چرا گوگل همه FAQ ها را در نتایج نمایش نمیدهد؟

زمان مطالعه: 4 دقیقه
1K بازدید
چرا گوگل نتایج FAQ را در نتایج کمتر نمایش میدهد؟

FAQ در نتایج گوگل

اخیرا FAQ به یکی از پرطرفدارترین داده های ساختار یافته یا اسکیما مارک آپ ها در بین وبسمتران ایرانی تبدیل شده است و اکثریت از این قابلیت برای افزایش نرخ کلیک یا CTR استفاده میکنند. ولی نکته بسیار مهم درباره FAQ و یا حتی دیگر اسکیما مارک آپ ها این است که تضمینی برای نمایش آن ها در نتایج جستجو وجود ندارد و خیلی از افرادی که از آن استفاده میکنند موفق به نمایش آن نمیشوند. حتی خود گوگل هم در توضیحات داده های ساختار یافته اشاره کرده که هیچ تضمینی برای نمایش این مارک آپ ها یا در اصطلاح نتایج غنی (Rich Result) ها وجود ندارد.

جان مولر اخیرا در یکی از برنامه های Ask Google Webmaster اطلاعاتی درباره کمتر نمایش دادن مارک آپ های FAQ به کاربران داد که میتواند شما را در ثبت و نمایش این نوع نتایج غنی کمک کند پس حتما تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

FAQ در نتایج گوگل

پرسش و پاسخ های مناسب با کلمه ی جستجو شده کاربر در گوگل یا همان FAQ، که در ابتدای نتایج برخی از جستجو ها قرار می گیرد، باعث میشود که فضای زیادی از صفحه نتایج جستجو به بخش FAQ، اختصاص یابد. همین امر باعث میشود تا نرخ کلیک(CTR) افزایش یابد. چرا که وقتی شما از اسکیما FAQ یا هر اسکیمای دیگری استفاده میکنید بخش بیشتری از نتایج را به خود اختصاص میدهید و به صورت ناخودآگاه کاربران بیشتر بر روی لینک شما کلیک میکنند.

اغلب برخی ازسئوکارها تعدادی پرسش و پاسخ را در قالب FAQ در صفحات وب سایت خود منتشر میکنند و همچنین با استراکچردیتاها و کد های اسکیما محتویاتی را Markup (نشانه گذاری) می کنند.
به واسطه این فرآیند و نشانه گذاری ها، محتواهای این ساختارها می تواند در نتایج جستجو بهتر دیده شوند.

اما اگر کلمه ی جستجو شده در گوگل توسط کاربر، نتایج FAQ را همراه خود داشته باشد، بخش FAQ که در بالای صفحه ی نتایج قرار میگیرد، فضای زیادی از صفحه را به خود اختصاص می دهد و گاهی این نتایج بسیار زیاد از FAQ ها، باعث میشود کاربر برای رسیدن به هدف خود و لینک های دیگر وبسایت ها مجبور باشد صفحه را اسکرول کند، یا وارد صفحه دوم و یا صفحات بعدی از نتایج گوگل بشود.

چرا مقادیر FAQ در نتایج جستجو ظاهر نمیشود؟

چرا مقادیر FAQ در نتایج جستجو ظاهر نمیشود؟

شاید برای برخی سئو کارها و افراد مشغول به کار در حوزه سئو سوال شده باشد که چرا نتایج FAQ در صفحات جستجو گوگل همگی قابل مشاهده نمی باشد. پس از این اتفاق و نمایش داده نشدن اسکیما FAQ ها بطور کامل، این افراد سعی کردند از روش های مختلف مانند بررسی Url ها در گوگل سرچ کنسول و ابزار google rich results test ساختار ها را بررسی کنند، که متوجه دلیل ایراد و نمایان نشدن تمامی پرسش و پاسخ ها باشند.
پس از بررسی ها توسط ابزارهای مخصوص در گوگل، مشخص شد که ایرادی در ساختار کد های اسکیما وجود ندارد. اما باز هم تمامی مقادیر FAQ در صفحه نتایج جستجوهای شخصی (SERP) نمایش داده نمیشود .
جان مولر درباره این اتفاق توضیحات کلی را ارائه داد :

هدف از نشانه گذاری ها و ایجاد کد های اسکیما در صفحات وب سایت ها آن است که توسط این ساختار،  محتواهای بهتر در نتایج جستجو دیده شوند و در دسترس قرار بگیرند. و این هدف اصلی افراد در استفاده از کدهای اسکیما می باشد.
همچنین ما پیشنهاد میکنیم تعداد کمتری از پرسش و پاسخ های FAQ درنتایج جستجو دیده شوند.
از دیدگاه من این روش و نمایش محدود از داده ها، بسیار طبیعی خواهد بود و اگر تغییراتی در ساختار گوگل ایجاد شود، که در جستجوی گوگل تنها برخی از اسکیما FAQ های مفید و مرتبط را ببینیم، نتیجه می تواند منطقی و مناسب تر باشد.
اگر در نتایج عبارات جستجو شده گوگل، عبارات FAQ و سایر کد های اسکیما، به تعداد زیاد وجود داشته باشد، آنگاه باعث میشود که کاربر نتواند نتیجه مناسب را از موتور جستجو بگیرد.
پس از فراگیر شدن این ساختار و استفاده از اسکیما مارک آپ، بسیاری از وب سایت ها، محتواهای زیادی را در قالب FAQ ایجاد کردند، که ما نمیتوانیم همه آنها را در نتایج جستجوها نمایش دهیم.
باید ساختاری ایجاد شود که فقط برخی FAQ ها را برای نوع خاصی از عبارات جستجو شده، در صفحه نتایج داشته باشیم.

دلایل کاهش مقادیر FAQ در نتایج جستجو

دلایل کاهش مقادیر FAQ در نتایج جستجو

با توجه به توضیحات جان مولر، تعداد زیادی از مارک آپ های FAQ وجود دارد که گوگل تصمیم دارد به طور اتوماتیک همه آنها را در صفحه نتایج جستجوها نشان ندهد.
بر اساس توضیحات تکمیلی جان مولر، اگرچه که بصورت مستقیم به این مورد اشاره نشده است، اما نمایش تعداد زیاد عبارت FAQ میتواند بر روی رابط کاربری (UI) تاثیر بگذارد و تعداد زیاد این پرسش و پاسخ ها باعث شود که لینک های وب سایت هایی که در صفحه اول نتایج نشان داده میشود، کاهش یابد و کاربر سریع به نتیجه و لینک مورد نظر خود نرسد.
همپنین اضافه کردن کدهای اسکیما و استراکچردیتا ها بر این مبنا نیست که تمامی مارک آپ ها در نتایج حتمی گوگل دیده شود. بلکه تعداد محدود و مرتبطی از ساختارها در نتایج جستجو دیده خواهند شد.
یکی از دلایل کاهش FAQ ها نمایش دادن این مقادیر در جای غیرمنطقی و نامناسب محتوا ها می باشد.
در این گفتگو جان مولر به روش های مناسب و منطقی برای ایجاد FAQ اشاره ایی نکرد.

چکیده مقاله

در گفتگوی جدیدی، جان مولر درباره ی کاهش نتایج پرسش و پاسخ ها FAQ درصفحه نتایج گوگل توضیحاتی را بیان کرد.
بر اساس این گفتگو در گوگل وب مستر، مشخص شد که بهتر است استفاده از کدهای اسکیما و ایجاد ساختار FAQ در صفحات وب سایت ها بطور طبیعی و درست باشد و گوگل پیوسته در تلاش است تا ساختاری بهینه و مرتبط برای نمایش این پرسش و پاسخ ها بر اساس کلمه جستجو شده توسط کاربر نمایش دهد .

امیدواریم این مقاله، توانسته باشد برای بهبود عملکرد وب سایت شما عزیزان مفید بوده باشد و شما دوستان عزیز با اشتراک گذاری مقالات منتشر شده ، درجهت افزایش سطح علمی افراد فعال در این حوزه به ما کمک کنید .

۳.۷/۵ - (۶ امتیاز)

اشتراک گذاری مقاله

با اشتراک گذاری مقاله هم به دوستانتان لطف کردید هم به ما 🙂

جدید ترین مقالات دیجیتال مارکتینگ

دوره های رایگان دیجیتال مارکتینگ

مقاله
نظرات
اشتراک گذاری
فهرست