گوگل بیش از ۷۱ درصد متادیسکریپشن (Meta Description) ها را بازنویسی میکند

زمان مطالعه: 5 دقیقه
1K بازدید
meta description

گوگل بر چه اساسی متاتگ توضیحات را بازنویسی میکند؟

گوگل بر چه اساسی متاتگ توضیحات را بازنویسی میکند؟

شما میتوانید برای راهنمایی بیشتر کاربرانتان درباره ی موضوع محتوای منتشر شده در وبسایتتان و تشویق کاربرانتان برای بازدید از صفحات مختلف سایت، در بخش تگ متادیسکریپشن (متاتگ توضیحات) توضیحاتی را برای کاربران خود بنویسید. هنگامی که کاربر شما در صفحه ی نتایج گوگل به لینک وبسایت شما برسد، میتواند با خواندن محتویاتی که شما در بخش تگ متادیسکریپشن نوشته اید تصمیم بگیرد که از صفحه ی وبسایت شما بازدید کند یا بازدید نکند! با این وجود ممکن است برای شما هم اتفاق افتاده باشد که وقتی در صفحه نتایج گوگل محتوای منتشر شده ی خود را بررسی میکنید، متوجه شوید که متادیسکریپشنی که برای کاربران شما نمایش داده میشود متفاوت با متادیسکریپشنی است که شما در صفحه وبسایتتان نوشته بودید.
در این مقاله ی منتشر شده در آکادمی راه دی ام قصد داریم به شما نکات مهمی در زمینه ی متادیسکریپشن صفحات وبسایتتان بیان کنیم.
بر اساس تحقیقات جدیدی مشخص شده است که شرکت گوگل بیش از ۷۰ درصد متاتگ های توضیحات (متادیسکریپشن) وبسایت هایی را که در صفحه اول نتایج گوگل هستند را نادیده میگیرد و مجددا آنها را بازنویسی میکند.
بر اساس این گزارش و تحقیقاتی که بر روی ۳۰.۰۰۰ کلمه کلیدی در گوگل انجام شد، مشخص شد که موتور جستجوی گوگل ۷۰ درصد متاتگ توضیحات وبسایت ها را بازنویسی میکند. به همین دلیل است که گاهی متادیسکریپشنی که شما برای صفحات وبسایتتان نوشته بودید، برای کاربرانتان نمایش داده نمیشود.
بر اساس تحقیقاتی که شرکت Portent در صفحه نتایج جستجوی گوگل در نسخه های موبایل و دسکتاپ انجام داد، متوجه شد که گوگل متاتگ توضیحات را در صفحه نتایج جستجو موبایل با نرخ ۷۱ درصد و متاتگ توضیحات را در صفحه نتایج نسخه دسکتاپ را با آماری در حدود ۶۸ درصد بازنویسی میکند.
این آمار نشان میدهد تنها در حدود ۳۰ درصد از متادیسکریپشن های صفحات وبسایت ها به همان صورت اولیه منتشر شده و به همان سبک اولیه خود برای کاربران نمایش داده میشود.

نرخ بازنویسی متا دیسکریپشن بر اساس موقعیت جستجو

نرخ بازنویسی متا دیسکریپشن بر اساس موقعیت جستجو

همان طور که گفتیم، تحقیقات صورت گرفته بر روی ساختار متادیسکریپشن صفحات وبسایت هایی بوده است که لینک آنها در صفحه ی اول نتایج موتور جستجوی گوگل قرار داشته است.(محتویات بخش Featured Snippets در این گزارش بررسی نشده است.)
این تحقیقات نشان میدهد که میزان بازنویسی متاتگ توضیحات توسط گوگل، بیشتر مربوط به لینک هایی است که در رده های ۱ تا ۶ صفحه اول موتور جستجوی گوگل قرار گرفته اند.
بر اساس این تحقیقات میتوان حدس و گمان هایی درباره ی دلایل بازنویسی متاتگ وبسایت ها توسط گوگل زد و یکی از دلایل این است که چون بطور معمول لینک های ۱ و ۲ در صفحه موتور جستجوی گوگل نرخ کلیک بسیار بالایی دارند، شاید گوگل قصد دارد با این اقدام میزان کلیک لینک های دیگر موجود در صفحه اول نتایج جستجو را هم افزایش دهد.

بازنویسی متا دیسکرپشن بر اساس تعداد جستجو ها

بازنویسی متا دیسکرپشن بر اساس تعداد جستجو ها

پس از بررسی متادیسکریپشن های بازنویسی شده و تعداد سرچ کلمات کلیدی مرتبط با آن متادیسکریپشن ها در صفحه نتایج گوگل مشخص شد که صفحاتی که میزان بازدید بالایی دارند، بازنویسی متادیسکریپشن مربوط به آن صفحات توسط گوگل کمتر اتفاق می افتد. پس طبیعی است گوگل متاتگ های توضیحاتی را که با کلمات مناسب و پربازدید نوشته شده باشد را بازنویسی نمیکند و تنها متادیسکریپشن صفحاتی از وبسایت ها را بازنویسی میکند که بازدید کمتری ممکن است داشته باشند.
معمولا سئوکار ها سعی میکنند در متادیسکریپشن صفحات از کلماتی استفاده کنند که میتواند نرخ کلیک وبسایت را افزایش دهد.

طول کاراکتر متاتگ توضیحات در نسخه دسکتاپ

طول کاراکتر متاتگ توضیحات در نسخه دسکتاپ

یکی از نکات مهمی که لازم است شما برای نوشتن متاتگ توضیحات وبسایتتان در نظر بگیرید این است که در نسخه ی دسکتاپ موتور جستجوی گوگل، بهتر است متادیسکریپشن های شما در حدود ۱۵۶ کاراکتر باشد و اگر شما بیش از این تعداد کاراکتر را در بخش تگ توضیحات وبسایتتان بنویسید باعث میشود اطلاعات نوشته شده ی شما در متاتگ توضیحات وبسایتتان، بطور کامل برای کاربران نمایش داده نشود و متاتگ شما نتواند کیفیت مناسبی را نداشته باشد.
همچنین اگر شما در متاتگ توضیحات از تاریخ استفاده کنید، تعداد کاراکتر تگ توضیحات شما در حدود ۱۴۲ کاراکتر در نظر گرفته میشود.
وقتی گوگل متاتگ توضیحات را بازنویسی میکند، تعداد کاراکتر متاتگ توضیحات را بین ۱۶۰ تا ۱۶۷ کاراکتر در نظر میگیرد، که با قرار گرفتن تاریخ در بخش متاتگ، محتویات این بخش در حدود ۱۴۷ تا ۱۴۹ کاراکتر بازنویسی میشود.

طول کاراکتر متاتگ توضیحات در نسخه موبایل

طول کاراکتر متاتگ توضیحات در نسخه موبایل

در نسخه تلفن همراه، تعداد کاراکتر مناسب برای متاتگ توضیحات در حدود ۱۱۸ کاراکتر میباشد و اگر بیش از این تعداد کاراکتر را در متاتگ دیسکریپشن بنویسید، آنگاه ممکن است متاتگ توضیحات شما نتواند کیفیت مناسبی را داشته باشد.
اگر در متاتگ توضیحات نسخه موبایل هم از نمایش تاریخ استفاده میکنید، در این حالت تعداد کاراکتر متاتگ شما در حدود ۹۵ تا ۱۰۵ کاراکتر در نظر گرفته میشود.

چکیده مقاله

به تازگی و بر اساس تحقیقاتی که بر روی ۳۰.۰۰۰ کلمه کلیدی صورت گرفت، مشخص شد که گوگل گاهی ممکن است متاتگ توضیحات وبسایت هایی را که در لینک های ۱ تا ۶ صفحه اول نتایج جستجو هستند را بازنویسی کند.
این تحقیقات نشان داد که گوگل متاتگ توضیحات صفحات وبسایتهایی که آمار بازدید بالایی داشتند را بازنویسی نکرده است و تنها متاتگ توضیحات صفحاتی که بازدید کمتری داشته اند را بازنویسی میکند.
همچنین بهتر است توضیحات متاتگ وبسایت هایتان را بین ۱۵۰ تا ۱۶۰ کاراکتر در نظر بگیرید و اگر نیاز دارید در بخش متادیسکریپشن وبسایتتان تاریخ نمایش داده شود، تعداد کاراکتر متاتگ شما میتواند در حدود ۱۳۸ تا ۱۴۸ کاراکتر باشد.
سعی کنید مهم ترین کلمات خود را در ۱۰۰ کاراکتر اول متاتگ توضیحات وبسایتتان بنویسید.

امیدواریم که در این مقاله توانسته باشیم اطلاعات مناسبی را برای بهبود سئو وبسایت شما در اختیارتان قرار دهیم و شما میتوانید با به اشتراک گذاری این مقاله درجهت افزایش سطح دانش افراد فعال در حوزه سئو و دیجیتال مارکتینگ به ما کمک کنید.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

اشتراک گذاری مقاله

با اشتراک گذاری مقاله هم به دوستانتان لطف کردید هم به ما 🙂

جدید ترین مقالات دیجیتال مارکتینگ

دوره های رایگان دیجیتال مارکتینگ

مقاله
نظرات
اشتراک گذاری
فهرست