علامت Dash “-” و علامت Pipe “|”در تگ Title

زمان مطالعه: 4 دقیقه
175 بازدید
علامت - و | در تگ عنوان

سه دیدگاه در کاربرد Dash “-” و  Pipe “|”در تگ Title

در گفتگویی دوستانه در بین برخی افراد فعال حوزه ی دیجیتال مارکتینگ و جامعه ی بازاریابان در شبکه ی توییتر، صحبت هایی درباره ی استفاده از علامت های Dash و Pipe در تگ عنوان صفحات وبسایتها صورت گرفت، بر اساس این گفتگو ایده و نظرات مخلتفی برای استفاده از این علائم و تفاوت آن ها با یکدیگر گفته شد، که هر کدام از این دیدگاه ها و نظرات اشخاص مختلف، نتایج جالبی را به همراه داشت.
آقای Bill Hartzer گفتگو را با پرسیدن سوالی درباره این دو علامت آغاز کرد و از افراد متخصص در حوزه سئو و دیجیتال مارکتینگ درخواست کرد که بگویند، کدام از علامت ها میتواند در تگ Title بهتر باشد.
آقای بیل در جمع Search Marketing ها به عنوان فردی شناخته شده است، که همچنین مورد احترام بسیاری از افراد متخصص این حوزه می باشد.
طرح این پرسش از طرف جناب بیل، باعث شد تا دیگر افراد متخصص در این حوزه کاری هم، نظرات و دیدگاه خود را برای استفاده از این دو علامت بگویند. در این گفتگو سه دیدگاه متفاوت درجهت کاربرد علامت – و | گفته شد، که در ادامه ی مقاله به آن می پردازیم.

اهمیت فضای پیکسلی در تگ Title

اهمیت فضای پیکسلی در تگ Title

در یکی از نظرات آقای Ethan lazuk دیدگاهی را درباره علامت Pipe (|) بیان کرد و معتقد بود علامت | در تگ عنوان می تواند فضای کمتری را به خود اختصاص دهد و این ماجرا باعث می شود فضای کمتری از پیکسل های تصویر گرفته شود.
نکته مهم در بیان این دیدگاه این می باشد که:

  • کاراکتر ها می تواند شامل حروف ، اعداد و علائم باشد .
  •  پیکسل کوچکترین عنصر تصویر می باشد که به اندازه ی یک نقطه است.

پس براساس نظریه ی آقای Ethan lazuk، می توان به جای علامت Dash (-)، در تگ عنوان، علامت Pipe (|) را استفاده کرد.
چرا که این جایگزینی باعث خواهد شد که بتوان تعداد کاراکتر های بیشتری را در تگ عنوان نوشت و در فضای پیکسل های صفحه، صرفه جویی کرد.
به نوعی بررسی های آقای Ethan lazuk را میتوان هوشمندانه دانست.
در ادامه جناب Ethan، نظرات خود را اینگونه بیان کرد که:

پیشنهاد جایگزینی برای علامت | به جای علامت – یک نظر شخصی میباشد و با بررسی هایی که  شخصا در چند وب سایت انجام دادم به این دیدگاه رسیدم و در این نظر، مبنایی علمی وجود ندارد.

پس از این دیدگاه، آقای Bill Hartzer بیان کرد که ؛ صرفه جویی در فضای پیکسلی در تگ عنوان، برای من هم مهم است و با جایگزینی | به جای – موافق هستم.

“-” و “|” میتوانند ارتباط معنایی داشته باشند

"-" و "|" میتوانند ارتباط معنایی داشته باشند

در ادامه ی بحث ، جناب Keith M، دیدگاه دیگری را درباره کاربرد علائم (-) و (|) پیشنهاد کرد، و بر این باور بود که از علامت Pipe (|) میتوان برای بیان توصیف های برخی از عناصر مانند :اشخاص ، مکان ها و اجسام استفاده کرد.مانند:
آژانس دیجیتال مارکتینگ راه دی ام | طراحی سایت | سئو
هچنین از علامت Dash(-)، میتوان برای جداسازی صفت های یک جسم یا عنصر استفاده کرد.
مانند :
لباس-مردانه-قرمز-نخی
همچنین در بیان نظریه ی جناب Keith M هم مانند دیگر نظرات، دلیل علمی و نظر منطقی ایی تاثیرگذار نبود و تنها بر حسب یک اعتقاد شخصی این دیدگاه بیان شد.
هیچ نظریه ایی دلیل برآنکه گوگل بتواند تشخیص دهد علامت (-) میتواند برای توصیفات کلمه ایی به کار برود وجود ندارد.

هرچند گوگل هم اکنون با ساختار NLP(پردارش زبان طبیعی) خود قدرت فهم بین روابط کلمات را دارد،
ولی وبسایت ها برای انسان ها طراحی شده اند پس عناصر صفحات وبسایت ها و حتی تگ Title میتواند با توجه به فهم انسان ها نوشته شود.

در تگ عنوان علامت Dash بهتر است یا Pipe؟

در تگ عنوان علامت Dash بهتر است یا Pipe؟

برای استفاده از علامت های (-) یا (|) گروهی دیگر از افراد، دیدگاه هایی را مطرح کردند.
در این نظرات افراد بیشتر موافق بودند که برای کاربرد علامت | یا – نخست باید توجه کرد که از لحاظ شخصی و سلیقه ایی، کدام علامت مورد پسند است.از افراد فعال در حوزه بازاریابی ، آقای Stephanie woods گفت: من گاهی علاقه دارم تنها از نام برند در تگ عنوان استفاده کنم، به جز صفحه اصلی و تماس با ما و از هیچ کدام از علائم “-” و”|” در تگ Title، استفاده نکنم اما از لحاظ زیبایی کاراکتر”|” می تواند مناسب تر باشد.

اقای Dan leibson در دیدگاه خود بیان نمود:
من فکر میکنم استفاده از این علامت ها ، تنها جنبه ظاهری دارد و تفاوتی در استفاده از هرکدام از علائم وجود ندارد.

چکیده مقاله

در باره ی استفاده از کاراکتر Dash (-) و Pipe (|)، هیچ دیدگاهی بر اساس نظریه ی علمی و منطقی از نظر گوگل وجود ندارد. بلکه مهمترین و بهترین تشخیص برای استفاده از این علائم، راحتی کاربران و خوانایی بهتر اطلاعات میتواند باشد.
حتی گاهی با تغییراتی در وب سایت ها و صفحات، میتوان توجه کاربران را جلب کرد: مثلا اینکه در هنگامی که کاربران سیستم عامل اندروید یا اپل وارد یک وب سایت شوند، علامت ها و آیکن وبسایت برای آنها متفاوت باشد.
آزمون های A/B نشان میدهد که یکسری تغییرات کوچک در محتویات وبسایت، میتواند باعث بهبود عملکرد سایت و راحتی کاربران در وبسایت ها باشد.
همچنین اعمال تغییراتی در تگ عنوان یا Title گاه میتواند تاثیرات مثبتی از نظر زیبایی و رابط کاربری مناسب(UI) داشته باشد و علاوه بر آن، عنوان صفحات وبسایت جذاب تر بنظر برسد.
امیدواریم این مقاله، توانسته باشد برای بهبود وب سایت شما عزیزان مفید بوده باشد و شما دوستان عزیز با اشتراک گذاری مقالات منتشر شده درجهت افزایش سطح علمی افراد فعال در این حوزه، به ما کمک کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

اشتراک گذاری مقاله

با اشتراک گذاری مقاله هم به دوستانتان لطف کردید هم به ما 🙂

جدید ترین مقالات دیجیتال مارکتینگ

دوره های رایگان دیجیتال مارکتینگ

مقاله
نظرات
اشتراک گذاری
فهرست