لینک سازی در موتور جستجوی بینگ در مقایسه با گوگل

زمان مطالعه: 8 دقیقه
2K بازدید
لینک سازی در موتور جستجوی بینگ در مقایسه با گوگل

لینک سازی در بینگ با لینک سازی در گوگل متفاوت است

در این مقاله راهکارهایی بهینه، برای لینک سازی در هر دو موتور جستجو ارائه می دهیم. آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا سایت شما در گوگل رتبه خوبی دارد، اما در سایر موتورهای جستجو، مانند بینگ رتبه بالایی ندارد؟

شما سایت خود را سئو کرده اید. آیا سئو کردن سایت برای یک موتور جستجو، نباید در سایر موترهای جستجو نیز کارآمد باشد؟

پاسخ این سوال خیر است. همیشه این طور نیست.

یک استراتژی سئوی خوب فقط به بهینه سازی برای یک موتور جستجو خلاصه نمی شود. گوگل محبوب ترین موتور جستجو است و بروزرسانی های الگوریتم های آن، بارها و بارها فاکتورهای سئو را تحت تاثیر قرار داده است. بنابراین، اکثر متخصصین سئو، به طور کلی هر موتور جستجویی به جز گوگل را نادیده می گیرند.

و این یک مشکل است.

طبق آمارهای StatCounter تا مارس ٢٠٢٠، گوگل ۹۱.۹۸ درصد سهم بازار جهانی را در اختیار دارد. این در حالیست که سهم بازار ایالات متحده در آن، ۸۸.۳ درصد است. این بدان معنی است که بیش از یک سوم از مشتریان آمریکایی در سامانه ای به جز گوگل اقدام به جستجو می کنند.

بنابراین اگر سایت خود را برای گوگل بهینه می کنید، حجم بالایی از مشتریان خود را ندیده می گیرید.

لینک سازی در بینگ با لینک سازی در گوگل متفاوت است

خوشبختانه بهینه کردن محتوا برای سایر موتورهای جستجو به این معنی نیست که همه مراحل را باید از اول شروع کنید.

بینگ، دومین موتور جستجوی محبوب در جهان است. بینگ و یاهو به طور مشترک ۴.۲۱ درصد از سهم بازار موتورهای جستجوی دسکتاپ و ۱۰.۰۵ درصد از سهم بازار ایالات متحده را در اختیار دارند.

خبر خوب این است که تکنیک های سئو در هر دوی این موتورهای جستجو مشابه است. بنابراین شما می توانید با خیال راحت به بازاریابی محتوا و لینک سازی بپردازید.

اما همان طور که ممکن است بدانید، بینگ و گوگل چند تفاوت کلیدی با هم دارند، و همین تفاوت ها منجر به اختلاف در رتبه بندی می شود.

در این مقاله به بررسی تفاوت های لینک سازی در بینگ و گوگل و همچنین نحوه ایجاد یک استراتژی که در هر دو موتور جستجو کارآمد باشد، می پردازیم.

١. اهمیت تعداد لینک ها

گوگل و بینگ، هر دو به لینک سازی اعتبار اختصاص می دهند، اما با اندکی تفاوت اساسی.

یکی از این تفاوت ها مربوط به کیفیت و کمیت لینک هاست. گوگل تمایل دارد که PageRank را به عنوان یکی از سیگنال های مهم در رتبه بندی تاثیر دهد. در سرچ کنسول گوگل، از PageRank به شرح زیر استفاده می شود:

 

“در واقع PageRank، نظر گوگل در مورد اهمیت یک صفحه بر اساس لینک هایی است که از سایت های دیگر دریافت می کند (PageRank یک سیگنال مهم است، اما بیش از ٢٠٠ سیگنال مهم دیگر هم وجود داد). به طور کلی، لینک های خارجی یک سایت به عنوان معیاری برای سنجش کیفیت سایت در نظر گرفته می شود. ”

در سال های اخیر، ما شاهد کاهش ارتباط بین تعداد لینک ها و رتبه بندی های گوگل بودیم. در حقیقت، برخی از سایت هایی که رتبه خوبی داشتند، لزوما دارای لینک های خارجی زیادی نبودند، بلکه لینک های خارجی معتبرتری داشتند.

این بدان معنی است که گوگل تعداد محدودی لینک از سایت هایی با رتبه بالا را، بسیار ارزشمندتر از تعداد بیشماری لینک از سایت های بی کیفیت تلقی می کند.

در این میان، موتور جستجوی بینگ هم برای کیفیت لینک ها ارزش قائل است؛ اما همچنان اهمیت بیشتری به تعداد لینک ها می دهد.

“لینک هایی که به سایت شما داده می شود، به بینگ کمک می کنند تا به صفحات جدیدی در سایت شما دست پیدا کند. همچنین لینک ها به عنوان یک معیار محبوبیت نیز در نظر گرفته می شوند. سایتی که به محتوای شما لینک می دهد، در اصل به بینگ می گوید که به محتوای شما اعتماد دارد. ”

آیا می خواهید رتبه خود را در بینگ ارتقا دهید؟ کافی است هر ماه، تعداد بیشتری لینک بسازید. اما به خاطر داشته باشید که کیفیت لینک هم مهم است و نباید در سایت های اسپم یا غیر مرتبط لینک سازی کنید.

چه تعداد لینک کافی است؟

در تحقیقی راجع به لینک سازی، که ۶۲۸ متخصص سئو در آن شرکت کرده بودند، تعداد لینک های ایجاد شده در هر ماه برای یک وبسایت مورد بررسی قرار گرفت. نتایج در شکل زیر نمایش داده شده است.

چه تعداد لینک کافی است؟

  • ۷۳ درصد از شرکت کنندگان، اظهار داشتند که هر ماه بین ۱-۲۰ لینک جدید ایجاد می کنند. اگر می خواهید رتبه بندی خود را بهبود ببخشید، این یک روش سالم است.
  • ۲۱ درصد از شرکت کنندگان در هر ماه، بین ۲۰-۱۰۰ لینک جدید ایجاد می کنند. این استراتژی لینک سازی، اگرچه به نظر تهاجمی تر است، اما نتایج ملموس تری را برای بینگ به همراه خواهد داشت.

به طور خلاصه:

  • در گوگل به دنبال لینک های با کیفیت باشید.
  • در بینگ روی تعداد لینک ها تمرکز کنید.

نکته: اگر می خواهید در هر دو موتور جستوجوی گوگل و بینگ با یک استراتژی لینک سازی، رتبه کسب کنید؛ مراقب الگوریتم پنگوئن باشید.

زیاده روی نکنید. بینگ هم مانند گوگل، از لینک های اسپم و پولی بیزار است. برای دستیابی به بهترین نتیجه، هر ماه بیش از ۲۰ لینک خارجی نسازید و روی دامنه هایی با اعتبار بالا تمرکز کنید.

موتور جستجوی بینگ، اعتبار بالایی برای دامنه های edu. ، .gov ،org. اختصاص می دهد. همچنین بینگ نسبت به گوگل، برای طول عمر دامنه، ارزش بیشتری قائل است.

 

٢. تمرکز کمتر بر تنوع انکرتکست ها

تفاوت قابل توجهی در نگرش بینگ نسبت به گوگل، برای استفاده از کلمه کلیدی به عنوان انکرتکست وجود دارد. پس از بروزرسانی الگوریتم پنگوئن در سال ۲۰۱۲، سایت هایی با میزان انکرتکست های “تطبیق دقیق” (انکرتکست هایی که که دقیقا مشابه با کلمه کلیدی هستند)، ممکن است گرفتار پنالتی گوگل شوند.

حالا این موضوع را با دستورالعمل های بینگ، که بر بهینه سازی انکرتکست تاکید دارد، مقایسه کنید. در نتایج موتور جستجوی بینگ، سایت هایی که از انکرتکست مشابه کلمه کلیدی استفاده می کنند، ۱۰ درصد بیشتر از گوگل هستند. در واقع ، بیش از نیمی از ۳۰ نتیجه برتر بینگ (۵۲-۵۳ درصد) همه حاوی انکرتکست های بهینه شده می باشند.

با توجه به این موضوع، بهینه سازی بیش از حد لینک ها، برای بینگ از نظر تئوری امکان پذیر است (هر چند که ما آن را توصیه نمی کنیم). اما با این روش، مطمئنا رتبه بندی سایت شما در گوگل افت پیدا خواهد کرد؛ زیرا پنگوئن، شما را به دلیل بهینه سازی بیش از اندازه انکرتکست ها، جریمه می کند.

به جای این کار، می توانید به شکلی محتاطانه از ترکیبی از انکرتکست ها به صورت تطبیق دقیق، دم بلند، نام برند، عمومی و سایر انواع انکرتکست استفاده کنید.

اگر قصد دارید تعداد انکرتکست های شامل کلمات کلیدی خود را افزایش دهید، به نکات زیر توجه کنید:

  • حد و مرز خود را با گوگل بشناسید.
  • با استفاده از ابزارهای آنالیز لینک، رقبای خود را که در هر دو موتور جستجوی گوگل و بینگ، رتبه خوبی دارند، تحلیل کنید.

در شبکه های اجتماعی لینک سازی کنید

بینگ اظهار داشته است که الگوریتم هایش، سیگنال های شبکه های اجتماعی را در رتبه بندی سایت در نظر می گیرند:

شبکه های اجتماعی در رتبه بندی سایت نقش مهمی ایفا می کنند. بارزترین نقش آن ها، از طریق تأثیرگذاری است. به این معنی که اگر از نظر اجتماعی تاثیرگذار باشید، مخاطبینتان مطالب شما را به اشتراک خواهند گذاشت، که به نوبه خود، منجر به توجه بینگ به این سیگنال ها نیز می شود. این سیگنال های مثبت می توانند در رتبه بندی ارگانیک سایت شما در دراز مدت، تاثیر داشته باشند. ”

در واقع، با توجه به تجزیه و تحلیل معیارهای رتبه بندی بینگ، مشخص شد که نه تنها سیگنال های اجتماعی ارزشمند هستند، بلکه سیگنال هایی که ارتباط قوی تری با یکدیگر برقرار کرده اند، از اهمیتی بیشتری نیز برخوردارند.

با توجه به نتایج یک نظرسنجی بزرگ، که نتایج آن را در ادامه مقاله مشاهده خواهید کرد، مشخص شد که متخصصان مدرن سئو، اشتراک گذاری اجتماعی (social sharing) را یکی از کارآمدترین راهکارهای لینک سازی به شمار می آورند.

در حقیقت، ۶۸ درصد از متخصصان پیشرفته سئو، که از اشتراک گذاری اجتماعی در استراتژی لینک سازی خود استفاده کردند، معتقدند که روشی کارآمد بوده است:

اشتراک گذاری اجتماعی در استراتژی لینک سازی

 

در ادامه به چند نتیجه دیگر در نظرسنجی انجام شده، درباره چگونگی استفاده از شبکه های اجتماعی در روند لینک سازی، در ژوئن ۲۰۱۶ – ژوئن ۲۰۱۷ اشاره می کنیم:

  • ۸۸ درصد از سئوکاران حرفه ای اقدام به قرار دادن لینک در پروفایل شبکه اجتماعی خود کرده بودند.
  • ۸۱ درصد از افراد محتوای خود را در شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشته بودند.
  • ۵۳ درصد از افراد از کمپین های وایرال (ویرووسی) استفاده کرده بودند. (به عنوان مثال، برگزاری یک مسابقه در شبکه اجتماعی)

همچنین می توانید با استفاده از ابزارهای مختلف، اینفلوئنسرهایی را در نیچ (حوزه) کسب و کار خود و در هر شبکه اجتماعی که تمایل دارید، بیابید. لیستی از این چهره های تاثیرگذار تهیه کرده، و هنگامی که محتوایی تهیه می کنید که به نظرتان ممکن است برایشان جالب باشد، با آن ها تماس بگیرید و بخواهید تا محتوای شما را به اشتراک بگذارند.

از محتوای ویدئویی غافل نشوید.

با این که یوتیوب حرف اول را به عنوان میزبان محتواهای ویدئویی می زند، اما محدودیت هایی را نیز دارا می باشد. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم به جای این کار، یک هاست دانلود برای ویدئوهای خود پیدا کنید. سپس از افرادی که ویدئوهای شما را در یوتیوب لایک کرده و یا به اشتراک گذاشته بودند، بخواهید تا به جای یوتیوب، به محتواهای سایتتان لینک بدهند.

نتیجه گیری:

هنگام لینک سازی برای بینگ، اصول سئو در گوگل را تخریب نکنید.

نکته دیگری که وجود دارد این است که اگر قصد دارید منحصرا برای بینگ، لینک سازی کنید، کار ساده ای در پیش دارید. بر خلاف گوگل، در موتور جستجوی بینگ، اگر از سایت های دیگر درخواست لینک کنید اشکالی به وجود نخواهد آمد، البته تا جایی که سایت های مورد نظر دارای اعتبار معقولی باشند.

با این حال، لینک سازی در مقیاس بالا برای بینگ، کاهش رتبه در گوگل را به همراه خواهد داشت. بنابراین به جای بهینه سازی مطالب خود برای پلتفرم های مختلف (بسترهای مختلف)، بهتر است بر روی محتوای خود تمرکز کنید. چرا که تولید محتوای با کیفیت که ارزش لینک دادن را داشته باشد، بهترین اقدام برای لینک سازی است.

به گفته راهنمای بینگ برای وبمستران:

” محتوا چیزی است که بینگ به دنبال آن است. با ارائه محتوای واضح، عمیق و قابل دسترس در وب، به احتمال زیاد سایت شما را ایندکس می کنیم و محتوای شما را در نتایج جستجو نشان می دهیم. سایت هایی که از نظر محتوایی غنی نیستند، پر از تبلیغات و لینک های مختلف هستند و یا کاربران را از طریق ریدایرکت به صفحات دیگر هدایت می کنند، امتیاز بالایی دریافت نخواهند کرد. ضروری است که محتواهای شما غنی بوده و اطلاعات مورد نیاز کاربر را در اختیارش قرار دهد.”

در نهایت، لینک سازی مختص به یک موتور جستجو نمی شود. برای یک لینک سازی خوب باید اعتماد موتور جستجو را به دست آورید.

اگر محتوای با کیفیت تهیه کنید، کاربران برای آن ارزش قائل شده و آن را به اشتراک می گذارند.

به قول Bruce Clay:

“در ماهیگیری، باید دو کار مهم انجام دهید:

  1. باید از طعمه مناسب استفاده کنید.
  2. باید به محلی بروید که ماهی وجود داشته باشد.

این همان لینک سازی است. شما باید محتوایی تولید کنید که جامعه به آن اهمیت می دهد و سپس آن را در مقابل دید مخاطب قرار دهید. ”

امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

در مقاله آینده از دوره مقدماتی لینک سازی خارجی، ۵ نکته برای راه اندازه کمپین لینک سازی خارجی را بررسی می کنیم.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

اشتراک گذاری مقاله

با اشتراک گذاری مقاله هم به دوستانتان لطف کردید هم به ما 🙂

جدید ترین مقالات دیجیتال مارکتینگ

دوره های رایگان دیجیتال مارکتینگ

مقاله
نظرات
اشتراک گذاری
فهرست