شهرت در اینستاگرام
اینستاگرام دیگر فقط به فضایی برای در ارتباط بودن با دوستانتان خلاصه نمیشود. بله درست شنیدید، تقریبا از سال ۲۰۱۸ تا به الان، این پلتفرم (سامانه) به یک ابزار قدرتمند برای راهاندازی یک کسب و کار و توسعه آن تبدیل شده است. طبق محاسبات انجام شده، مشخص شده است که درآمد حاصل از تبلیغات اینستاگرام در سال ۲۰۱۸ به ۶.۸ میلیارد دلار رسید. این در حالی است که دو سال پیش این مبلغ ۱.۸ میلیارد دلار بوده است. این موضوع نشان دهنده ای این حقیقت است که بسیاری از مردم جهان به دنبال کسب درآمد از طریق شهرت در اینستاگرام هستند.
این روزها اینستاگرام باعث شده که مادرهای خانهدار به طراحان لباس تبدیل شوند و از طرفی افراد با مشاغل اداری و ثابت را به جهانگردان پاره وقت تبدیل کرده است. پس اصلا جای تعجب نیست، که شما بخواهید به یک اینفلوئنسر تبدیل شوید و به دنبال مخاطبین بیشتری باشید. شهرت در اینستاگرام چیزی است که این روزها همه به دنبال آن هستند.
طبق گفته خیلی از اینفلوئنسرهای موفق این پلتفرم، شما نباید به دنبال معروف شدن در اینستاگرام باشید. بلکه باید با ارائه کارهای با کیفیت سعی کنید مخاطبین خودتان را پیدا کنید و به اینستاگرام به عنوان منبعی الهام بخش نگاه کنید. اینجا خبری از مسابقه نیست. درست برخلاف باورهایی که اکثر کاربران ایرانی دارند!
اگر به شهرت و میزان تاثیرگذاری در اینستاگرام فکر کنید، می بینید که دو موضوع کاملا مجزا و متفاوتاند. در حالی که شهرت با یک عدد مشخص اندازه گیری می شود، میزان تاثیرگذاری برخلاف آن است. در واقع ارتباط عمیق و موثری که با مخاطبینتان دارید.
در این مطلب ما تعدادی نکته کلیدی که اینفلوئنسرهای موفق و محبوب اینستاگرامی آن ها را توصیه می کنند؛ جمع آوری کرده ایم. نکاتی که به شهرت در اینستاگرام و موفقیت در آن به شما کمک می کنند.
چطور در اینستاگرام معروف شوید؟
- مطمئن شوید که محتوای شما حقیقی و معتبر است.
- انعطافپذیر باشید.
- بر روی مخاطبینتان تمرکز کنید.
- به دنبال میکروبرندها باشید.
- بر روی مهارتهای عکاسی تان کار کنید.
- در این مسیر مصر باشید.
تولید و تدوین محتوای معتبر به شما کمک می کند تا بتوانید راحتتر با کسب و کارها همکاری کنید. اما اینکه بتوانید این کار را به درستی انجام دهید؛ مهمترین بخش ماجراست. در ادامه می بینید که چطور می توانید قدم به قدم این کار را انجام دهید.
مطمئن شوید که محتوای شما حقیقی و معتبر است:
اولین قدم برای شهرت در اینستاگرام تولید محتوای ارزشمند است. جدای از سبک کاری، همه اینفلوئنسرها در این مسیر به دنبال این هستند که بتوانند محتوای معتبر تولید کنند.
یکی از اینفلوئنسرهای موفق اینستاگرام، Emily Roberts است که در زمینه فشن و زیبایی فعالیت می کند. به گفته او، شما باید به جای کمیت بر روی کیفیت کار تمرکز کنید. اینکه هر چند مدت یک عکس با کیفیت پست کنید؛ خیلی بهتر از این است که به طور مرتب محتوای بیکیفیت منتشر کنید!
این کاملا منطقی است. فرقی هم نمیکند چه مدل محتوایی تولید می کند. از محتوای متنی فیسبوک گرفته تا محتوای ویدیویی.
به عقیده Emma Hoareau، محتوایی که منتشر میکنید، باید از نظر خودتان با کیفیت و مناسب به نظر برسد و سعی کنید خودتان را با دیگران مقایسه نکنید. این بزرگترین اشتباهی است که می توانید مرتکب شوید.
البته این که بتوانید واقعی باشید کمی در عمل سخت است. مخصوصا زمانی که برندها و حسابهای دیگر را دنبال می کنید و نسبت به محتوای منتشر شده آن ها غبطه می خورید. گاهی اوقات اینکه قرار است همه چیز را بدون نقص جلوه دهید کمی شما را از واقعیت دور می کند.
Nic and Nat، صاحب یک اکانت اینستاگرامی هستند که در آن دستور تهیه وعدههای غذایی سالم را ارائه می کنند. آن ها بیش از ۱۷ هزار فالوور دارند. به گفته این دو نفر، شما باید همیشه واقعی باشید. این یعنی باید نسبت به شخصیت آنلاین و دنیای واقعی خودتان رو راست باشید. مخصوصا نسبت به برند شخصیتان!
یکی دیگر از این اینفلوئنسرهای تاثیرگذاری که در زمینه سلامتی فعالیت می کند، Morgan Raphael است. او تجربه زیادی در این مسیر داشته است و گفته است برای اینکه بتواند جایگاه مناسب خودش را در این فضا پیدا کند، نصیحتهای زیادی گرفته است. اما هیچکدام به اندازه این مورد به او کمک نکرده است. واقعی باشید، خود خود واقعیتان. بدین شکل مردم مشتاق میشوند که شما را دنبال کنند و با محتوای شما تعامل برقرار می کنند.
Chelsea Martin، اینفلوئنسر، جهانگرد و بلاگر موفقی است که بیش از ۲۲ هزار فالوور دارد. او معتقد است که شما باید نسبت به نام تجاری و برند شخصیتان وفادار باشید و هر پیشنهاد کاری که در مسیرتان قرار می گیرد را قبول نکنید. اگر شما به برند شخصیتان وفادار باشید؛ مخاطبین شما هم نسبت به آن وفادار می مانند.
با اینکه پیدا کردن حامی مالی، وسوسه انگیز است؛ اما به فعالیت بلندمدت خودتان فکر کنید. رشد و توسعه بلندمدت یعنی همکاری با برندهای معتبری که ارزش بیشتری به کسب و کار در اینستاگرام شما می دهند.
انعطاف پذیر باشید:
زمانی که شروع به دنبال کردن اینفلوئنسرای اینستاگرامی می کنید، شاید در وهله اول تصور کنید که آن ها یک شبه به چیزی که الان هستند رسیده اند و توانسته اند هدف خودشان را مشخص کنند. اما خب، هیچوقت اینطور نبوده و نیست.
Nicole Loher، اینفلوئنسر سلامتی و تناسب اندام اینستاگرام است که مخاطبین زیادی هم دارد. به گفته خودش او همیشه به دنبال این بوده است که بتواند نگاه ویژهای از زندگی خودش را به اشتراک بگذارد. مهم نبود خوب باشد یا بد!
البته این راه آسانی نیست. نیکول، ۳ سال گذشته از کسی که در زمینه فشن و زیبایی فعالیت می کرد، تغییر هویت داد و به چیزی که در حال حاضر هست تبدیل شد. او به طور اتفاقی در یک مسابقه ۳ گانه و استقامتی شرکت کرد و همین همه چیز را برایش تغییر داد.
به خودتان اجازه تغییر دهید، این بهترین کاری است که می توانید بکنید. اگر مردم احساس کنند که خود واقعی شما را می بینند، برای دنبال کردن شما اشتیاق بیشتری پیدا می کنند. در واقع در مسیر پیشرفتتان آن ها همراه شما خواهند بود.
بر روی مخاطبینتان تمرکز کنید:
تا اینجای کار گفتیم که محتوای معتبر تولید کنید و همچنین انعطافپذیر باشید. به نظر شما این موضوع چه اهمیتی دارد؟ بله، وفاداری مخاطبین. این یکی دیگر از قدمها برای رسیدن به شهرت در اینستاگرام است.
شما بدون اینکه یک جامعه قدرتمند بسازید و ارتباط موثری با کاربران برقرار کنید؛ نمیتوانید به یک اینفلوئنسر موفق تبدیل شوید. به گفته Emily Roberts شما باید همیشه سعی کنید که به مخاطبین خودتان ارزش بدهید. این چیزی است که شما را منحصر به فرد می کند.
به طور کلی، تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر، درست شبیه به یک مهارت است که باید تواناییهای لازم آن را کسب کنید. مهم تر از همه اینکه شما باید ببینید که چه چیزی می توانید به مخاطبینتان پیشنهاد کنید.
Lauren Caruso معتقد است که در ابتدا باید جایگاه مناسب خودتان را پیدا کنید. سپس باید ببینید که چه محصول و خدماتی می توانید به مخاطبینتان ارائه کنید. این می تواند هر چیزی باشد. از استایلهای روزانه گرفته تا ایدههای خلاقانه و یا حتی معرفی کسب و کارهای جدید. فقط مطمئن شوید که به جای اینکه به همه نیازها پاسخ دهید؛ نسبت به اصول خودتان پایبند باشید.
Nic & Nat هم اینطور می گویند: اگر مردم، شما و کارتان را مناسب ببینند؛ دوست دارند با شما ارتباط برقرار کنند. بنابراین در این راه صادق باشید و خوب و بدهایی که دوست دارند را به آن ها نشان دهید.
تا به حال اسم هشتگ nofilter را شنیده اید؟ این هشتگ بیش از ۲۳۵ میلیون بار استفاده شده است. این در حالی است که هشتگ sponsorship تنها ۴۰۰ هزار بار استفاده شده است. این نشان می دهد که اینستاگرام، پلتفرمی است که در آن می توانید به کمک تجربههای واقعی خودتان با مخاطبین ارتباط برقرار کنید.
مطمئن شوید که مخاطبین شما نگاه درستی نسبت به کسب و کارتان دارند، بدین صورت موفقیت شما موفقیت آن ها خواهد بود.
به دنبال میکروبرندها باشید:
درست زمانی که برند خودتان را راه انداختید و تعداد قابل توجهی دنبال کننده پیدا کردید؛ وقت آن است که برای همکاری با کسب و کارهای دیگر اقدام کنید. اما اینکه به طور مستقیم به کمپانی بزرگ نایک پیغام بدهید، استراتژی نیست که باید دنبال کنید!
در عوض Puno بر این باور است که شما باید تمرکز خودتان را بر روی میکروبرندها بگذارید. به نظر او میکروبرندهای اینستاگرام فرصت بسیار خوبی هستند، زیرا آن ها کسب و کارهای کوچکی هستند که برای همکاریهای جدید تمایل زیادی دارند. درست شبیه به خود شما آن ها هم به دنبال این هستند که مخاطبین بیشتری پیدا کنند. آن ها هم به دنبال شهرت در اینستاگرام هستند. مخصوصا زمانی که این کسب و کارها شباهت زیادی به شما دارند.
برای اینکه بتوانید میکروبرندها را پیدا کنید، می توانید از ابزاری شبیه به PeopleMap.co استفاده کنید. این نمونه خارجی است و برای پیدا کردن میکروبرندهای داخلی باید به دنبال یک ابزار دیگر باشید.
همچنین برای پیدا کردن این کسب و کارهای کوچک، می توانید از جستجوی هشتگها هم کمک بگیرید. فقط باید بدانید که دقیقا به دنبال چه چیزی هستید. این هشتگها می توانند شما را به کسب و کار مورد نظرتان متصل کنند.
بعد از اینکه برند مورد نظرتان را پیدا کردید، تنها کافی است از طریق ایمیل یا دایرکت برایشان پیام ارسال کنید. همین!
Jackson and Graham Buoy دو اینفلوئنسر فعال در زمینه غذا هستند که همیشه دوست دارند با کسب و کارهای کوچک و رستوران های تازه تاسیس همکاری کنند. در واقع، آن ها به دنبال این هستند تا داستان این میکروبرندها را مستند کنند. همچنین آنها تنها محصولات و خدماتی را تبلیغ می کنند که برایشان اهمیت و ارزش دارند. چیزی که اینفلوئنسرهای ایرانی توجه کمتری به آن می کنند.
بر روی مهارت های عکاسی تان کار کنید:
شاید گاهی اوقات فکر کنید که تلفن هوشمندتان و یک برنامه ویرایش عکس برایتان کافی است. بله گاهی اوقات همین ها کافی هستند. اما اگر می خواهید کار متفاوتی ارائه کنید و از بقیه اینفلوئنسرها جدا باشید؛ باید برای تجهیزات و ابزارهای عکاسی تصاویر حرفه ای اینستاگرام هزینه کنید.
Chelsea Martin بر این باور است که یک دوربین حرفه ای و یک لنز مناسب می تواند تفاوت چشمگیری بین یک عکس خوب و عالی به وجود بیاورد. چیزی که احتمال اشتراک گذاری عکس شما را بیشتر می کند و در نهایت به پیدا کردن مخاطبین جدید هم کمک می کند.
برای اینکه بتوانید متفاوت باشید، مهارتهای عکاسیتان را تقویت کنید و برای خرید تجهیزات پول جمع کنید.
Jackson and Graham Buoy پیشنهاد می کنند که علاوه بر پول جمع کردن برای خرید تجهیزات بر روی تواناییهای خودتان هم کار کنید. زیرا در صورتی که تجهیزات مناسب داشته باشید؛ اما ندانید که چطور از آن ها استفاده کنید این کارتان چه فایده ای دارد؟
شما می توانید از آموزشهایی که در سایت Skillshare وجود دارد، کمک بگیرید. یا حتی ویدیوهای آموزشی یوتیوب را دنبال کنید. زمانی که مطمئن شدید تواناییهایتان بهبود پیدا کرده اند به سراغ خرید لوازم حرفه ایتر بروید.
به طور کلی، اگر به دنبال ارائه محتوای ارزشمند هستید، باید ملزومات آن را تهیه کنید. شاید شرکت در کلاسهای آنلاین و خرید تجهیزات برایتان هزینهبر باشد؛ اما مطمئن باشید در طولانی مدت این مبلع به شما برگردانده می شود.
در این مسیر مصر باشید:
فرقی نمی کند چه کاری انجام می دهید، یکی از مهمترین اصول برای موفق بودن و شهرت در اینستاگرام این است که مصر باشید و فعالیت پایدار داشته باشید.
Morgan Raphael کسی است که تندرستی و خود مراقبتی را در صفحه خودش تبلیغ می کند. او بر این باور است که هیچوقت نباید دست از فعالیت بکشید. اگر حواستان نباشد؛ این بازی اعداد و مقایسه کردن خودتان با دیگران، به راحتی ذهنتان را مشغول می کند. در عوض، تمرکز خودتان را بر روی انتشار محتوای ارزشمند بگذارید و دست از تلاش برندارید.
تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر کار سادهای نیست. بر خلاف چیزی که از دور به نظر می رسد. با اینکه این کار میتواند مزایای زیادی برایتان داشته باشد، اما برای اینکه به نتیجه برسید باید برایش وقت بگذارید. شور و اشتیاق نسبت به محتوایی که تولید می کنید، کمک می کند که از این چالش عبور کنید.
fitcityblonde یک اکانت اینستاگرامی است که توسط سه اینفلوئنسر فعال در زمینه تناسب اندام و فیتنس به نام های Christina، Jeannie و Eli اداره می شود. آن ها معتقد هستند که شما تنها باید محتوایی را منتشر کنید که خودتان احساس خوبی نسبت به آن دارید و برای آن تلاش کرده اید. برای اینکه مخاطبین جدید پیدا کنید؛ خودتان باید دست به کار شوید. از ارتباط برقرار کردن با مخاطبین جدید نترسید.
اکثر اینستاگرامرها خودشان را پشت حسابهایشان قایم کرده اند. پس تصور کنید اینکه بخواهید خود واقعی تان را نشان دهید چه تغییر چشمگیری ایجاد می کند. چه به دنبال شهرت در اینستاگرام باشید یا بخواهید تاثیر گذار باشید فرقی نمی کند. تلاش کردن در این مسیر کار ساده ای نیست. اما مطمئن باشید این نکات به شما کمک بسزایی می کنند.
۱ دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید
ممنون از ادمین محترم بابت متن خوبتون.اگر به دنبال تبلیغات گسترده در فضای مجازی هستین سایت فالوو بهترین ها رو در زمینه ارسال ایمیل انبوه_خرید ربات اینستاگرام_خرید لایک ارایه میدهد