته الگوریتم گوگل باشند؟

زمان مطالعه: 4 دقیقه
1K بازدید
آیا وبسایت ها باید منتظر بروزرسانی هسته الگوریتم گوگل باشند؟

نکات مهم در بروزرسانی هسته الگوریتم

اگر شما هم مشغول به فعالیت در حوزه ی سئو و بهینه سازی وبسایت هستید، حتما هر چند وقت یکبار شاهد تغییراتی در الگوریتم های گوگل بوده اید.
شرکت گوگل پیوسته در تلاش است که با انجام تغییرات و بروزرسانی هایی در ساختار الگوریتم های خود بتواند جستجو در سطح اینترنت را برای کاربران راحت تر و بهینه تر کند.
اما پس از تغییراتی که در الگوریتم های گوگل اتفاق می افتد، وبسایتهایی که بتوانند ساختار خود را متناسب با آپدیت های جدید گوگل بروزرسانی کنند، میتوانند رتبه سئو خود را افزایش دهند.
به تازگی خبرهایی در خصوص آپدیت بزرگی در هسته الگوریتم های گوگل منتشر شده است. بسیاری از متخصصان سئو نگران اتفاق های پس از آپدیت الگوریتم هسته اصلی گوگل هستند و منتظرند تا بدانند که پس از اعمال این بروزرسانی جدید، رتبه وبسایت های آنها چه مقدار تغییر می کند.
در جلسه ایی مشترک که بین جان مولر و برخی از وبمستران برگزارشد، صحبت هایی در خصوص این آپدیت بزرگ بیان شد. در این مقاله منتشر شده از آکادمی راه دی ام، با هم به بررسی این گفتگوها می پردازیم.

بروزرسانی هسته الگوریتم گوگل از زبان جان مولر
بروز رسانی هسته گوگل

پس از انتشار خبرهایی درباره بروزرسانی هسته اصلی الگوریتم گوگل، یکی از سوال هایی که پیش آمد این بود که بهتر است ما منتظر بمانیم تا این بروزرسانی در ساختار گوگل اتفاق بیفتد و سپس مطابق با این تغییرات و بروزرسانی ها، استراتژی های مورد نظر خود را بر روی وبسایت ها پیاده سازی کنیم؟ یا منتظر این تغییرات نمانیم، همچنین روند کاری خود ادامه دهیم و آنها را متوقف نکنیم؟
جان مولر در پاسخ سوالات وبمستران اینگونه پاسخ داد که:

در آینده نزدیک، در هسته ی اصلی الگوریتم گوگل شاهد تغییرات و بروزرسانی هایی خواهیم بود که انجام این بروزرسانی بزرگ و مهم در ساختار گوگل، میتواند رتبه های وبسایت های بسیاری را تحت تاثیر خود قرار دهد. در این اقدام ممکن است برخی از وبسایت ها رتبه های خود را از دست بدهند و برخی دیگر ممکن است بتوانند رتبه سئو خود را افزایش دهند.
پس باید صبر کنیم تا ببینیم پس از این بروزرسانی رتبه های وبسایت ها چگونه میشود.
در اوایل سال ۲۰۰۰ میلادی، بروزرسانی های الگوریتم های گوگل بصورت ماهیانه اتفاق می افتاد و پس از آن تمامی کسب و کارهای آنلاین و وبسایت ها تلاش میکردند با رعایت تغییرات جدید رتبه های سئو خود را حفظ کنند و آن را افزایش دهند.
همچنین با بروزرسانی های جدید الگوریتم های گوگل، معیار های ایندکس شدن صفحات هم تغییر خواهند کرد.
اما نکته مهم این است که شما به عنوان متخصص سئو، باید پیوسته استراتژی های مورد نظر خود را بر روی وبسایت هایتان پیاده سازی کنید و دست از تلاش برندارید و منتظر نمانید تا این تغییرات بزرگ در هسته اصلی گوگل صورت بگیرد و پس از این بروزرسانی ها تغییراتی را در ساختار وبسایت هایتان ایجاد کنید.

اگر زمینه ی کاری شما هم سئو هست و به عنوان وبمستر یا متخصص سئو پروژه های مختلفی را در دست دارید، حتما به این مسئله آگاه هستید که تغییرات برای بهینه سازی وبسایت ها فرآیندی زمان بر است. پس بهتر است شما با وجود خبرهای منتشر شده درباره ی تغییرات هسته ی اصلی گوگل، در مسیر بهینه سازی بهتر وبسایتان  پیش بروید و فعالیت های خود را بر روی وبسایتتان متوقف نکنید.

وبسایت ها خود را بهینه کنید

وبسایت ها خود را بهینه کنید

یکی از روش های بهینه سازی وبسایت ها فرآیند تولید محتوا می باشد.
برخی از وبسایت ها با انتشار محتواهای نامرتبط و تکراری، مخاطبان خود را از دست میدهند و این اتفاق باعث میشد ترافیک کمتری وارد وبسایت شما بشود و رتبه سئو وبسایتتان از دست برود.
بهتر است با ایجاد یک استراتژی دقیق و انتشار محتوا های مناسب و کاربر پسندانه، بتوانید کاربران وبسایت خود را روز به روز افزایش دهید.
همچنین میتوانید با روشهای مختلفی، پرسونای مشتریان خود را شناسایی کنید و مطابق با سلیقه آنها محتویاتی را در وبسایتتان منتشر کنید.

چکیده مقاله

به تازگی قرار است بروزرسانی بزرگی در ساختار اصلی هسته گوگل اتفاق بیفتد. این روزها انتشار اخبار درباره ی ایجاد تغییرات بزرگ در ساختار گوگل، باعث نگرانی بسیاری از متخصصین سئو و وبمستران شده است.
نکته مهم و ضروری این است که شما به عنوان یک سئوکار همچنان استراتژی های خود را برای بهینه سازی وبسایتتان ادامه دهید و برای انجام بهینه سازی وبسایت خود منتظر این تغییرات بزرگ در ساختار اصلی هسته گوگل نباشید.
پس از اعمال این بروزرسانی ها در هسته اصلی گوگل، برخی از وبسایت ها ممکن است رتبه های خود را از دست بدهند و برخی دیگر رتبه هایشان در موتور جستجوی گوگل افزایش یابد، به هرحال شما پس از اعمال تغییرات جدید میتوانید با بهینه سازی ها و رعایت اصول جدید گوگل، رتبه سئو خود را افزایش دهید.

امیدواریم این مقاله برای شما عزیزان مفید بوده باشد و شما دوستان عزیز با اشتراک گذاری مقالات منتشر شده و اخبار جدید، در جهت افزایش سطح علمی افراد فعال در این حوزه، به ما کمک کنید.

۶ دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • واقعا عالی بود خیلی من از مقالات شما استفاده میکنم کارتون درسته

    پاسخ
    • سلام خانم کاظمیان
      سپاس از لطف شما، خیلی خوشحالیم که دوستانی مثل شما از سایت ما راضی دارن واقعا داریم همه تلاشمون رو میکنیم تا بتونیم مطالب جذاب و مفیدی رو برای علاقه مندان به این حوزه فراهم کنیم و از ته قلب برای شما آرزوی موفقیت داریم.

      پاسخ
  • خیلی متفاوت بود نسبت به اونچه گفته میشه از زبان سایر اساتید

    خدا قوت به تیم راهِ دی اِم

    پاسخ
    • سلام خانم پریا، همیشه در دنیای سئو همینطور بوده که نوع بیان یا حتی نوع دیدگاه بین سئوکاران متفاوت بوده 👌🏻. ما در آکادمی راهِ دی اِم در تلاشیم تا بهترین هارو برای شما کاربران عزیز تهیه و تالیف بکنیم 🙏🏻

      پاسخ
  • خسته نباشید راجب اپدیت جدید سرچ کنسول آموزشی ندارید؟

    پاسخ
    • سلام خانم رشید، آخرین آپدیت سرچ کنسول برای Page experience بوده، که عملا ۴ موردی که به ما در این صفحه نمایش میده رو در منو های دیگه سرچ کنسول داشتیم و مورد جدیدی اضافه نشده و صرفا به ما فقط باید این رو متوجه بشیم که Page experience در سایت ها از قبل اهمیت بیشتری دارن 👍

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

اشتراک گذاری مقاله

با اشتراک گذاری مقاله هم به دوستانتان لطف کردید هم به ما 🙂

جدید ترین مقالات دیجیتال مارکتینگ

دوره های رایگان دیجیتال مارکتینگ

مقاله
نظرات
اشتراک گذاری
فهرست