چطور فالوورهای تقلبی اینستاگرام را شناسایی کنیم؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه
1K بازدید
چطور فالوورهای تقلبی اینستاگرام را شناسایی کنیم؟

نکات و ابزارهایی برای شناسایی فالوورهای تقلبی اینستاگرام

آیا تا به حال به فکر شناسایی فالوورهای تقلبی اینستاگرام افتاده اید؟ همان طور که خودتان هم می دانید اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی حال حاضر است، که تعامل با کاربران در آن اصلی‌ترین چیزی است که اکثر کسب و کارها به دنبال آن هستند. البته سوالی که ممکن است برایتان پیش بیاید، این است که تعامل به چه قیمتی؟ شما حاضرید در این راه چه کارهایی بکنید؟ برای اینکه بتوانید نظر مخاطبین جدید را به خودتان جلب کنید؛ آیا حاضر به خرید فالوورهای تقلبی اینستاگرام هستید؟

اگر یادتان باشد، در یکی از مطالب وبسایت به طور مفصل در مورد خرید فالوور اینستاگرام صحبت کردیم و گفتیم که این کار اصلا منطقی نیست!

اما در این مطلب از آکادمی دیجیتال مارکتینگ راه دی ام، ما قصد داریم بیشتر در مورد چگونگی شناسایی فالوورهای تقلبی اینستاگرام صحبت کنیم. نکات و ابزارهایی که به شما کمک می کنند به راحتی این کار را انجام دهید.

بد نیست بدانید که در سال ۲۰۱۷، کسب و کارها به ازای هر دلاری که برای بازاریابی از طریق اینفلوئنسرها هزینه می کردند، ۷.۶۵ دلار ROI (نرخ بازگشت سرمایه) داشتند. این روزها، بازاریابی از طریق اینفلوئنسرها یک روش تاثیرگذار و انکارناپذیر است که طرفداران بسیاری هم دارد.

اگرچه، اینکه برای این مدل بازاریابی به سراغ چه کسی بروید و به کدام اینفلوئنسر اعتماد کنید؛ کار نسبتا سختی است. قطعا هیچ کدام از ما دوست نداریم به سراغ افرادی برویم که فالوورهای واقعی ندارند و حتی تعامل خالصی با محتوای آن ها برقرار نمی‌شود. این چیزی نیست که ما به دنبال آن باشیم. این قضیه نه تنها از نظر مالی به شما ضرر می‌زند؛ بلکه صداقت و اعتبار برند شما را زیر سوال می برد.

اما نگران نباشید. خوشبختانه شما می توانید به کمک یکسری نکات و ابزارها، فالوورهای تقلبی اینستاگرام را شناسایی کنید. دفعه بعدی که برای بازارایابی کسب و کارتان لیستی از اینفلوئنسرها جمع آوری کردید؛ نگاهی به این نکات بیندازید تا بتوانید واقعی و غیر واقعی بودن فالوورهای آن ها را تشخیص دهید.

فالوورهای تقلبی اینستاگرام – انقلاب ربات های اینستاگرامی

طی چند سال گذشته خرید ربات‌های اینستاگرامی برای افزایش تعداد فالوورها کاملا نرمال و رایج شده است. در سال ۲۰۱۸، روزنامه New York Times مطلبی با عنوان The Follower Factory منتشر کرد؛ تا بتواند میزان اهمیت این موضوع را نشان دهد.

به طور کلی زمانی که شما یک ربات می‌خرید؛ بیشتر کارها به عهده این ابزار قرار می گیرید. این ربات، عکس‌ها را لایک می کند، برای آن ها کامنت می گذارند و کاربران جدید را فالو می کند. به این امید که از آن ها فالوبک بگیرند.

بدون شک شما دوست ندارید به سراغ اینفلئونسری بروید که فالوورهای تقلبی دارد و برای جمع آوری مخاطب از ربات‌ها استفاده می کند. با اینکه این ربات‌ها ممکن است تعداد فالوورهای این شخص را افزایش دهند؛ اما مطمئن باشید که هیچ تعامل خالص و واقعی با محتوا وجود ندارد. از طرفی همان طور که گفتیم این کار به صداقت و اعتبار برندتان صدمه وارد می کند.

برای اینکه ببینید یک اکانت اینستاگرامی از ربات استفاده می‌کند یا نه این نکات را در نظر داشته باشید:

  1. یک نگاه اجمالی به کامنت‌ های این اکانت بیندازید. اگر که کامنت‌ ها جملات تکراری بودند؛ مطمئن باشید که یک ربات پشت قضیه است. برای مثال، چقدر زیبا، عالی و …
  2. به این نکته دقت کنید. با وجود اینکه اکانت مورد نظرتان هزاران فالوور دارد، اما محتوای ارزشمندی منتشر نمی کند. اگر که اینفلوئنسر مورد نظرتان ۱۰ هزار فالوور داشت؛ اما کمتر از مقدار میانگین پست می گذارد، مطمئن باشید که فالوورهای تقلبی دارد.
  3. به فالو بک اکانت توجه کنید. مطمئن باشید اگر بعد از اینکه آن ها را دنبال کردید و آن ها شما را آنفالو کردند پای یک ربات در میان است. با این روش سعی می کنند نرخ تعداد کسانی که دنبال می کنند را پایین نگه دارند.
  4. اگر دیدید بعد از اینکه شما به آن ها فالو بک ندادید؛ همچنان شما را فالو می کنند هم شک کنید. ربات‌های اینستاگرامی طوری طراحی شده اند که مدام شما را فالو و آنفالو کنند تا به خواسته خودشان (فالو شدن) برسند.
  5. مطمئن باشید اگر یک اکانت هزاران نفر را فالو می کند، اما فقط تعداد کمی فالوور دارد یک جای کار می‌لنگد. اگر که نرخ فالوورها غیر‌ طبیعی به نظر برسد قطعا پای یک ربات وسط است.

به طور کلی اینکه خودتان وارد عمل شوید و یک اکانت را قضاوت کنید؛ بهترین روش برای شناسایی فالوورهای تقلبی اینستاگرام است. اگر دیدید یک اکانت اینستاگرامی اقدامات غیر‌طبیعی و توجیه نشدنی انجام می دهد دلیل اش این است که یک ربات پشت این اکانت است.

ابزارهایی برای شناسایی فالوورهای تقلبی اینستاگرام

برای اینکه ببینید یک حساب اینستاگرامی، فالوورهای واقعی دارد یا نه ابزارهای زیادی وجود دارد. این ابزارها به سرعت اکانت مورد نظر را آنالیز می کنند و میزان تعامل و حتی اعتبار آن را گزارش می دهند. در ادامه ۳ مورد از این ابزارها را معرفی می کنیم :

IG Audit

ابزار رایگان شناسایی فالوور تقلبی اینستاگرام

یکی از این ابزارهای رایگان، IG Audit است. روش کار این ابزار خیلی ساده است. تنها کاری که باید بکنید این است که نام کاربری اینفلوئنسر مورد نظرتان را در کادر مورد نظر وارد کنید. سپس این ابزار، نرخ فالوورهای تقلبی را برایتان محاسبه می کند، همین! فقط این نکته را در نظر داشته باشید که این ابزار بر روی اکانت‌های عمومی (Public) کار می کند.

IG Audit توسط یک مهندس سابق ناسا طراحی شده است. به طور کلی این ابزار اتفاقی ۲۰۰ فالوور را اسکن می کند و در نهایت به میزان واقعی بودن این فالوورها از ۱۰۰، امتیاز می دهد.

FakeCheck.co

ابزار پولی شناسایی فالوور تقلبی اینستاگرام

ابزار دیگری که برای شناسایی فالوورهای تقلبی اینستاگرام می توانید از آن استفاده کنید، FakeCheck.co است. بر خلاف IG Audit این ابزار رایگان نیست و باید به ازای هر اطلاعاتی که به شما می دهد یک هزینه‌ای پرداخت کنید.

این ابزار با توجه به میزان تعامل کاربران در یک اکانت، اطلاعات مورد نظر را جمع آوری می کند. در نهایت اگر نرخ بدست آمده با توجه به تعداد فالوورها و تعامل موجود در اکانت دور از استانداردها باشد؛ قطعا قضیه خرید فالوورهای تقلبی وسط است.

سایت این ابزار کاملا کاربرند پسند است و اطلاعات جامع و کاملی را در اختیارتان می گذارد. برای مثال ۱۰ تا از برترین اکانت هایی که بیشترین میزان تعامل را با آن ها در ۳۰ روز گذشته داشته اند.

Social Audit Pro

ابزار پولی شناسایی فالوور تقلبی اینستاگرام

از دیگر ابزارهای شناسایی فالوورهای تقلبی اینستاگرام می توانیم به Social Audit Pro اشاره کنیم. این ابزار پولی است، اما نگران نباشید زیرا پولتان هدر نمی رود. این ابزار به راختی فالوورهای تقلبی یک حساب را شناسایی می کند و اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار می دهد. همچنین به راحتی می توانید با استفاده از آن فالوورهای فیک خودتان را حذف کنید. به کمک Social Audit Pro می توانید ببینید که کدام اینفلوئنسرها مخاطبین واقعی دارند و میزان تعامل با محتوای حساب آن ها موثر است یا نه؟

 

فراموش نکنید که برای موفقیت در برندسازی در اینستاگرام، فالوورهای تقلبی نمی توانند به مشتریان وفادار شما تبدیل شوند. بنابراین اینکه اینفلوئنسرهایی را پیدا کنید که بتوانند شما را به مخاطبین هدف برسانند کاملا حیاتی است. برای انتخاب اینفلوئنسر مورد نظرتان زمان بگذارید و اطلاعات لازم را در این مسیر جمع آوری کنید. مطمئن باشید که ارزشش را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

اشتراک گذاری مقاله

با اشتراک گذاری مقاله هم به دوستانتان لطف کردید هم به ما 🙂

جدید ترین مقالات دیجیتال مارکتینگ

دوره های رایگان دیجیتال مارکتینگ

مقاله
نظرات
اشتراک گذاری
فهرست