رتبه بندی وب سایت ها پس از رفع جریمه دستی(Manual Action)

زمان مطالعه: 5 دقیقه
81 بازدید

جریمه دستی گوگل یا (Manual Action) چیست؟

گوگل یکی از محبوبترین موتورهای جستجو است که هر کدام از ما روزانه و برحسب نیاز، استفاده های زیادی از آن میکنیم. گوگل همواره در تلاش است تا با ایجاد ساختار های جدید و ایجاد قوانین مختلف به کاربران خود کمک کنند تا بتوانند به راحتی موضوعات مختلف خود را سرچ کنند و اطلاعاتی مرتبط با موضوع جستجو شده خود را در موتور جستجوی گوگل دریافت کنند.
بروزرسانی الگوریتم های گوگل و قوانین جدید گوگل، صاحبان مشاغل آنلاین را مجبور کرده است تا برای گرفتن رتبه و جایگاه مناسب در صفحه نتایج گوگل، وب سایت خود را برای کاربران بهینه کنند.

جریمه دستی گوگل یا ( Manual Action) چیست؟
برخی از سئوکار ها و وبمستران ممکن است برای دور زدن قوانین گوگل و همچنین بدلیل آشنا نبودن با اصول سئو، رفتار های غیر طبیعی را در وبسایتشان پیاده سازی کنند و در صورتی که گوگل متوجه این رفتار شود ممکن است وب سایت شما را جریمه کند.
در گوگل سرچ کنسول بخشی با عنوان Manual Action یا جریمه دستی طراحی شده است که شما در پنجره ی Manual Action از این ابزار، میتوانید در صورتی که صفحه ایی از وب سایت شما جریمه شده است را شناسایی کنید. (البته اگر این پنالتی به صورت دستی توسط گوگل انجام شده باشد.)
جریمه ی دستی توسط گوگل بنابه دلایل مختلفی میتواند ایجاد شود.
به تازگی و در یکی از برنامه های Ask Google Webmaster، جان مولر درباره ی رفع جریمه های دستی (Manual Action)، به وبمستران و سئوکارها توصیه کرد که پس از بهبود بخشیدن و رفع جریمه های شناسایی شده در بخش Manual Action ابزار سرچ کنسول، انتظار نداشته باشید که رتبه و امتیاز صفحه ی شما به حالت اولیه ی خود بازگردد.(تصویر زیر مربوط به بخش نمایش جریمه های دستی در ابزار گوگل سرچ کنسول است.)

بخش جریمه های دستی در ابزار گوگل سرچ کنسول
در این گفتگو، یکی از وبمسترها که به در بخش Manual Action ابزار گوگل سرچ کنسول خود به دلیل حذف کردن ۲۰۰ بک لینک با جریمه رو به رو شده بود، اعلام کرد که ۲۰۰ بک لینک وب سایتش را به دلیل خارج شدن از پنالتی گوگل حذف کرده بوده و پس از حذف این ۲۰۰ بک لینک خراب و اسپم، با اینکه وبسایتش ازخطای پنالتی خارج شد، اما صفحات وبسایتش نتوانستند به رتبه قبلی خود بازگردند.

بررسی رتبه بندی وبسایت ها پس از حذف بک لینک های خراب

بررسی رتبه وبسایت ها پس از حذف بک لینک های خراب

گاهی ممکن است به دلیل وجود بک لینک های خراب و اسپم در وب سایتتان، تصمیم بگیرید که این بک لینک های خراب را حذف کنید.
نکته مهم و اساسی این است که در هنگام پیاده سازی هر عملکردی در وبسایتتان، لازم است بسیار هوشمندانه و دقیق تصمیم بگیرید. چرا که اگر رفتار شما از نظر موتور جستجوی گوگل غیر طبیعی و فریب کارانه بنظر برسد، باعث میشود تا وبسایت شما دچار جریمه و خطا هایی از سمت گوگل بشود.
اما چگونه تشخیص دهیم که حذف بک لینک های اسپم میتواند به سئو وب سایت ما آسیب برساند یا خیر؟
در گفتگوی جدیدی که بین جان مولر و برخی از وبمستران برگزار شد، جان مولر در پاسخ به این سوال بیان کرد که:

بصورت دقیق نمیتوان تخمین زد که حذف بک لینک های مورد نظر شما، ممکن است باعث چه تغییراتی در رتبه و جایگاه وب سایتتان بشود. هنگام حذف بک لینک های خراب و اسپم، باید این نکته را در نظر بگیرید که اگر بطور مثال تمام بک لینک های وب سایت شما در حدود ۲۰۰ عدد لینک است و بخواهید به یک باره تمام آنها را حذف کنید، این عملکرد از سمت گوگل ممکن است غیر طبیعی شناخته شود و در این حالت وبسایت شما دچار جریمه و خطاهایی میشود.
اما اگر تعداد کل بک لینک های وبسایت شما بطور مثال در حدود یک میلیون لینک باشد و بخواهید تنها ۲۰۰ بک لینک از آن ها را حذف کنید، در این حالت احتمالا با مشکلی رو به رو نخواهید شد. به خصوص اگر اکثر لینک های حذف شده ی شما لینک نوفالو باشد.

پس از رفع جریمه Manual Action، رتبه وبسایت ها چه تغییری میکند؟

رتبه وبسایت پس از بهبود خطاهای دستی چگونه میشود؟

جان مولر در نشست و گفتگوی بین وبمستران بیان کرد که اگر در بخش Manual Action ابزار گوگل سرچ کنسول مشخص شود که وبسایت شما جریمه شده است، باید بدانید که رتبه ی فعلی وبسایتتان به دلیل رفتار های غیر طبیعی بوده است و در صورتی که جریمه های مشخص شده در بخش Manual Action وبسایتتان را برطرف کنید، تازه به جایگاه درست و دقیق صفحات وبسایتتان می رسید. البته مقدار تغییر رتبه ی صفحات، به میزان عملکرد غیر طبیعی رفتار های شما در وب سایتتان مرتبط است.
بطور کلی در صورتی که در وبسایتتان با این چالش روبه رو بودید، پس از بهبود خطاها و جریمه های مشخص شده نباید توقع داشته باشید که به جایگاه قبلی خود در صفحه نتایج جستجوی گوگل برسید.
البته این اتفاق به این معنی نیست که وبسایت شما دیگر نمی تواند به جایگاه بالاتری برسد. بلکه شما با بهبود و پیاده سازی راهکار های بهتر در سئو وبسایتتان میتوانید رتبه صفحات وبسایت خود را افزایش دهید و در صفحه نتایج گوگل به رتبه بهتری برسید.
نکته مهم این است که گاهی ممکن است پس از برطرف کردن جریمه های بخش Manual Action، رتبه صفحه های وبسایت شما دچار تغییراتی نشوند. دلیل این اتفاق این است که در این حالت رتبه  قبلی و رتبه ایی که پس از برطرف سازی خطاها و جریمه های وبسایتتان دریافت کردید، بسیار نزدیک به هم بوده است و تغییرات بسیار ناچیز بوده است.

چکیده مقاله

در هنگام پیاده سازی استراتژی سئو و بهینه سازی وبسایتتان، گاهی ممکن است بدلیل عملکرد های غیرطبیعی با جریمه هایی رو به رو شوید.
شما میتوانید در بخش Manual Action از ابزار گوگل سرچ کنسول، جریمه و خطاهای موجود در وبسایتتان را شناسایی و بررسی کنید.
در نظر داشته باشید گاهی ممکن است پس از برطرف سازی خطاها و جریمه های دستی یا همان Manual Action، رتبه صفحه های وب سایت شما از دست برود که بسیار طبیعی است.
شما میتوانید با تعیین برنامه ریزی و استراتژی مناسب برای وبسایتتان، پس از رفع خطاهای دستی، مجددا رتبه سئو وبسایت خود را افزایش دهید و وبسایت خود را برای کاربران بهینه کنید.

امیدواریم که در این مقاله توانسته باشیم اطلاعات مناسبی را برای بهبود سئو وبسایت شما در اختیارتان قرار دهیم و شما میتوانید با به اشتراک گذاری این مقاله درجهت افزایش سطح دانش افراد فعال در حوزه سئو و دیجیتال مارکتینگ به ما کمک کنید.

جدید ترین مقالات دیجیتال مارکتینگ

دوره های رایگان دیجیتال مارکتینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

اشتراک گذاری مقاله

با اشتراک گذاری مقاله هم به دوستانتان لطف کردید هم به ما 🙂

مقاله
نظرات
اشتراک گذاری
فهرست