کامل ترین آموزش نصب قالب وردپرس با افزونه Duplicator + آموزش ویدیویی

زمان مطالعه: 10 دقیقه
7K بازدید
کاملترین آموزش نصب قالب وردپرس با افزونه Duplicator

سلامی دوباره خدمت شما کاربران عزیز. با سری آموزش های کاربردی وردپرس در خدمت شما هستیم با آموزش نصب قالب وردپرس با افزونه Duplicator. در این آموزش به شما یاد خواهیم داد که قالب های آماده ی وردپرس رو چطوری با بسته نصبی نصب کنید و از استفاده ی آن لذت ببرید ❤️. بهتره قبل از شروع آموزش یه توضیحی در رابطه با اینکه چرا باید از قالب های آماده استفاده کنیم و دلیل استفاده از بسته نصبی رو داشته باشیم. اگر وقت ندارید مقاله را مرحله به مرحله بخوانید و قالب رو نصب بکنید میتونید ویدیو آموزش رو ببینید.

آموزش ویدیویی نصب قالب وردپرس با افزونه Duplicator

چرا استفاده از قالب آماده در وردپرس ؟

چرا استفاده از قالب آماده در وردپرس ؟ چرا قالب سایتمون رو خودمون طراحی نکنیم ؟ من با یک مثال کلی دلیل استفاده از قالب آماده رو به شما خواهم گفت. در نظر بگیرید که شما قصد راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی رو دارید، یا کسب و کاری فیزیکی ای رو دارید که قراره وارد دنیای بزرگ دیجیتال مارکتینگ بشه. قطعا شما تسلط به برنامه نویسی ندارید چرا که اگر داشتید سایت مورد نظر رو میتوانستید به صورت اختصاصی طراحی و پیاده سازی کنید.

این نکته رو در نظر بگیرید که اگر برنامه نویسی هم بلد باشید در دنیای وردپرس میتونید کیفیت خیلی بهتری نسبت به رقبای کاری خود تجربه بکنید.

در دنیای CMS ها یا به زبانی دیگر، در دنیای سیستم های مدیریت محتوا همیشه افرادی هستند که به فکر کسب درآمد هستند. این افراد چطوری از دنیای CMS ها کسب در آمد می کنند؟ این افراد با طراحی و فروش قالب ها که ما به آنها قالب های آماده میگویم کسب درآمد میکنند. این افراد در اصل با کسب درآمدی که میکنند این مسیر رو هم برای ما فراهم میکنند که اگر دانش برنامه نویسی نداشته باشیم بتونیم به راحتی کسب و کار آنلاین خودمون رو راه اندازی کنیم.

ذهنیت اشتباه و غلطی که در دنیای وردپرس وجود داره این هستش که مردم فکر می کنند که استفاده از قالب های آماده اشتباه هستش و کسب و کارشون با این قالب ها به موفقیت نمیرسه. هیچ فرقی بین قالب های آماده در وردپرس و قالب هایی که خودمان طراحی می کنیم نیست جز اینکه در قالب آماده شاید قابلیت هایی رو داشته باشه که شما به آن نیاز نداشته باشید. که این هم اصلا جای نگرانی نداره. ۲ حالت اینجا وجود داره، یا شما می توانید این قابلیت های اضافه رو غیر فعال کنید یا اگر این کار امکان پذیر بود از آنها استفاده نکنید و در آینده که کسب و کارتون موفق شد آنها رو حذف کنید.

یکی از اصلی ترین دلایلی که ما از قالب های آماده استفاده میکنیم این است که بتوانیم سریعتر کسب و کار آنلاینمان رو شروع کنیم. چرا که برای نوشتن یک قالب باید ماه ها زمان بزارید، که این موضوع باعث میشه که شما از رقبای خود عقب بمانید.

پس نتیجه میگیریم که اگر از قالب آماده استفاده کنیم خیلی زود تر می توانیم کسب و کار خودمان رو موفق کنیم، در صورتی که می توانید وقت برای طراحی یک قالب اختصاصی بزارید اینکار رو بکنید.

دلیل نصب قالب وردپرس با بسته نصبی :

در شروع مقاله از افرادی صحبت کردیم که به دنبال کسب در آمد از دنیای CMS ها هستند. این افراد بعد از اینکه قالب مورد نظرشون رو طراحی میکنن برای اینکه خیلی راحت تر به دست مصرف کننده برسونن از قالب طراحی شده یک بسته نصبی تهیه می کنند. این بسته نصبی ها این قابلیت رو دارند که شما در کمتر از ۵ دقیقه قالب مورد نظر رو نصب کنید و شروع به تغییرات آن بکنید.

یکی از قویترین و بهترین افزونه(پلاگین) هایی که با آن برای قالب ها بسته نصبی تهیه می کنند افزونه ی داپلیکیتور (Duplicator) هستش. افزونه داپلیکیتور که در مخزن وردپرس موجود هستش با بیش از ۱ میلیون نصب این رو به شما ثابت میکند که این افزونه یکی از بهترین ها هستش :). خب بریم که برسیم به آموزش نصب قالب وردپرس با افزونه Duplicator، این رو در نظر بگیرید که همه ی قالب های آماده موجود در دنیای وردپرس با این افزونه تبدیل به بسته نصبی نشدند و شما اگر می خواستید که قالب مورد نظر رو با این افزونه نصب بکنید بهترین کار این هستش که قبل خرید قالب این موضوع رو از فروشنده قالب بپرسید که آیا این قالب با افزونه داپلیکیتور تبدیل به بسته نصبی شده است یا نه. افزونه داپلیکیتور به این صورت هستش که برای نصب قالب به شما تنها ۲ فایل می دهد.

  1. فایل installer.php
  2. قالب به صورت زیپ شده

شما برای بسته نصبی باید همین ۲ فایل گفته شده را در هاست و یا سرور خود آپلود کنید و هیچ فایل دیگه ای نباید در کنارشون باشند. در این آموزش نصب بسته نصبی افزونه داپلیکیتور را با ۲ روش متفاوت به شما یاد خواهیم داد.

  1. نصب بسته نصبی به صورت خودکار
  2. نصب بسته نصبی به صورت دستی

نکات مهمی که قبل از نصب بسته نصبی باید به آنها توجه کنیم:

  1. برای بسته نصبی نیاز به وردپرس خام نداریم
  2. بسته نصبی برای سایت های تازه تاسیس هستش
  3. دو برابر حجم بسته نصبی نیاز به فضا در هاست داریم
  4. فقط فایل های بسته نصبی دار Public_html وجود داشته باشد

روش اول: نصب بسته نصبی به صورت خودکار

خب همانطور که در بالاتر گفتم خدمتتون ما از ۲ روش به شما یاد خواهیم داد. که در این بخش نصب بسته نصبی را به صورت خودکار به شما یاد خواهیم داد. تو مرحله اول باید فایل های بسته نصبی را آپلود پوشه ی Public_html بکنید. بعد از این که فایل ها را آپلود کردید باید آدرس دامنه سایت + installer.php را در مرورگر بزنید تا مراحل نصب بسته نصبی برای شما شروع بشه.

مثال : yourdomain.com/installer.php

توجه کنید که به جای yourdomain باید آدرس سایت خودتان را وارد بکنید. بعد از این که این کار را انجام دادید مراحل نصب بسته نصبی برای شما شروع می شود.

مرحله اول نصب بسته نصبی

اگر یادتون باشه بالاتر گفتیم که ما نصب قالب وردپرس با افزونه Duplicator را با ۲ روش به شما یاد خواهیم داد. برای حالت اول که به صورت خودکار هستش شما نیازی به تغییر تنظیمات خاصی ندارید و همین کاری که باهم دیگه انجام دادیم کافی هستش ولی برای روش دستی باید در همین صفحه تنظیمات رو تغییر بدیم که جلوتر به آن می پردازیم.

بعد از اینکه وارد صفحه installer شدید تنها کاری که باید بکنید این هستش که بر روی چک باکس: I have read and accept all terms & notices (required to continue) کلیک بکنید که تیک آن را زده باشید و بعد از آن دکمه ی NEXT برای شما فعال می شود که شما می توانید وارد مرحله بعدی شوید. که بعد از کلیک کردن بر روی دکمه NEXT با این صفحه روبرو خواهید شد.

مرحله دوم بسته نصبی

دیدن این صفحه به این معناست که شما بدون هیچ مشکلی دارید بسته نصبی را نصب میکنید. در حال حاضر بسته نصبی به واسط ی فایل اینستالر در حال اکسترکت (Extract) شدن است. که این فرایند نسبت به حجم فایل بسته نصبی بین ۳۰ ثانیه تا ۲ دقیقه امکان دارد که طول بکشد. بعد از اینکه فایل با موفقیت اکسترکت بشه شما با تصویر زیر روبرو خواهید شد.

مرحله سوم بسته نصبی

۵ اقداماتی که قبل از شروع نصب بسته نصبی باید انجام داد:

  1. ساخت دیتابیس
  2. ساخت کاربر
  3. وارد کردن رمز عبور کاربر
  4. تست دیتا بیس
  5. اقدام به مرحله بعد

خب بعد از این که دیتابیس را ساختید باید از اتصال آن مطمئن شوید که بعد از کلیک کردن بر روی Test Database اگر با جمله ی Success روبرو شدید که یعنی دیتابیس شما به درستی ساخته شده است و اگر تست شما موفقت آمیز نبود باید برید و دیتابیسی که ساخته اید را بررسی کنید. خب ما در نظر میگیریم که تست شما با موفیت انجام شده است. اگر تست شما موفقیت آمیز بوده باشه با تصویر زیر روبرو خواهید شد که باید بر روی دکمه ی NEXT کلیک کنید تا به مرحله آخر نصب قالب وردپرس با افزونه Duplicator برسیم.

مرحله چهار نصب بسته نصبی

بعد از کلیک کردن بر روی دکمه NEXT برای شما پنجره ی Install Confirmation باز می شود که باید بر روی Yes کلیک کنید. و منتظر بمانید تا مراحل نصب به اتمام برسد. در این بخش شما باید بررسی کنید که آیا فروشنده قالب برای شما نام کاربری و کلمه عبور را در فایل دانلود شده قرار داده است یا نه، اگر گذاشته بود شما بدون انجام هیچ کاری از این مرحله میگذرید و به اتمام مراحل بسته نصبی می رسید.

مرحله چهار نصب بسته نصبی

ولی اگر نام کاربری و کلمه عبور را برای شما قرار نداده باشن شما در این مرحله موظف هستید که نام کاربری و کلمه عبور را برای ورود به بخش ادمین سایت بسازید. در این صفحه با زدن دکمه Option شما می توانید نام کاربری و کلمه عبور خود را بسازید و بعد از آن، مراحل نصب را به اتمام برسانید.

مرحله ششم نصب بسته نصبی

تبریک میگم بهتون، قالب شما با موفقیت و بدون هیچ مشکلی نصب شد. در این صفحه شما دیگر هیچ کاری ندارید و می توانید وارد صفحه مدیریت سایت خود شوید. اگر بر روی دکمه Site Login کلیک کنید وارد صفحه ادمین وردپرس خواهید شد.

مرحله آخر نصب بسته نصبی وردپرس

به صورت پیش فرض صفحه مدیریت یا ادمین در سیستم مدیریت محتوای وردپرس در این آدرس هستش: yourdomain.com/wp-login.php که میتوانید با نام کاربر و کلمه عبوری که دارید وارد صفحه مدیریت وردپرس شوید.

خب جا داره یک خسته نباشید بهتون بگم 😁 چون همیشه بار اول نصب قالب وردپرس با افزونه Duplicator خسته کنند هستش ولی خب بعد از اینبار شما برای همیشه در کمتر از ۲ دقیقه شما قالب سایت خودتان را نصب می کنید. خب بریم روش دوم رو باهم دیگه شروع کنیم. چرا که این روش برای مواقعی هستش که هاست شما توان Extract فایل زیپ بسته نصبی را ندارد و شما نمی توانید این مراحل را به صورت خودکار انجام دهید.

روش دوم: نصب بسته نصبی به صورت دستی

ما در این روش دیگر مثل روش اول تمامی مراحل را به شما نخواهیم گفت، چرا که بین روش اول و روش دوم فقط یک مرحله متاوت هستش و ماهم فقط آنرا به شما خواهیم گفت. در روش اول ما اکسترکت(Extract) فایل زیپ بسته نصبی را به صورت خودکار انجام می دهیم. ولی خب بعضی از مواقع بخاطر مشکلات سمت سرور این اتفاق نمی افتد و شما با ارور مواج می شوید. بخاطر همین ما میایم و فایل زیپ را به صورت دستی اکسترکت می کنیم و مراحل نصب را شروع خواهیم کرد.

خطا های رایج در نصب بسته نصبی به صورت خودکار:

  • خطا یا ارور ۵۰۰
  • خطا یا ارور ۲۰۰
  • خطا یا ارور ۳۰۲

در بالا ۳ تا از خطاهایی که هنگام نصب امکان داره براتون به وجود بیاد را گفتم که راه حل رفع این خطاها نصب بسته نصبی به صورت دستی می باشد. در این روش ما بجای اینکه فایل بسته نصبی را به صورت زیپ در هاست یا سرور قرار دهیم آن را به صورت دستی اکسترکت می کنیم.

نصب بسته نصبی در روش اول

همانطور که در تصویر بالا دیدید ما در روش اول فایل زیپ را اکسترکت نکردیم چرا که این کار رو هاست برای ما انجام میدهد، ولی اگر به هر دلیلی که در بالاتر به صورت کامل توضیح داده شد، شما هنگام نصب با ارور مواجه شدید باید فایل زیپ بسته نصبی را به صورت دستی اکسترکت کنید.

مرحله اول اکسترکت کردن

مرحله دوم اکسترکت کردن

در صورتی که فضای هاست شما ۲ برار حجم فایل بسته نصبی باشد اکتسرکت کردنتون بدون هیچ مشکلی انجام می شود.توجه داشته باشید که همیشه باید فضای هاست و یا سرور شما حداقل ۲ برار حجم فایل بسته نصبی باشد.

مرحله سوم اکسترکت کردن

و در آخر بعد از کلیک کردن بر روی Close شما کافیست یک بار صفحه را Reload بکنید تا محتوای اکسترکت شده را ببینید.

مرحله آخر اکسترکت کردن

خب، در این مرحله ما به هیچ عنوان هیچ تغییر دیگه ای نداریم جز یک کار، تو مرحله اول نصب باید از بخش Option حالت نصب بسته نصبی را به صورت دستی قرار بدیم. اگر دقت کرده باشید تو روش اول گفتم که نباید هیچ تنظیماتی رو تعییر بدید در مرحله اول ولی در روش دوم در بخش Option گزینه ی Extraction را باید بر روی Manual Archive Extraction قرار دهیم. توجه کنید که اول از هاست و یا سرور خود فایل بسته نصبی را اکسترکت بکنید و بعد وارد صفحه نصب بشید.

نصب بسته نصبی به صورت دستی

خب در اینجا ما دو روش برای نصب قالب وردپرس با افزونه Duplicator را به شما گفتیم و به راحتی می توانید در تمامی حالات قالب خودتان را با افزونه ی Duplicator نصب بکنید و از آن لذت ببرید. در ادامه نکاتی را به شما خواهم گفت که بایدِ باید بعد از نصب به آنها توجه کنید و آنها را انجام دهید.

اقدامات مهم بعد از نصب بسته نصبی با افزونه Duplicator:

۱ – تغییر نام کاربری و کلمه عبور پیش فرض:

همانطور که اول مقاله گفتم بهتون امکان داره که فروشنده مشخصات ورود را برای شما در فایل دانلودی قالب قرار داده باشد، خب این برای مراحل نصب خوب هستش ولی خب اگر هم نگذاشته باشه اصلا مهم نیست چون شما به هیچ عنوان نباید از مشخصات پیش فرض قالب استفاده بکنید. برای برقراری امنیت در قالب حتما باید مشخصات ورود پیش فرض را حذف کنید.

۲ – بستن دسترسی گوگل به سایت:

طراح و یا فروشنده قالب برای اینکه بتواند جذابیت قالب را یه کاربرانی که قصد خرید قالب را دارند نمایش دهد، مجبوره که یک سری محتوای کپی در قالب بارگزاری بکند. وقتی که شما قالب را نصب می کنید به صورت پیش فرض دستری سایت برای ربات های گوگل باز هستش، این باعث میشه که محتوای الکی ای که برای شما نیستند در گوگل به ثبت برسن و این برای سئو سایت شما نکته بدی میتونه باشه. پس بعد از نصب قالب خیلی سریع اقدام به بستن دسترسی گوگل بکنید.

۳ – حذف فایل های بسته نصبی بعد از نصب قالب

وقتی که مراحل نصب قالب ما به اتمام میرسه، نکته ای که باید بهش توجه کنیم این هستش که فایل بسته نصبی در هاست ما هنوز وجود دارد. در سال ۲۰۱۸ مشکل امنیتی ای برای افزونه داپلیکیتور بوجود آمد که گزارش کامل آن را می توانید از سایت Wordfence مطالعه کنید. راه حل ساده ای که برای دوری از این باگ امنیتی ما داریم این هستش که بعد از نصب قالب فایل بسته نصبی را از هاست و یا سرو حذف کنیم و بعد از آن افزونه داپلیکیتور هم از سایت حذف کنیم.

۴ – بروزرسانی قالب و افزونه ها

قالبی که ما تهیه میکنیم امکان داره که سال پیش طراحی شده باشه و طراح قالب افزونه ها و قالب را بروزرسانی نکرده باشه. ولی خب این بروزرسانی ها را در فایل دانلودی قالب برای ما قرار میدن که تنها کاری که ما باید کنیم، این هستش که قالب + افزونه های پولی را از پوشه ای که برایمان قرار داده اند برداریم و بروزرسانی کنیم، افزونه هایی هم که رایگان هستند را از مخزن وردپرس بروزرسانی کنیم.

خب به اتمام کاملترین آموزش نصب قالب وردپرس با افزونه Duplicator رسیدیم. تلاش کردم که تمامی نکات مورد نیاز رو بهتون در این مقاله بگم. اگر در هر مرحله از فرایند نصب به مشکل خوردید کافیست مشکل خودتان رو در بخش نظرات با ما درمیان بزارید. شاد و پیروز باشید. ❤️🙏🏻

۵/۵ - (۸ امتیاز)

اشتراک گذاری مقاله

با اشتراک گذاری مقاله هم به دوستانتان لطف کردید هم به ما 🙂

جدید ترین مقالات دیجیتال مارکتینگ

دوره های رایگان دیجیتال مارکتینگ

مقاله
نظرات
اشتراک گذاری
فهرست