معرفی ۶ نکته B2B تخصصی اینستاگرام برای سال ۲۰۲۰
اینستاگرام ماهانه ۸۰۰ میلیون کاربر فعال دارد. این مقدار فقط به همین جا ختم نمیشود و همچنان در حال رشد است. این فقط بازتابکننده یک موضوع است و آن محبوبیت شدید اینستاگرام بین مردم است. بله درست شنیدید، قطعا خودتان هم می دانستید و این موضوع خیلی هم دور از انتظار نبود.
اینستاگرام توانسته است به راحتی جای خودش را در میان کاربران روزمره و کسب و کارهایی که به فکر رشد و توسعه روند کاری شان هستند، باز کند. در اینجا شما علاوه بر اینکه می توانید با دوستان قدیمیتان در ارتباط باشید، بلکه می توانید محصولات و خدمات خودتان را تبلیغ کرده و به فروش برسانید. چه چیزی بهتر از این؟
همان طور که مشخص است، کسب و کارهای B2B (فروش محصول یا خدمات یک شرکت به شرکت دیگر) بسیاری هستند که برای افزایش آگاهی، تعامل با کابران و بدست آوردن مشتریان جدید از اینستاگرام استفاده می کنند.
آیا شما هم کسب و کار اینستاگرامی خودتان را راهاندازی کرده اید؟ اما نمی دانید از کجا شروع کنید؟ اصلا جای نگرانی نیست. ما در ادامه به ۶ نکته B2B تخصصی اینستاگرام که در سال ۲۰۲۰ به آن ها نیاز پیدا می کنید، اشاره می کنیم.
۶ نکته B2B تخصصی اینستاگرام:
از محتوای معتبر، واقعی و UGC استفاده کنید:
بگذارید خیالتان را راحت کنیم، کلا عکسهای استوک (Stock Photos) را فراموش کنید. اگر می خواهید که پیشرفت چشمگیری داشته باشید، به سراغ چیزهای واقعیتر بروید.
در اینستاگرام برای اینکه بتوانید هدف و چشم انداز کسب و کارتان را نشان دهید، به محتوای ارزشمند و واقعی نیاز دارید. چیزی که بتواند نگاهتان را به خوبی منعکس کند و به درک بهتر کاربران کمک کند.
برای مثال، live اینستاگرام یکی از همین محتواهای معتبر و واقعی است؛ که بدون فیلتر، خود واقعی شما را نشان می دهد. این یکی از مفیدترین قابلیتهایی است که به کسب و کارهای B2B کمک می کند. از پیدا کردن مخاطبین جدید گرفته تا مشتریان وفادار! گاهی اوقات محتواهایی که بیش از حد تخصصی و حرفه ای تهیه شده باشند؛ احساس سردی و خشکی را به مخاطب منتقل می کنند. این روزها اکثر کاربران به دنبال حسی دوستانه هستند. آن ها می خواهند بدانند که چه افراد حقیقی و واقعی پشت یک برند هستند.
سریع باشید:
پست گذاشتن در اینستاگرام هیچ کاری ندارد. این پلتفرم (سامانه) سعی کرده که این کار به سادهترین شکل ممکن انجام شود. تنها کافی است برنامه را در گوشی تان باز کنید. بر روی آیکون + کلیک کرده و عکس/ویدیو مورد نظرتان را انتخاب و منتشر کنید. دقیقا به همین سادگی!
مزیت این متد (روش) در این است که نیازی نیست مدتها برای تهیه محتوای مناسب وقت بگذارید. بلکه شما می توانید به راحتی انواع مختلف محتوا را هر جایی که هستید و در هر زمانی، بدون برنامهریزی دقیق قبلی منتشر کنید.
تنوع در محتوا می تواند قشرهای مختلف مخاطبین را راضی نگه دارد و جنبههای مختلفی از کسب و کارتان را نشان دهد. این روزها مردم به دنبال چیزهای جدید هستند. کمتر کسانی هستند که دوست دارند هر روز فقط به یک مدل محتوای تکراری نگاه کنند، این طور نیست؟
خودتان را درگیر ماجرا کنید:
نگاه کردن از پشت پنجره را متوقف کنید و خودتان به جمع بپیوندید. درست شبیه به تمامی شبکههای اجتماعی شما نباید تنها کسی باشید که پست های فید را منتشر می کند. بلکه باید تا حد امکان با مخاطبین ارتباط و تعامل برقرار کنید. این چیزی است که ما به دنبال آن هستیم.
فقط عکس/ویدیو پست نکنید، در عوض زمانی که برایتان کامنتی گذاشته می شود؛ به آن پاسخ دهید. همچنین تنها تماشاچی نباشید. گاهی اوقات برای دیدن اکانتهای دیگر وقت بگذارید و هر از گاهی برای آن ها کامنت هم بگذارید.
هر چقدر که شما برای تعامل با دیگران زمان بگذارید؛ آن ها هم تمایل بیشتری برای برقراری ارتباط با شما پیدا می کنند و برای این کار وقت می گذارند. این یک رابطه کاملا دو طرفه و منصفانه است.
از لینک گذاشتن در بیو غافل نشوید:
قبلا هم در مورد اهمیت لینک بیو اینستاگرام صحبت کرده ایم. در این جا شما می توانید علاوه بر ۱۵۰ کاراکتر ناقابل، یک لینک هم به بیو اضافه کنید.
این بخش بهترین جایی است که می توانید به آدرس آخرین بلاگ پست، ویدیو یوتیوب، جدیدترین محصول و … اشاره کنید. همچنین می توانید با استفاده از ابزاری مانند Linktree یک لینک واحد درست کنید که شامل لینکهای داخلی بیشتری باشد. بدین شکل می توانید کاربران را به آدرسهای بیشتری هدایت کنید.
البته که استوری اینستاگرام هم جایگزین خوبی است. با اینکه فقط ۲۴ ساعت دوام می آورد؛ اما به هر حال اگر پیشنهاد ویژه و خبر مهمی دارید؛ می توانید لینک آن را در بخش استوری اضافه کنید و به مخاطبین خود اطلاع دهید.
با هر عکس یک داستان مهم را بازگو کنید:
در اینستاگرام، کسب و کارهایی که داستان های جذابتری نقل می کنند؛ مخاطبین بیشتری دارند. این یعنی موفقیت تضمین شدهای در انتظار آن هاست. اگر به دنبال این هستید که نظر کاربران را به سمت کسب و کار خودتان جلب کنید و با آن ها تعامل برقرار کنید؛ باید به طور مداوم و منظم داستانهای مهم هر عکس را بازگو کنید.
خودتان را به عکس ها و ویدیوهای فید اینستاگرام محدود نکنید. با استفاده از استوری اینستاگرام هم می توانید کارهای تاثیرگذاری انجام دهید. همچنین تجربیات شخصی خودتان را در پستهایی که منتشر می کنید؛ بگنجانید. مطمئن باشید نتیجه کار شما را شگفتزده می کند.
از متریک های پوچ دوری کنید:
متریکهای پوچ و باطل تمام ماجرا نیستند. با اینکه تعداد کلیکها و لایکهای یک عکس ممکن است شما را تحت تاثیر قرار دهد؛ اما از کجا معلوم که مخاطبین و کاربران هدفتان شامل این اعداد و ارقام باشند؟
در عوض به دنبال تعاملات واقعیتری باشید. برای مثال، افرادی که برایتان کامنت می گذارند و یا اکانتهایی که شما را به تازگی دنبال کرده اند. این دو معیار، بیشتر از متریکهای تقلبی به شما کمک می کنند. در واقع، می توانید عملکرد خودتان را آنالیز کنید و ببینید که در کجای مسیر قرار دارید؟
کلام آخر:
برای اینکه بتوانید در اینستاگرام، پیشرفت کنید و به اهداف خودتان برسید؛ باید برای آن وقت بگذارید. اگر چه تا به امروز این پلتفرم بیشتر مورد استفاده کسب و کارهای B2C (کسب و کار برای مصرف کننده) بوده است، اما با این نکاتی که گفتیم می توانید برای مشاغل B2B هم از آن کمک بگیرید.
۲ دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید
منظور از عکس های استوک چیه؟
سلام آقای بهرام عزیز
ببینید عکس های استوک یکی از سبک های عکاسی حرفه ای است که عکس های با مضامین مختلف تهیه میکنند و در سایت های مشخض مثل شاتر استوک یا سایت های مشابه قرار میدهند و شما میتوانید با خریداری لایسنس این سایت ها از این عکس ها استفاده کنید.
با آرزوی بهترین ها برای شما