بروزرسانی جدید ابزار گوگل آنالیتیکس(Analytics) و معرفی ۴ ویژگی جدید در این ابزار

زمان مطالعه: 6 دقیقه
209 بازدید
بروزرسانی جدید ابزار گوگل آنالیتیکس(Analytics)

بروزرسانی گوگل آنالیتیکس (Analytics) چگونه به وبسایت ها کمک میکند؟

بروزرسانی گوگل آنالیتیکس (Analytics) چگونه به وبسایت ها کمک میکند؟

به تازگی گوگل آنالیتیکس ۴ ویژگی جدید را برای برای آنالیز بهتر و دقیق تر داده های وبسایت ها در اختیار وبمستران قرار داده است.
برخی از ویژگی ها و امکانات جدید این ابزار از مدت ها قبل در حالت نسخه ی بتا برای برخی از کاربران و وبمستران در دسترس بود، اما در اکتبر سال ۲۰۲۰ میلادی، گوگل با انتشار خبری اعلام کرد که ۴ ویژگی جدید برای بهبود عملکرد وبسایت ها در گوگل آنالیتیکس، برای تمامی کاربران در دسترس است.
براساس اطلاعیه های منتشر شده گوگل اعلام کرده است تغییرات جدید ابزار گوگل آنالیتیکس، در جهت بهبود کیفیت تحلیل داده ها و بهبود نرخ بازگشت سرمایه برای کسب و کار های اینترنتی طراحی و منتشر شده است.
در این مقاله ی منتشر شده در آژانس دیجیتال مارکتینک راه دی ام، قصد داریم ۴ ویژگی جدید این ابزار را به شما عزیزان معرفی کنیم.

معرفی ۴ ویژگی جدید در ابزار گوگل آنالیتیکس

معرفی 4 ویژگی جدید در ابزار گوگل آنالیتیکس

در این بروز رسانی ۴ امکانات جدید ویژه و جدید به ابزار گوگل آنالیتیکس اضافه شده است که این امکانات به وبمستران و متخصصین سئو کمک میکند تا آمار دقیق تری از داده های وبسایتشان داشته باشند و بتوانند استراتژی مناسبی برای بهبود عملکرد وبسایتشان تدوین کنند و آنها را پیاده سازی کنند.
در نسخه جدید گوگل آنالیتیکس نسخه (GA4) امکانات جدیدی در اختیار شما قرار گرفته است که به وسیله آنها میتوانید داده های وبسایت و اپلیکیشن (نرم افزارنسخه موبایل) وبسایت های خود را بطور همزمان و در کنار یکدیگر تحلیل و بررسی کنید.

تحلیل داده های نسخه ی موبایل و وبسایت گوگل آنالیتیکساین روزها اکثر نرم افزارها و وبسایت ها با پیاده سازی ساختار ماشین لرنینگ یا یادگیری زبان ماشین، در تلاش هستند تا بتوانند اطلاعات عمیق تری از کاربران خود داشته باشند و براساس این اطلاعات خدمات مناسب تری را به کاربران خود ارائه دهند.
ویژگی های جدید اضافه شده در ابزار گوگل آنالیتیکس عبارتند از :

  • بینش هوشمندانه تر و بهبود کیفیت اطلاعات آماری
  • ترکیب عمیق و یکپارچه سازی داده های گوگل آنالیتیکس با ابزارگوگل ادوردز
  •  دریافت و نمایش داده های مشتری محور
  • بهبود عملکرد در کنترل داده ها

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که با استفاده از ابزار گوگل آنالیتیکس پیوسته در تلاش هستید تا عملکرد وبسایت خود را تحلیل و بررسی کنید، میتوانید با امکانات جدید این ابزار به راحتی گزارش های متناسب کسب و کار خود را بدست آورید و با تعیین استراتژی های جدید و کاربردی کسب و کار خود را گسترش دهید.

۱ – بینش هوشمندانه تر و بهبود کیفیت اطلاعات آماری

بینش هوشمندانه تر و بهبود کیفیت اطلاعات آماری

با پیاده سازی و به کارگیری ساختار یادگیری ماشین در نسخه ی جدید ابزار گوگل آنالیتیکس، شما میتوانید محصولات و خدماتی که در وبسایت شما بازدید بهتری دارند و تقاضای بیشتری برای خرید آنها میشود را شناسایی کنید و نیاز های جدید مشتریان خود را به خوبی بشناسید.
با گذشت زمان و در بروز رسانی های بعدی امکانات جدیدی به این بخش از ابزار گوگل آنالیتیکس اضافه میشود که میتواند نرخ کلیک، نرخ تبدیل و بازگشت سرمایه وبسایت شما را افزایش دهد و در تحلیل داده ها کمک فراوانی به شما کند.

بروزرسانی ابزار گوگل آنالیتیکس در اکتبر 2020

۲ – ترکیب عمیق و یکپارچه سازی داده های گوگل آنالیتیکس با ابزارگوگل ادوردز

یکپارچه سازی داده های گوگل آنالیتیکس با ابزارگوگل ادوردز

اگر تاکنون کمپین تبلیغاتی گوگل ادوردز متناسب با کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کرده باشید، ممکن است با اتصال ابزار گوگل ادوردز به حساب کاربری گوگل آنالیتیکس خود تصمیم گرفته باشید گزارش های جامع تر و دقیقی از رفتار کاربران وبسایت خود دریافت کنید.
در نسخه ی جدید گوگل آنالیتیکس همراه با به کارگیری یادگیری ماشین در بخش الگوریتم ابزار، شما میتوانید اطلاعات عمیق تر و دقیقی از عملکرد کاربران خود داشته باشید و با اتصال گوگل ادوردز به حساب کاربری گوگل آنالیتیکس خود میتوانید اطلاعات دقیق و لحظه ایی از عملکرد کاربران وبسایت خود و کمپین تبلیغاتی خود داشته باشید.
بطور مثال اگر کاربری از راه تبلیغات کلیکی (PPC) شما وارد وبسایتتان شود، جزو کاربرانی قرار میگیرد که شما میتوانید با روش های بازاریابی مجدد و هدف گزاری مجدد کسب کارتان، آن فرد را به مشتری خود تبدیل کنید و آنها را تشویق کنید از خدمات وبسایت شما استفاده کنند. اگر پس از مدتی کاربر شما که از راه تبلیغات کلیکی مانند گوگل ادوردز با خدمات شما آشنا شده بود از خدمات و محصولات شما خریدی را انجام دهد، بصورت لحظه ایی این شخص از لیست مشتریانی که تنها از وبسایت شما بازدید کرده اند در ابزار گوگل آنالیتیکس خارج میشود و به لیست افرادی که از راه ایجاد کمپین تبلیغاتی از خدمات خریدی انجام داده اند، اضافه میشود.
این یکپارچه سازی بین دو ابزار میتواند باعث بهبود عملکرد ROI (نرخ بازگشت سرمایه) در کسب و کارتان شود و کارتحلیل و آنالیز داده ها را برای شما آسانتر میکند.
همچنین در بروزرسانی جدید این ابزار شما میتوانید گزارش هایی درباره ی تعداد بازدید های ویدیو های یوتیوب، شبکه های اجتماعی مختلف و .. داشته باشید و اطلاعات کاملی را از بازدید و عملکرد کاربرانتان بدست آورید.

۳ – دریافت و نمایش داده های مشتری محور

دریافت و نمایش داده های مشتری محور

این ویژگی باعث میشود تا وبمستران و مدیران بخش دیجیتال مارکتینگ وبسایت شما بتوانند اطلاعات دقیق تری از نحوه تعاملات کاربران وبسایت شما و عملکرد هر کدام از مشتریان شما داشته باشند.
همچنین از طریق این ویژگی شما میتوانید متوجه شوید کاربران شما از چه کانالی وبسایت شما را بازدید کرده اند، یا از چه بخش هایی و چه تعدادی کاربر برای بازدید از وبسایت شما هدایت شده اند.
با بررسی این داده ها شما میتوانید شناخت بیشتری از کاربران وبسایت و عملکرد راه های ارتباطی وبسایت خود داشته باشید و با تحلیل و گزارش اطلاعات میتوانید تعاملات کاربران با وبسایتتان را افزایش دهید و مشتریان خود را حفظ کنید.

۴- بهبود عملکرد در کنترل داده ها

بهبود عملکرد در کنترل داده ها

در نسخه ی جدید گوگل آنالیتیکس امکانات بهتری برای کنترل داده ها به مدیران دیجیتال مارکتینگ داده میشود و افراد میتوانند جزئیات بیشتری از داده ها داشته باشند و همچنین شما میتوانید این داده ها را جمع آوری و نگهداری کنید و بر اساس این داده ها میتوانید استراتژی دقیق تری برای کسب و کار خود ایجاد کنید و آنها را پیاده سازی کنید.
وبمستران و متخصصین سئو میتوانند با محدود سازی اطلاعات از طریق فیلترهای موجود در این ابزار، اطلاعات مورد نیاز برای راه اندازی کمپین های تبلیغاتی، بازخورد کاربران و عملکرد کاربران وبسایت ها و … را بصورت جداگانه بررسی کنند.
گوگل میگوید برورسانی ویژگی های جدید این ابزار به وبمستران و متخصصین سئو این امکان را میدهد تا با استفاده از کوکی های موجود و اطلاعات جدیدی که با بروزرسانی بخش های مختلف گوگل آنالیتیکس به آنها داده میشود، بتوانند بهینه ترین روش ها را برای مدیریت وبسایت خود در نظر بگیرند و نیاز های مشتریان را به درستی بشناسند.

چکیده مقاله

گوگل با بروزرسانی الگوریتم های خود و بهبود عملکرد ابزار های تحلیل و آنالیز وبسایت ها مانند ابزار گوگل سرچ کنسول، گوگل آنالیتیکس و .. پیوسته در تلاش است که راه کار های مفیدی را در اختیار مدیران وبسایت ها قرار دهد تا بتوانند با استفاده از این ابزار، عملکرد وبسایت هایشان را بررسی کنند و نقاط قوت و ضعف کسب و کار آنلاین خود را بشناسند و بتوانند شناخت دقیقی از کاربران خود داشته باشند و امکانات ویژه ایی را در اختیار آنها قرار دهند.
در بروزرسانی ابزار گوگل آنالیتیکس امکانات جدیدی اضافه شده است که وبمستران و متخصصین سئو میتوانند با استفاده از آنها داده های دقیق تر و مفیدی را برای تعیین استراتژی عملکرد خود داشته باشند.
از مهمترین نکاتی که در این بروزرسانی رخ داده است این است که این ابزار به کمک یادگیری زبان ماشین میتواند بیش از گذشته در تحلیل داده ها به شما عزیزان کمک کند و اطلاعات دقیقی را بصورت لحظه ایی در اختیارتان قرار دهد.

امیدواریم که در این مقاله توانسته باشیم اطلاعات مناسبی را برای بهبود سئو وبسایت شما در اختیارتان قرار دهیم و شما میتوانید با به اشتراک گذاری این مقاله درجهت افزایش سطح دانش افراد فعال در حوزه سئو و دیجیتال مارکتینگ به ما کمک کنید.

۴ دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • سلام ممنون از مقاله خوبتون
    کاش میگفتید هر کدوم از این ویژگی ها دقیقا کجا هست تو آنالیتیکس

    پاسخ
    • سلام اقای حسن نژاد عزیز، سپاس از لطف شما که نظرتان را با ما در میان گذاشتید، به زودی در بروزرسانی مقاله اضافه خواهیم کرد 👍

      پاسخ
    • یا ترجمه از اخبار خود گوگل هست که بخش های تخصصیش رو نتوسنته بفهمه چی نوشته و هر چیش رو گوگل ترنسلیت درست ترجمه کرده گذاشته تو سایت یا میخواسته مثلا اسرارآمیز باقی بمونه و بعدا ویدئوی پولیش رو درست کنه.

      پاسخ
      • سلام آقای مهندس مرسی از انتقاد شما
        ببینید این مقاله دقیقا زمانی منتشر شد که تازه معرفی شده بود نسخه جدید آنالیتیک و منابع ما سایت های Search Engine Journal و Search Engine Land برای این اخبار هستند و طبیعتا اگر میخواید نسخه اصلی هست و میتونید ببینید که عینا کپی نشده و سعی شده روان و بهینه بشه مقاله و هنوز حتی خود چنل یوتیوب گوگل آنالیتیک هم آموزشی قرار نداده. هر آپدیتی هم میاد یه مدت نیازه تا بررسی بشه و بتونیم به بخش های مختلفش تسلط پیدا کنیم. اگر دقت کنید نوشتیم معرفی ننوشتیم آموزش پس این حق برای ما قائل هست و از هیچ عنوان فریبنده ای استفاده نکردیم. در ادامه دوست عزیز اصلا کل استراتژی ما هم در سایت راه دی ام و هم در باشگاه دیجیتال مارکتینگ ایران ارائه محتوای رایگان هستش و اصلا بخش پولی نداریم که این بخشی از استراتژی مارکتینگ ما باشه و میتونید با بررسی کوچیک صحت عرایض بنده رو بررسی کنید. پس صادقانه ما نقد شما رو محترم میشماریم ولی واقعیت با توضیحاتی که عرض کردم شما برداشت اشتباهی هم از محتوا و هم از استراتژی کل دارید. در نهایت شما میتونید پیام جداگانه ثبت کنید ما حتما منتشر میکنیم و نیازی نیست در پاسخ دوستان دیگر پیام بذارید.
        با آرزوی بهترین ها برای شما

        پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

اشتراک گذاری مقاله

با اشتراک گذاری مقاله هم به دوستانتان لطف کردید هم به ما 🙂

جدید ترین مقالات دیجیتال مارکتینگ

دوره های رایگان دیجیتال مارکتینگ

مقاله
نظرات
اشتراک گذاری
فهرست