با آمارهای باور نکردنی اینستاگرام در سال ۲۰۱۹ بیشتر آشنا شوید
تا به حال چیزی در مورد آمارهای باور نکردنی اینستاگرام شنیده اید؟ از آن جایی که استفاده از این پلتفرم (سامانه) روز به روز بیشتر و گستردهتر می شود؛ بد نیست که با گذشته و آمارهای احتمالی آینده آشنا شوید. این موارد به شما کمک می کنند تا بهتر بتوانید اکانت اینستاگرام خودتان را مدیریت کنید. مهم تر از همه اینکه استراتژیهای درست را دنبال کنید.
اینستاگرام یکی از محبوبترین و پر استفادهترین شبکههای اجتماعی موجود است. روزانه بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر در این پلتفرم فعالیت دارند. همین موضوع نشان دهنده همهگیر شدن این شبکه اجتماعی است که بیشتر یک ابزار قدرتمند بازاریابی است.
هر چقدر که کسب و کارها خودشان را بیشتر با اینستاگرام درگیر میکنند؛ حساسیت بیشتری هم در پست گذاشتن پیدا می کنند. در واقع، آنها بیشتر به جزئیات دقت می کنند. اینکه چه زمانی پستهایشان را منتشر کنند؟ چه عکسی انتخاب کنند؟ مخاطبین هدف خود را چطور مشخص کنند؟ و …
جدای از اینها، شما چطور میتوانید ببینید که چه چیزی برای کسب و کارتان بهتر و هوشمندانهتر است؟ اینجا درست همان جایی است که پای دیتای (اطلاعات) اینستاگرام وسط می آید. دیتا و آمارهایی که می توانند در تصمیمگیری به شما کمک کنند.
تحقیقاتی که در این زمینه انجام می شوند، تمامی ندارند و مستندات زیادی در این بخش جمع آوری می شود. از اینکه کسب و کارها چطور پستهای خودشان را منتشر می کنند؟ برای اینکه تاثیر موثری بر روی مخاطبین داشته باشید، باید از چه کپشنی و با چه طولی استفاده کنید؟ و حتی اینکه کدام استیکرهای اینستاگرام شهرت بیشتری دارند؟
در ادامه، ما بیشتر در مورد آمارهای باور نکردنی اینستاگرام در سال ۲۰۱۹ صحبت می کنیم. این آمار و ارقام به شما کمک می کنند که بهتر بتوانید در این مسیر رشد کنید و استراتژیهای خودتان را بهبود دهید.
آمارهای باورنکردنی اینستاگرام:
برای راحتی دسترسی و خوانایی مطلب، ما این آمارها را در دستهبندیهای مجزا قرار داده ایم:
رشد اینستاگرام:
- اینستاگرام در سال ۲۰۱۳ ماهانه ۹۰ میلیون کاربر فعال داشته است. این رقم در سال ۲۰۱۸ به ۱ میلیارد کاربر فعال رسید.
- یکی دیگر از آمارهای باور نکردنی اینستاگرام، پیشی گرفتن آن از شبکه های اجتماعی دیگر است. این پلتفرم ماهانه بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر فعال دارد. این در حالی است که توییتر، اسنپچت و پینترست به ترتیب ۳۲۶، ۱۵۰ و ۲۵۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارند.
- نسبت افراد بزرگسالی که از اینستاگرام استفاده می کنند، از سال ۲۰۱۲ تاکنون نزدیک به ۴۰۰ درصد رشد داشته است!! این آمار طبق تحقیقات صورت گرفته در مرکز تحقیقات Pew بدست آمده اند.
- پایگاه داده این پلتفرم قدرتمند، به مراتب سریعتر از هر شبکه اجتماعی دیگری در آمریکا در حال رشد است. البته این رشد قرار نیست همچنان صعودی باقی بماند و ظاهرا تا سال ۲۰۲۲ از ۱۳.۱% به ۴% کاهش پیدا می کند.
- پیشبینی شده است که از سال ۲۰۱۶ تا سال ۲۰۲۲ ، ۲۶.۹ میلیون کاربر فعال به اینستاگرام اضافه شوند. این حتی دو برابر مقداری است که برای توییتر پیشبینی شده است. حتی بیشتر از تعداد کاربرانی که تا الان برای هر شبکه اجتماعی دیگری پیشبینی شده است.
- از دیگر آمارهای باور نکردنی اینستاگرام می توان به درآمد حاصل از تبلیغات فیسبوک در سال ۲۰۱۹ اشاره کرد. بیش از ۲۵% این درآمد در سال ۲۰۱۹ از اینستاگرام تعبیه شده است. این در حالی است که در سال ۲۰۲۰ این مقدار ۳۰% می شود!
- بعد از Facebook Messenger، اینستاگرام و اسنپچت به عنوان پر استفادهترین اپلیکیشن های پیامرسان در جایگاه دوم قرار می گیرند. طبق آمار حدود ۴۷% کاربران از این دو برنامه استفاده می کنند. این درحالی است که ۵۰% افراد از مسنجر فیسبوک استفاده می کنند.
- از دیگر آمارهای باور نکردنی اینستاگرام می توان به اکانتهایی که بیشترین دنبالکننده را دارند اشاره کنیم. به غیر از حساب اصلی خود اینستاگرام، تا سال ۲۰۱۹ حساب رسمی کریستیانو رونالدو، سلنا گومز، آریانا گرانده و دایان جانسون (The Rock) بیشترین فالوور را داشته اند.
مخاطبین و دموگرافیک ها:
- ۷۲% قشر نوجوان، از اینستاگرام استفاده می کنند. از طرفی نزدیک به ۶۹% آنها از اسنپچت هم استفاده می کنند. هر دوی این مقادیر از سال ۲۰۱۵ تا به الان ۲۰% افزایش پیدا کرده اند.
- حدود ۳۵% از کاربران بزرگسال، در سال ۲۰۱۸ از اینستاگرام استفاده کردهاند. این مقدار نسبت به سال ۲۰۱۴، ۲۶% افزایش پیدا کرده است.
- در سال ۲۰۱۸، تقریبا ۷۱% از کاربران جوانی که سن آن ها بین ۱۸-۲۴ سال بوده است؛ از اینستاگرام استفاده کردهاند. این مقدار در مقایسه با تعداد کاربران در سال ۲۰۱۳ حدودا ۳۷% رشد داشته است.
- در سال ۲۰۱۸، ۶۰% از کاربران اینستاگرام، به صورت روزانه از این پلتفرم استفاده کرده اند. این آمار نشان می دهد که حدودا ۵۵% از کاربران جوان این پلتفرم، در روز چندین بار برنامه را باز کردهاند. این مقدار ۶۰ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۶، ۹% افزایش داشته است. در واقع کاربرانی که به طور روزانه، اینستاگرام را در آن زمان چک می کردند ۵۱% گزارش شده اند.
- یک سوم از کاربران اینستاگرامی، برای خرید کالاهای آنلاین از تلفنهای هوشمندشان استفاده می کنند. ۷۰% آنها در اینستاگرام عضو نیستند.
- به طور میانگین، بیشتر از ۵۶% کاربران زن اینستاگرام ساکن آمریکای لاتین هستند.
- همچنین ۸۰% کاربران اینستاگرام، در خارج از آمریکا زندگی می کنند.
- با توجه به آماری که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد؛ کشورهایی که بیشترین تعداد کاربران اینستاگرامی را داشته اند، آمریکا، هند و برزیل بوده اند. که هر کدام به ترتیب ۱۲۱، ۷۱ و ۶۴ میلیون کاربر داشته اند.
آمارهای باور نکردنی اینستاگرام مربوط به کسب و کارها و برندها:
دستهبندی بعدی آمارهای مربوط به کسب و کارها و برندها هستند:
- کسب و کارهایی که در اینستاگرام فعالیت می کنند، بیش از ۳۷% اینگیجمنتهای (تعامل ها) خودشان را از استوریهای اینستاگرام دریافت می کنند. استوری اینستاگرام، محتوای موقتی است که بعد از ۲۴ ساعت ناپدید میشود.
- از هر ۱۵ کسب و کاری که بیشترین دنبال کننده را در اینستاگرام دارند؛ ۸ کسب و کار در زمینه خرده فروشی فعالیت می کنند.
- تقریبا ۸۰% کاربران اینستاگرامی، کسب و کارهای فعال در اینستاگرام را دنبال می کنند.
- طبق مطالعاتی که در سال ۲۰۱۸ انجام شده است، صنعت آموزش عالی نسبت به هر زمینه و صنعت دیگری اینگیجمنت بیشتری دریافت کرده است؛ که حدودا ۳.۳۹% بوده است. در جایگاه بعدی، تیمهای ورزشی هستند با ۲.۲۸% تعامل و در جایگاه سوم اکانتهای غیر دولتی (غیر انتفاعی) با ۲.۱۴% قرار دارند.
پست های اینستاگرام
- یکی دیگر از آمارهای باور نکردنی اینستاگرام مربوط به تعداد پستهایی است که در روز منتشر می شوند. روزانه بیش از ۱۰۰ میلیون عکس و ویدیو در اینستاگرام بارگذاری می شوند.
- در اینستاگرام، پستهایی که شامل تصویر صورت (پرتره) هستند؛ ۳۸% بیشتر از عکسهایی که شامل پرتره نیستند؛ لایک دریافت می کنند.
- طبق مطالعهای که بر روی ۸ میلیون تصویر اینستاگرام انجام شده است؛ مشخص شده که عکسهایی که تنها در آن از یک رنگ استفاده شده است؛ ۱۷% بیشتر از تصاویر چند رنگ، لایک می شوند!
- ظاهرا عکس هایی که فضای خالی بیشتری دارند، نسبت به عکس هایی که فضای خالی آن ها کمتر است؛ بیشتر لایک می شوند.
- در اینستاگرام، عکسهایی که شامل رنگ آبی هستند، ۲۴% بیشتر از عکسهایی که قرمز رنگ هستند، لایک می شوند. عجیب است، اینطور نیست؟
- همچنین بد نیست بدانید که ارتباط دو طرفهای بین اندازه متن و میزان تعامل با آن وجود دارد.
- زمانی که اینستاگرام برای اولین بار در سال ۲۰۱۳، قابلیت بارگذاری ویدیو را معرفی کرد؛ در ۲۴ ساعت اول، بیش از ۵ میلیون ویدیو در این پلتفرم منتشر شد.
- از هر ۴ تبلیغات اینستاگرامی، یکی در قالب ویدئوست.
- طبق مطالعات انجام شده بر روی ۱۰۰ برند معروف، مشخص شده است که، به ازای هر پست به طور میانگین ۲.۵ درصد آن را هشتگها تشکیل داده اند.
- با توجه به تحقیقات در زمینه کپشن نویسی در اینستاگرام، مشخص شده است که، با پستهای اینستاگرامی که بین ۹ تا ۱۲ هشتگ دارند؛ تعامل بیشتری برقرار می شود. (نسبت به پست هایی که هر تعداد دیگری هشتگ دارند).
- پستهای اینستاگرامی که هشتگهای آن بین ۲۱ تا ۲۴ کاراکتر دارند، به طور میانگین بازدهی بهتری دارند.
- پستهایی که در آن ها لوکیشن (موقعیت) درج می شود، ۷۹% بیشتر از پست هایی که این آپشن را ندارند؛ مورد توجه کاربران قرار می گیرند.
- از دیگر آمارهای باور نکردنی اینستاگرام می توانیم به استیکرها و ایموجیها اشاره کنیم. بیشترین استیکری که در اینستاگرام استفاده می شود قلب قرمز رنگ است؛ که ۷۹ درصد بیشتر از هر ایموجی دیگری استفاده می شود. در جایگاه دوم، استیکر صورت خندان با چشم ای قلبی قرار دارد.
- از هر ۵ استکیری که در اینستاگرام استفاده میشود، ۴ تای آن Smiley face ها هستند. اگر به ۲۰ ایموجی برتر اینستاگرام نگاه کنید، می بینید که ۲۰ تای اول آن ها smiley face ها هستند.
- بیشترین پرچمی که در اینستاگرام استفاده میشود، پرچم آمریکاست که در جایگاه ۵۹ قرار دارد. در جایگاههای بعدی، به ترتیب ایتالیا با جایگاه ۱۲۵، فرانسه با جایگاه ۱۶۰ و ژاپن با جایگاه ۱۶۶ است.
- بعد از استیک و سوشی، پیتزا، محبوبترین غذای اینستاگرامی است.
استراتژی های پست گذاشتن در اینستاگرام
- طبق مطالعات انجام شده بر روی ۵۵ برند، مشخص شده است که تمامی آن ها روزانه پستهای خودشان را منتشر میکنند.
- بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام، پنجشنبهها بین ساعت ۵ تا ۱۱ صبح است. این زمان با توجه به مناطق زمانی مختلف فرق میکند.
- اکثر برندها، ماهانه بین ۱۱ تا ۲۰ بار در اینستاگرام پست می گذارند. یک سوم کسب و کارها در تلاش هستند که طبق این روال پیش بروند.
- از هر ۱۰۰ شرکت، ۹۰% آن ها در اینستاگرام فعالیت می کنند. این در حالی است که ۸۰% آن ها به طور هفتگی حداقل یک عکس یا ویدیو منتشر می کنند.
- اغلب پستهایی که توسط برندها منتشر میشوند، برای دریافت ۵۰% کامنتهای اولیه به ۱۹ ساعت زمان نیاز دارند. ۱۰% بقیه بعد از ۱۹ روز دریافت می شوند.
- خیلی از پستها حتی بعد از انتشار هم تا روزها و هفته ها، تعامل متوسطی دریافت می کنند. اغلب برندها بعد از ۱۸ تا ۲۴ ساعت همچنان لایک و کامنت می گیرند.
- بدون شک اینستاگرام محبوب ترین شبکه اجتماعی است. اما میزان تعاملی که هر کدام از کاربران داشته اند، تنها ۲.۲% چیزی است که در سال ۲۰۱۴ وجود داشته است.
- طبق مطالعات صورت گرفته بر روی ۱۰۰ برند، مشخص شده است که، تعامل ایجاد شده با یک پست در هر سال ۵۳% رشد داشته است.
- با توجه به آمار، میزان میانگین تعامل، ۴.۳% است. این بدین معنی است کهف به طور میانگین، هر پست با در نظر گرفتن هر ۱۰۰ فالوور، ۴.۳ واکنش دریافت می کند. به عبارت دیگر برای اینکه هر پست ۱۰۰ لایک و کامنت دریافت کند، به طور تقریبی به ۲۳۲۵ فالوور نیاز دارید.
کلام آخر
همان طور که دیدید آمارهای باور نکردنی اینستاگرام تمامی ندارند. این تازه بخشی از ماجراست. تا سال های آینده با اعداد و ارقام عجیبتری هم روبرو می شویم.
۲ دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید
آمار کاربردی و دقیقی بود. ممنون از شما
سلام خانم شهیدی سپاس از لطف و حسن توجه شما
با آرزوی بهترین ها برای شما