برنامه‌های رایگان و پولی آنالیز اینستاگرام

زمان مطالعه: 9 دقیقه
3K بازدید
برنامه‌های رایگان و پولی آنالیز اینستاگرام

آشنایی با ابزارهای آنالیز اینستاگرام در سال ۲۰۲۰

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که صفحه اینستاگرام کسب و کارتان را راه اندازی کنید؟ اینستاگرام در حال حاضر یکی از قدرتمندترین شبکه‌های اجتماعی است که نه تنها شما را سرگرم می کن؛ بلکه به راحتی به بازاریابی برندتان کمک می کند.

اما خب، برای اینکه بتوانید از قدرت بازاریابی این شبکه استفاده کنید؛ باید با یکسری ابزارهای آنالیز (تجزیه و تحلیل) اینستاگرام آشنا شوید. این ابزارها، داده ها و اطلاعات کارآمدی در اختیارتان می گذارند. در ادامه این مقاله از آکادمی دیجیتال مارکتینگ راه دی ام بیشتر در مورد آن ها صحبت می کنیم.

استفاده از اینستاگرام برای هدف‌های بازاریابی هر روز بیشتر و بیشتر می شود. برای مثال در سال ۲۰۱۷ حدود ۷۰% کمپانی‌ها از این پلتفرم (سامانه) استفاده می کردند. این در حالی است که این مقدار در سال ۲۰۱۶ کمتر از ۵۰% بوده است.

شما می توانید به راحتی از قدرت اینستاگرام استفاده کنید. اما اینکه ببینید در چه زمینه ای موفق‌تر هستید، در ابتدای کار کمی برایتان سخت است. بدون دسترسی به متریک ها و داده های درست شما هیچوقت نمی توانید ببینید که چطور می توانید بهترین استراتژی‌ها را دنبال کنید. حتی نمی توانید تعامل خودتان را با کاربران بهبود دهید.

خوشبختانه ابزارهای آنالیز اینستاگرام تنوع زیادی دارند. این ابزارها کمک می کنند بتوانید به راحتی فعالیت و روند کارتان را دنبال کنید و نقاط قوت خودتان را تشخیص دهید. جالب است نه؟

در این مطلب ما قصد داریم که بهترین ابزارهای رایگان و پولی آنالیز اینستاگرام را معرفی کنیم.

ابزارهای رایگان تجزیه و تحلیل اینستاگرام

خب، اگر موافق باشید اول در مورد ابزارهای رایگان صحبت کنیم :

  1. Instagram Insight
  2. Iconosquare
  3. Squarelovin
  4. Crowdfire
  5. Pixlee
  6. Union Metrics
  7. Socialbakers

Instagram Insight

اینسایت اینستاگرام

اگر که شما حساب تجاری (Business Account) اینستاگرام را داشته باشید؛ به طور خودکار به این ابزار درونی پلتفرم دسترسی دارید. ویژگی کلیدی این ابزار، ردیابی تعداد فالوورها و همچنین منشن‌های اینستاگرام است.

اینسایت اینستاگرام به شما نشان می دهد که مخاطبینتان چه زمانی فعالیت بیشتری دارند؛ کدام یک از پست‌های شما به سلیقه آن ها نزدیک است و همچنین میزان تعامل با اکانت شما در چه حدی است! تصور کنید که یکجا به همه این اطلاعات دسترسی دارید.

همچنین در این ابزار آنالیز رایگان می توانید به راحتی پست‌های خودتان را با هم مقایسه کنید. منطورمان پست‌های اصلی با نسخه‌های Promote شده است. در نتیجه می توانید ببینید که تبلیغاتتان موثر بوده است یا نه؟

البته برای استفاده از این ابزار تنها باید از خود اپلیکیشن اینستاگرام استفاده کنید و خبری از نسخه دسکتاپ آن نیست. با اینکه ممکن است رابط کاربری اینستایت اینستاگرام خیلی یوزر فرندلی (کاربر پسند) نباشد اما با این حال دیتای (اطلاعات) مورد نیازتان را می توانید از آن استخراج کنید.

Iconosquare

iconosquare ابزار آنالیز اینستاگرام

Iconosquare یکی دیگر از ابزارهای رایگان آنالیز اینستاگرام است. در اینجا شما علاوه بر اینکه می توانید فعالیت خودتان را دنبال کنید، می توانید  پست‌هایتان را زمانبندی کنید. همچنین به راحتی می توانید ببینید که کاربران در مورد شما و برندتان چه چیزهایی می‌گویند.

در این ابزار می توانید موضوعات ترند را دنبال کرده و میزان تعامل و تاثیرگذاری پست‌هایتان را ببینید. این قابلیت‌ها فقط برای پست‌های اینستاگرامتان نیست. بلکه شامل حال استوری‌ها هم می شود.

در Iconosquare می توانید هشتگ‌ها و فعالیت رقبایتان را نیز زیر نظر بگیرید. این قابلیت به بازاریاب‌ها اجازه می دهد که خودشان را با افراد دیگر مقایسه کنند.

برای استفاده از این ابزار شما ۲ هفته اشتراک رایگان دارید. توسعه دهندگان Iconosquare مطمئن هستند که شما نمی‌توانید در مقابل این ویژگی ها مقاومت کنید و برای خرید نسخه کامل آن اقدام می کنید. البته که در نسخه تماما رایگان هم به قابلیت‌های خوبی دسترسی دارید.

Squarelovin

آنالیز اینستاگرام با Squarelovin

هر چیزی که برای آنالیز اینستاگرام نیاز دارید در Squarelovin برایتان فراهم شده است. در اینجا می توانید یک تحلیل ماهانه یا هفتگی از پست‌هایتان داشته باشید. حتی می توانید سرگذشت پست‌های ناکارآمدتان را پیگیری کنید.

از ویژگی‌های کلیدی این ابزار، می توانیم به بخش آنالیز فالوورها اشاره کنیم. در اینجا شما به راحتی قادر هستید با سلیقه و علاقه‌مندی‌های فالوورهایتان آشنا شوید. در نتیجه می توانید تعامل و ارتباط موثرتری با آن ها برقرار کنید.

همه این ها به کنار، در این ابزار حتی می توانید بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام را نیز بررسی کنید.

Crowdfire

آنالیز اینستاگرام با Crowdfire

در این ابزار آنالیز اینستاگرام آپشن‌های (قابلیت ها) زیادی در اختیار دارید. از زمانبندی پست‌ها گرفته تا ردیابی میزان تاثیرگذاری آن ها، دنبال کردن منشن‌ها و همچنین دنبال کردن محتواهای ترند و مرتبط با کسب و کارتان در فضای اینترنت.

همچنین برای اینکه بازاریابی موثرتری داشته باشید؛ مقالات روز و مفیدی بهتان پیشنهاد می شوند، که مطالعه آن ها خالی از لطف نیست. این مطالب به شما کمک می کنند بهترین استراتژی‌ها را دنبال کنید.

تمامی دیتای مربوط به اینستاگرامتان در این ابزار در چارت های کاملا یوزر فرندلی برایتان دسته‌بندی شده اند. علاوه بر این برای اینکه دید کلی نسبت به عملکرد طولانی مدت خود داشته باشید؛ به یکسری متریک پیشرفته تر دسترسی دارید.

Pixlee

آنالیز اینستاگرام با Pixlee

مورد دیگری که قصد داریم به شما معرفی کنیم، Pixlee است. این ابزار توسط برندها بزرگی همچون Kenneth Cole و Sonos مورد استفاده قرار گرفته است. در اینجا قابلیت‌های کاربردی زیادی در اختیارتان قرار می گیرد.

برای مثال، می توانید عملکرد کلی خودتان را به صورت یک گزارش جامع با تیم بازاریابی‌تان به اشتراک بگذارید. در نتیجه قادرید برای تعامل بیشتر و پیدا کردن مخاطبین جدید راه حل پیدا کنید.

علاوه بر این، در این ابزار می توانید اینفلوئنسرهایی که مایل هستند با شما همکاری کنند را پیدا کنید. چه چیزی بهتر از این؟ شما می توانید محصولات و خدمات خودتان را راحت تر به فروش برسانید و کمپین‌های خوبی راه اندازی کنید.

Union Metrics

آنالیز اینستاگرام با Union Metrics

ابزار بعدی Union Metrics است. با اینکه در اینجا شما نمی توانید به صورت رایگان از قابلیت های تجزیه و تحلیل آن استفاده کنید؛ اما می توانید ماهانه حساب خودتان را چکاپ کنید.

در این بررسی ماهانه می بینید که کدام هشتگ‌ها برایتان بهتر بوده اند، کدام پست‌ها بهترین عملکرد را داشته اند و همچنین چه زمانی مخاطبین تان بیشترین استفاده را از برنامه دارند.

با اینکه بیشتر از یک ماه نمی توانید از نسخه رایگان این برنامه استفاده کنید؛ اما با این حال برای یک نگاه کوتاه مدت گزینه خوبی است. در این مدت زمان می توانید به راحتی متریک‌های خودتان را بهبود دهید.

Socialbakers

آنالیز اینستاگرام با Socialbakers

شاید در نگاه اول Socialbakers خیلی رابط کاربری جذابی نداشته باشد. اما گول ظاهرش را نخورید. در عوض قابلیت‌های کاربردی بسیاری دارد. در اینجا می‌توانید ببینید که کدام پست‌هایتان بیشترین تعداد لایک و کامنت را گرفته اند. حتی می توانید ببینید که کدام فیلتر عکس توجه بیشتری را به خودش جلب کرده است.

با توجه به گزارش‌های کاربردی این ابزار، می توانید حساب خودتان را با رقبایتان مقایسه کنید. نقاط قوت و ضعف خودتان را تشخیص دهید و برای بهبود آن ها اقدام کنید.

ابزارهای پولی آنالیز اینستاگرام

  1. HubSpot Social Inbox
  2. Hootsuite
  3. keyhole
  4. HypeAuditor
  5. Command
  6. Sprout Social

HubSpot Social Inbox

آنالیز اینستاگرام باHubSpot Social Inbox

اولین موردی که در بخش ابزارهای پولی می خواهیم معرفی کنیم، HubSpot Social Inbox است. در اینجا شما می توانید در آن واحد، کمپین‌های مورد نظرتان را راه اندازی کنید و در پلتفرم‌های مختلف به اشتراک بگذارید.

همچنین می توانید به راحتی، این ابزار را با وبلاگتان یکپارچه کنید. به طوری که به محض انتشار محتوای جدید در توییتر، لینکدین و دیگر شبکه‌های اجتماعی به سرعت این محتوا در وبلاگتان هم منتشر شود.

در این ابزار می توانید کلید واژه‌های مورد نظر خودتان را مانیتور کنید. کلید واژه‌هایی که مرتبط با برند و زمینه کاری شما هستند. این کار به شما اجازه می دهد که به طور منظم با مشتریان خود تعامل و ارتباط داشته باشید.

جالب تر از همه اینکه، به کمک این ابزار می توانید، موفقیت‌های استراتژیک خودتان را در کانال‌های مختلف به اشتراک بگذارید و تیم بازاریابی را از آن با خبر کنید.

همچنین می توانید فعالیت خودتان را در پلتفرم اینستاگرام زیر نظر بگیرید و ببینید چه چیزی برای برند شما بهتر است، یا حتی میزان ROI (نرخ بازگشت سرمایه) را با آن اندازه بگیرید.

Hootsuite

آنالیز اینستاگرام با Hootsuite

به کمک Hootsuite خودتان می توانید یک داشبورد شخصی‌سازی شده درست کنید. به طوری که به راحتی قادر خواهید بود فعالیت پلتفرم‌های مختلفی مثل فیسبوک، توییتر و خود اینستاگرام را در آن دنبال کنید.

از طرفی به کمک ابزار زمانبندی درونی Hootsuite قادرید که هزاران پست را برای پلتفرم‌های متنوعی که در آن ها فعالیت می کنید زمانبندی کنید.

 این ابزار به شما اجازه می دهد که در شبکه‌های اجتماعی مختلف با همکاران و تیم خود در ارتباط و تعامل بیشتری باشید. برای مثال، حتی می توانید وظایف هر تیم را در محیط این برنامه برایشان معین کنید. حتی می توانید متریک‌های مهم را برای تحلیل و آنالیز با بقیه تیم به اشتراک بگذارید

یک ویژگی متمایز Hootsuite این است که به شما اجازه می دهد، شخص یا تیمی که پستی با بیشترین مقدار ROI بدست آمده را منتشر کرده است، پیدا کنید!

این ابزار ۳۰ روز اشتراک رایگان دارد. اما برای خرید اشتراک Professional آن باید ماهانه ۲۹ دلار هزینه پرداخت کنید. این کار به شما اجازه می دهد ۱۰ شبکه اجتماعی مختلف را با آن مدیریت کنید.

Keyhole

آنالیز اینستاگرام با Keyhole

از دیگر ابزارهای آنالیز اینستاگرام می توانیم به Keyhole اشاره کنیم. قدرت اصلی Keyhole در آنالیز جداگانه هر یک از هشتگ‌هایی است که استفاده می کنید. این در واقع نقطه قوت این ابزار به حساب می آید. به طوری که می توانید بهترین هشتگ‌ها با بیشترین میزان ROI را به راحتی پیدا کنید.

بیش از ۵ هزار آژانس تبلیغاتی و بازاریابی از این ابزار استفاده می کنند. فکر می کنید دلیلش چیست؟ بله، قابلیت‌های مفید این ابزار است. از این قابلیت‌ها می توانیم به مدیریت هشتگ‌ها و میزان تعامل با آن ها، ردیابی فعالیت رقبا و همچنین فعالیت فالوورها اشاره کنیم. حتی خودتان می توانید گزارش‌های مجزایی در ازای هشتگ‌ها در اختیار مشتریان قرار دهید. این کار نه تنها دقت شما در کار، بلکه میزان تاثیرگذاری کمپین‌های تبلیغاتی را نیز نشان می دهد.

یک ویژگی مثبت دیگر Keyhole، پیدا کردن اینفلوئنسرهایی است که در کارشان موفق هستند. اگر شما از جمله کسب و کارهایی هستید که زیاد با اینفلوئنسرها کار می کنید، این ویژگی قطعا در آینده به کارتان می آید، زیرا کمک می‌کند برای کمپین‌هایتان به راحتی شخص مناسب را پیدا کنید.

شما می توانید یک هفته از اشتراک رایگان Keyhole استفاده کنید. هزینه ماهانه آن حدود ۱۹۹ دلار است، که در ازای آن قابلیت‌های مشخصی در اختیارتان قرار می گیرد. (۲۰ هزار پست، ردیابی اکانت و …)

HypeAuditor

آنالیز اینستاگرام با HypeAuditor

اگر به هر نحوی به دنبال راه اندازی کمپین‌های تبلیغاتی هستید و دوست دارید به اینفلوئنسرها دسترسی داشته باشید؛ این بهترین ابزاری است که می توانید به سراغش بروید.

گزارش‌های این ابزار به شما کمک می‌کند تا میزان کیفیت مخاطبین یک اینفلوئنسر را بسنجید، نرخ تعامل را اندازه گیری کنید، از موقعیت جغرافیایی، سن، جنسیت و حتی علایق مخاطبین هم با خبر شوید. این کار کمک می کند تا با توجه به مخاطبین هدفی که دارید، به سراغ بهترین اینفلوئنسر بروید. در نهایت می توانید کمپین‌های تبلیغاتی خودتان را به بهترین شکل ممکن برگزار کنید.

در HypeAuditor می‌توانید فعالیت برندهای دیگر با اینفلوئنسرها را زیر نظر بگیرید. در نتیحه می توانید ببینید که آیا شما به سراغ شخص درستی رفته اید یا نه؟

HypeAuditor به شما اجازه می دهد که نظر مخاطبین خودتان را در مورد اینفلوئنسرهایی که با آن ها همکاری می کنید را بدانید. این موضوع کمک می کند ببینید با شخص درستی همکاری می کنید یا نه!؟

هزینه اولیه استفاده از این ابزار ماهانه ۲۹۹ دلار است.

Command

آنالیز اینستاگرام یا Command

Command از ارزان‌ترین ابزارهای آنالیز اینستاگرام به حساب می آید، که قابلیت تحلیل هشتگ‌ها را در اختیارتان می گذارد. پس اگر خیلی از نظر مالی دست و بالتان باز نیست، می توانید یک نگاهی به این گزینه بیندازید.

به کمک Command می توانید ببینید که کدام هشتگ‌ها بیشترین میزان تعامل و تاثیر را برای برندتان داشته اند. همچنین می توانید میانگین تعداد لایک‌ها و کامنت‌های یک هشتگ را استخراج کنید.

این قابلیت کمک می‌کند که حتی از علایق مخاطبین خودتان هم با خبر شوید. برای مثال، اگر دیدید که هشتگ remotework بازخورد خوبی برایتان داشته است؛ پس می توانید از این به بعد محتواهای بیشتری در این زمینه منتشر کنید.

دانلود این برنامه کاملا رایگان است؛ اما برای اینکه به تمامی قابلیت‌های آن دسترسی داشته باشید؛ باید ماهانه ۹.۹۹ دلار هزینه پرداخت کنید.

Sprout Social

آنالیز اینستاگرام با Sprout Social

از برنامه‌های جامع آنالیز اینستاگرام می توانیم به Sprout Social اشاره کنیم. به کمک این ابزار می توانید پست‌ها را زمانبندی کنید، آن ها را منتشر کنید و حتی فعالیت خودتان را در چندین حساب اینستاگرام ردیابی کنید.

همچنین می توانید به راحتی محتوای UGC (محتوای تولید شده توسط کاربر) خودتان را دنبال کنید، به کامنت‌ها پاسخ دهید و حتی روند ویرایش تصاویرتان را پیگیری کنید. در نتیجه می توانید مطمئن شوید که همه پست‌هایتان بر طبق یک تم واحد ویرایش شده اند و زیبایی آن ها خدشه‌دار نشده است.

علاوه بر این ها، می توانید بیشترین هشتگ هایی که استفاده می شوند و همچنین هشتگ‌هایی که بیشترین میزان تعامل را دارند پیدا کنید. این کمک می کند در استفاده از هشتگ‌ها، بهترین استراتژی‌ها را پیدا کنید.

استفاده از این ابزار در ۳۰ روز اول رایگان است. اما به طور کلی، هزینه ماهانه آن ۹۹ دلار است، که به شما اجازه می دهد پروفایل ۵ شبکه اجتماعی تان را مدیریت کنید.

 

جمع بندی

در این مطلب، ما سعی کردیم بهترین ابزارهای رایگان و پولی آنالیز اینستاگرام را به شما معرفی کنیم. اما اینکه شما به سراغ کدام یک از آن ها می روید تا حد زیادی به مدل کسب و کارتان و از همه مهم تر بودجه‌تان بستگی دارد. به طور کلی، هدف تمامی این ابزارها یکی است. همه آن‌ها به شما کمک می کنند دید بهتری از فعالیت خودتان و تاثیرگذاری کارتان بدست بیاورید. در نتیجه می توانید بهترین راهکارها و اقدامات را انتخاب کنید.

امتیاز شما به این پُست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

اشتراک گذاری مقاله

با اشتراک گذاری مقاله هم به دوستانتان لطف کردید هم به ما 🙂

جدید ترین مقالات دیجیتال مارکتینگ

دوره های رایگان دیجیتال مارکتینگ

مقاله
نظرات
اشتراک گذاری
فهرست