licensable شدن تصاویر در موتور جستجوی گوگل

زمان مطالعه: 4 دقیقه
2K بازدید
licensable شدن تصاویر در موتور جستجوی گوگل

نشان licensable برای تصاویر در گوگل

نشان licensable برای تصاویر در گوگل

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید در بخش هایی از وبساییتان از تصاویر آماده و موجود در اینترنت استفاده کنید.
گاهی ممکن است در نتایج جستجو گوگل تصاویری نمایش داده شود که شما بخواهید اطلاعات دقیقی از ناشر تصویر داشته باشید و یا نیاز داشته باشید برای استفاده قانونی از تصاویر، اطلاعات دقیقی از صاحب اثر داشته باشید تا بتوانید تصویر مورد نظر را از وبسایت ناشر اصلی خریداری کنید. (البته متاسفانه این مورد در ایران به دلیل نبود قانون کپی رایت به هیچ وجه رعایت نمیشود.)

با همکاری برخی از شرکت های فعال در زمینه ی ایجاد و انتشار محتوای دیجیتالی و تبلیغاتی، گوگل برای تصاویر دارای مجوز و رسمی، نشان licensable را در نظر گرفت که این نشان در کنار تصاویر دارای مجوز و حقوق قانونی نمایش داده میشود.

نشان licensable برای تصاویر در گوگل

پس از این اتفاق شما میتوانید تصاویر دارای حقوق قانونی را در سطح اینترنت بشناسید و اطلاعات کاملی از ناشر تصویر داشته باشید و در صورت نیاز از آنها استفاده کنید. اگر شما یک تصویر با نشان licensable را در نتایج جستجو انتخاب کنید، گوگل در کنار آن تصویر لینک وب سایت ناشر تصویر را به شما نشان میدهد که با کلیک بر روی آن میتوانید اطلاعات دقیق و کاملی از ناشر اثر داشته باشید.
صاحب اصلی تصویر (ناشر تصویر) با استفاده از استراکچردیتا و دستورات اسکیما مارک آپ در وبسایت خود میتوانند علاوه بر دریافت نشان licensable، اطلاعات کاملی از خود را برای تصویر منتشر شده در اختیار کاربران قرار دهند.

گوگل میگوید:
ما معتقد هستیم که ایجاد نشانه licensable در نمایش تصاویر، گامی در جهت کمک به مردم است تا بتوانند ماهیت محتواهای خود را حفظ کنند و با خیال راحت آن ها را در سطح اینترنت منتشر کنند و افراد دیگر بتوانند بصورت قانونی از آن تصاویر استفاده کنند.

دریافت نشان licensable با استفاده از استراکچردیتاها

گوگل اعلام کرده است که در زمان تست و آزمایش نسخه ی بتای نشان licensable برای تصاویر موجود در سطح اینترنت، به صاحبان وبسایت ها اعلام کرده بود که با استفاده از استراکچردیتاها (داده های ساختار یافته) میتوانند اطلاعات مربوط به تصاویر خود را به طور کامل ثبت کنند و از استراکچردیتا ها برای معرفی بهتر تصاویر به موتور جستجوی گوگل استفاده کنند.
شما میتوانید با استفاده از استراکچردیتاها و IPTC (متادیتا ایی برای تصاویر میباشد که میتواند اطلاعاتی را درباره ی تصویر به موتورهای جستجو انتقال دهد) اطلاعات مناسبی را برای معرفی و بررسی بهتر تصاویر به ربات ها و موتور جستجو گوگل ارائه دهید.
همچنین دستورالعمل ها و اطلاعات کاملی از نحوه ایجاد اسکیما مارک آپ ها در اسناد رسمی گوگل منتشر شده است که با استفاده از آنها میتوانید ساختارهای مورد نیاز برای licensable کردن تصاویر را ایجاد کنید. شما میتوانید با استفاده از منو Enhancements و بخش Image Licences در ابزار گوگل سرچ کنسول و همچنین ابزار  ریچ ریزالت تست Rich Result Test گوگل، از درستی کدهای اسکیما مارک آپ استفاده شده در وبسایتتان مطمئن شوید و مشکلات مربوط به داده های ساختار یافته تصاویر خود را تجزیه تحلیل و بررسی کنید.

بررسی درستی دستورات اسکیمامارک آپ تصاویر در سرچ کنسول گوگل

 تصاویر licensable را در گوگل چگونه پیدا کنیم؟

اگر شما هم به دنبال تصاویر با نشان licensable در گوگل هستید، باید بگویم که گوگل دسترسی به تصاویر با نشان licensable را برای شما دوستان عزیز بسیار آسان کرده است.
اکنون با استفاده از فیلترهای موجود در صفحه جستجو گوگل میتوانید تعیین کنید که تصاویر دارای نشان licensable برای شما نمایش داده شود.
همان طور که در تصویر زیر مشاهده میکنید شما میتوانید از زبانه ی Usage Rights تصاویر دارای مجوز Creative Common یا مجوز های تجاری را مشاهده کنید. (creative common) نوعی مجوز استفاده از اثر میباشد که ناشران اصلی اثر امکان استفاده از داده های خود را به سایر کاربران در سطح اینترنت میدهند)

 تصاویر licensable را در گوگل چگونه پیدا کنیم؟

ایا نشان licensable برای تصاویر در سئو تاثیر دارد؟

استفاده از استراکچردیتا های مربوط به تصاویر کاملا اختیاری بوده است و به عنوان یک ویژگی اضافی در وبسایت شما شناخته میشود و همچنین جان مولر در پاسخ به دیدگاه منتشر شده یکی از کاربران در توییتر اینگونه پاسخ داد که،

ایجاد کدهای اسکیما مارک آپ برای تصاویر در وبسایتها برای نمایش و دسترسی اطلاعات ناشران اثر میباشد و در کسب رتبه سئو وب سایت تاثیری ندارد.

صحبت جان مولر برای Licensable شدن تصاویربا این حال پیشنهاد میشود اگر امکان استفاده از داده های ساختاریافته (استراکچردیتاها) برای تصاویر در وبسایتتان وجود دارد، با استفاده از استراکچردیتاها اطلاعات کاملی را برای تصاویر موجود در وبساییتان ثبت کنید.

امیدواریم این مقاله برای شما عزیزان مفید بوده باشد و شما دوستان عزیز با اشتراک گذاری مقالات منتشر شده و اخبار جدید، در جهت افزایش سطح علمی افراد فعال در این حوزه، به ما کمک کنید.

۵/۵ - (۴ امتیاز)

اشتراک گذاری مقاله

با اشتراک گذاری مقاله هم به دوستانتان لطف کردید هم به ما 🙂

جدید ترین مقالات دیجیتال مارکتینگ

دوره های رایگان دیجیتال مارکتینگ

مقاله
نظرات
اشتراک گذاری
فهرست