استوری اینستاگرام چگونه کار می کند؟

زمان مطالعه: 4 دقیقه
1K بازدید
استوری اینستاگرام چگونه کار می کند؟

آموزش استفاده از استوری اینستاگرام به همراه راهنمای ساده و جامع

استوری اینستاگرام یکی از جالب‌ترین فیچرهای (قابلیت) اینستاگرام است. این شبکه اجتماعی در سال ۲۰۱۶ این قابلیت را به کاربران خود معرفی کرد. این امکان از همان ابتدای حضورش طرفداران بسیار زیادی پیدا کرد. بیشتر افراد آن را مشابه به بارگذاری محتوا در SnapChat می‌دانستند.

این روزها اینستاگرام به عنوان یک ابزار بازاریابی قدرتمند شناخته می‌شود؛ که کمک بسزایی به رشد و پیشرفت کسب و کارها می‌کند. به همین خاطر ما در این مطلب قصد داریم به آموزش استفاده از استوری اینستاگرام بپردازیم و مراحل آن را گام به گام دنبال کنیم. اگر شما هم در این باره کنجکاو هستید، در ادامه با آکادمی دیجیتال مارکتینگ راه دی ام باشید.

در ادامه این مطلب ما می‌بینیم که استوری اینستاگرام چیست؟ چطور باید از آن استفاده کنید؟ و از همه مهم‌تر اینکه چطور با استفاده از استوری اینستاگرام می‌توانید ارزش بیشتری به پروفایل و هویت برند خودتان بدهید؟

استوری اینستاگرام چیست؟

استوری اینستاگرام به کاربران اجازه می‌دهد که عکس‌ها و ویدیوهای ۱۵ ثانیه‌ای خودشان را به به صورت موقتی (۲۴ ساعت) با مخاطبین خود به اشتراک بگذارند.

همه ما می‌دانیم که برای پست گذاشتن در اینستاگرام، باید به سراغ محتوای با کیفیتی برویم و از تصاویر با کیفیت و بدون نقصی استفاده کنیم. اما خب در مورد استوری‌ها قضیه کمی متفاوت است. استوری‌ها حال و هوای لحظه‌ای شما را روایت می‌کنند؛ و نیازی نیست خیلی در مورد کیفیت آن‌ها وسواس به خرج دهید. البته که کیفیت محتوا همیشه حائز اهمیت است.

همچنین کاربران می‌توانند به استوری‌های خودشان متن، استیکر، موزیک و … اضافه کنند. در واقع با این کار آن‌ها محتوای ساده و پیش پا افتاده خودشان را جذاب‌تر می‌کنند.

استوری اینستاگرام باعث می‌شود که در پست گذاشتن و شلوغ کردن فید و پروفایل خودتان افراط نکنید. به نظر ایده کاملا زیرکانه و کاربردی است. با استفاده از استوری اینستاگرام شما می‌توانید هر زمان که دوست داشتید، محتوایی را برای یک مدت زمان مشخص با مخاطبین خودتان به اشتراک بگذارید. بدون اینکه نگران باشید در یک روز پست‌های متوالی شما آن‌ها را خسته و کلافه کرده است.

شما چطور یک استوری می‌سازید و از آن استفاده می‌کنید؟ از طرفی چه استراتژی برای انتشار استوری‌های کسب و کارتان دارید؟ اگر جوابی برای این سوال‌ها ندارید اصلا جای نگرانی نیست. ما برای راهنمایی و کمک به شما اینجاییم

راهنمای استفاده از استوری اینستاگرام

در ادامه ما در مورد ابتدایی‌ترین مراحل ساخت استوری اینستاگرام صحبت می‌کنیم. بعد از اینکه با این مراحل آشنا شدید، می‌ینید که استفاده از استوری اینستاگرام یکی از جالب‌ترین کارهایی است که تا به الان انجام داده‌اید. زمانی که شما برای نخستین بار استوری اینستاگرام را باز می کنید، با منوی زیر روبرو خواهید شد:

منوی استوری اینستاگرام

نکته: پیشنهاد می‌کنیم قبل از هر کاری، اینستاگرام خودتان را به آخرین نسخه بروزرسانی کنید. اگر هم از نسخه بروز شده استفاده نمی‌کنید؛ هیچ اشکالی ندارد. فقط ممکن است جای برخی از آیکون‌ها و شکل‌ آن‌ها کمی متفاوت باشد.

استوری اینستاگرام

آیکون دوربین را انتخاب کنید

برای شروع و استفاده از استوری اینستاگرام ابتدا باید آیکون دوربینی که در سمت چپ بالای صفحه اصلی  (Home)  قرار دارد را انتخاب کنید. در برخی نسخه‌های قدیمی‌تر این آیکون به شکل + است.

استوری اینستاگرام

عکس/ویدیو بگیرید

در مرحله بعدی باید عکس/ویدیو مورد نظرتان را ثبت کنید. برای این کار به راحتی می‌توانید با نگه داشتن آیکون دایره‌ای شکل، (Record) این کار را انجام دهید. برای این که بتوانید از دوربین سلفی استفاده کنید تنها کافی است که  آیکون کناری Record را انتخاب کنید.

استوری اینستاگرام

آیا می‌توانیم از محتوایی که از قبل در گالری داریم استفاده کنیم؟ قطعا جواب مثبت است. شما به راحتی می‌توانید از محتوای گالری خودتان هم استفاده کنید. برای این کار تنها کافی است صفحه را به سمت بالا بکشید تا عکس‌ها و ویدیوهای گالری برایتان ظاهر شوند. همین!

استوری اینستاگرام

عکس/ویدیو را ویرایش کنید

در مرحله بعدی می‌توانید به راحتی با استفاده از ابزارهایی که در این بخش قرار دارد؛ به عکس خودتان فیلتر اضافه کنید، متن مورد نظرتان را بر روی آن تایپ کنید و حتی از استکیرهای برنامه استفاده کنید. تمامی این ابزارها در بالای صفحه قرار گرفته‌اند.

استیکر استوری اینستاگرام

نکته: خیلی از کاربران تصور می‌کنند که برای انتخاب رنگ فونت‌ها و قلم‌ها، به رنگ‌هایی که در پایین صفحه نمایش داده می‌شوند محدود هستند. اما اینطور نیست! بله درست شنیدید، شما می‌توانید با استفاده از ابزار color picker برنامه هر رنگی که در تصویر و صفحه مشاهده می‌کنید را انتخاب کنید.

استوری را منتشر کنید

در آخر وقتی کارتان تمام شد؛ وقت آن است که استوری خودتان را منتشر کنید. برای این کار تنها کافی است که Your Story را انتخاب کنید. اگر هم می‌خواهید آن را برای کاربر بخصوصی بفرستید، آن را از لیست send to انتخاب کنید.

بعد از اینکه استوری شما منتشر شد، می‌توانید به راحتی اثر هنری خودتان را ذخیره کنید. 🙂

چطور؟ تنها کافی است با انتخاب سه نقطه پایین صفحه Save را بزنید. تا اینجای کار شما یاد گرفتید که چطور یک استوری منتشر کنید و آن را ذخیره کنید.

نتیجه گیری:

استفاده از استوری اینستاگرام شانس شما برای دیده شدن را بیشتر می‌کند. شما می‌توانید با استفاده از این قابلیت، به راحتی کسب و کار خودتان را معرفی کرده، مخاطبین بیشتری پیدا کنید و آن‌ها را به مشتریان وفادار خودتان تبدیل کنید. البته که استیکرهای اسنپ چت طرفداران بیشتری دارند. شاید اینستاگرام باید در این بخش تجدید نظر کند و بیشتر برای این قسمت زمان بگذازد.

در مقاله آینده به خرید فالوور اینستاگرام خواهیم پرداخت.

اگر این مطلب برایتان مفید بود، لطفا آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

همچنین نظرات خود را در بخش کامنت برایمان بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

اشتراک گذاری مقاله

با اشتراک گذاری مقاله هم به دوستانتان لطف کردید هم به ما 🙂

جدید ترین مقالات دیجیتال مارکتینگ

دوره های رایگان دیجیتال مارکتینگ

مقاله
نظرات
اشتراک گذاری
فهرست