راه های افزایش فروش در فروشگاه اینترنتی (E-commerce) ای کامرس

زمان مطالعه: 7 دقیقه
39 بازدید
راه های افزایش فروش در فروشگاه اینترنتی (E-commerce) ای کامرس

چگونه محصولات بیشتری را فروشگاه اینترنتی (E-commerce)بفروشیم؟

افزایش فروش و افزایش نرخ تبدیل یکی از دغدغه های مهم صاحبان مشاغل آنلاین و کسب و کارهای تجارت الکترونیک به شمار میرود.
شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید با تغییر استراتژی و بازاریابی مجدد، فروش محصولات وبسایت خود را افزایش دهید و خدمات بیشتری را به کاربران ارائه کنید.
هر چه وبسایت شما کاربرپسندانه تر طراحی شده باشد، آنگاه کاربران شما میتوانند به راحتی با خدمات شما ارتباط برقرار کنند و تعامل بیشتری با کسب و کار شما داشته باشند و فروش وبسایت شما افزایش پیدا میکند.
در این مقاله ی منتشر شده در آژانس دیجیتال مارکتینگ راه دی ام قصد داریم نحوه حذف موانع و افزایش فروش در وبسایت های تجارت الکترونیک را با یکدیگر بررسی کنیم.

۱ – خرید آسان

خرید آسان

کاربران فروشگاه های اینترنتی و افرادی که از خدمات وبسایت های آنلاین استفاده میکنند، معمولا به دنبال فروشگاه هایی هستند که علاوه بر ارائه ی خدمات عالی و با کیفیت، کار با آنها بسیار ساده و آسان باشد و بتوانند به راحت ترین شکل ممکن خرید خود را از وبسایت مورد نظر خود انجام دهند.
آنچه بیش از همه برای وبسایت های تجارت الکترونیک اهمیت دارد، ایجاد یک تجربه خرید عالی برای کاربران است.

۲ – منو آسان

منو آسان

در هنگام ایجاد وبسایت فروشگاهی، ایجاد یک منو که بتواند رابط کاربری مناسبی را برای کاربران و مشتریان شما ایجاد کند بسیار اهمیت دارد.
بخش Navigation در وبسایت ها در واقع منوای است که کاربران و مشتریان وبسایت شما میتوانند محصول و خدمات مورد نیاز خود را در آن پیدا کنند.
بهترین راه برای ایجاد یک منوی مناسب این است شما بتوانید محصولاتتان را به درستی دسته بندی کنید و دسته بندی اصلی محصولات خود را در بخش منو وبسایتتان قرار دهید. در این حالت کاربران شما میتوانند به راحتی، محصول یا خدمات مورد نیاز خود را از بخش منو پیدا کنند.
در وبسایت های تجارت الکترونیک (ای کامرس) بزرگ به دلیل وجود محصولات زیاد، بهتر است که علاوه بر تعیین دسته بندی متناسب با محصول، زیر دسته های محصولات خود را بطور کامل مشخص کنید تا کاربر وبسایت شما بتواند با یک کلیک ساده به مقصد خود برسد و به راحتی کالا یا خدمات مورد نیاز خود را شناسایی کند.
در واقع هدف از ایجاد یک دسته بندی کامل همراه با زیر منوهای مشخص مربوط به اصول و قوانین لازم برای افزایش رتبه و استراتژی سئو وبسایت شما نیست، بلکه رعایت این نکات باعث میشود تا کاربر شما بتواند به راحتی محصول خود را در وبسایتتان پیدا کند و از خدمات شما استفاده کند.
تعیین و ایجاد منوی مناسب از جمله مواردی است که میتواند به فروش بیشتر وبسایت شا کمک به سزایی کند.

۳ – تعیین لیست محصولات بر اساس محبوبیت و قیمت

تعیین لیست محصولات بر اساس محبوبیت و قیمت

پس از بررسی ها و آنالیز بخش فروش خود میتوانید محصولات پرفروش وبسایت خود را شناسایی کنید.
بهتر است محصولات پر فروش را در یک لیست قرار دهید تا دیگر کاربران وبسایت شما هم بتوانند در صورت نیاز محصولات محبوب و پرفروش شما را بشناسند و از آن استفاده کنند.
همچنین میتوانید محصولات خود را بر اساس قیمت دسته بندی کنید و با این راهکار کاربران وبسایتتان میتوانند بر حسب سلیقه و معیار شخصی خود، کالای خود را به راحتی انتخاب کنند و آن را خریداری کنند.

۴ – مقایسه برای خرید

مقایسه برای خرید

گاهی ممکن است کاربران وبسایت شما در هنگام خرید محصول و کالای مورد نظر خود نیاز داشته باشند برخی از محصولات وبسایت شما را با هم مقایسه کنند و با انجام این مقایسه بتوانند محصولی که بیشتر میتواند نیاز آنها را برطرف کند را انتخاب کنند.
از نظر گوگل صفحات با ارزش صفحاتی هستند که به کاربران امکان مقایسه و بررسی کالایی که قصد خرید آن را دارند را میدهد.
برای این موضوع الگوریتم خاصی ایجاد نشده است اما گوگل همیشه پیشنهاد میکند داشتن ساختار مقایسه ایی برای محصولات میتواند برای صفحات وبسایت شما مفید باشد و تعامل کاربران با وبسایت شما را افزایش دهد.
آنچه در دستورالعمل های Google Quality Rates امده به شرح زیر است:
بسیاری از کاربران وبسایت های آنلاین، از دیدن و بررسی محصولات لذت میبرند. به همین دلیل به وبسایت هایی که به کاربران اجازه بررسی و مقایسه محصول و جستجو را میدهند، امتیاز بالایی تعلق میگیرد.
مشتریان دوست دارند ویژگی های خدمات و محصولات را بشناسند و بتوانند مشخصات محصولات شما را قبل از خرید بدانند.

۵ – تاثیر نظرات کاربران در فروش محصولات

تاثیر نظرات کاربران در فروش محصولات

بسیاری از کاربران وبسایت شما ممکن است قبل از انتخاب و خرید کالای مورد نظر خود، وارد بخش نظرات محصولات شما بشوند ونظرات کاربرانی که در گذشته محصول شما را خریداری کرده اند را بررسی کنند تا بتوانند بهترین انتخاب را برای تهیه ی محصول مورد نظر خود انجام دهند.
خواندن نظرات میتواند به آسان شدن فرایند تصمیم گیری افراد کمک کند و کاربران را برای خرید تشویق میکند. شما میتوانید با پیاده سازی راهکار هایی، کاربران وبسایت خود را ترغیب کنید تا نظرات دیگر مشتریان وبسایت شما را بخوانند و از طریق خواندن کامنت ها و کسب اعتماد از خوب بودن و مناسب بودن محصول، کاربران دیگر شما بتوانند به راحتی و با اطمینان خرید خود را انجام دهند.
بر اساس یک تحقیق توسط مرکز تحقیقات در دانشگاه Northwestern مشخص شد که نمایش نظرات میتواند نرخ تبدیل را ۲۷۰ درصد افزایش دهد.

بر اساس این تحقیق:

  1. نمایش نظرات نرخ تبدیل را ۲۷۰ درصد افزایش میدهد.
  2.  نظرات میتواند برروی فروش کالاها با قیمت های بالا تاثیرفراوانی بگذارد.
  3.  اولین نظرات میتوانند بیشترین تاثیر را بر روی دیگر مشتریان شما بگذارند.
  4.  امتیازدهی و تعیین رتبه با ستاره ها میتواند بر میزان فروش شما تاثیر زیادی بگذارد.

براساس این تحقیقات آنچه میتواند در خواندن نظرات کاربران تاثیر فراوانی بگذارد، عوامل زیر است:

  •  قیمت محصولات
  • درجه اطمینان از کالا
  • امتیاز دهی و رتبه بندی کالا توسط کاربران دیگر
  • نظرات منفی کاربران در وبسایت

براساس این تحقیقات نشان داد که خواندن نظرات کاربران میتواند در خرید محصولات با قیمت بالا تاثیر زیادی بگذارد. چرا که هر چه محصول گرانتر باشد، بررسی های کاربران و حساسیت آنها از خرید خود بیشتر است و آنها قصد دارند تا بتوانند انتخاب خود را به درستی انجام دهند.نظرات مشتریان وبسایت شما میتواند به افزایش نرخ تبدیل و نرخ کلیک وبسایت شما کمک کند.

۶ – تشویق کاربر

تشویق کاربر

تحقیقات نشان داده است که وبسایت هایی که بصورت اینترنتی محصولات خود را به فروش میرسانند میتوانند یا ایجاد راهکارهایی مانند تماس تلفنی یا امکان خرید حضوری، مشتریان خود را تشویق به خرید کنند.
بر اساس این تحقیقات مشخص شده است اگر به جای ارسال ایمیل به کاربران وبسایتتان بتوانید با آنها بصورت حضوری یا تلفنی ارتباط برقرار کنید، میتوانید میزان فروش محصولات خود را بیش از قبل افزایش دهید.
اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که خدمات خود را بصورت آنلاین به کاربران خود ارائه میدهید، در صورت امکان میتوانید با مشتریان خود ارتباط تلفنی برقرار کنید و یا امکان خرید حضوری را در اختیار آنها قرار دهید. چرا که صدا و گفت و گوی حضوری تاثیر بهتری در ذهن افراد ایجاد میکند.
تشویق مشتریان در فروش محصولات شما، به ویژه محصولاتی با قیمت بالا بسیار تاثیر گذار است.
این امکان به شما اجازه میدهد تا به وبسایت خود کمک کنید و فروش محصولات خود را افزایش دهید.

۷ – ایجاد رابط کاربری مناسب برای موبایل

ایجاد رابط کاربری مناسب برای موبایل

بسیاری از کاربران شما ممکن است خرید محصولات و بازدید وبسایت شما را با تلفن همراه خود انجام دهند.
بهتر است شما وبسایت خود را بصورت ریسپانسیو(واکنش گرا) طراحی کنید. به صورتی که کاربران شما بتوانند با انواع دستگاه های مختلف، وبسایتتان را به درستی بازدید کنند.
شما میتوانید در نسخه موبایل وبسایت خود المان ها و آیکن ها را با ابعاد مناسب قرار دهید تا فضای زیادی درگیر نشود و سعی کنید در نسخه موبایل وبسایت خود، دسته بندی ها و زیر دسته ها را به درستی تعیین کنید تا کاربران بتوانند به راحتی محصول مورد نیاز خود را شناسایی و آن را خریداری کنند. نکته مهم این است که هرچه وبسایت شما با ساختار الگوریتم موبایل فرندلی سازگار تر باشد، رتبه سئو وبسایت شما افزایش پیدا خواهد کرد، چرا که بر اساس بروزرسانی های الگوریتم گوگل، اولویت بررسی های گوگل با نسخه ی موبایل وبسایت ها است و هر چه وبسایت شما برای نسخه موبایل بهینه تر باشد بهتر است.

نرخ تبدیل را افزایش دهید

هدف از تمامی موارد گفته شده این است که شما بتوانید با این کارها نرخ تبدیل وبسایت خود را افزایش دهید و کالاهای بیشتری را بفروشید. شما میتوانید با تمرکز بر روی نکات گفته شده سعی کنید راهکار های مناسبی را که میتواند به افزایش فروش شما کمک میکند را بشناسید و نرخ تبدیل و نرخ کلیک وبسایت خود را افزایش دهید.

چکیده مقاله

ایجاد رابط کاربری و تجربه ی عالی در هنگام خرید یکی از مهمترین راهکار هایی است که با رعایت آن میتوانید فروش محصولات وبسایت خود را افزایش دهید. ایجاد امکاناتی مانند رابط کاربری مناسب و خرید آسان، ایجاد منو متناسب با دسته بندی محصولات و زیر دسته های محصولات، ایجاد و امکان مقایسه ی محصولات توسط کاربران، ایجاد فهرست و لیست محصولات بر اساس فیلترینگ های مختلف مانند محبوبیت کالاها و قیمت آنها، روش هایی برای تشویق کاربران به خرید کالا و ترغیب کاربران به خواندن کامنت های مشتریان قبلی از جمله مواردی هستند که میتوانند به فروش محصولات فروشگاه اینترنتی ای کامرس شما کمک کنند. امیدواریم که در این مقاله توانسته باشیم اطلاعات مناسبی را برای بهبود سئو وبسایت شما در اختیارتان قرار دهیم و شما میتوانید با به اشتراک گذاری این مقاله درجهت افزایش سطح دانش افراد فعال در حوزه سئو و دیجیتال مارکتینگ به ما کمک کنید.

جدید ترین مقالات دیجیتال مارکتینگ

دوره های رایگان دیجیتال مارکتینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

اشتراک گذاری مقاله

با اشتراک گذاری مقاله هم به دوستانتان لطف کردید هم به ما 🙂

مقاله
نظرات
اشتراک گذاری
فهرست