چگونه از دست الگوریتم های گوگل فرار کنیم؟

زمان مطالعه: 4 دقیقه
1K بازدید
چگونه از دست الگوریتم های گوگل فرار کنیم؟

بهترین محتوا از دید گوگل و کاربر

واقعیت دنیای سئو این است که شما برای اینکه از همه بروزرسانی های در امان باشید باید فارغ از این تغییرات و بروزرسانی ها، سعی کنید تا اصول را به صورت صحیح و استاندارد انجام دهید و دیگر نیازی به نگرانی نیست. شاید شما هم در یکی از این موج های تغییرات سال ۲۰۲۰ گوگل تحت تاثیر اندکی قرار بگیرید. ولی مطمئنا نیاز به تغییرات بنیادین ندارید.

در سمینار SMX که یکی از بزرگترین سمینارهای دنیای سئو است بری شوارتز  به روزرسانی های الگوریتم های گوگل در ۲۰ سال گذشته و تاثیر این الگوریتم ها بر دنیای محتوا اشاره کرد و  مصاحبه هایی با بزرگان گوگل، حول تولید محتوایی که از دست الگوریتم های گوگل در امان باشد برگزار شد.

تاد فریزن مدیر استراتژی دیجیتال و سئو در Salesforce، در این باره تاکید دارد که “شما فقط نباید به تولید محتوای با کیفیت اکتفا کنید چون این کار به تنهایی کافی نیست و اکنون دنیای مارکتینگ و سئو به سمتی پیش می رود که اغلب محتواها داری کیفیت خوب و قابل قبولی هستند پس تولید محتوای خوب به تنهایی نمی تواند سنگ محکی برای وب سایت شما باشد و شما را از سایر رقبا متمایز کند.” در دنیای دیجیتال مارکتینگ، محبوب بودن محصولات و یا خدمات، نسبتی مستقیم با کیفیت مارکتینگ شما دارد. که این خود می تواند راه نجاتی از محتواهای بی کیفیت و ضعیف باشد.

نیازها و انتظاران کاربرانتان را پیش بینی کنید!

جذاب ترین قسمت ماجرا این جاست که شما باید بتوانید آنچه که مخاطب می خواهد را پیش بینی کرده و برای او رفع نیاز او تلاش کنید. همانطور که می دانید، محتوای عالی همیشه کار ساز است، اگر شما بتوانید قبل از اعلام کاربر به نیاز، برای او محتوا تولید کنید (به بیان دیگر یعنی اینکه برای کاربر ایجاد نیاز کنید) آنگاه شما چیزی در دست دارید که گوگل برای آن ارزش زیادی قائل است و می تواند رتبه ی بالایی نیز کسب کنید. موارد ذکر شده به این معناست که محتوا، تجارب کاربر، عملکرد صفحه و مواردی از این قبیل، همگی در کنار هم سبب می شود تا حتی از رفع انتظاری که کاربر مدنظر دارد هم فراتر رویم.

در نظر گرفتن نیازهای کاربر

این ترفندها  فقط برای اطمینان از این است که شما می دانید کاربران شما و مخاطبان هدف شما چه می خواهند و شما نیز قادر به تولید محتوای درست و عالی برای آنها باشید و می توانید هر آن چه که می خواهند را نیز به گوگل تحویل دهید. با این کار شما کار را برای گوگل نیز آسان تر کرده اید و خواسته ی آن ها را به نحو احسنت انجام داده اید، همچنین اگر شما خوش شانس باشید افراد به صفحه شما هدایت می شوند تا بتوانند تجربیاتی که نیاز دارند (با توجه به نیازشان) را کسب کنند.

مخاطب را درک کنید!

درک نیاز مخاطب از آن دست مواردی است که که می تواند باعث موفقیت شما شود. این که محتوا کوتاه یا بلند باشد مسئله مهمی نیست بلکه مهم این است که بتوانیم نیاز کاربر را درک کنیم و بتوانیم در جهت رفع نیاز و همچنین هدایت سریع او به صفحه مورد نظر تلاش کنیم. محتوای که تولید می کنیم علاوه بر گوگل پسند بودن باید کاربر پسند هم باشد! زمانی که شروع به تولید محتوا می کنیم باید هم به نکات مورد توجه و علاقه ی گوگل هم نیاز کاربران توجه کنیم.

محتوا نقش کلیدی و مهمی در نرخ ورود به سایت و ترافیک آن دارد. اگر شما هنگام تولید محتوا نیاز کاربر هدف خود را در نظر داشته باشید بطور اتوماتیک در حال گسترش مارکتینگ خود هستید و همچنین می توانید به رتبه خوبی در گوگل نیز برسید. همیشه این نکته کلیدی را در نظر داشته باشید که، تولید محتوا مساویست با رشد مارکتینگ شما، پس آن را دست کم نگیرید.

شناخت مخاطب هدف و درک نیاز آن (و تولید محتوای متناسب با نیاز یا همان رفع نیاز کاربر) لازمه ی موفقیت شماست.

برنامه ریزی محتوای شما باید در راستای هدف شما باشد و اگر (!) هدف شما رضایت کاربرتان است پس باید اشرافی صد در صدی به انتظاراتش داشته باشید. مطمئن باشید که رضایت گوگل در راستای رضایت کاربر است. علاوه بر این ها شما باید محتوایی تولید کنید که به وسیله آن بتوانید هر کاربر را به مشتری خود تبدیل کنید.

بطور کلی محتواهایی که رتبه خوبی در گوگل دارند دو نکته کلیدی را مد نظر خود قرار داده اند:

  • مشتری فعلی خود را می شناسند
  • کاربرانی که قرار است بعدها مشتری شوند را فراموش نمی کنند.

برای کاربران خود بنویسید

بهترین نوع محتوا را برای مخاطبان خود تولید کنید. در هر نوع سایت و مارکتینگی، عواملی که یک محتوا را بهترین تبدیل می کند متفاوت هستند. در اصل بهترین نوع محتوا بستگی چند سوال کلیدی دارد:

  • چه کسانی مخاطب شما هستند؟
  • کاربران چگونه به محتوای شما دست می یابند؟
  • و کاربران از چه سوال و کلماتی برای پیدا کردن شما استفاده کرده اند؟

 

تولید محتوای با کیفیت

یافتن جواب درست برای این سوالات کلید رسیدن به بهترین محتواست. . اگر بتوانید محتوایی تولید کنید که پاسخ گوی سوالات کاربرانتان بطور کامل باشد می توانید امیدوار باشید که شما به رتبه بندی عالی گوگل دست می یابید و در آن رتبه نیز می مانید. البته بهترین راهکار برای رسیدن به پاسخ همه این ُسؤالات این است که خودتان را به جای کاربر قرار دهید و ببینید کاربر چه نیازهایی دارد.

امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید و هر کسب و کاری که دارید محتوایی تولید کنید که مورد پسند گوگل و کاربران قرار گیرد و شامل خشم و غضب 😄الگوریتم های گوگل قرار نگیریم.

۴/۵ - (۱ امتیاز)

اشتراک گذاری مقاله

با اشتراک گذاری مقاله هم به دوستانتان لطف کردید هم به ما 🙂

جدید ترین مقالات دیجیتال مارکتینگ

دوره های رایگان دیجیتال مارکتینگ

مقاله
نظرات
اشتراک گذاری
فهرست