۶ روش یادگیری تبلیغات کلیکی (PPC) برای مبتدیان

زمان مطالعه: 5 دقیقه
120 بازدید
6 روش یادگیری تبلیغات کلیکی (PPC) برای مبتدیان

معرفی ۶ راهکار برای برای ورود به بازارکار تبلیغات کلیکی (PPC)

6 راهکار برای برای ورود به بازکار تبلیغات کلیکی (PPC)

اگر شما هم از علاقه مندان به مباحث دیجیتال مارکتینگ و سئو وبسایت هستید، حتما تاکنون کلمه ی PPC را شنیده اید. PPC مخفف عبارت Pay Per Click و به معنای پرداخت هزینه به ازای هر کلیک کاربر است.
گاهی ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید کسب و کار خود را در بستر اینترنت تبلیغ کنید. تا بتوانید کاربران وبسایت خود را افزایش دهید یا با ارائه راهکاری به فروش بیشتر محصولات خود برسید.
اگر به تازگی قصد دارید در حوزه تبلیغات کلیکی (PPC) اطلاعاتی را دریافت کنید، در این مقاله ی منتشر شده در آژانس دیجیتال مارکتینگ راه دی ام ،قصد داریم نکات مهمی را به شما عزیزان بیان کنیم.
با پیشرفت تکنولوژی و گسترش تجارت آنلاین، این روزها بازاریابی اینترنتی دائما در حال رشد و تغییر است.
اکثر صاحبان وبسایت ها و مشاغل آنلاین به دنبال افرادی هستند تا بتوانند در حوزه ی بازاریابی و فروش محصولاتشان در سطح اینترنت به آنها مشاوره هایی بدهند. در ادامه با معرفی ۶ روش به شما یاد میدهیم که چگونه میتوانید اطلاعات خود را در حوزه تبلیغات کلیکی افزایش دهید.

1- استفاده از فرصت یادگیری

استفاده از فرصت یادگیری

در گذشته بدلیل نبودن منابع های معتبر، فرصت یادگیری بسیار کم بود. و افرادی که به عنوان مدیر دربخش تبلیغات در یک شرکت استخدام بودند، مجبور میشدند به عنوان یک محقق روش های مناسب تبلیغات را شناسایی کند.
امروزه پلتفرم های پیشرفته و زیادی در زمینه ی تبلیغات کلیکی یا PPC وجود دارد که با یادگیری آنها شما میتوانید به راحتی کمپین تبلیغات کلیکی یا PPC خود را راه اندازی کنید.
همچنین شرکت در کلاس های آموزشی مختلف میتواند به افزایش سطح دانش شما در حوزه ی تبلیغات PPC کمک زیادی کند.
در ادامه برخی از پلتفرم های مختلف برای راه اندازی تبلیغات PPC را به شما عزیزان معرفی میکنیم.

  1. Google Ads
  2. Pinterest Ads
  3.  Facebook Ads
  4. Pinterest Ads
  5. Amazon Ads
    شما میتوانید با مطالعه اسناد (داکیومنت) منتشر شده از هر کدام کمپانی های بالا، روش کار آنها را یاد بگیرید و استراتژی متناسب با حرفه ی کاری خود را پیاده سازی کنید.

2- استفاده از تجربه متخصصین و یادگیری از اشتباهات افراد

استفاده از تجربه متخصصین و یادگیری از اشتباهات افراد

اشتباهات رایج در تبلیغات کلیکی PPC ممکن است هزینه های زیادی را به هدر دهد. تنظیمات نادرست پلتفرم های تبلیغات کلیکی مختلف، در هنگام ایجاد راه اندازی تبلیغ کلیکی و همچنین تعیین استراتژی های نامناسب میتواند زمان و هزینه ی شما را به هدر دهد.
نظارت بر عملکرد به موقع و شناسایی دقیق تبلیغات متناسب با کسب و کار شما میتواند از به هدر رفتن هزینه های شما جلوگیری کند.
انتخاب نادرست کلمات کلیدی در این نوع تبلیغات باعث میشود تا شما نتوانید نتیجه ی مناسبی از کاربرانتان بگیرید و هزینه های شما به هدر می رود. انتخاب مناسب کلمات کلیدی در تبلیغات کلیکی نقش بسیار مهمی بر میزان نرخ تبدیل و نرخ بازدید کمپین تبلیغاتی شما دارد.
بهتر است برای ایجاد تبلیغاتتان، اهداف کسب و کار خود و مشتری هایتان را از قبل بشناسید و سعی کنید با مطالعه منابع آموزشی مختلف و همچنین بررسی تجربه ی شخصی افراد دیگر و اشتباهات صورت گرفته توسط آنها، نکاتی را یاد بگیرید.

۳ – یادگیری به دیگران

یادگیری به دیگران

تدوین و راه اندازی استراتژی مناسب در تبلیغات کلیکی، یکی از راه کار های مهمی است که بیش از قبل مورد توجه صاحبان شرکت ها و کسب و کار های آنلاین قرار گرفته است.
این ماجرا باعث شده است که شرکت ها و متخصصین راه اندازی تبلیغات کلیکی، بصورت مداوم اطلاعات خود را بروز کنند و اطلاعات منتشر شده ی جدید را یاد بگیرند.
در گذشته به دلیل آشنا نبودن افراد با این حوزه کاری، اشتباهات زیادی صورت میگرفت و همه نگران کلاهبرداری و از بین رفتن هزینه ی خود برای راه اندازی تبلیغات متناسب با کسب و کار خود بودند.

۴ – یادگیری تغییرات و بروزرسانی های ابزار های تبلیغات کلیکی(PPC)

یادگیری تغییرات و بروزرسانی های ابزار های تبلیغات کلیکی

روش ها و ساختار تنظیم حساب کاربری در پلتفرم های مختلف مانند گوگل ادورز، ماکروسافت ادورز و … بصورت مداوم بروز رسانی میشوند.
این تغییرات باعث میشود تا برای رسیدن به نتیجه ی عالی، مجبور باشید مداوم اطلاعات جدیدی را یاد بگیرید تا بتوانید با ساختار ایجاد کمپین های تبلیغات کلیکی آشنا شوید.
گاهی تغییرات جدیدی که در روش کاری این ابزار ها ایجاد میشود، باعث میشود تا تنظیمات اکانت تبلیغاتی شما دچار تغییراتی شود. یکی از چالش های شما یادگیری تغییرات ایجاد شده در پلتفرم های راه اندازی تبلیغات کلیکی است.

۵ – پیگیری رفتار کاربران و تغییرات آنها

پیگیری رفتار کاربران و تغییرات آنها

رفتار کاربران شما ممکن است در طول زمان دچار تغییراتی بشود.
بطور مثال در چند سال گذشته بیشتر جستجوهای افراد با لپ تاپ صورت میگرفت، اما در حال حاضر بیشترین جستجو ها با استفاده از دستگاه تلفن همراه انجام میشود.
با تغییرات ایجاد شده در روش زندگی افراد، اتفاقات، حادثه های پیش آمده، ممکن است رفتار کاربران شما دچار تغییراتی شود.
بطور مثال شیوع بیماری کرونا باعث شد تا بیشتر افراد بتوانند با استفاده از وبسایت های آنلاین و خدماتی که شرکت ها بصورت آنلاین ارائه میدهند، بسیاری از نیاز های خود را برطرف کنند.
عوامل بسیاری میتوانند بر رفتار کاربران تاثیر بگذارد، در ادامه برخی از آنها را باهم بررسی میکنیم.

  • تغییرات استفاده از پلتفرم ها و نرم افزار ها
    ( بطورمثال بسیاری از کاربران وبسایت فیسبوک با گذشت زمان به نرم افزار تیک تاک مهاجرت کردند.)
  • کلمات ترند و پر بازدید اجتماعی
    (کاربران براساس حوادث پیش آمده ، ممکن است اخبار مربوط به شایعات مختلف، اخبار ورزش و حواشی سلبریتی های مختلف را پیگیری کنند.)
  • کلمات ترند و پر بازدید جهانی
    (تغییرات اب و هوا ، فن آوری های مخرب و..)
  • کلمات ترند و پر بازدید سیاسی
    (مانند انتخابات و…)

۶ – شرکت در همایش ها و رویداد های PPC یا تبلیغات کلیکی

شرکت در همایش ها و رویداد های PPC یا تبلیغات کلیکی

همکاری با افراد مختلف فعال در این حوزه، شرکت در دورهمی ها و کلاس های مختلف، کلاس ها و وبینارها میتواند به رشد و پیشرفت شما در این حوزه کاری کمک به سزایی کند.
شرکت در گفت و گو های مختلف در لینکدین، توییتر و … و برقراری تعاملات مختلف میتواند به پیشرفت شما در این زمینه کاری کمک کند.

چکیده مقاله

تدوین استراتژی مناسب و روش های راه اندازی تبلیغات کلیکی یکی از چالش های مهم بازاریابان اینترنتی محسوب میشود. همچنین بروزرسانی های مداوم ابزار و پلتفرم های مختلف تبلیغات کلیکی از دغدغه های مهم متخصصین این حوزه می باشد.
شاید شما هم با شنیدن اخبار مختلف و فواید راه اندازی این نوع تبلیغات، تصمیم گرفته باشید دانش خود را در این حوزه کاری افزایش دهید.
در این مقاله با معرفی ۶ راهکار به شما دوستان عزیز یاد دادیم که چگونه میتوانید اطلاعات خود را در زمینه ایجاد کمپین های تبلیغاتی افزایش دهید و با چالش های آن روبه رو شوید. امیدواریم که در این مقاله توانسته باشیم اطلاعات مناسبی را برای بهبود سئو وبسایت شما در اختیارتان قرار دهیم و شما میتوانید با به اشتراک گذاری این مقاله درجهت افزایش سطح دانش افراد فعال در حوزه سئو و دیجیتال مارکتینگ به ما کمک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

اشتراک گذاری مقاله

با اشتراک گذاری مقاله هم به دوستانتان لطف کردید هم به ما 🙂

جدید ترین مقالات دیجیتال مارکتینگ

دوره های رایگان دیجیتال مارکتینگ

مقاله
نظرات
اشتراک گذاری
فهرست