۱۱ روش برای افزایش فروش در اینستاگرام

زمان مطالعه: 9 دقیقه
1K بازدید
۱۱ روش برای افزایش فروش در اینستاگرام

افزایش فروش در اینستاگرام

این روز ها استفاده از نرم افزار اینستاگرام بسیار مورد استقبال کاربران و صاحبان کسب و کار ها قرار گرفته است. شاید شما هم جز آن دسته است افرادی هستید که در کنار وبسایتتان، یک اکانت اینستاگرام برای کسب وکارتان ایجاد کرده اید و قصد دارید از طریق این نرم افزار با مخاطبان مورد نظر خود تعامل برقرار کنید و کسب درآمدی داشته باشید.
بسیاری از کسب و کار ها و برندها محصولات خود را از طریق این نرم افزار به کاربران خود معرفی می کنند و از راه اینستاگرام هم کسب درآمدی دارند.
اگر شما هم به دنبال افزایش فروش در اینستاگرام هستید، در این مقاله منتشر شده در آکادمی راه دی ام قصد داریم روش های مختلف افزایش فروش در اینستاگرام را با هم بررسی کنیم.

فروش در اینستاگرام؟

فروش در اینستاگرام؟

آیا شما هم تاکنون فکر کرده این چرا در سراسر جهان، اکثر مشاغل و کسب و کارها از طریق نرم افزار اینستاگرام محصولات خود را میفروشند؟
همانطور که میدانیم این روزها استفاده از اینستاگرام برای افراد بسیار آسان است و معمولا افراد روزانه چند ساعتی از وقت خود را در اینستاگرام سپری میکنند. همچنین کاربران اینستاگرام هر کدام برند ها و Page های مورد علاقه ی خود را دنبال (Follow) میکنند و بیش از ۱ میلیارد از افراد عضو شبکه ی اجتماعی اینستاگرام هستند و به همین دلیل فروش در اینستاگرام یکی از راهکارهایی است که امروزه مورد توجه صاحبان مشاغل قرار گرفته است.

از اینستاگرام امروزه تنها برای به اشتراک گذاری عکس برای هنرمندان و عکاسان استفاده نمیشود بلکه میتوان آن را به عنوان یک نرم افزار مناسب برای بازاریابی کسب و کارها هم در نظر گرفت.

  • ۹۰ درصد کاربران در اینستاگرام حداقل یک برند را دنبال میکنند.
  • ۸۳ درصد از کاربران، برند ها و محصولات جدید را در اینستاگرام پیدا میکنند.
  • ۸۰ درصد کاربران معتقد هستند که اینستاگرام میتواند در خرید کالا به آنها کمک کند.
    در سال ۲۰۱۶ میلادی، در الگوریتم اینستاگرام تغییراتی به وجود آمد که بر اساس این الگوریتم جدید، پست هایی که محبوبیت بیشتری دارند و بیشتر مورد توجه و استقبال کاربران قرار میگیرند بالاتر از سایر پست ها برای کاربران نمایش داده میشوند.
    یعنی پست هایی که اینگیجمنت (نرخ تعامل) بالایی دارند در پست های بالاتر برای کاربران نمایش داده می شوند و پست هایی که اینگیجمنت (درگیری) پایینی دارند هرگز برای کاربران نمایش داده نمی شوند.
    اگر برند شما یک برند تازه تاسیس است و میزان فالوئر (دنبال کنندگان) بالایی ندارید با چه روش هایی میتوانید به فروش بیشتری در نرم افزار اینستاگرام برسید؟
    در ادامه به معرفی ۱۱ روش برای افزایش فروش بیشتر در اینستاگرام می پردازیم.

ساختن عکس های خیره کننده

ساختن عکس های خیره کننده در اینستاگرام

تصور کنید در حال دیدن عکس های گرفته شده گوشی موبایلتان هستید و با سرعت عکس ها را رد میکند ناگهان یک عکس نظر شما را جلب میکند.
برای داشتن عکس های جذاب در اکانت اینستاگرامتان، پیشنهاد میشود از تصاویر با کیفیت و خاص استفاده کنید تا بتوانید توجه کاربرانتان را به پست منتشر شده جلب کنید.
در ادامه سه روش برای بالا رفتن اینگیجمنت عکس به شما ارائه میکنیم.

عکس هایی پست کنید که با مخاطبانتان ارتباط برقرار کند

بطور مثال اگر میبینید مخاطبان شما به فرهنگ های گوناگون علاقه دارند، میتوانید عکس هایی متناسب با معرفی فرهنگ های مختلف شهرها و یا کشورها معرفی کنید و از تصاویری استفاده کنید که توجه کاربرانتان را جلب کند. همچنین در کپشن نویسی پست های اینستاگرام خود دقت داشته باشید و عناوین مناسبی را برای تصاویرتان انتخاب کنید.

اصول عکاسی را رعایت کنید

اگر برای عکاسی دوربین حرفه ایی ندارید، اصلا نگران نباشید.
شما با رعایت برخی از قوانین عکاسی میتوانید بهترین عکس ها را با دوربین تلفن همراه خود بگیرید. این نکات عبارتند از:

  • در هنگام عکاسی از نور طبیعی استفاده کنید.
  • در هنگام عکاسی از نور زیاد جلوگیری کنید.
  • عکاسی خود را در طلوع، غروب و یا روز بارانی انجام دهید.
  • در زوایای مختلف عکاسی کنید.
  • از فریم های منحصر به فرد برای تصاویر خود استفاده کنید.
    با رعایت این اصول میتوانید عکس های مناسبی را برای اکانت اینستاگرام خود ایجاد کنید.

عکس خود را ویرایش کنید

برای داشتن تصاویر زیبا میتوانید با برخی از نرم افزار ها و  اپلیکیشن ها تصاویرتان را ویرایش کنید.
ما قصد داریم سه اپلیکیشن مناسب و کاربردی برای ویرایش تصاویر در اینستاگرام به شما معرفی میکنیم :

  • Vsco این اپلیکیشن بالاترین امتیاز را برای ادیت عکس در میان عکاسان داشته است و شما میتوانید برای ویرایش تصاویرتان از این نرم افزار استفاده کنید.
  • Canva این نرم افزار ابزار های زیادی برای ویرایش تصاویر دارد و میتوانید با بررسی این نرم افزار، تصاویر خود را به حالت دلخواه ویرایش کنید.
  • A color story این نرم افزار به شما کمک میکند قالب های خوبی را برای عکس هایتان انتخاب کنید.

 اجرای مسابقات در اکانت اینستاگرام

 اجرای مسابقات در اکانت اینستاگرام

اگر شما هم به دنبال افزایش فروش در Page اینستاگرام خود هستید، برگزاری مسابقات مختلف در پیجتان میتواند به شما کمک کند و با این راهکار علاوه بر افزایش اینگیجمنت اکانت و پستهایتان، میتوانید دنبال کنندگان (فالوئر) جدیدی به پیجتان اضافه کنید.
ایده های مختلفی برای برگزاری یک مسابقه در اینستاگرام وجود دارد که محبوبترین این مسابقات که در بین صاحبان کسب و کارهای اینترنتی رایج است بصورت زیر است:

درخواست لایک کامنت و فالو

لایک پست در اینستاگرام

در این روش مخاطبان شما برای شرکت در مسابقه باید پست شما را لایک کنند و در زیر تصویر یک دیدگاه بنویسند و پیج شما را دنبال (فالو) کنند.

منشن کردن دوستان

کاربران شما میتوانند با منشن کردن دوستانشان در زیر تصویر پیج اینستاگرام شما، در مسابقه اینستاگرامیتان شرکت کنند.
حتی گاهی ممکن است مسابقه شما به این حالت باشد که کاربران بتوانند تصویری را در اکانت شخصی خودشان منتشر کنند و با منشن کردن شما در آن تصویر و قرار دادن هشتگ متناسب با برند شما در این مسابقه شرکت کنند. افراد معمولا علاقه زیادی برای به اشتراک گذاری عکس ها دارند و خلاقیت های جدیدی برای تحت تاثیر قرار دادن دنبال کنندگانشان میتوانند داشته باشند. شما میتوانید با استفاده از راهکارهای معرفی شده و سایر روش های دلخواه خود، کاربرانتان را ترغیب کنید تا اکانت شما را دنبال کنند.

 انتشار ویدیو در اکانت اینستاگرام

 انتشار ویدیو در اکانت اینستاگرام

آیا میدانستید که اینگیجمنت ویدیو ها میتواند دو برابر محتوای تصویری باشد؟
اگر به دنبال افزایش دنبال کننده برای پیج اینستاگرامتان هستید به شما پیشنهاد میشود ویدیوهای مرتبط با حوزه ی کاریتان را منتشر کنید.

راهنمایی برای ساخت ویدیو

  • ویدیو کوتاه بسازید و سعی کنید در این ویدیوی کوتاه نظر کاربرانتان را جلب کنید.
  • عنوان های خوب و جذاب برای ویدیو هایتان انتخاب کنید و بنویسید.
  • برای ایجاد و انتشار ویدیو های خود سعی کنید هدف هایی را مشخص کنید.(بطور مثال با انتشار ویدیو میتوانید وبسایت خود را به کاربرانتان معرفی کنید و از این راه ترافیک وبسایتتان را افزایش دهید.)
  • اضافه کردن بخش هایی از پشت صحنه های ویدیو هایتان میتواند برای کاربران جذاب به نظر برسد و میتوانید بخش هایی از پشت صحنه ی ویدیو هایتان را هم در پیج اینستاگرام خود منتشر کنید.
  • محصولاتتان را در ویدیو ها نمایش دهید.
    (شما میتوانید ویدیو ایی از کاربرانی که محصولات شما را استفاده کرده اند تهیه کنید و منتشر کنید و یا میتوانید روش استفاده از محصولاتتان را بصورت ویدیو ضبط کنید و این ویدیو ها را در پیج خود به اشتراک بگذارید.)

 برای معرفی محصولات خود سناریو بنویسید

 برای معرفی محصولات خود سناریو بنویسید

شما میتوانید برای معرفی محصولاتتان یک سناریو ایجاد کنید و در این سناریو، کاربرد و ویژگی های محصولاتتان را به کاربران معرفی کنید و پشت صحنه هایی از فرآیند کاری خود منتشر کنید.
مثلا در برخی از پیج های معرفی محصولات آرایشی و بهداشتی، با انتشار ویدیو ها و استوری هایی کاربرد و نحوه استفاده از محصولات را برای کاربران توضیح میدهند و شما میتوانید به همین روش با کاربرانتان تعامل بیشتری داشته باشید.

به کامنت های کاربران پاسخ دهید

به کامنت های کاربران پاسخ دهید

 

وقتی کاربران برای شما دیدگاه (کامنت) مورد نظر خود را مینویسند، برای آنها ارزش قائل شوید و کامنت ها را پاسخ دهید و لایک کنید و از این طریق سعی کنید تعامل بیشتری با کاربرانتان داشته باشید.

عضویت در گروه های اینستاگرامی

عضویت در گروه های اینستاگرامی

اگر به تازگی در اینستاگرام عضو شده اید و دنبال کنندگان زیادی ندارید میتوانید با عضویت در گروه های اینستاگرامی، میزان دنبال کنندگان و لایک های محتواهای منتشر شده در وبسایتتان را افزایش دهید.
در گروه ها روش کاری ممکن است به این صورت باشد که تمامی کاربران گروه، پست های یکدیگر را لایک کنند و دیدگاهی را منتشر کنند.
شما میتوانید برای شروع، از گروه های کوچک ۱۵ تا ۲۰ نفره اینستاگرامی استفاده کنید و میزان دنبال کنندگان پیج خود را در این گروه ها افزایش دهید.

 از هشتگ استفاده کنید

 از هشتگ استفاده کنید

استفاده از هشتگ بهترین راه برای جذب مخاطبان میباشد. شما اگر در هنگام انتشار پستتان از هشتگ استفاده کنید، باعث میشود پست شما از طریق آن هشتگ برای کاربرانی که هشتگ تصویر شما را دنبال کرده اند نمایش داده شود و هشتگ ها به دیده شدن بهتر و بیشتر پست هایتان کمک میکند. وقتی که برندتان رشد کرد میتوانید از هشتگ های منحصر به فرد خود استفاده کنید.
نکته مهم این است که از زیاده روی در استفاده از هشتگ خودداری کنید.

 از لینک ها استفاده کنید

 از لینک ها استفاده کنید

اینستاگرام در استفاده از لینک ها محدودیت هایی را ایجاد کرده است و شما میتوانید با دو روش لینک وبسایت خود را به کاربران معرفی کنید.

استفاده از لینک در بیو اینستاگرام

استفاده از لینک در بیو اینستاگرام

اینستاگرام به شما اجازه میدهد از یک لینک در بیو استفاده کنید. شما میتوانید با اضافه کردن لینک به بیو اینستاگرام، کاربران خود را به وبسایتتان هدایت کنید.

لینک ها را در استوری اینستاگرام اضافه کنید

زمانی که دنبال کنندگان شما به ۱۰K یا (۱۰.۰۰۰ نفر) برسد شما میتوانید از آپشن Swipe Up برای نمایش لینکتان استفاده کنید و با این روش میتوانید در بخش استوری های خود از لینک استفاده کنید و کاربرانتان را به وبسایتتان هدایت کنید.

از اینفلوئنسرها کمک بگیرید

از اینفلوئنسر ها کمک بگیرید

بسیاری از افراد معتقد هستند که اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از روش های عالی برای جذب مخاطب محسوب میشود.
شما میتوانید با اینفلوئنسر مرتبط با حوزه ی کاری خود ارتباط برقرار کنید و از آنها بخواهید پیج شما را به دیگران معرفی کنند و برای این کار حتما بررسی کنید که این روش برای شما نتیجه ی خوبی را به همراه داشته باشد و دنبال کنندگان شما را افزایش دهد.

از ایموجی ها استفاده کنید

استفاده از ایموجی های مرتبط با محتوای پست شده ی شما میتواند حس خوبی را به کاربرانتان انتقال دهد. معمولا در حدود ۵۰ درصد از پست های منتشر شده در اینستاگرام از ایموجی ها استفاده شده است.
شما میتوانید برای محتواهای رسمی خود هم از ایموجی ها استفاده کنید.

از تبلیغات اینستاگرام استفاده کنید

از تبلیغات اینستاگرام استفاده کنید

در حدود ۶۹ درصد از دیجیتال مارکترها و بازاریابان اینترنتی در آمریکا، بودجه اینفلوئنسر مارکتینگ خود را صرف تبلیغات در اینستاگرام میکنند.
شما هم میتوانید با ایجاد یک استراتژی مناسب، تبلیغات اینستاگرامی برای کسب و کار خود را ایجاد کنید.
برای این کار بهتر است ابتدا مخاطبان خود را به خوبی بشناسید و ببینید کاربرانتان به چه محصولات و موضوعاتی علاقه دارند و سپس با انتخاب یک عنوان مناسب تبلیغات خود را پیاده سازی کنید.

چگونه با مخاطبان تعامل برقرار کنید

ممکن است برقراری ارتباط با مخاطبانتان در نرم افزار اینستاگرام کمی سخت به نظر برسد، اما شما میتوانید با شناسایی علایق و نیاز های مخاطبانتان به راحتی با آن ها ارتباط برقرار کنید.

چکیده ی مقاله

این روز ها نرم افزار اینستاگرام و فروش از طریق این نرم افزار بسیار مورد توجه صاحبان تجارت های آنلاین قرار گرفته است و بیشتر کسب و کار های آنلاین در کنار وبسایت خود، از طریق پیج اینستاگرام هم کسب درآمد میکنند.
اگر شما هم به دنبال افزایش فروش محصولات خود هستید، در این مقاله روش های مختلفی برای افزایش فروش محصولاتتان برای شما عزیزان معرفی شد که با رعایت این نکات میتوانید دنبال کنندگان بیشتری را در پیج خود داشته باشید و بتوانید محصولات و خدمات خود را به راحتی به کاربرانتان معرفی کنید و درآمد خود را افزایش دهید.

امیدواریم که در این مقاله توانسته باشیم اطلاعات مناسبی را برای بهبود سئو وبسایت شما در اختیارتان قرار دهیم و شما میتوانید با به اشتراک گذاری این مقاله درجهت افزایش سطح دانش افراد فعال در حوزه سئو و دیجیتال مارکتینگ به ما کمک کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

اشتراک گذاری مقاله

با اشتراک گذاری مقاله هم به دوستانتان لطف کردید هم به ما 🙂

جدید ترین مقالات دیجیتال مارکتینگ

دوره های رایگان دیجیتال مارکتینگ

مقاله
نظرات
اشتراک گذاری
فهرست