۴ نکته مهم و ضروری در حساب گوگل ادوردز(Google Adwords)

زمان مطالعه: 7 دقیقه
1K بازدید
4 نکته مهم و ضروری در حساب گوگل ادورز

رعایت چه نکاتی در حساب کاربری گوگل ادوردز اهمیت دارد؟

اگر شما هم از حساب کاربری گوگل ادوردز، برای تبلیغات کسب و کارتان استفاده میکنید، حتما به این مسئله فکر کرده اید که از چه راه هایی میتوانید از هدر رفتن پول خود در تبلیفات ادوردز جلوگیری کنید.
تبلیغات درگوگل ادوردز، یکی از محبوبترین روش های تبلیغات کلیکی (PPC) است که در اینگونه تبلیغات، هزینه ها به ازای هر کلیک کاربر محاسبه میشود.
پس شما راهکار هایی را باید انتخاب کنید که بودجه شما در تبلیغات گوگل ادوردز هدر نرود و عملکرد شما به صورتی پیش برود که نتایج تبلیغات کلیکی (PPC) شما بهبود یابد.
اما برای بهبود نتایج در تبلیغات گوگل ادوردز چه کارهایی باید انجام دهیم؟
در این مقاله ی منتشر شده در آژانس دیجیتال مارکتینگ راه دی ام، قصد داریم راهکارهایی را بهبود نتایج تبلیغات ادوردز به شما معرفی کنیم.
پس از بررسی عملکرد تعداد بسیار زیادی از حساب های گوگل ادوردز در سالیان مختلف، متوجه شدیم با استفاده از روش هایی میتوانیم نتیجه ی تبلیغات کلیکی خود را تقویت کنیم.
گاهی ممکن است با رعایت نکات بسیار کوچکی بتوانیم نتایج بسیار خوبی از تبلیغات خود دریافت کنیم.

بررسی و عملکرد مکان جغرافیایی در تبلیغات گوگل ادز

بررسی و عملکرد مکان جغرافیایی در تبلیغات گوگل ادز

برای ایجاد تبلیغات گوگل ادوردز (ایجاد کمپین تبلیغاتی گوگل) نیاز است که شما مکان جغرافیایی مورد نظر خود را به درستی مشخص کنید. همچنین باید دقت داشته باشید که انتخاب محل جغرافیایی شما متناسب با هدف و ارائه ی خدمات شما به مشتریانتان باشد.
گاهی ممکن است تنظیمات پیشفرض حساب کاربری گوگل ادوردز شما برروی منطقه های جغرافیای دیگری غیر از منطقه ی مورد نظر شما تعیین شده باشد، در این حالت ممکن است کاربرانی خارج از محدوده ی جغرافیایی مورد نظر شما بتوانند تبلیغات شما را ببینند.

مکان جغرافیایی در تبلیغات گوگل ادز
در این حالت کاربرانی که نمیتوانند از خدمات شما استفاده کنند، ممکن است تبلیغات شما را در صفحه نتایج جستجوی شخصی خود ببینند و بر روی لینک تبلیغات شما کلیک کنند. در این حالت به ازای کلیک هر کاربر، هزینه ایی از حساب کاربری شما کسر میشود و هزینه ی در نظرگرفته شده برای تبلیغاتتان، بدون دریافت نتیجه و نرخ تبدیل مناسب به هدر میرود.
در این شرایط مشخص میشود که شما نتوانسته اید به درستی محدوده جفرافیایی مخاطبان هدف خود را شناسایی و تعیین کنید.
اما برای دیدن عملکرد مخاطبانتان میتوانید مطابق با تصویر زیر وارد بخش Report شوید و گزینه User Location را انتخاب کنید.
برخی از کاربران ممکن است از مکان های دیگری بتوانند تبلیغات شما را مشاهده کنند. و ممکن است این مناطق خارج از محدوده ی خدمت رسانی شما به مشتریانتان باشد.
شما باید مکان مناسب برای ارائه ی خدمات به کاربرانتان را در اکانت گوگل ادوردز به درستی تنظیم کنید.
مطابق با تصویر User Location را انتخاب کنید.

تنظیمات محدوده جفرافی در گوگل ادوردز

مطابق با عکس پایین شما در این بخش میتوانید مکان جغرافی کاربرانتان را تشخیص دهید و در صورت تعیین شدن مکان جغرافیایی نامناسب، آنها را حذف یا اصلاح کنید.
بررسی مکان جغرافیایی کاربران وبسایت
سپس میتوانید واکنش کاربران وبسایتتان را درمکان جغرافی مورد نظر خود را با مکان های جغرافیایی ایی که به اشتباه تعیین شده اند و خارج از محدوده ی ارائه ی خدمات شما به کاربرانان هستند با هم مقایسه کنید، و پس از بررسی آمار و گزارش ها موجود میتوانید تشخیص دهید که کدام محدوده ی جغرافیایی برای کسب و کار شما مناسب بوده است.

از طرف دیگر تنظیم مکان جغرافیایی بر اساس محدوده ایی که میخواهید در آن خدمات خود را ارائه دهید میتواند نرخ تبدیل را بالا ببرد.
در تبلیغاتتان مقدار نرخ بازگشت سرمایه (ROA) و هزینه به ازای هر تبدیل (CPA) را هم بررسی کنید.
به CPA و نرخ بازگشت هزینه گوگل ادز (ROA) نیز توجه کنید.
بنابراین با User Location میتوانید به راحتی مکان هایی را که باعث افزایش CPA و ROA کسب و کار شما میشود را شناسایی کنید و استراتژی تبلیغات کلیکی مناسبی را برای کسب و کار خود تعیین کنید.

تعیین کلمات کلیدی مناسب در تبلیغات گوگل ادوردز

تعیین کلمات کلیدی مناسب در تبلیغات گوگل ادوردز

بدلیل هزینه های زیاد تبلیغات کلیکی، به شما پیشنهاد میشود که داده ها و کلمه های کلیدی مناسبی را برای تبلیغات خود انتخاب کنید و بتوانید براساس این کلمات مناسب خدمات با کیفیتی را به کاربرانتان ارائه دهید.
بهترین کار برای ایجاد یک استراتژی مناسب برای کلمه های کلیدی شما این است که لیستی از کلمات کلیدی که برای کسب و کار شما در اولویت هستند را آماده کنید و دقت داشته باشید این کلمات متناسب خدمات شما تعیین شده باشد.
بهترین کار ایجاد یک لیست از کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کارتان در نرم افزار اکسل است و با استفاده از این نرم افزار شما میتوانید کلمات تکراری را شناسایی کنید و آنها را حذف کنید.
اگر بخواهید در خود ابزار گوگل ادوردز این لیست را براساس گروه های مختلف تبلیغاتی ایجاد کنید کار سختی است ولی تهیه ی یک لیست در اکسل میتواند به شما کمک کند. انتخاب درست کلمات کلیدی در تبلیغات کلیکی PPC بسیار مهم است و بهتر است با بررسی های دقیق کلمه کلیدی های مرتبط با کسب و کارتان را انتخاب کنید.

تعیین کلمات کلیدی مناسب

 تغییرات رقابتی در حساب کاربری گوگل ادز

 تغییرات رقابتی در حساب کاربری گوگل ادز

در هنگام ایجاد تبلیغات کلیکی PPC شما باید علاوه بر بررسی های دقیق عملکرد خود، عملکرد رقیبانتان را هم در نظر بگیرید.
شما میتوانید از بخش Auction Insights اطلاعات مناسبی را از رقیبان خود بدست آورید و آنها را بشناسید و تحلیل و بررسی کنید.

بخش Auction Insights
همچنین میتوانید با تعریف بازه های زمانی مختلفی، عملکرد کسب و کارتان را در برهه های زمانی متفاوتی بررسی کنید و با اضافه شدن برخی فیلدهای دیگر در بخش Auction Insights میتوانید اطلاعات مفید تری از داده های خود داشته باشید.

 

نمایش آمار داده ها در بخش Auction Insights

بررسی تغییرات رقابتی براساس موبایل

شما در این بخش میتوانید بر اساس نوع دستگاه های مختلف تبلیغات گوگل ادوردز خود را تحلیل کنید.
بررسی تغییرات رقابتی براساس موبایل
همچنین میتوانید آمار عملکرد خود و رقیبانتان را در دستگاه های تلفن همراه بررسی کنید.

دیوایس های مختلف در گوگل ادوردز

 

بررسی تغییرات رقابتی بر اساس زمان

درست در همان قسمت که توانستید میزان رقابت ها و گزارش ها را بر روی دستگاه های همراه (موبایل) تنظیم کنید، میتوانید بازه زمانی دلخواهی را انتخاب کنید، و این بار بر اساس تعیین زمان های خاص و مورد نظر خود گزارش تبلیغات خود را در حساب کاربری گوگل ادوردز بررسی کنید.
گزارش هایی مانند اینکه:

  • کدام رقیب بهتر و بیشتر هزینه میکند.
  • کدام کلمه کلیدی بازخورد بهتر و بیشتری داشته است.
  • کدام شرکت رقیب سرسخت شما شناسایی میشود و….

بررسی تغییرات رقابتی بر اساس زمان
با بررسی این داده های متفاوت شما میتوانید اطلاعات مناسبی را از کلمات کلیدی، محدوده جغرافیایی و … داشته باشید.

تنظیمات اکانت گوگل ادوردز

تنظیمات اکانت گوگل ادوردز

هنگامی که شما تصمیم گرفتید برای کسب و کار خود را از طریق ابزار گوگل ادوردز تبلیغاتی را انجام دهید، حتما باید هر چند وقت یکبار اطلاعات حساب کاربری خود را بررسی کنید تا در صورتی که اطلاعات نیاز به تغییرا دارند آنها را اصلاح کنید.
البته این تغییرات به نوع کسب و کار و محدودیت های شما بستگی دارد.
شما با بررسی گزارش هایی میتوانید متوجه شوید که تبلیغات گوگل ادوردز شما روند خوبی را در پیش دارد یا خیر.

انتخاب و بررسی کلمات کلیدی متناسب با کسب و کار

سعی کنید برای ایجاد کمپین تبلیغاتی گوگل ادوردز خود کلمات کلیدی با نرخ تبدیل بالا را به درستی انتخاب کنید، چرا که گاهی به دلیل وجود رقابت زیاد ممکن است شما نتوانید به نتیجه ی مورد نظر خود در آن کلمه برسید و هزینه های شما به هدر می رود.

انتخاب و بررسی مکان جغرافیایی متناسب با کسب و کار

سعی کنید مکان جغرافی خود را محدود کنید و متناسب با توانایی ارائه ی خدمات خود به مشتریانتان، منطقه ی جغرافیایی مناسبی را انتخاب کنید.
گاهی ممکن است تبلیغات گوگل ادوردز خود را در محدوده های جغرافیایی مختلفی تنظیم کنید و بازخورد آنها را بررسی کنید و گاهی ممکن است انتخاب تنها یک مکان جغرافیایی بتواند به تنهایی برای کسب و کار شما مناسب باشد.
هر حسابی چالش ها و ویژگی های خاص خود را دارد و با بررسی داده ها و عملکرد های موجود در گزارش ها و آمار های حساب کاربری خود میتوانید بخش هایی را که نیاز به تغییرات دارد را بهبود ببخشید و ایده های جدید را بررسی کنید و آن ها را امتحان کنید.

چکیده مقاله

گوگل ادوردز، یکی از محبوبترین روش های تبلیغات کلیکی (PPC ) است.
اگر شما هم از صاحبان وبسایت هایی هستید که برای تبلیغات خود، گزینه ی گوگل ادوردز را انتخاب کرده اید حتما تاکنون فکر کرده اید با چه روش هایی میتوان از هدر رفتن پول در این تبلیغات جلوگیری کرد؟
انتخاب محدوده جغرافیایی مناسب، کلمه های کلیدی مرتبط با کسب و کار شما، بررسی آمار ها بر اساس محدوده زمانی، تنظیمات دقیق حساب کاربری گوگل ادوردز، از جمله مواردی هستند که با بررسی دقیق آنها میتوانید از به هدر رفتن هزینه ها در تبلیغات ادوردز جلوگیری کنید و تبلیغات پربازده و قدرتمندی را برای کسب و کار خود ایجاد کنید.

امیدواریم که در این مقاله توانسته باشیم اطلاعات مناسبی را برای بهبود سئو وبسایت شما در اختیارتان قرار دهیم و شما میتوانید با به اشتراک گذاری این مقاله درجهت افزایش سطح دانش افراد فعال در حوزه سئو و دیجیتال مارکتینگ به ما کمک کنید.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

۱ دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

اشتراک گذاری مقاله

با اشتراک گذاری مقاله هم به دوستانتان لطف کردید هم به ما 🙂

جدید ترین مقالات دیجیتال مارکتینگ

دوره های رایگان دیجیتال مارکتینگ

مقاله
نظرات
اشتراک گذاری
فهرست