آموزش پست گذاشتن در اینستاگرام
آیا شما هم به تازگی تازه در اینستاگرام برای خودتان یک حساب جدید ساختهاید؟ یکی از اصلیترین کارها در این مرحله، پست گذاشتن در اینستاگرام است. موضوعی که در ادامه بیشتر در مورد آن صحبت میکنیم.
اینستاگرام یکی از محبوبترین شبکههای اجتماعی بین مردم است. این پلتفرم با بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر فعال، بدون شک یکی از کاربردیترین ابزارهایی است که میتوانید برای بازاریابی در در هر حوزه ای از آن استفاده کنید.
درست از زمانی که اینستاگرام قابلیت بیزینس اکانت (حساب کاربری تجاری) را معرفی کرد؛ کاربران نگاه جدیدی به آن پیدا کردند. به طوری که مبلغ درآمد بسیاری از کسب و کارها در طی این سالها افزایش چشمگیری پیدا کرد. و این فقط به لطف قابلیتهای بازاریابی این نرم افزار است.
اگر شما تا الان برای استفاده از اینستاگرام اقدام نکردهاید؛ قطعا یک فرصت عالی را از دست دادهاید! بدون شک با استفاده از این شبکه اجتماعی میتوانید هویت تجاری خودتان را به مخاطبین بیشتری معرفی کرده و در این راه رشد کنید. خبر خوش اینجاست که برای رسیدن به یک استراتژی درست و مناسب برای این کار، به تنها چیزی که نیاز دارید کمی صبر و زمان کافی است.
بعد از اینکه کاربران در این شبکه اجتماعی حساب خودشان را میسازند؛ سوالات زیادی ذهنشان را مشغول میکند. اولین و اصلیترین پرسش آنها این است که چطور میتوانند در اینستاگرام پست بگذارند؟
حالا به سراغ آموزش این کار برویم!
پست گذاشتن در اینستاگرام (۱۲ قدم ساده برای پست گذاشتن در اینستاگرام)
- برای پست گذاشتن در اینستاگرام باید مراحل زیر را دنبال کنید:
- در صفحه اصلی آیکون + را انتخاب کنید.
- عکس/ویدیو مورد نظرتان را از گالری انتخاب کنید – یا اینکه در لحظه یک عکس/ویدیو جدید بگیرید.
- عکس را در ابعاد مورد نظرتان کراپ کنید.
- میتوانید عکسها/ویدیوها را به صورت چندتایی پست کنید.
- یک فیلتر مناسب انتخاب کنید.
- یک کپشن خوب بنویسید.
- برای بهینه کردن پستهایتان حتما از هشتگها استفاده کنید.
- تگ کردن اکانتهای مرتبط را فراموش نکنید.
- لوکیشن عکس را مشخص کنید.
- از ایموجیها استفاده کنید.
- پستتان را در پلتفرمهای دیگر هم به اشتراک بگذارید.
- در آخر، میتوانید پست را ویرایش کنید.
چطور در کمترین زمان در اینستاگرام پست بگذاریم؟
پست گذاشتن در اینستاگرام به صورت مرتب و بر اساس یک برنامه زمانی (تقویم محتوایی) به رشد کسب و کارها کمک بسزایی میکند. البته این تنها در صورتی است که شما بدانید باید چطور پست بگذارید.
خب، همان طوری که دیدید کمی بالاتر مراحل این کار را نام بردیم. در ادامه اما به جزئیات بیشتری اشاره میکنیم:
آیکون + را از پایین صفحه انتخاب کنید
آیا بعد از اینکه برنامه را باز میکنید متوجه آیکون + شدهاید؟ این همان نقطه شروع کار ماست. خب، پس اولین کاری که باید انجام دهید انتخاب این آیکون است.
عکس/ویدیو مناسب را انتخاب کنید :
مرحله دوم از پست گذاشتن در اینستاگرام انتخاب یک عکس/ویدیو مناسب است. برای این کار میتوانید به راحتی عکس/ویدیو مورد نظرتان را از گالری انتخاب کنید. البته که میتوانید در لحظه عکس/ویدیو جدید هم بگیرید. برای این کار فقط کافی است بر روی Photo یا Video کلیک کنید تا دوربین برنامه برایتان فعال شود.
بعد از اینکه محتوای مورد نظر را انتخاب کردید از بالای صفحه Next را انتخاب کنید.
عکس را کراپ کنید:
بسیاری از کاربران تازه کار اینستاگرام به اشتباه تصور میکنند که فقط به تصاویر مربعی محدود هستند. اما اینطور نیست! شما میتوانید به راحتی عکس انتخاب شده را در ابعاد مناسب و مورد نظرتان کراپ کنید. به طور کلی شما میتوانید تصاویر را در دو حالت عمودی و افقی بارگذاری کنید.
برای اینکه به ابعاد دلخواهتان برسید کافی است در سمت چپ تصویر آیکون مربعی شکل را انتخاب کنید تا بتوانید عکس را کراپ کنید. البته فراموش نکنید که اینستاگرام محدودیتهایی هم دارد. این محدودیتهایی که برای ابعاد تصاویر در نظر گرفته ممکن است باعث شود که در هنگام برش تصویر مجبور شوید بخشهای بیشتری را کراپ کنید!
از قابلیت Carousel (گالری آلبوم اینستاگرام) استفاده کنید:
خیلی از اوقات پیش آمده است که شما دوست داشته باشید چند تصویر مرتبط را با هم منتشر کنید. خبر خوش اینجاست که این قابلیت در سال ۲۰۱۵ به اینستاگرام اضافه شد.
برای پست گذاشتن در اینستاگرام شما میتوانید به راحتی نه تنها یک عکس بلکه حداکثر ۱۰ عکس/ویدیو را با هم پست کنید. این قابلیت پست گذاشتن به صورت یک گالری در اینستاگرام Carousel نام دارد.
برای این کار قبل از اینکه یک عکس را انتخاب کنید ابتدا از سمت راست تصویر اولین آیکون را انتخاب کنید. این آیکون شبیه به دو مربعی است که روی هم قرار گرفتهاند. در نهایت بعد از انتخاب عکس/ویدیو کنار آنها یک عدد ظاهر میشود. این در واقع نشان میدهد که چه تعداد دیگر حق انتخاب دارید. همچنین متوجه میشوید هر عکس در چه شماره صفحهای نمایش داده میشود.
فیلتر مناسب انتخاب کنید:
مرحله بعدی پست گذاشتن در اینستاگرام انتخاب یک فیلتر مناسب برای تصویر است. همان طور که قبلا هم در مورد ویرایش تصاویر اینستاگرام صحبت کردیم، در اینجا شما میتوانید از بین ۲۵ فیلتر پیش فرض برنامه گزینه دلخواهتان را انتخاب کنید. برای اینکه ببینید هر فیلتر چطور بر روی عکس تاثیر میگذارد؛ تنها کافی است آنها را امتحان کنید.
البته که ماجرا فقط به همین جا ختم نمیشود. شما میتوانید علاوه بر این، عکس را ویرایش کنید. برای این کار باید در کنار منوی فیلتر Edit را انتخاب کنید. با این کار ابزارهای درونی ویرایش تصویر اینستاگرام برایتان ظاهر میشوند.
بعد از اینکه کارتان در این مرحله تمام شد از بالای سمت راست صفحه Next را انتخاب کنید.
یک کپشن خوب بنویسید
برای پست گذاشتن در اینستاگرام نه تنها به یک محتوای تصویری خوب و با کیفیت نیاز دارید. بلکه به هنر کپشن نویسی در اینستاگرام نیز نیازمندید! به قول بیل گیتس Content is King و هیچ چیزی هم نمیتواند جای آن را بگیرد.
در این مرحله یک کپشن مناسب بنویسید. قرار نیست خیلی رسمی و خشک باشید. همچنین متنی را انتخاب کنید که معرف پست شماست و اطلاعات کاملی را به مخاطب منتقل میکند.
برای اینکه ببینید چطور یک کپشن خوب بنویسید به این مطلب یک نگاهی بیندازید.
از هشتگها استفاده کنید
اینستاگرام طوری طراحی شده است که کاربران بتوانند با استفاده از جستجوی هشتگها هم به محتوای مورد نظرشان برسند. این فرصت خوبی برای شماست. در واقع در حین کپشن نویسی باید بخشی از زمان خود را برای انتخاب هشتگهای مناسب و مرتبط با پست اختصاص دهید. این کار باعث میشود که در زمان جستجوی یک هشتگ پست شما هم جز نتایج نمایش داده شود. این یعنی کاربران بیشتری وارد حساب شما میشوند. از کجا معلوم، شاید همین کاربران به مخاطبین و مشتریان جدید شما تبدیل شوند!
دوستانتان را تگ کنید
با تگ کردن دوستان و حسابهای مرتبط میتوانید کاری کنید که فالوورهای آنها هم پست شما را ببینند. این باعث میشود که بیشتر دیده شوید.
برای این کار تنها کافی است در حین پست گذاشتن در اینستاگرام Tag People را انتخاب کنید. در اینجا میتوانید با تایپ کردن نام کاربری این حسابها آنها را در پست خودتان تگ کنید. همچنین میتوانید به جای این کار نام کاربری آنها را در محتوای کپشن هم منشن کنید. در این روش قبل از نام کاربری، @ را تایپ کنید.
لوکیشن را مشخص کنید
فرقی نمیکند در تعطیلات باشید یا در یک رویداد هیجانانگیز شرکت کرده باشید! مشخص کردن لوکیشن توضیحات بیشتری در مورد پستتان میدهد، بدون اینکه نیاز باشد خودتان کپشن طولانیتری به تصویر اضافه کنید.
زمانی که شما لوکیشن پست را مشخص میکنید؛ این عبارت بین اسم اکانتتان و پست شما نمایش داده میشود.
ایموجیها را فراموش نکنید
ایموجیها (شکلک) بسیار کاربردی هستند. این شکلکهای بامزه نه تنها پست را بامزهتر میکنند بلکهتوجه بیشتری را جلب میکنند. پیشنهاد ما به شما این است که حتما در پستهای خودتان از ایموجیهای مرتبط با تصویر استفاده کنید.
برای مثال اگر قرار است از آخرین تعطیلات خودتان پست بگذارید؛ میتوانید از ایموجی کوه، چادر و کمپینگ استفاده کنید! به همین سادگی…
البته در زمان استفاده از ایموجیها مطمئن شوید که از گزینههای مناسب و مرتبط استفاده میکنید. همچنین در استفاده از این شکلکها افراط نکنید.
پست را در پلتفرمهای دیگر هم به اشتراک بگذارید
اگر یادتان باشد قبلا هم گفتیم که چطور شبکههای اجتماعی دیگرتان را به اینستاگرام متصل کنید. خب، این قابلیت به شما اجازه میدهد که با یکبار پست گذاشتن در اینستاگرام، بتوانید به طور همزمان آن را در پلتفرمهای دیگر هم به اشتراک بگذارید. خب، چطور میتوانید این کار را انجام دهید؟ در زمان پست گذاشتن در پایین صفحه نام یکسری از شبکههای اجتماعی را میبینید؛ که میتوانید به دلخواه خودتان هر یک را فعال کنید. (این به شرطی است که قبلا اطلاعات مربوط به این پلتفرمها را در اینستاگرام وارد کرده باشید).
وقتی کارتان تمام شد تنها کافی است که از بالای سمت راست صفحه Share را بزنید.
خیالتان راحت، شما میتوانید پستها را ویرایش کنید
خبر خوب برای آنهایی که اغلب اوقات اشتباه تایپی دارند. البته که این اتفاق ممکن است برای هر کسی پیش بیاید. خوشبختانه بعد از اینکه شما پستی را منتشر میکنید هم میتوانید آن را ویرایش کنید. البته که این موضوع فقط به تصحیح کپسن تصویر، اصلاح تگها و لوکیشن محدود میشود.
برای ادیت یک پست تنها باید ۳ نقطه کناری تصویر را انتخاب کنید. سپس از بین گزینههای موجود Edit را بزنید.
سخن پایانی
در این مقاله سعی کردیم آموزش پست گذاشتن در اینستاگرام را در کمترین زمان ممکن به شما عزیزان یادبدیم. همین، این تمام کاری بود که برای پست گذاشتن در اینستاگرام باید انجام دهید. قطعا پست گذاشتن در این پلتفرم یکی از سادهترین کارهایی است که در زندگیتان انجام میدهید. البته که ماجرا به همین جا ختم نمیشود. کسب و کارهایی که در اینستاگرام فعالیت میکنند به دنبال هدف مشخصی هستند. از افزایش درآمد گرفته تا پیدا کردن مخاطبین بیشتر. برای اینکه بتوانید به هدف خود برسید، باید پست گذاشتن در اینستاگرام را جدیتر بگیرید. منظورمان چیست؟ منظورمان این است که طبق برنامه جلو بروید، محتوای ارزشمند منتشر کنید، از تصاویر با کیفیت استفاده کنید و حتما در زمان مناسب پستهای خودتان را منتشر کنید.
در مقاله بعدی به ترفندهای ویرایش تصاویر اینستاگرام خواهیم پرداخت.
اگر این مطلب برایتان مفید بود، لطفا آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.
همچنین نظرات خود را در بخش کامنت برایمان بنویسید.
۳ دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید
سلام.خیلی خوب و روان توضیح دادید.
همیشه ترس از پست و استوری کردن دارم .احساس میکنم این فضا خیلی بیشتر به جوانترها تعلق داره و ما که در دهه۵۰ زندگی هستیم یه مقدار ترس از خطا و یا قضاوت شدن داریم.۲ ماهه که میخوام شروع کنم پیج بزنم اما هنوز نتونستم.😔
سلام F.vajkhou عزیز، خدا را شکر که از خواندن مقاله راضی بودید. نیازی به ترسیدن نیست، کافیه فقط یک بار سعی کنید و این کار را انجام بدید تا متوجه بشید که اصلا اون چیزی که فکرش رو می کردید نبوده. ۲ ماه زمان خیلی زیادی هست که شما تا به امروز از دست دادید پس بهتره بیش از این زمان را از دست ندهید 🙂
با تشکر از راهنمایی اتون.🙏