چگونه در اینستاگرام بفروشید؟

زمان مطالعه: 8 دقیقه
1K بازدید
چگونه در اینستاگرام بفروشید؟
فهرست عناوین پنهان

چطور با استفاده از Shoppable Post محصولات خودتان را برای فروش بگذارید؟

اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های (سامانه‌ها) موجود است؛ که علاوه بر یک شبکه اجتماعی، به عنوان یک ابزار بازاریابی نیز شناخته می شود. با استفاده از اینستاگرام نه تنها می توانید با دوستان و همکاران خود در ارتباط باشید؛ بلکه می توانید به راحتی کسب و کار خودتان را راه اندازی کنید.

این ابزار کاربردی، کمک بسیاری به کسب و کارها می کند. از پیدا کردن مخاطبین جدید گرفته، تا افزایش مشتریان و حتی افزایش نرخ فروش. در واقع این روزها فروش محصولات در اینستاگرام ساده تر از گذشته است. دلیلش هم به خاطر قابلیت Shoppable Posts (پست‌های قابل خرید) اینستاگرام است. این موضوعی است که قصد  داریم در این مطلب بیشتر در مورد آن صحبت کنیم.

قبل از معرفی قابلیت Shoppable Posts اینستاگرام، خرید و فروش محصولات به این آسانی نبود. در واقع، تنها راه ارتباطی شما برای فروش محصول به مخاطبین، لینک قسمت بیو و لینک استوری ها بودند. اما قابلیت جدید اینستاگرام، تجربه‌ای جدید را برایتان به ارمغان می آورد. با استفاده از این فیچر (قابلیت)، کاربران می توانند مستقیم از طریق پست اینستاگرام برای خرید اقدام کنند. بدون اینکه نیاز باشد به جای دیگری بروند! به همین راحتی.

در پلتفرمی که روزانه بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر فعال دارد؛ تنها موضوعی که حائز اهمیت است، زمان است! در اینجا اگر سریع و زمان‌شناس نباشید، باخته‌اید! اما خوشبختانه با معرفی Shoppable Post اینستاگرام، قضیه فرق کرده است.

در اینجا به همه چیزهایی که باید در مورد فروش محصولات خود در اینستاگرام بدانید اشاره می کنیم.

چرا باید از Shoppable Posts اینستاگرام استفاده کنید؟

پست های Shoppable اینستاگرام، از قدم های بزرگ این پلتفرم در مسیر تکامل بوده است. به کمک این قابلیت، اینستاگرام بیشتر به سمت Business-friendly (تجارت پسند) بودن قدم گذاشت. به طور خودمانی می توان گفت که این گزینه اینستاگرام را به یک برنامه کسب و کار پسند تبدیل کرده است.

به لطف قابلیت Shoppable Posts، کاربران می توانند تمامی مراحل خرید را در خود برنامه انجام دهند. بدون اینکه حتی یکبار هم از محیط برنامه خارج شوند.

۸۰% کاربران اینستاگرامی، یک کسب و کار را دنبال می کنند. این در حالی است که ۲۰۰ میلیون کاربر حداقل به صورت روزانه از پروفایل این کسب و کارها بازدید می کنند.

این قابلیت جدید نه تنها کار را برای مشتریان آسان کرده است، بلکه کمک بسزایی به کسب و کارها هم کرده است. در واقع آن‌ها راحت‌تر می‌توانند به هدف خود یعنی فروش محصول برسند. به محض اینکه شما بیزینیس پروفایل اینستاگرام خودتان را فعال کنید؛ می توانید به راحتی تگ محصولات یک پست را درج کنید. درست شبیه به تگ کردن یک کاربر در عکس است.

چطور می توانید فرق بین یک پست معمولی و یک Shoppable Post را متوجه شوید؟

در پست‌های Shoppable اینستاگرام، شما یک پاپ آپ (pop-up) می‌بینید؛ که روی آن عبارت Tap to view products نوشته شده است. همچنین یک دایره سفید رنگ که عکس سبد خرید بر روی آن قرار دارد؛ در پایین تصویر قابل مشاهده است.

در بیزینس پروفایل اینستاگرام، پست های Shoppable با یک آیکون سبد خریدی که در سمت راست بالای تصویر قرار دارند؛ قابل تشخیص هستند. همچنین کاربران می توانند به طور مستقیم از فروشگاه شما بازدید کنند.

به طور کلی، هدف خرید مستقیم از اینستاگرام این بوده است، که شما بتوانید مخاطبین همیشگی خودتان را به مشتریان وفادارتان تبدیل کنید.

اگر که صاحب کسب و کار کوچکی هستید؛ برای اینکه ترافیک اینستاگرام خود را به مسیر درستی هدایت کنید؛ می توانید از Linkin.bio استفاده کنید. با استفاده از این قابلیت، شما می توانید به راحتی پست ها و محصولات موجود در صفحه خودتان را، به بلاگ پست‌ها، صفحه محصولات و حتی وبسایتتان لینک دهید.

چطور محصولاتتان را بفروشید؟

  1. با استفاده از business manager فیسبوک ابتدا یک کاتالوگ برای خودتان بسازید.
  2. با کمک Shopify یا BigCommerce یک فروشگاه در فیسبوک بسازید.
  3. سپس این فروشگاه آنلاین را به بیزینس اکانت اینستاگرامتان متصل کنید.
  4. عکس‌هایی را که می خواهید به آن ها تگ محصول بدهید، بارگذاری کنید.
  5. در صفحه تنظیمات پست گزینه Tag Products را انتخاب کنید.
  6. پست‌های مناسب منتشر کنید.
  7. از اینفلوئنسرها کمک بگیرید.
  8. از تگ‌ها و هشتگ‌های مناسب استفاده کنید.
  9. تب Shop را در پروفایل اینستاگرامتان فعال کنید.

قبل از اینکه مستقیم به سراغ پست های Shoppable اینستاگرام بروید؛ باید یکسری الزامات را بررسی کنید :

  1. شما باید ساکن یکی از این کشورها باشید : آمریکا، کانادا، برزیل، بریتانیا، آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و استرالیا.
  2. برای اینکه بتوانید از Shoppable Post اینستاگرام استفاده کنید؛ باید بیزینیس اکانت اینستاگرام را داشته باشید.
  3. حتما از آخرین نسخه برنامه استفاده کنید.
  4. کسب و کارتان باید محصولات با کیفیتی را به فروش برساند. محصولاتی که از نظر کیفی، چهارچوب‌های اینستاگرام را دنبال می کنند و مورد قبول هستند.
  5. بیزینس اکانت اینستاگرامتان باید به کاتالوگ فیسبوک متصل شود. برای این کار می توانید به طور مستقیم در خود فیسبوک از Business Manager استفاده کنید یا از Shopify یا BigCommerce کمک بگیرید.

اگر که این شرایط ذکر شده را داشته باشید؛ به راحتی می توانید فروشگاه خودتان را راه‌اندازی کرده، و از طریق تنظیمات برنامه، تگ محصولات را برای پست‌های اینستاگرام فعال کنید.

روش اتصال کاتالوگ فیسبوک و بیزینس اکانت اینستاگرام:

هر زمان که شروع به بارگذاری پست های Shoppable کردید، حتما در استوری اینستاگرامتان این موضوع را خبر دهید. بدین شکل می‌توانید ترافیک بیشتری به سمت پست‌هایتان هدایت کنید و کاربران بیشتری را از این اتفاق با خبر کنید.

با استفاده از Business Manager فیسبوک یک کاتالوگ درست کنید:

کاتالوگ فیسبوک در واقع فایلی است که حاوی تمامی محصولاتی است که قرار است برای فروش بگذارید. این فایل در Business Manager فیسبوک قرار دارد.

برای شروع ابتدا به Business Manager فیسبوک بروید. همان حسابی که به بیزینس اکانت اینستاگرام متصل است. در اینجا می‌توانید با استفاده از Create a new Catalog یک کاتالوگ جدید بسازید یا از همان قبلی‌ها استفاده کنید.

بعد از وارد شدن به Business Manager، به بخش تنظیمات بروید و از آن جا People and Assets را انتخاب کنید. در اینجا با کلیک بر روی +Add می‌توانید کاتالوگ جدیدتان را بسازید.

در اینجا باید برای کاتالوگتان یک اسم انتخاب کرده و نوع آن را مشخص کنید. در واقع باید مشخص کنید که قرار است چه مدل محصولاتی را به این کاتالوگ اضافه کنید.

حتما کاتالوگ محصولات و صفحه فیسبوکتان را با هم Sync کنید. این یکی از مهم‌ترین چیزهایی است که نباید آن را فراموش کنید. همچنین حتما از توضیحات مناسب استفاده کنید. توضیحات، قیمت‌ها و محصولاتی که در کاتالوگ قرار می گیرند؛ باید همگی با هم مرتبط باشند. کاتالوگ محصولات شما باید هدف شما را بازتاب کند.

با کمک Shopify یا BigCommerce یک فروشگاه در فیسبوک بسازید:

روش دوم برای ساخت یک کاتالوگ فسبوک استفاده از Shopify یا BigCommerce است.

Shopify:

قبل از هر چیزی شما به یک کانال فروش فیسبوک نیاز دارید. این قابلیت در تمامی اشتراک‌های Shopify موجود است؛ که باید در قبال آن یک هزینه‌ای پرداخت کنید. بعد از نصب این قابلیت بر روی فروشگاه Shopify، تب Shop در صفحه فیسبوکتان فعال می شود. اینجا می توانید محصولات خود را قرار دهید.

در این مرحله می‌توانید به راحتی کانال فروش اینستاگرام را به فروشگاهتان اضافه کنید. این کانال باعث می شود که محصولات شما در Shopify به حساب اینستاگرامتان متصل شوند.

برای این کار، کافی است به بخش ادمین Shopify بروید و بر روی + در کنار Sales Channels کلیک کنید. سپس از Add Sales Channel اینستاگرام را انتخاب کنید.

در اینجا برای اعتبارسنجی باید به حساب فیسبوکتان لاگین کنید. بعد از اینکه کانال فروش اینستاگرام را فعال کردید؛ می توانید گزینه Shopping را در تنظیمات اینستاگرامتان ببینید.

BigCommerce:

علاوه بر Shopify می توانید برای اتصال کاتالوگ محصولاتتان به فیسبوک از BigCommerce هم استفاده کنید.

برای این کار ابتدا وارد محیط BigCommerce شوید و به بخش Channel Manager بروید. در اینجا در کنار فیسبوک، گزینه Get Started را انتخاب کنید.

در مرحله بعدی، باید تایید کنید که از یک ارز معتبر استفاده می کنید. همچنین اگر که تا الان یک حساب فیسبوک نداشتید، باید یکی برای خودتان بسازید. بعد از مطالعه الزامات، بر روی Get Started کلیک کنید.

در مرحله بعدی باید جزئیاتی مثل ایمیل، شماره تماس و همچنین صفحه فیسبوکی که دوست دارید محصولاتتان در آن نمایش داده شود، را وارد کنید.

بعد از اینکه کاتالوگ خودتان را ساختید؛ به Channel Manager برگردید و گزینه Get Started کنار اینستاگرام را انتخاب کنید. همچنین تایید کنید که کانال شما ملزومات لازم را دارد.

فروشگاه آنلاینتان را به بیزینس اکانت اینستاگرام متصل کنید:

بعد از اینکه این مراحل را پشت سر گذاشتید، اینستاگرام یکبار اکانت شما را مورد بررسی قرار می دهد. در واقع تا قبل از این بررسی، شما به Shoppable Posts دسترسی ندارید. تایید حساب شما ممکن است زمانبر باشد، برای مثال، از چند ساعت گرفته یا حتی تا چند روز این بازه متفاوت است. بعد از اینکه حسابتان تایید شد، به شما اطلاع می‌دهند که می‌توانید فروش محصولاتتان را در اینستاگرام آغاز کنید.

مرحله بعدی، اتصال کاتالوگ محصولاتتان به حساب اینستاگرام است. برای این کار باید به بخش Shopping تنظیمات اینستاگرام بروید و در آن جا Products را انتخاب کنید.

در این جا می توانید کاتالوگ محصولات خودتان را انتخاب کنید. بعد از اینکه کاتالوگ مورد نظرتان را انتخاب کردید، Done را بزنید.

اتصال فروشگاه آنلاین به بیزینس اکانت اینستاگرام

چطور از تگ محصولات استفاده کنید؟

خب، برای اینکه بتوانید از تگ محصولات استفاده کنید، شما باید ابتدا پست‌هایتان را آپلود کنید :

عکس هایی که می خواهید تگ محصول بزنید را آپلود کنید:

بعد از اینکه تمامی مراحل قبلی را طی کردید؛ حال اضافه کردن تگ محصول به پست‌ها ساده‌ترین کاری است که باید انجام دهید. برای اینکار ابتدا باید عکس مورد نظرتان را در اینستاگرام آلپود کنید. به همان روش همیشگی این کار را انجام دهید.

در صفحه تنظیمات پست گزینه Tag Products را انتخاب کنید:

زمانی که قابلیت تگ محصول را فعال کنید؛ به طور معمول این گزینه را در هنگام پست گذاشتن می بینید. بعد از اینکه کپشن مورد نظرتان را اضافه کردید؛ کافی است که Tag Products را انتخاب کرده و نام محصولتان را جستجو کنید. در نهایت گزینه مناسب را انتخاب کنید. بعد از اینکه کارتان تمام شد؛ Done را بزنید و پست را منتشر کنید.

بعد از انتشار پست، می بینید که همه چیز کاملا مثل همیشه است. اما به محض اینکه بر روی عکس ضربه بزنید، می توانید نام و قیمت محصول را ببینید.

نکته مثبت قضیه اینجاست که شما حتی می‌توانید تگ محصولات را به پست‌های قدیمی‌تر خودتان هم اضافه کنید. همچنین می‌توانید در یک عکس تکی از ۵ تگ محصول استفاده کنید. اگر هم که قرار است از گالری تصاویر استفاده کنید، مجموعا می توانید از ۲۰ تگ محصول استفاده کنید.

پست های محصولاتتان را بهینه کنید:

درست شبیه به پست‌های معمولی، باید پست‌هایی که شامل تگ محصولات هستند را بهینه کنید :

پست های مناسب منتشر کنید:

با اینکه فروش محصولات در اینستاگرام کار آسانی است؛ اما فراموش نکنید که مخاطبین شما نباید خیلی حس کنند که شما تنها هدفتان فروش محصول است.

بهترین کار این است که استراتژی محتوایی خودتان را دنبال کنید. همچنین از تگ محصولاتی استفاده کنید که مناسب پست‌ها و پروفایل شما هستند.

یکی از بهترین روش‌ها برای فروش محصولات، این است که شما از UGC یا همان User Generated Content استفاده کنید. این‌ها محتواهایی هستند که توسط کاربران شما تهیه می‌شوند.

از اینفلوئنسرها کمک بگیرید:

این روزا همکاری با اینفلوئنسرها در اینستاگرام امری کاملا طبیعی است. این بخشی از استراتژی محتوایی هر کسب و کار است. این افراد اغلب دنبال‌کننده‌های زیادی دارند که به آن ها اعتماد دارند. به همین جهت به راحتی می توانید به کمک آن‌ها، محصولات خودتان را سریع تر به فروش برسانید.

از تگ ها و هشتگ ها استفاده کنید:

اینکه در پست خود از چندین تگ محصول استفاده کنید، به کاربران کمک می کند که راحت‌تر و سریع‌تر بتوانند مجصولات شما را جستجو کنند. همچنین می توانید با اضافه کردن تگ محصول به پست‌های چندتایی، عملکرد آن ها را با پست های تکی مقایسه کنید.

تب Shop را در پروفایل اینستاگرامتان فعال کنید:

برای فعال کردن تب Shop در پروفایل اینستاگرامتان، حداقل ۹ پستی را که شامل تگ محصول است، منتشر کنید. این تب کمک می کند تا تمامی پست‌های شما یکجا جمع شوند و دسترسی و خرید آن ها راحت‌تر شود.

میزان تاثیر گذاری پست های Shoppable را اندازه گیری کنید:

اینستاگرام دارای یک ابزار آنالیزی به اسم insight است. به کمک این ابزار درونی، می توانید میزان تاثیر گذاری و تعامل با پست های Shoppable را دنبال کنید. برای مثال، اینکه چه تعداد کاربر بر روی تگ محصول کلیک کرده اند یا توضیحات آن را مطالعه کرده اند. این اطلاعات به شما کمک می‌کنند که ببینید چه محصولاتی بیشتر برای مخاطبین شما مناسب هستند.

اطلاعاتی که از این قسمت بدست می‌آید، به شما کمک می کند که بتوانید بهترین استراتژی را دنبال کنید. در واقع به کمک این اطلاعات در آینده عملکرد خودتان را بهتر می کنید.

بعد از اینکه فروش محصولات خودتان را در اینستاگرام آغاز کردید، این مهم است که بروز باشید. از تگ‌های مناسب استفاده کنید، هشتگ‌های مناسب در کپشن درج کنید و تصاویر مختلف را امتحان کنید. همه اینا برای این است که تجربه بهتری را برای مخاطبین خود به ارمغان بیاورید.

فرقی نمی کند که چه محصولی می فروشید. آنالیز و اطلاعات حاصل از این کار به شما کمک می کند، ببینید که خواسته مخاطبینتان چیست. چطور محتوای خودتان را بهبود دهید و در نهایت چطور ترافیک و بازدید را افزایش دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

اشتراک گذاری مقاله

با اشتراک گذاری مقاله هم به دوستانتان لطف کردید هم به ما 🙂

جدید ترین مقالات دیجیتال مارکتینگ

دوره های رایگان دیجیتال مارکتینگ

مقاله
نظرات
اشتراک گذاری
فهرست