رازهای کسب و کار در اینستاگرام

زمان مطالعه: 8 دقیقه
829 بازدید
رازهای کسب و کار در اینستاگرام

آموزش کسب و کار در اینستاگرام

این روزها کسب و کارهایی که از اینستاگرام استفاده می‌کنند بیشتر از گذشته است. به طوری که در حال حاضر بیش از ۲۵ میلیون کسب و کار در این پلتفرم (سامانه) مشغول فعالیت هستند. در حالی که بیشترشان هم کسب و کارهای کوچک هستند. از آن جایی که اینستاگرام ابزار بازاریابی موثری است؛ در این مطلب قصد داریم در مورد آموزش کسب و کار در اینستاگرام صحبت کنیم.

برای اینکه بتوانید مخاطبین جدیدی پیدا کنید و تعامل خودتان را با مخاطبین فعلی‌تان بیشتر کنید؛ باید از اینستاگرام استفاده کنید. اینستاگرام با بیش از ۱ میلیارد کاربر فعال، در حال حاضر محبوب‌ترین شبکه اجتماعی است که می‌توانید به سراغ آن بروید.

اینستاگرام برای کسب و کارها انتخاب منطقی است. زیرا این شبکه اجتماعی امتحان خودش را پس داده است. شما در کمترین زمان ممکن و با هزینه اندکی، می‌توانید به اهداف خود برسید. استفاده از این ابزار برایتان خیلی ارزان‌تر از راه‌‌های سنتی بازاریابی خواهد بود.

از طرفی این ابزار قدرتمند، کمک می‌کند هویت تجاری خودتان را به کاربران بیشتری معرفی کنید. در واقع بیش از ۹۰% کاربران اینستاگرامی حداقل یک کسب و کار را دنبال می‌کنند!

اما اینستاگرام در کسب و کارها، با اینستاگرام شخصی متفاوت است! اگر که تا الان از اینستاگرام شخصی  (personal) استفاده می‌کردید، ممکن است از این به بعد استفاده به عنوان یک حساب بیزینسی (تجاری) کمی سخت به نظر برسد. اما جای نگرانی نیست. در اینجا ما به آموزش کامل کسب و کار در اینستاگرام می‌پردازیم، و به تمامی مراحل ساخت و سوییچ کردن (تبدیل) حساب‌ها هم اشاره می‌کنیم.

چطور از اینستاگرام برای کسب و کارمان استفاده کنیم؟

برای اینکه بتوانید استفاده درستی از اینستاگرام داشته باشید، لازم است که با این شش استراتژی آشنا شوید:

محتوای ارزشمند منتشر کنید:

همان طور که می‌دانید، اینستاگرام یک پلتفرم بصری است. پس برای اینکه بتوانید نظر مخاطبین و کاربران را جلب کنید؛ باید محتوای ارزشمند و با کیفیتی منتشر کنید. تعامل موجود در این شبکه اجتماعی، حتی بیشتر از فیسبوک و توییتر است. اما همه چیز به همین راحتی‌ها هم نیست. برای اینکه بتوانید در اینستاگرام رشد کنید؛ باید محتوای با کیفیت و مناسبی را منتشر کنید. محتوایی که نه تنها نظر کاربران را جلب می‌کند، بلکه آن‌ها را برای انجام کاری مشتاق می‌کند.

برای اینکه بتوانید آگاهی کاربران را بیشتر کنید و فروش خود را افزایش دهید؛ تنها نباید به عکس محصولات بسنده کنید. بلکه گاهی اوقات می‌توانید از تصاویر بامزه (Memes) و ویدیوهای کوتاه استفاده کنید. کاربران اینستاگرامی به دنبال خلاقیت و چیزهای جدید هستند. برای اینکه بتوانید بهترین محتوا را در اینستاگرام خودتان منتشر کنید؛ نباید تنها به جنبه بازاریابی قضیه نگاه کنید. همچنین برای گرفتن نتیجه در طولانی مدت، برنامه‌ریزی کنید.

یک قالب مشخص را رعایت کنید:

یکی از اصلی‌ترین استراتژی‌های، کسب و کار در اینستاگرام، رعایت قالب مشخص است.  فرض کنید هر پست اینستاگرامی یک صفحه وبسایت است. علاوه بر اینکه این پست‌ها باید خودشان به تنهایی جلوه بصری زیبایی داشته باشند؛ باید هماهنگی و هارمونی خوبی با دیگر پست‌ها نیز داشته باشند. وقتی از یک قالب مشخص صحبت می‌کنیم؛ منظورمان نه تنها ظاهر پست‌ها، بلکه کپشن‌ها، هشتگ‌ها و تگ‌های یک پست هم می‌باشد.

قالب محتوای اینستاگرام ال سی من

شما می بایست بتوانید با استفاده از محتوای مناسب، این حس زیبایی‌شناسی را در صفحه خود تقویت کنید. در نهایت هر چقدر که محتوای منسجم‌تری منتشر کنید، احتمال اینکه مخاطبین بیشتری پیدا کنید، بسیار زیاد است. بسیاری از کسب و کارها بر این باورند که باید برای هر سلیقه‌ای یک قالب را در نظر بگیرند. اما فراموش نکنید با رعایت این انسجام، می توانیدتعامل قوی‌تری با مخاطبین برقرار کنید.

با کاربران خود تعامل داشته باشید:

کسب و کار در اینستاگرام فقط به انتشار پست‌های مرتبط خلاصه نمی‌شود. شما باید با مخاطبین خود تعامل قوی داشته باشید. تعامل مرتب شما با مخاطبین‌تان به آن‌ها احساس ارزشمندی می‌دهد. برای اینکه بتوانید این ارتباط را حفظ کنید راه‌های زیادی وجود دارد.

برای مثال می‌توانید به کامنت‌ها پاسخ دهید، نظرسنجی کنید، مسابقه برگزار کنید یا حتی از آن‌ها بخواهید که محتوایی مرتبط با برند شما را منتشر کنند.

برگزاری مسابقه در اینستاگرام

بازاریابی از طریق اینفلوئنسرها را فراموش نکنید:

برای موفقیت در کسب و کار در اینستاگرام، تنها نباید به متدها (روش ها) و راهکارهای خودتان بسنده کنید. یکی از چیزهایی که نباید آن را فراموش کنید، بازاریابی از طریق اینفلوئنسرهای اینستاگرامی است. شما می‌توانید با کمک افرادی که مخاطبین خودشان را دارند و توانسته‌اند اعتماد کاربران را بدست بیاورند؛ بیشتر دیده شوید. چه چیزی بهتر از این؟ میکرو اینفلوئنسرها یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که می‌توانید داشته باشید. تحقیقات نشان می‌دهند، که بیش از ٨٢ درصد کاربران محصولات و کسب و کارهایی که توسط یک میکرو اینفلوئنسر معرفی می‌شوند را دنبال کرده و حتی برای خرید آن‌ها اقدام می‌کنند. با این حال شما هنوز هم می‌توانید از روش‌های سنتی استفاده کنید؛ تصمیم با خودتان است. اما گاهی اوقات استفاده از این روش شما را سریع‌تر به اهدافتان می‌رساند. در واقع کارتان آسان‌تر می‌شود. زیرا این افراد از قبل توانسته‌اند اعتماد مخاطبین را بدست بیاورند و شما راحت‌تر می‌توانید مخاطبین جدیدی پیدا کنید. مخاطبینی که ممکن است به مشتریان وفادار شما تبدیل شوند.

برای استفاده از اینستاگرام برای کسب و کارها به سراغ کمپین‌های تبلیغاتی بروید:

دو دلیل اصلی برای استفاده از کمپین‌های تبلیغاتی عبارت هستند از:

  1. افزایش فروش و آگاهی
  2. شناخت بیشتر یک کسب و کار

البته زمانی که قصد دارید از یک کمپین تبلیغاتی استفاده کنید؛ باید یک هدف مشخص و واحد داشته باشید. زیرا کمپینی که قرار است نظر مخاطبین را جلب کند؛ کاملا با کمپینی که به قصد افزایش نرخ فروش طراحی شده است، متفاوت است. بنابراین، قبل از اینکه یک کمپین تبلیغاتی راه اندازی کنید، ابتدا زمانی را برای درک اهداف خود بگذارید. بعد از مشخص کردن هدف، وقت آن است که با خلاقیت خود یک تبلیغ منحصر به فرد را طراحی کنید.

همان طور که در مورد استفاده از اینستاگرام برای کسب و کارها گفتیم، شما باید بتوانید محتوای بصری جذابی تولید کنید. همچنین می‌توانید با نگاهی گذری به تبلیغات سایرین در اینستاگرام ببینید که باید چه کار کنید و راه خودتان را پیدا کنید. برای اینکه ببینید کدام طرح شما بازخورد بهتری خواهد داشت؛ می‌توانید از تست A/B استفاده کنید. بعد از اینکه تبلیغات مناسب را تهیه کردید، وقت آن است که از یک ابزار مدیریتی شبیه به Facebook Ads استفاده کنید. این ابزارها، اطلاعات مفیدی را در اختیارتان می‌گذارند و اجازه می‌دهند نتیجه تبلیغات خود را دنبال کنید.

از پست‌های Shoppable (قابل خرید) استفاده کنید:

یکی از قابلیت‌هایی که اینستاگرام در اختیار کاربران خود گذاشته است، استفاده از پست‌های Shoppable است. در این پست‌ها شما می‌توانید محصولاتی را که در تصویر وجود دارند، همراه با قیمت به کاربران معرفی کنید. با این قابلیت، کاربران می‌توانند مستقیم به پلفترم (سامانه) خرید شما هدایت شوند. این قابلیت کمک می‌کند تا بازدیدکنندگان لحظه‌ای به خریداران و مشتریان وفادار شما تبدیل شوند.

پست قابل خرید در اینستاگرام

خب تا به اینجای مطلب کسب و کار در اینستاگرام، با شش استراتژی حیاتی آشنا شدید. اما برای اینکه بتوانید از این استراتژی‌ها استفاده کنید، باید یک حساب تجاری یا همان Business Account داشته باشید.

بیزینس اکانت اینستاگرام چیست؟

بیزینس اکانت اینستاگرام یک حساب تجاری است (متمایز از حساب شخصی)، که اینستاگرام برای کسب و کارها طراحی کرده است. حساب تجاری اینستاگرام قابلیت‌ها و فیچرهای بیشتری دارد. برای مثال، شما می‌توانید از اینسایت اینستاگرام (Instagram Insights) استفاده کنید؛ و کمپین‌های تبلیغاتی راه اندازی کنید. بیزینس اکانت اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد نه تنها به امکانات بیشتری دسترسی داشته باشید؛ بلکه اطلاعات بیشتری مانند ساعت کاری و راه‌های ارتباطی خودتان را در اختیار کاربران قرار دهید.

مزیت‌ها و معایب بیزینس اکانت اینستاگرام:

خب همان طور که گفتیم کسب و کار در اینستاگرام مستلزم داشتن یک بیزینس اکانت است. اما قبل از هر چیز اجازه دهید به مزایا و معایب یک حساب تجاری اشاره کنیم. این موارد به شما کمک می‌کنند دریابید که آیا این مدل اکانت برایتان مناسب است یا نه؟

مزایای بیزینس اکانت اینستاگرام:
  • دسترسی به دیتای (اطلاعات) بیشتر
  • قابلیت دسترسی به میزان تعامل کاربران با محتوای صفحه
  • امکان راه اندازی کمپین‌های تبلیغاتی
  • امکان اضافه کردن لینک استوری‌ها و هدایت ترافیک بیشتر به وبسایت
معایب بیزینس اکانت اینستاگرام:
  • با استفاده از بیزینس اکانت، شما به عنوان یک کسب و کار شناخته می‌شوید.
  • در این حالت ممکن است کمتر دیده شوید و دسترسی به شما هم کاهش پیدا کند.
  • برای دسترسی به یکسری از قابلیت‌ها حتما باید حساب فیسبوک داشته باشید.

البته که مزایای داشتن یک بیزینس اکانت، معایب آن را کمرنگ‌تر می‌کند. زیرا همان طور که گفتیم، در حساب تجاری اینستاگرام، فیچرهای بیشتری در اختیارتان قرار می‌گیرد. البته فراموش نکنید که قبل از هر کاری، اهداف خود را مشخص کنید! آگاهی از اهدافتان به شما کمک می‌کنند استفاده بهتری از این قابلیت‌ها داشته باشید.

آموزش ساختن بیزینس اکانت اینستاگرام:

همان طور که گفتیم کسب و کار در اینستاگرام مستلزم داشتن یک حساب تجاری است. البته که برای داشتن یک بیزینس اکانت ابتدا باید در اینستاگرام یک حساب شخصی (personal) بسازید. در نهایت می‌توانید این حساب شخصی را به بیزینس اکانت تبدیل کنید. خب، اگر که از قبل در اینستاگرام حساب دارید؛ از این بخش گذر کنید و به قسمت بعدی بروید. اما اگر قرار است اولین حسابتان را بسازید همچنان در ادامه همراه ما باشید.

مراحل ساخت حساب اینستاگرام:

با استفاده از کامیپوتر

  • به این آدرس بروید.
  • بر روی sign up کلیک کنید.
  • در اینجا ایمیل و پسورد خودتان را وارد کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از حساب فیسبوک خودتان در اینجا ثبت نام کنید.

در گوشی‌های آیفون

  • اپلیکیشن اینستاگرام را از اپ استور دانلود کنید.
  • بعد از نصب برنامه را باز کنید.
  • create new account را انتخاب کنید.
  • آدرس ایمیل یا شماره تلفن خودتان را وارد فیلدهای مربوطه کنید. می‌توانید از حساب فیسبوک‌تان هم استفاده کنید.
  • اگر که از شماره تلفن خود استفاده می‌کنید، باید کد تایید یا همان confirmation code را وارد برنامه کنید.

در گوشی‌های اندروید

  • اپلیکیشن اینستاگرام را از گوگل پلی دانلود کنید.
  • بعد از نصب برنامه را باز کنید.
  • در اینجا Sign Up With Email or Phone Number را انتخاب کنید. همچنان می‌توانید از حساب فیسبوک‌تان استفاده کنید.
  • اگر که از شماره تلفن همراهتان استفاده می‌کنید، منتظر باشید تا کد تایید برایتان ارسال شود و آن را در برنامه وارد کنید.

آموزش تبدیل اکانت شخصی به بیزینس اکانت اینستاگرام:

در این بخش از مطلب آموزش کسب و کار در اینستاگرام قصد داریم ببینیم که چطور می‌توانید حساب خودتان را به بیزینس اکانت تبدیل کنید. برای این کار تنها کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به پروفایل اینستاگرامتان بروید.

تنظیمات تلفن همراه

  • وارد بخش تنظیمات  (Settings) شوید.

تنظیمات تلفن همراه

  • در اینجا باید Account را انتخاب کنید.

انتخاب اکانت در اینستاگرام

  • سپس در صفحه باز شده وارد بخش Linked Accounts شوید.

انتخاب اکانت در اینستاگرام

  • در اینجا فیسبوک را انتخاب کنید. زیرا قرار است حساب فیسبوک خودتان را به اینستاگرام متصل کنید. اگر هم که حساب فیسبوک ندارید، همین الان دست به کار شوید و برای خودتان بسازید.

لینک کردن اینستاگرام به فیسبوک

  • مجددا به صفحه Settings برگردید.
  • باز Account را انتخاب کنید.
  • در اینجا گزینه Switch to Professional Account را انتخاب کنید.

تبدیل حساب کاربری به حساب تجاری در اینستاگرام

  • در اینجا دو گزینه Creator و Business را می‌بینید. با توجه به نیاز کسب و کارتان یکی را انتخاب کنید و سپس اطلاعات لازم را وارد کنید.

تبدیل حساب کاربری به حساب تجاری در اینستاگرام

  • در نهایت هم Done را بزنید.

این تمام کاری بود که برای کسب و کار در اینستاگرام باید انجام می‌دادید. از این به بعد، می‌توانید به راحتی میزان اثرگذاری پست‌های خودتان را دنبال کرده، تعامل بیشتری با کاربران برقرار کنید و مخاطبین هدف خود را پیدا کنید.

اگر که هر سوالی در مورد بیزینس اکانت و ساخت حساب اینستاگرام دارید؛  در بخش کامنت با ما در میان بگذارید.

۲ دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • راهی نیست که توی ایران هم بتونیم از این قابلیت shoppable استفاده کنیم؟

    پاسخ
    • سلام خانم ساغر
      ببینید برای ساختن فروشگاه در اینستاگرام باید حتما از vpn استفاده کنید چرا که ایران جزو کشورهای تحریم شده است و نمیتوانیم از آن استفاده کنیم البته فراموش نکنید آدرس خود را از فیسبوک تغییر دهید و ایران نباشد آدرس
      در مرحله بعدی شما باید در شاپفای ثبت نام کنید و این سرویس ها ایران را تحریم کرده پس همچنان باید از فیلترشکن استفاده کنید. (سرویس شاپفای ۱۴ روز سرویس رایگان به شما ارائه میدهد ولی بعد از ۱۴ رروز باید حتما پلن های این سایت را خریداری کنید. حتما فیسبوک را به اکانت تجاری اینستاگرام وصل کنید. سپس در شاپفای کاتالوگ محصول بسازید در مرحله بعدی شما میتوانید تگ های فروش در اینستاگرام داشته باشید و کاربران با کلیک کردن روی لینک به صفحه فرود شما هدایت میشوند.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

اشتراک گذاری مقاله

با اشتراک گذاری مقاله هم به دوستانتان لطف کردید هم به ما 🙂

جدید ترین مقالات دیجیتال مارکتینگ

دوره های رایگان دیجیتال مارکتینگ

مقاله
نظرات
اشتراک گذاری
فهرست