پایان فعالیت رسمی ابزار گوگل استراکچر دیتا

زمان مطالعه: 2 دقیقه
2K بازدید
گوگل استراکچر دیتا تولز

داده های ساختار یافته گوگل :

این روزها شاید زیاد کلمه اسکیما یا داده های ساختار یافته را به عنوان سئوکار یا دیجیتال مارکتر شنیده باشید، نکته اینجاست که گوگل در راستای هدف همیشگیش که رضایت کاربر است سعی کرده تا محتواها رو به وسیله داده های ساختار یافته غنی تر کنه تا کاربران با دید بازتری به دنبال اطلاعات باشند.

چرا داده های ساختار یافته مهم هستند؟

داده های ساختار یافته در وهله اول به موتورهای جستجو کمک میکنند تا بهتر متوجه شوند که محتوای مورد نظر درباره چه موضوعی است؟ و از طرفی هم به کاربران کمک میکند تا قبل از اینکه وارد سایتی شوند از اطلاعات موجود در ان سایت یا صفحه بهتر آگاه شوند و همانطور که گفتیم با دید بهتری در نتایج جستجو انتخاب کنند. در واقع این مراحل همگی مانند حلقه های یک زنجیر به یکدیگر متصل هستند.

اعلام فعالیت رسمی توسط گوگل :

گوگل در تاریخ ۷ جولای اعلام کرد که ابزار Google Rich Results Test tool به صورت رسمی شروع به فعالیت کرده و لیبل بتا (آزمایشی) را از روی این ابزار برداشته است.و این ابزار هم اکنون همه داده های ساختار یافته در نتایج جستجو را پشتیبانی میکند.

گوگل اعلام کرده است که ابزار Google Structured Data Testing tool دیگر به صورت رسمی فعالیت نمیکند ولی همچنان این ابزار در اختیار کاربران قرار دارد. به جای آن گوگل پیشنهاد کرده از ابزار Rich Results Test tool  استفاده کنیم که قابلیت های بسیار زیادی دارد.

تاریخچه داده های ساختار یافته :

در سال ۲۰۱۵ گوگل ابزار تست داده های ساختار یافته (Google Structured Data Testing tool) را راه اندازی کرد و در سال ۲۰۱۷ آن را بروزرسانی کرد.  که آن را Rich Results Test tool نامگذاری کرد. کاملا مشخصه که گوگل همانطور که رند فیشکین چندین سال پیش اشاره کرد قصد دارد تا با اضافه کردن داده های غنی نرخ کلیک اشتباه را تا جای امکان کاهش دهد البته لازم به ذکر است که رند فیشکین از جنبه دیگری به این موضوع نگاه کرده بود و باور داشت که گوگل سعی دارد تا با اضافه کردن این قابلیت ها نرخ کلیک را کاهش دهد و از طرفی درآمد خود را از سرویس تبلیغات گوگل افزایش دهد!!!!

چرا گوگل Rich Results Test tool را انتخاب کرد؟

گوگل دلیل این انتخاب را اینطور عنوان کرده که ابزار Google Rich Results Test tool قابلیت های بیشتری نسبت به Google Structured Data Testing tool دارد که این ویژگی ها عبارتند از :

  • به شما امکان تقویت داده های ساختار یافته را نمایش میدهد.
  • دو نسخه موبایل و دسکتاپ را برای داده های ساختار یافته بررسی میکند.
  • مطابق با گزارشات سرچ کنسول گوگل است.

البته مزایای بسیار دیگری هم ابزار Google Rich Results Test tool دارد که میتوانید این اطلاعات را در اعلامیه گوگل درباره ابزار تست داده های ساختار یافته مطالعه کنید.

امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید و بی صبرانه منتظر نظرات و تجربیات شما هستیم.
لطفا این مقاله را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

۴.۲/۵ - (۵ امتیاز)

اشتراک گذاری مقاله

با اشتراک گذاری مقاله هم به دوستانتان لطف کردید هم به ما 🙂

جدید ترین مقالات دیجیتال مارکتینگ

دوره های رایگان دیجیتال مارکتینگ

مقاله
نظرات
اشتراک گذاری
فهرست