چطور در اینستاگرام اسپانسر پیدا کنیم؟

زمان مطالعه: 10 دقیقه
5K بازدید
چطور در اینستاگرام اسپانسر پیدا کنیم؟

اسپانسر اینستاگرام پیدا کنید، حتی اگر هیچ فالووری ندارید

تا به حال به پیدا کردن اسپانسر اینستاگرام فکر کرده اید؟ به نظر شما برای پیدا کردن اسپانسر حتما باید فالوورهای هزارتایی داشته باشید؟ برعکس، شما می توانید وقتی هیچ دنبال کننده ای هم ندارید؛ برای خودتان یک اسپانسر پیدا کنید. چطور؟ این همان موضوعی است که در این مطلب قصد داریم در مورد آن بیشتر صحبت کنیم.

هیچ تعجبی ندارد که شما هم بخواهید به یک اینفلوئنسر تبدیل شوید. در حال حاضر میانگین هزینه‌ای که اینفلوئنسرهای خارج از ایران برای هر پست دریافت می کنند ۳۰۰ دلار است!!! در ادامه ما در آکادمی دیجیتال مارکتینگ راه دی ام همراه باشید.

این در حالی که است که اینفلوئنسرهای موفق تری همچون Rachel Brathen به ازای هر پست ۲۵۰۰ دلار دریافت می کند. مبلغ زیادی است!! اما همان طور که می بینید کسب و کارها و برندهای زیادی هستند که حاضرند برای این کار مبالغ این چنینی پرداخت کنند.

شاید در وهله اول پیدا کردن اسپانسر اینستاگرام برایتان کمی مضحک باشد. اما شما هم می‌توانید مثل تمام کسانی که این کار را شروع کرده اند در مسیر درست قرار بگیرید. در واقع اکانت شما بیشتر از آن چیزی که فکرش را می کنید پتانسیل دارد.

اینستاگرام به طرز دیوانه واری به یکی از معروف‌ترین کانال‌ها برای فروش محصولات و خدمات تبدیل شده است. مطالعات نشان می دهد که اینستاگرام از تاثیر گذارترین کانال‌های خرید است و تاثیر زیادی بر روی تصمیم خرید کاربران دارد.

محبوبیت بیش از اندازه اینستاگرام ممکن است کمی شما را نا امید کند و تصور کنید که این پلتفرم (بستر) بیش از حد شلوغ است و جایی برای شما ندارد! اما این تمام ماجرا نیست، زیرا برندها به این نتیجه رسیده اند که افراد معمولی به شیوه موثرتری می توانند محصولات‌شان را به فروش برسانند. این روزها میکرو اینفلوئنسرها و افرادی که فالوورهای کمی دارند رقابت سختی با بازیکنان حرفه ای این عرصه دارند!

فقط کافی است اینطور به قضیه فکر کنید: من ترجیح می دهم که در حین خرید یک محصول به پیشنهاد دوست نزدیکم فکر کنم تا پیشنهاد خانواده کارداشیان. قطعا شما و این دوست نزدیکتان علایق و سرگرمی های مشابهی دارید. پس به نفعتان است که پیشنهاد او را قبول کنید.

در مورد میکرو اینفلوئنسرها هم همین است. مردم این روزها این افراد را دوستان واقعی خودشان می دانند و ارتباط عمیقی با آن ها دارند. هر چقدر که کاربران به شما بیشتر اعتماد کنند، احتمال اینکه شما بتوانید اسپانسر اینستاگرام پیدا کنید هم بیشتر می شود.

همان طور که گفتیم در این مطلب ما قصد داریم به شما نشان دهیم که چطور اسپانسر اینستاگرام پیدا کنید. حتی زمانی که هیچ فالووری ندارید!

چطور اسپانسر اینستاگرام پیدا کنید؟

  1. برند خودتان را بسازید.
  2. مخاطبینتان را بشناسید.
  3. به طور منظم پست بگذارید.
  4. از هشتگ ها و جئوتگ ها استفاده کنید.
  5. در پست‌هایتان، برندها را تگ کنید.
  6. در بیو اینستاگرام اطلاعات تماس خودتان را قرار دهید.
  7. خودتان دست به کار شوید. pitch paid sponsorship.
  8. ارزش خودتان را بدانید.

برند خودتان را بسازید:

اگر بتوانید برند و کسب و کار خودتان را راه اندازی کنید، می بینید که میزان تعامل و ارتباط با شما به طرز چشمگیری بهبود پیدا می کند. آیا دوست دارید در مورد سلامتی و تناسب اندام پست بگذارید؟ یا به زمینه مد و فشن علاقه دارید؟ هر چیزی که باشد مهم این است که آن را پیدا کنید.

جدای از محتوایی که منتشر می کنید، باید بدانید که برندسازی ارتباط مستقیمی با زیبایی‌شناسی دارد. دوست دارید پست هایتان چطور به نظر برسند؟ چه پیغامی را می خواهید به مخاطبین خود منتقل کنید؟ برای اینکه بتوانید در پست‌های خودتان یکپارچگی ایجاد کنید شاید باید به دنبال یک تم برای فیدتان باشید.

در اینجا منحصر به فرد بودن کلید اصلی است. پست‌های یک اینفلوئنسر باید کاملا خاص و قابل تشخیص باشند. به طوری که هر زمان کاربران آن ها را می بینند بتوانند به سرعت پست‌های شما را تشخیص دهند.

اینکه آن‌ها هر بار محتوای مشابه و ارزشمندی ببینند، اعتماد بیشتری به شما پیدا می کنند. اگر که به عنوان یک اینفلوئنسر به طور مداوم و ناگهانی زمینه کاریتان را عوض کنید، مطمئن باشید به سختی می توانید اعتماد آن ها را جلب کنید.

از طرفی یکپارچگی پست‌های اینستاگرامتان کمک می کند تا بتوانید به راحتی آن را با یک پلتفرم آنلاین دیگر مثل وبسایت تان مرتبط و Sync کنید.  این کار باعث می شود که برندها راحت تر بتوانند با شما همکاری کنند. در واقع آن ها بهتر می توانند با قابلیت هایتان آشنا شوند.

مخاطبین تان را بشناسید:

مرحله بعدی پیدا کردن اسپانسر اینستاگرام، شناخت مخاطبین است. شما برای اینکه بتوانید با یک برند همکاری کنید ابتدا باید مخاطبین خودتان را بشناسید.  در این حالت می توانید به سراغ کسب و کارهایی بروید که نقاط مشترک زیادی با هم دارید و همکاری موثری را با آن ها شروع کنید.

برای این کار از داده‌های پایه شروع کنید. مانند جنسیت، سن، منطقه جغرافیایی و … کدام یکی از پست‌های تان بیشتر نظر آن ها را جلب کرده است؟ در چه ساعتی از روز واکنش بیشتری به پست‌ها نشان می دهند؟ در نهایت اینکه نتیجه‌گیری شما از این اطلاعات چیست؟

برندها دوست دارند بدانند که به چه مخاطبینی دسترسی دارند. این اطلاعاتی که شما جمع‌آوری می کنید به این قضیه هم کمک می کند. زیرا هر چقدر که شما شناخت بهتری از مخاطبین‌تان داشته باشید راحت‌تر می توانید با کسب و کارها همکاری کنید.

به طور منظم پست بگذارید:

CoSchedule در مورد اینکه هر چند وقت یکبار باید در شبکه های اجتماعی پست بگذارید تحقیق می کنند. آن ها به این نتیجه رسیده اند که در اینستاگرام روزانه حداقل باید یک پست منتشر کنید. این در حالی است که می توانید حداکثر تا روزی ۳ پست هم پیش بروید.

برای اینکه بتوانید فالوورهای بیشتری پیدا کنید؛ واجب است که روزانه حداقل یک پست منتشر کنید. الگوریتم اینستاگرام، محتوای جدید و تازه را دوست دارد. قطعا شما هم نمی خواهید که به خاطر وقفه در پست گذاشتن فراموش شوید. اینطور نیست؟

البته که باید ببینید برای شما و مخاطبین تان چه چیزی بهتر است. شاید روزی ۳ پست آن ها را خسته کند؛ یا شاید آن ها خواهان این تعداد باشند. حتی شاید بهتر باشد بیشتر عصرها پست بگذارید تا اینکه صبح‌ها آن ها را منتشر کنید. برای اینکه ببینید چه چیزی برایتان بهتر است می توانید از ابزار تحلیلی خود اینستاگرام یعنی اینسایت اینستاگرام استفاده کنید.

از هشتگ ها و جئوتگ ها استفاده کنید:

هشتگ‌ها کمک می کنند تا محتوای صفحه شما راحت‌تر پیدا شوند. بنابراین اگر به دنبال افزایش تعداد فالوورهایتان هستید استفاده از آن ها کاملا ضروری است. شما می توانید برای هر پست بیشتر از ۳۰ هشتگ استفاده کنید. اما تحقیقات نشان می دهند که استفاده از ۹ تا ۱۰ هشتگ بهترین رقم است. تعامل با پست‌های این چنینی بیشتر است.

تا جای ممکن سعی کنید از هشتگ‌های مرتبط استفاده کنید. مهم تر از همه اینکه مطمئن شوید هشتگ‌هایی که استفاده می کنید ممنوع نشده اند.

سعی کنید از هشتگ‌هایی که پست‌های زیادی با آن ها منتشر می شوند استفاده نکنید. برای مثال، #Healthyliving پست های بیشتری از #healthylivingtips دارد. هر چقدر که رقابت کمتر باشد راحت‌تر دیده می شوید.

استفاده از هشتگ‌ها به شما کمک می کند که محتوای بهتری منتشر کنید. وقتی وارد صفحه هشتگ‌ها می شوید می بینید که اغلب چه پست‌هایی با آن ها منتشر می شوند. این کمک می کند محتوای مرتبط‌تری انتخاب کنید.

جئوتگ‌ها هم به همین اندازه مهم هستند. اما دلیل اهمیت آن ها متفاوت است. جئوتگ‌ها به کاربران کمک می کنند تا شما را در لوکیشن‌های مورد علاقه‌شان به راحتی پیدا کنند. این به شما کمک می کند فالووهای بیشتری پیدا کنید. همچنین با کسب و کارهایی که به دنبال مخاطبین بخصوصی هستند همکاری کنید. چه چیزی بهتر از این؟

در پست هایتان برندها را تگ کنید:

 

خب، مرحله بعدی برایتگ کردن برندها در پست اینستاگرام پیدا کردن اسپانسر اینستاگرام این است که در پست هایتان برندها را تگ کنید. از این جا به بعد شما آماده همکاری هستید. تا اینجا شما توانستید برند خودتان را راه اندازی کنید، با مخاطبینتان آشنا شوید و پستهای ارزشمندی منتشر کنید. حالا باید به این فکر کنید که همکاری با چه کسب و کارهایی برایتان سودآور خواهد بود.

بهتر است در اول کار قدم های کوچک بردارید. برای مثال، اگر در زمینه محصولات آرایشی فعالیت می کنید، مستقیم به سراغ Loreal نروید. در عوض سعی کنید کسب و کارهای کوچکتر را تگ کنید. در این مسیر، ارتباط موثر با کاربران و واکنش نشان دادن به تعاملات آن ها کمک می کند تا کسب و کارها شما را فرد مورد اعتماد و مناسبی بدانند.

البته گاهی اوقات اینکه برندهای بزرگتری را تگ کنید هم هیچ اشکالی ندارد. حداقل این کار باعث می شود در بین محتواهای آن ها دیده شوید.

در بیو اینستاگرام اطلاعات تماس خودتان را قرار دهید:

اضافه کردن اطلاعات به بیو اینستاگرام

برای پیدا کردن اسپانسر اینستاگرام شما فقط تا یک جایی کارها را انجام می دهید. از یک جایی به بعد این کسب و کارها هستند که به سراغ شما می آیند. اما برای این دسترسی به راه ارتباطی نیاز است. بیو اینستاگرام مکان خوبی است تا اطلاعات تماس خودتان را قرار دهید. از شماره تماس گرفته تا آدرس ایمیل. این اطلاعات کمک می کند تا برندها راحت تر به شما دسترسی پیدا کنند.

در این بخش شما می توانید لینک سایت یا وبلاگتان را هم قرار دهید. این کار به شما فرصت این را می دهد تا برند خودتان را بهتر معرفی کنید و همچنین به تمامی قابلیت‌هایتان اشاره کنید.

بهتر است که در سایتتان بخشی از نمونه کارها و همکاری هایی که تا الان داشته اید را قرار دهید. همچنین لیستی کامل از تمامی خدمات و توانایی‌هایی که دارید تهیه کنید. مطمئن باشید بی تاثیر نیست.

برای پیدا کردن اسپانسر اینستاگرام خودتان دست به کار شوید:

اینکه شما خودتان به دنبال اسپانسر اینستاگرام باشید و به سراغ برندهای مختلف بروید هیچ اشکالی ندارد. به کمک یک بیانه مناسب شما می توانید خودتان آن‌ها را پیدا کنید. نیازی نیست برای اینکه آن‌ها به سراغ شما بیایند صبر کنید.

به دنبال کسب و کارهایی باشید که برای فعالیت‌شان در اینستاگرام به وضوح هزینه می کنند. همچنین می توانید به سراغ اینفلوئنسرهایی بروید که در زمینه کاری شما اسپانسر گرفته اند. به یاد داشته باشید که کار کردن با کسب و کارهای کوچک هیچ ایرادی ندارد و رزومه خوبی برایتان دست و پا می کند.

وقتی که لیستی از برندها تهیه کردید کافی است برای آن ها یک ایمیل ارسال کنید. در این ایمیل و بیانیه باید خودتان را معرفی کنید. اینکه چه کار می کنید و دقیقا چه کسی هستید؟ همچنین در زمینه فعالیت‌تان چه موفقیت‌هایی داشته اید؟ در آخر هم باید یک دلیل قانع کننده بیاورید. از اینکه آن ها چرا باید با شما همکاری کنند و اصلا چرا باید شما را انتخاب کنند؟ حتی می توانید برای کامل کردن این بیانیه نرخ تعامل و تعداد فالوورهایتان را در ایمیل درج کنید.

شاید تصور کنید که ارسال دایرکت گزینه بهتری است. اما در این حالت اگر برند مورد نظرتان روزانه هزاران دایرکت دریافت کند شما هیچ شانسی برای دیده شدن ندارید.

ارزش خودتان را بدانید:

برای اینکه بتوانید اسپانسر اینستگرام پیدا کنید باید ارزش خودتان را بدانید. مطمئن شوید بعد از اینکه آن ها به سراغتان آمدند از مبلغی که می خواهید دریافت کنید راضی هستید.

با اینکه این مبالغ یک استاندارد و چهارچوبی دارند؛ اما باز هم با توجه به تعداد لایک‌هایی که می گیرید و حتی تعداد فالوورهایتان می تواند کاملا متنوع باشد. همچنین هر چقدر که در این مسیر رشد داشته باشید، در قبالش می توانید هزینه بیشتری دریافت کنید.

بعد از اینکه درک واضحی از ارزش خودتان پیدا کردید؛ وقت آن است ببینید که چطور می توانید پست‌های برندی که قرار است اسپانسر شما باشد را منتشر کنید. این موضوع را در نظر بگیرید که به طور کل دو نوع Sponsored Post وجود دارد :

  • آن هایی که برندها مبلغی را به اینستاگرام پرداخت می کنند.
  • آن هایی که کسب و کارها مبلغی را به کاربران دیگر پرداخت می کنند.

نگران نباشید در ادامه بیشتر در مورد آن ها صحبت می کنیم.

این مدل پست‌ها در واقع محتوایی هستند که در ازای پرداخت یک هزینه‌ای منتشر می شوند و هدف آن ها پیدا کردن مخاطبین بیشتر است. در حالت کلی دو مدل اسپانسری داریم : حالت اول زمانی است که یک برند، پستی منتشر می کند و برای رسیدن به مخاطبین هدفش مبلغی را به اینستاگرام پرداخت می کند. حالت دوم هم زمانی است که این برند، اسپانسر کاربران دیگر می شود. منظورمان همان اینفلوئنسرها هستند که متناسب با ویژگی های برند مورد نظر، پستی تهیه و منتشر می کنند.

درست شبیه به توییتر، لینکدین و فیسبوک، اینستاگرام هم دارای یک پلتفرم مدیریت تبلیغات است. تبلیغ‌کنندگان می توانند با استفاده از این ابزار، مخاطبین هدف خودشان را مشخص کنند و ویژگی‌هایی مانند سن، جنسیت، منطقه جغرافیایی و حتی علایق را در آن تعیین کنند. در نهایت با پرداخت یک هزینه‌ای، پست خودشان را در معرض دید این افراد قرار دهند.

همان طور که مشخص است این کسب و کارها هستند که این پست‌ها را تهیه می کنند. در عوض برای دسترسی به مخاطبین هزینه‌ای را به اینستاگرام پرداخت می کنند.

Paid Sponsorships چیزی است که بین یک برند و یک کاربر اینستاگرامی اتفاق می افتد. به طور معمول این کاربر اینستاگرامی، برند خودش را دارد؛ که توانسته مخاطبین وفاداری هم برای خودش پیدا کند. این کاربران عموما با نام اینفلوئنسر شناخته می شوند.

درست با دنبال کردن راه‌هایی که در اینجا در مورد آن ها صحبت کردیم این کاربر هم می تواند با کسب و کارهای مختلف کار کند. زمانی که این اشخاص اسپانسر اینستاگرام شان را پیدا کردند، هزینه‌ای را به ازای تولید محتوا و تبلیغ خدمات و محصولاتشان دریافت می کنند. درست شبیه به تبلیغات تلویزیونی!

در عوض اینجا شما کسی هستید که این هزینه را دریافت می کنید و محصولات شرکت را در اینستاگرامتان معرفی می کنید.

اینفلوئنسرهای اینستاگرامی هم درست شبیه به ابزار مدیریتی و تبلیغات اینستاگرام هستند. آن ها هم به مخاطبینی دسترسی دارند که شاید خود کسب و کارها به طور مستقیم نتوانند به آن ها دسترسی پیدا کنند. تنها تفاوت‌شان این است که در اینجا هزینه به شخصی به نام اینفلوئنسر پرداخت می شود. به جای اینکه به حساب اینستاگرام واریز شود.

استفاده از هشتگ های ad و spon:

طی چند سال گذشته، برندها با تمام توان مشغول همکاری با اینفلوئنسرها بوده اند. اما چیزی که برای مخاطبین روشن نشده این است که آن ها در قبال این کار هزینه‌ای را به این افراد پرداحت می کنند.

اغلب اوقات اینفلوئنسرها در پست‌هایی که محصول و خدماتی را تبلیغ می کنند؛ از هشتگ #ad و #spon استفاده می کنند. اما این هشتگ‌ها همیشه هم انتخاب مناسبی برای یک برند نیستند، زیرا آن ها تصور می کنند که محتوای منتشر شده غیر واقعی به نظر می رسد.

در سال ۲۰۱۷، اینستاگرام قابلیتی برای Paid Partnerships ها در نظر گرفت. به طوری که اگر شما یک برندی را در پست خودتان تگ کنید و این برند آن را تایید کند؛ در نهایت پست شما با عنوان Paid Partnership در بالای آن منتشر می شود. این قضیه حتی به کسب و کارها کمک می کند تا از کمپین‌هایی که راه اندازی کرده اند دیتای کارآمد جمع آوری کنند.

اگر شما در ازای تبلیغ محصولی هزینه‌ای دریافت می کنید، پس بهتر است که فالوورهایتان از این موضوع باخبر شوند. از طرفی عدم توجه به این موضوع می تواند اعتبار حساب شما را زیر سوال ببرد و هر چیزی که برای آن زحمت کشیده اید را نابود کند.

البته اگر هم نمی‌خواهید که از این هشتگ‌ها استفاده کنید، راه های دیگری هم پیش رویتان قرار دارد. برای مثال، Airbnb به جای این هشتگ‌ها از #Airbnb_partner استفاده می کند. این کار نشان می دهد که آن ها برای این تبلیغات هزینه ای پرداخت کرده اند، بدون اینکه نیاز باشد از #ad استفاده کنند.

به طور کلی پیدا کردن اسپانسر اینستاگرام کار ساده ای نیست. این کار به زمان، حوصله و پشت کار نیاز دارد. اما اگر شما سخت کار کنید و خودتان را از بقیه افراد حاضر در صنعت متمایز کنید قطعا به نتیجه می رسید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

اشتراک گذاری مقاله

با اشتراک گذاری مقاله هم به دوستانتان لطف کردید هم به ما 🙂

جدید ترین مقالات دیجیتال مارکتینگ

دوره های رایگان دیجیتال مارکتینگ

مقاله
نظرات
اشتراک گذاری
فهرست