ویژگی‌های یک پروفایل کامل در اینستاگرام

زمان مطالعه: 9 دقیقه
1K بازدید
ویژگی‌های یک پروفایل کامل در اینستاگرام

ویژگی‌های یک پروفایل کامل در اینستاگرام :

اینستاگرام یک ابزار کاربردی و البته حیاتی برای بخش بازاریابی (مارکتینگ) یک کسب و کار است. چرا؟ این شبکه اجتماعی بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر روزانه دارد که از این تعداد ۸۰ درصد، حساب های کاربری تجاری اینستاگرام (Business Account) را دنبال می‌کنند! همه چیز با پروفایل (حساب شخصی) اینستاگرام شما شروع می‌شود. اما سوال اصلی اینجاست:

یک پروفایل کامل در اینستاگرام چه ویژگی‌هایی دارد؟

بهترین و ایده‌آل ‌ترین پروفایل‌های اینستاگرام یکسری ویژگی کلیدی و رایج دارند. برای مثال، نام کاربری قابل شناسایی، عکس پروفایل قابل تشخیص و مرتبط، روند منظم و مشخص استوری‌ها و پست‌ها، بیو مناسب. همچنین یک لینک خارجی به سایت یا لندینگ پیج. البته که این ویژگی‌ها فقط به همین موارد خلاصه نمی‌شوند.

برای اینکه ببینید چطور یک پروفایل کامل در اینستاگرام داشته باشید، از خواندن این مطلب دست نکشید. با استفاده از متدهایی (روش هایی) که در ادامه معرفی می‌کنیم؛ شما می‌توانید پروفایل اینستاگرام خودتان را به بهترین شکل ممکن شخصی‌سازی کنید. به طوری که به راحتی خودتان را به مخاطبینتان معرفی کنید و آن‌ها را برای دنبال کردن حساب کاربری خود مشتاق سازید.

ویژگی‌های یک پروفایل کامل در اینستاگرام :

از ویژگی‌های یک پروفایل ایده‌آل و و بدون نقص در اینستاگرام می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

داشتن اکانت عمومی یا Public :

بعد از ساخت حساب اینستاگرام؛ به یاد داشته باشید که تنظیمات پیش فرض آن بر روی Public بودن است. این یعنی تمامی کاربران این شبکه می‌توانند محتوای صفحه شما را ببینند.

همچنین اگر به دنبال داشتن یک اکانت تجاری هستید؛ این دقیقا چیزی است که به آن نیاز دارید. اینکه کاربران بتوانند پست‌های شما را ببینند، با برند شما آشنا شوند و اگر دوست داشتند شما را دنبال کنند. در عوض اگر که حساب خودتان را Private کنید، کاربران به محض ورود به اکانت شما شوکه می‌شوند، زیرا نمی‌توانند پستی را ببینند؛ مگر اینکه شما درخواست آن‌ها را قبول کنید. همین موضوع باعث می‌شود که آن‌ها از دنبال کردن شما پشیمان شوند.

برای اینکه مطمئن شوید حساب اینستاگرام عمومی دارید؛ به بخش تنظیمات اینستاگرام بروید و گزینه Private Account را غیرفعال کنید.

اکانت (حساب کاربری) عمومی اینستاگرام

انتخاب نام کاربری مناسب

برای اینکه بتوانید یک پروفایل کامل در اینستاگرام داشته باشید، باید حتما نام کاربری مناسب و قابل جستجویی برای اکانت خود انتخاب کنید. نامی که نه تنها قابل جستجو است، بلکه متناسب با نام کسب و کارتان است. برای اینکار می‌توانید در حین انتخاب نام کاربری اسم کسب و کار خودتان را در بخش اول استفاده کنید. این باعث می‌شود کاربرانی که کسب و کار شما را سرچ می‌کنند به حساب اینستاگرامتان بیایند.

برای ویرایش نام کاربری کافی است که در اکانت خود Edit Profile را بزنید. سپس در کادر مربوط به Username نام کاربری مناسب را وارد کنید. 

ویرایش نام کاربری در اینستاگرام

نام تجاری مناسب

انتخاب یک نام تجاری مناسب بخش مهمی از راه‌اندازی یک کسب و کار است. نام شما معرف شماست و چیزی است که در ذهن کاربران حک می‌شود. داشتن یک پروفایل خوب در اینستاگرام مستلزم این است که شما نام تجاری خود را در بخش Name کامل وارد کنید. این نام در زیر عکس پروفایلتان و در پایین بخش نام کاربریUsername نمایش داده می‌شود.

نام تجاری مناسب برای حساب کاربری ایسنتاگرام

برای ویرایش نام، کافی است به بخش Edit Profile بروید. سپس در بخش مربوط به Name نام دلخواه و مناسب را وارد کنید.

ویرایش نام تجاری برای حساب کاربری اینستاگرام

عکس پروفایل اینستاگرام

بخشی از کامل کردن یک پروفایل اینستاگرام انتخاب عکس مناسب برای پروفایل است.

انتخاب تصویر مرتبط برای پروفایل

زمانی که کاربران وارد صفحه شما می‌شوند، از اولین چیزهایی که می‌بینند تصویر پروفایلتان است. این تصویر در سمت راست صفحه در بخش بالایی در یک کادر مدور نمایش داده می‌شود. این عکس باید به سادگی قابل شناسایی باشد و اگر کاربران آن را در جای دیگری هم دیدند سریعا به یاد شما بیفتند. برای اکثر برندها این عکس لوگو کسب و کارشان است.

عکس پروفایل اینستاگرام دیجی کالا

همان طور که گقتیم این تصویر در یک کادر دایره‌ای نشان داده می‌شود. خود اینستاگرام بعد از اینکه عکس پروفایل را بارگذاری کنید، آن را کراپ می‌کند. این مورد را هم به یاد داشته باشید که حداقل ابعادی که اینستاگرام برای تصویر پروفایل می‌پذیرد ١١٠px*١١٠px است.

پیشنهاد ما این است همیشه ابعاد بزرگتری را برای عکس پروفایل در نظر داشته باشید. زیرا اگر کمتر از این مقدار باشد چیزی که کاربران می‌بینند فقط یک تصویر مبهم و کشیده شده است.

از طرفی زمانی که در حال بارگذاری عکس پروفایل هستید؛ خود اینستاگرام با استفاده از یک دایره و ابزار برش نتیجه نهایی را به شما نشان می‌دهد. در اینجا شما می‌توانید با زوم (بزرگنمایی) و جابجایی کادر دایره‌ای به نتیجه دلخواه و مناسب خود برسید.

عکس پروفایل اینستاگرام دیجیکالا

برای اینکه عکس پروفایل حساب خودتان را عوض کنید، تنها کافی است به بخش Edit profle بروید. سپس در همان ابتدای صفحه باز شده Change Profile Photo را انتخاب کنید. در برخی از نسخه‌های اینستاگرام این عبارت با عنوان Edit نمایش داده می‌شود. در اینجا شما می‌توانید به راحتی از گالری خودتان عکس مورد نظر را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید تصویر مورد نظرتان را از فیسبوک import کنید.

نکته: شما می‌توانید عکس پروفایل خودتان را با توجه به رویدادهای مهم سالیانه تغییر دهید. از این کار نترسید، اتفاقا این عملکرد شما نظر کاربران را جلب می‌کند.

انتخاب بیو جذاب و مرتبط

بخش دیگری که به داشتن یک پروفایل کامل در اینستاگرام به شما کمک می‌کند، داشتن یک بیو جذاب، مرتبط و معنادار است. درست شبیه به عکس پروفایل، بیو اینستاگرام هم از مواردی است که کاربران به محض ورود و در اولین نگاه به صفحه شما با آن مواجه می‌شوند.

حداکثر تعداد کاراکترهایی که برای بخش بیو می‌توانید از آن استفاده کنید ۱۵۰ کاراکتر است. در این بخش به طور خلاصه خودتان را معرفی کنید و کاربران را برای دنبال کردن حسابتان مشتاق کنید! بیو اینستاگرام نه تنها باید معرف شما و کسب و کارتان باشد بلکه باید کمی به شخصیت شما هم بپردازد.

بیو اینستاگرام دیجی مارکت

شما همچنین می‌توانید با استفاده از هشتگ‌ها و لینک‌ها تعامل بیشتری با کاربران برقرار کرده و از آن‌ها بخواهید که خودشان دست به کار شوند. برای مثال در پروفایل Rahedm می‌بینید که ما مشتاق جواب دادن به سوالات شما هستیم و این موضوع را با عبارت:

“راستی هر سؤالی در دنیای دیجیتال داشتی به آدرس زیر برو جوابتو پیدا می‌کنی” 

لینک قابل دسترس در بخش بیو

چطور می‌توانید یک پروفایل کامل در اینستاگرام داشته‌ باشید؟ همچنان با ما باشید.

با اینکه اینستاگرام فیچرها (قابلیت ها) و امکانات بسیار جذاب و کاربردی را ارائه می‌کند؛ اما هنوز هم جای بهتر شدن را دارد. یکی از ضعف‌های این پلتفرم (سامانه ) این است که آن طور که باید و شاید ترافیک موجود در صفحه را به سایت، صفحه توییتر یا هر جای دیگری که یک کسب و کار فعالیت می‌کند هدایت نمی‌کند. دلیل این امر چیست؟ خب واضح است، زیرا شما فقط می‌توانید یک لینک را در بخش بیو قرار دهید.

البته که شما می‌توانید در انتخاب این لینک وسواس بیشتری به خرج دهید. اگر یادتان باشد قبلا هم در این مورد صحبت کرده‌ایم.

رایج‌ترین انتخاب برای لینک این بخش استفاده از آدرس اصلی وبسایت است. با این کار کاربران به راحتی از اینستاگرام شما به وبسایتتان هدایت می‌شوند. همچنین می‌توانید با طراحی یک لندینگ پیج (صفحه فرود) کاربردی اطلاعات مفیدی را در اختیار آن‌ها بگذارید.

سوالی که ممکن است الان برایتان پیش بیاید این است که چطور کاربران را برای کلیک کردن بر روی این لینک مشتاق و البته متقاعد کنید؟ خب، یک روش این است که در کپشن پست‌های خودتان به لینک موجود در بیو اشاره کنید. برای مثال می‌توانید از جمله – اطلاعات بیشتر در لینک موجود در بیو – استفاده کنید. این یکی از ساده‌ترین مثال‌هاست.

همچنین برای اینکه تعامل بیشتری با کاربران خود برقرار کنید، می‌توانید به طور مرتب این لینک را بروز کنید. در واقع می‌توانید برای لینک این بخش از آدرس آخرین ویدیو صفحه یوتیوب، جدیدترین بلاگ پست و لینک خرید بروزترین محصول خود استفاده کنید.

برای تغییر و ویرایش لینک موجود در بیو کافی است به بخش Edit Profile بروید. در مرحله بعدی تنها کافی است در کادر مربوط به لینک آدرس مورد نظرتان را وارد کنید. همین!

ویرایش لینک بیو حساب کاربری هاب اسپات

شما می‌توانید هر بار که می‌خواهید این لینک را عوض کنید و خوشبختانه هیچ محدودیتی در تعداد دفعات تغییر این آدرس وجود ندارد.

اگر یادتان باشد قبلا هم گفتیم که بهتر است لینک‌ها را به صورت خلاصه و کوتاه شده در این بخش قرار دهید. این امر باعث می‌شود که پروفایل شما کاملا یوزر فرندلی (کاربر پسند) شود و ظاهر عجیب و غریبی به خودش نگیرد. برای این کار می‌توانید از ابزارهای آنلاین و متنوعی که در فضای اینترنت وجود دارند استفاده کنید. همچنین بعد از اینکه لینک بیو اینستاگرام را عوض کردید بهتر است که یک پست جدید منتشر کنید و حتما کاربران را برای بازدید از این لینک جدید تشویق کنید.

نوتیفیکیشن‌ها را فعال کنید

هیچوقت از فعال کردن اعلان‌های برنامه غافل نشوید. برای این کار به بخش تنظیمات برنامه بروید و مطمئن شوید که گزینه Notifications فعال است. با این کار شما از هر اتفاقی که در حساب اینستاگرامتان می‌افتد باخبر می‌شوید. از اینکه چه کسی عکس شما را لایک کرده، چه کامنت‌هایی گرفته‌اید؟ و … این قابلیت به شما کمک می‌کند که سریع‌تر برای تعامل و ارتباط با کاربر اقدام کنید.

برای اینکه نوتیفیکیشن‌های برنامه را فعال کنید کافی است به بخش Settings و سپس Notifications بروید. در اینجا قسمت‌های متنوعی را می‌بینید که می‌توانید با توجه به نیاز خود هر کدام را فعال/غیرفعال کنید.

فعال کردن نوتیفیکیشن اینستاگرام

قدرت تصاویر با کیفیت را دست کم نگیرید

برای اینکه یک پروفایل کامل در اینستاگرام داشته باشید، باید حتما از تصاویر با کیفیت استفاده کنید. تکرار می‌کنیم، قدرت تصاویر را دست کم نگیرید. به طور کلی زمانی که کاربری، وارد صفحه شما می‌شود، اولین کاری که می‌کند این است که یک نگاه اجمالی به صفحه می‌اندازد. عموما کاربران با اسکرول کردن صفحه چند عکس اول را بررسی می‌کنند و به دنبال این هستند که چیزی نظرشان را جلب کند.

کیفیت این چند عکس فاکتور خیلی مهمی است. چرا؟ چون همین چند عکس ابتدایی هستند که باعث می‌شوند کاربران جدید شما را دنبال کنند یا نه!

به طور کلی پیشنهاد ما این است که اگر برای پست گذاشتن عکس مناسب و با کیفیتی ندارید بهتر است اصلا پست نگذارید.

برای اینکه یک عکس خوب را پست کنید به چند متریال (موارد) اصلی نیاز دارد: یک اینکه باید به دنبال یک سوژه مناسب و مرتبط باشید. دو اینکه حتما اصول کادربندی را رعایت کنید. سه اینکه ویرایش عکس در اینستاگرام را فراموش نکنید.

سوژه مناسب و مرتبط

زمانی که قصد دارید یک سوژه جدید برای عکس‌های خودتان پیدا کنید؛ حتما پرسونای مخاطبین خودتان را در نظر داشته باشید. سوالی که باید از خودتان بپرسید این است که چه چیزی باعث می‌شود آن‌ها از یک عکس خوششان بیاید؟ البته که این موضوع در هر کسب و کاری متفاوت است. زیرا هر تجارتی یک هدف بخصوص دارد که در کل مسیر سعی می‌کند این هدف را بولد کند.

همچنین گاهی اوقات باید بیشتر از اینکه جدی باشید کمی بامزه باشید. عکس‌های با نمک خیلی بیشتر از نمونه‌های دیگر در ذهن کاربران حک می‌شوند!

اصول عکاسی و کادربندی تصویر

برای اینکه بتوانید یک عکس خوب و مناسب بگیرید، حتما نباید تجهیزات حرفه ای و درجه یکی داشته باشید. این تصور اشباهی است که اکثر کاربران اینستاگرامی را درگیر خودش کرده است. تنها چیزی که به آن نیاز دارید یاد گرفتن یکسری ترفند عکاسی و اصول اولیه کادربندی است. با یادگیری و استفاده از این روش ها شما می‌توانید تصاویر فوق‌العاده‌ای ثبت کنید. باور نمی‌کنید؟ کافی است همین الان شروع کنید.

ویرایش و ادیت عکس

یکی دیگر از مراحلی که باید برای داشتن یک پروفایل کامل در اینستاگرام از آن عبور کنید ویرایش مناسب عکس‌هاست. همان طور که قبلا هم گفتیم خود اینستاگرام به صورت درونی یک ویرایشگر را در اختیار کاربران قرار داده است. با اینکه این ویرایشگر فیچرهای (قابلیتهای) قابل قبولی را ارائه می‌کند؛ اما انگار کافی نیست. به همین خاطر خیلی از کاربران عکس‌های خودشان را در اپلیکیشن‌های مجزایی مانند Lightroom و SnapSeed ادیت می‌کنند.

ویرایش مناسب عکس‌ها مقوله‌ای است که با گذشت زمان می‌توانید در آن حرفه ای شوید. بله درست شنیدید، بعد از یک مدتی شما می‌توانید به رنگ، فیلتر و افکت‌هایی که بیشتر برایتان جواب می‌دهند برسید. فقط کافی است که تمرین کنید.

ویرایش عکس در اینستاگرام

نظم و تداوم در پست گذاشتن

و اما آخرین مرحله برای داشتن یک پروفایل کامل در اینستاگرام نظم و تداوم در پست گذاشتن است. یک پروفایل خوب یک پروفایل فعال است.

بسیاری از کاربران و اکانت‌های اینستاگرام خودشان را محدود می‌کنند. محدود به چی؟ خب، همان طور که گفتیم برای پست گذاشتن در اینستاگرام باید به سراغ تصاویر با کیفیت بروید. اما این موضوع نباید شما را از پست گذاشتن منظم و مداوم پشیمان کند. بهترین کار این است که شما تمرکز خودتان را بر روی تولید محتوای با کیفیت بگذارید، سپس این محتوا را در زمان درست منتشر کنید.

به نظر شما بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام چه زمانی است؟ خب، با اینکه اینستاگرام در دو نسخه دسکتاپ و موبایل موجود است اما بیشتر کاربران در تلفن هوشمند از آن استفاده می‌کنند. این یعنی هر زمان و در هر مکانی به آن دسترسی دارند. البته که بیشتر اوقات در زمان استراحت خود به سراغ این برنامه می‌روند.

بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام در هر منطقه جغرافیایی و با توجه به Time Zone این منطقه متفاوت است. شما می‌توانید با یک تحقیقات آماری و استفاده از ابزارهایی که در خود اینستاگرام قرار دارد متوجه شوید که مخاطبین‌ تان در چه ساعت‌هایی بیشترین فعالیت را دارند.

سخن پایانی

در این مطلب دیدیم که چطور یک پروفایل کامل در اینستاگرام برای خود بسازیم. انتخاب نام کاربری، نام تجاری، عکس پروفایل مناسب، بیو مرتبط و لینک قابل دسترسی را بررسی کردیم این راهکارها به شما کمک می‌کنند شانس خودتان را در اینکه بیشتر دیده شوید بالا برده و امکان شروع یک کسب و کار اصولی را نیز برایتان فراهم می کند.

اگر این مطلب برایتان مفید بود لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

۶ دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • سلام مقاله بسیار خوبی بود و واقعا مفید
    یه سؤال داشتم مقالات بعدی هم داره؟

    پاسخ
    • سلام آقا محمد عزیز سپاس از لطف و حسن توجه شما
      بله این سری مقالات آموزش اینستاگرام در سه بخش مبتدی، میانی و پیشرفته قراره که در سایت انشالله منتشر بشه
      با آرزوی موفقیت برای شما

      پاسخ
  • سلام خدا قوت، مثل همیشه عالی بود این مقاله هم، شما فقط این صحبت کردید که لینک خارجی به سایت یا یک صفحه بدیم ولی راجب لینک در استوری چیزی نگفتید، ممنون میشم راجب لینک در استوری هم توضیح بدید

    پاسخ
    • سلام خانم رضایی عزیز
      سپاس از حسن توجه و لطف شما
      ببینید حتما در آینده نزدیک در این باره هم صحبت میکنیم ولی نکته ای که درباره لینک در استوری وجود داره اینه که شما باید تعداد فالوورها تون به ۱۰۰۰ نفر یا در اصطلاح ۱۰k رسیده باشه تا بتونید لینک در استوری قرار بدید.
      با آرزوی موفقیت برای شما

      پاسخ
  • سپیده صابری
    تیر ۱۷, ۱۳۹۹ ۲:۳۷ ب٫ظ

    خیلی عالی بود. من چند تا پیج داشتم که به طور منظم فعالیت نداشتم توشون. الان چند ماه از آخرین فعالیتم میگذره و میخوام این بار جدی شروع کنم. به نظرتون روی همون پیج های قبلی ادامه بدم یا دوباره پیج بسازم؟ ممنونم میشم پاسخ بدین

    پاسخ
    • سلام خانم صابری سپاس از حسن توجه شما
      ببینید بسیار خوشحالیم که با مطالعه این مقاله تصمیم گرفتید تا شروعی دوباره داشته باشید. چون همین پیج بالاخره در گذشته یه نبضی داشته میتونید با یه استراتژی درست شروع کنید و مرحله به مرحله پیش برید.
      با آرزوی موفقیت یرای شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

اشتراک گذاری مقاله

با اشتراک گذاری مقاله هم به دوستانتان لطف کردید هم به ما 🙂

جدید ترین مقالات دیجیتال مارکتینگ

دوره های رایگان دیجیتال مارکتینگ

مقاله
نظرات
اشتراک گذاری
فهرست