چگونه محتوای خود را در گوگل دیسکاور به اشتراک بگذاریم؟

زمان مطالعه: 4 دقیقه
2K بازدید
چگونه محتوای خود را در گوگل دیسکاور به اشتراک بگذاریم؟

راهنمای ارائه محتوا در گوگل دیسکاور (Google Discover)

در این مقاله از آکادمی راه دی ام، قصد داریم به بررسی گوگل دیسکاور (گوگل دیسکاور که قبلا با عنوان گوگل فید شناخته می شد یک منبع محتوای شخصی سازی شده است که توسط گوگل ایجاد شده ومحتوای مرتبط را به کاربران ارائه می دهد) و بروز رسانی های مربوط به آن بپردازیم.

در این سال ها گوگل تمام تلاش خود را با استفاده از الگوریتم های مختلف برای ارائه بهترین خدمات به کاربران خود، بکار گرفته است. هوش مصنوعی نیز در این زمینه به کمک گوگل آمده است. به نحوی که شما به هر شکل و با هر کلماتی که جستجو کنید؛ گوگل این کلمات را تحلیل کرده و بهترین و مرتبط ترین نتایج را به شما نمایش می دهد.

گوگل دیسکاور در واقع یک الگوریتم بهینه سازی محتواست.

حال گوگل در این رابطه بروز رسانی ارائه کرده که نویسندگان را برای تولید محتوایی مناسب برای قرار گیری در گوگل دیسکاور راهنمایی می کند. این بروز رسانی اخیرا اعمال شده و گوگل نیز بطور رسمی آن را اعلام کرده است.

بطور کلی، گوگل دیسکاور در واقع همان محتوای فید (Content Feed) است که در صفحه اصلی موبایل شما نشان داده می شود. همچنین گوگل دیسکاور جایگزینی برای دیسکاور فید (Discover feed) است. دیسکاور فید صفحه را برا اساس تاریخچه جستجوی کاربران، بر اساس علایق و همچنین موضوعات و مکان هایی که دنبال می کنند شخصی سازی می شود.

E-A-T

تخصص، اعتبار، اعتماد (E-A-T)

E-A-T مخفف کلمه ی “Expertise, Authoritativeness and Trustworthiness” به معنی تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن است.

نکته اصلی که بیشتر روش های بهینه سازی به آن اشاره کرده اند، این است که گوگل به صفحات تخصصی (در زمینه کاری مشخص)، معتبر و موثق، توجه بیشتری دارد و خوب واضح است که صفحاتی با این ویژگی ها، قادر به کسب جایگاه بالاتری نیز هستند. هر فردی که می خواهد امتیاز بیشتری در رتبه بندی های گوگل کسب کند، باید به تمامی الگوریتم های های گوگل توجه کند و آن ها را به نحو احسن رعایت کند که الگوریتم E-A-T یکی از آن هاست و از این قاعده نیز مستثنی نیست. رتبه دهی و افزایش امتیاز صفحه، با محتوا رابطه مستقیم دارد.

خود گوگل در این باره می گوید:

رباط های گوگل، به سایت هایی رتبه بالاتری می دهند، که دارای چندین صفحه تخصصی، معتبر و قابل اطمینان باشند.

پیشنهادات گوگل برای بهینه سازی عمیق تر

گوگل در واقع این بروز رسانی ها را برای راهنمایی وبمستران در مورد نحوه استفاده صحیح از عناوین، فعال سازی تصاویر بزرگ و با کیفیت و تولید محتوای جذاب و طبق زمان بندی مناسب، ارائه می کند.

نحوه ی ارائه محتوا در گوگل دیسکاور

راهنمای جدید ارائه شده در گوگل برای تولید محتوای قابل ارائه در گوگل دیسکاور به رعایت نکات زیر تاکید دارد:

  • داشتن عنوانی که بیانگر، ماهیت محتوای شما باشد (بدون نیاز به ورود به محتوا).
  • شما نباید در پیش نمایش محتوایتان (عنوان، اسنیپت، تصاویر) از روش هایی استفاده کنید که باعث گمراهی و سردرگمی کاربر شود و یا این که برای افزایش جذابیت، از محتواهای اغراق آمیزی استفاده کنید که با محتوای اصلی شما تفاوت بسیاری داشته باشد. علاوه بر این شما نباید همه ی اطلاعات جذاب و مهمی را که باعث فهم بهتر مطالب می شوند، از مخاطب دریغ کنید. پیش نمایش شما باید به نحوی باشد که کاربر را برای خواندن و استفاده از کل محتوا ترغیب کند.
  • در هنگام تولید محتوا، نباید از مطالبی استفاده کنید که باعث هتک حرمت، کنجکاوی بیش از حد و خشم 😡 خواننده شود. این یک راهکار منفی برای جذب مخاطب است که اصلا توصیه نمی شود.
  • شما باید قادر به تولید محتوایی بروز و متناسب با نیازهای حال باشید. هنگام نگارش متن، حتما به این نکته توجه داشته باشید که عموم نیازها و علایق افراد به چه صورت است و طبق آن شروع به نوشتن کنید.
  • در تولید محتوا سعی کنید که تاریخ دقیق و شفاف، اطلاعات مربوط به نویسندگان، انتشارات، ناشران، شرکت یا شبکه ای که در پشت آن قرار دارد و اطلاعات تماس جهت ایجاد اعتماد بهتر و شفافیت را در اختیار کاربر قرار دهید.
  • محتوایی که ایجاد می کنید باید دارای تصاویری مرتبط، قانع کننده و با کیفیت باشد؛ به گونه ای که احتمال قرار گرفتن در گوگل دیسکاور را بیشتر کند. تصاویر بزرگ باید حداقل ۱۲۰۰ پیکسل باشند و توانایی پیش نمایش تصاویر را در بزرگترین ابعاد داشته باشند و همچنین در نسخه موبایل پرسرعت (AMP) نیز به همان کیفیت باشند. همچنین از استفاده از لوگو بر روی تصاویر خودداری کنید.

کلام آخر:

چرا گوگل دیسکاور برای ما مهم است؟

گوگل دیسکاور می تواند تاثیر فوف العاده ای بر نرخ کلیلک و ترافیک سایت شما داشته باشد و البته می تواند منبع ایجاد ترافیکی کاملا ناپایدار نیز باشد. راهکارهای ارائه شده یه شما کمک می کند تا دیدگاه بهتری نسبت به دیسکاور فید پیدا کنید و بتوانید از طریق آن به ترافیکی پایدارتر برسید.

امیدوارم از طریق مطالعه این مطالب و استفاده از گوگل دیسکاور، بتوانید از ترافیک سایتی فوق العاده بهره مند شوید. اگر علاقه دارید که سایرین نیز این تجربه را کسب کنند، لطفا این مقاله را با آن ها نیز به اشتراک بگذارید.

۳.۳/۵ - (۳ امتیاز)

اشتراک گذاری مقاله

با اشتراک گذاری مقاله هم به دوستانتان لطف کردید هم به ما 🙂

جدید ترین مقالات دیجیتال مارکتینگ

دوره های رایگان دیجیتال مارکتینگ

مقاله
نظرات
اشتراک گذاری
فهرست