گوگل نتایج جستجو کاربران را چگونه بهبود می بخشد؟

زمان مطالعه: 4 دقیقه
1K بازدید
گوگل نتایج جستجو کاربران را چگونه بهبود می بخشد؟

جستجو در گوگل چگونه صورت می گیرد؟

گوگل در ویدیوی جدیدی که در کانال یوتیوب از خود منتشر کرد ، درباره ی چگونگی بهبود نتایج جستجو کاربران توضیحاتی را ارائه داد.
مخاطبان این ویدیو منتشر شده از شرکت google، افرادی می باشند که با فرآیند جستجو در گوگل نسبت به سئوکارها و صاحبان وب سایت ها و مشاغل دارای وب سایت، آشنایی کمتری دارند.
گوگل تلاش کرده است که محتوایی با سطح مبتدی درباره ی چگونگی بهبود نتایج کاربران را در ” کانال یوتیوب گوگل “ برای مخاطبان عام خود منتشر کند و محتوای سطح پیشرفته را برای سئوکارها و وبمستران در ” گوگل وبمستر” قرار دهد.

اطلاعات زیادی در سطح اینترنت وجود دارد و سالیان سال هست که گوگل در تلاش است اطلاعات موجود در سطح اینترنت را به نوعی مرتب سازی کند، که کاربران پس از نوشتن متن خود در باکس جستجو گوگل، به راحتی به اطلاعات معتبر و متناسب با عبارت جستجو شده خود دسترسی داشته باشند.

وقتی کاربر عبارتی را در گوگل جستجو می نماید، در پنجره ی AutoComplete گوگل محتویات سرچ شده توسط کاربر پیش بینی میشود و عباراتی نزدیک به موضوع جستجو شده توسط کاربر به او پیشنهاد می شود.

AutoComplete در جستجوی گوگلپس از جستجوی عبارت سرچ شده توسط کاربر نتایجی متناسب با موضوع جستجو شده برای کاربر نمایش داده خواهد شد، که در یکسری از جستجو ها در اولین بخش از صفحه، پنجره ایی (باکسی) دیگر بنام Featured snippet در صفحه نتایج جستجو کاربران دیده خواهد شد که شامل اطلاعات مفید و معتبری با موضوع جستجو شده توسط کاربر می باشد. که به آن نتایج غنی نیز گفته میشود.

Featured snippet در جستجوی گوگل

همچنین AutoComplete گوگل پیوسته درصدد می باشند تا محتواها و لینک هایی متناسب با عبارت جستجو شده در گوگل را در نتایج نمایش دهند اما گاهی ممکن است در نتایج جستجو اطلاعات نامعتبری نمایش داده شود که گوگل پیوسته در تلاش است تا نتایج جستجوها را بهبود بخشد.

چگونه گوگل به بهبود نتایج جستجو کاربران کمک می کند؟

چگونه گوگل به بهبود نتایج جستجو کاربران کمک می کند؟

برخلاف چیزی که بسیاری از مردم فکر می کنند، گوگل نمی تواند نتایج جستجو را در صفحات فردی کاربران تغییر دهد، بلکه با پیاده سازی سیستم ها و ساختارهایی به بهتر شدن کلی نتایج جستجو کاربران کمک می کند.

طبق محتوای منتشر شده از شرکت گوگل :

” هیچ سیستم و ساختاری بدون عیب و نقص نخواهد بود و گاهی ممکن است ما محتوا هایی را که از منابع معتبر نیست به شما نشان دهیم.
شاید شما فکر کنید ما می توانیم برای یک جستجو خاص نتایج را بهبود بخشیم، اما روزانه میلیارد ها جستجو انجام می شود و هیچ کس نمی تواند بصورت دستی تعیین کند که کدام محتوا امتیاز بیشتری بگیرد و در اولویت قرار بگیرد و برای کاربران بالاتر از محتواهای دیگر نمایش داده شود.
ما این کار را نه تنها با مشخص کردن نتایج غیر معتبر و نامربوط و اصلاح نتایج نادرست جستجو، بلکه با پیشرفت و بهبود ساختار سیستم خود و در نظر گرفتن طیف گسترده ای از جست و جو های مشابه انجام میدهیم. “

بهبود نتایج هزاران جستجو در گوگل در سال ۲۰۱۹

بهبود نتایج هزاران جستجو در گوگل در سال 2019

طبق ویدیو منتشر شده از گوگل، در سال ۲۰۱۹ میلادی در حدود ۳۶۲۰ مورد در نتایج جستجو گوگل بهبود یافت.
این آمار نشان میدهد که روزانه در حدود ۱۰ مورد از جستجوهای گوگل بهبود یافته است.
مطمئنا بهبود این سه هزار مورد در نتایج جستجو تنها با تغییرات و بروزرسانی های الگوریتم های گوگل نبوده است.
همچنین بهبود نتایج جستجو می تواند شامل ویرایش اطلاعات نادرست و غیر معتبر هم باشد.
البته همان طور که گفتیم، گوگل نمی تواند در صفحه نتایج جستجوهای شخصی (SERP) تغییراتی را ایجاد نماید اما می تواند در ویژگی ها و امکانات جستجوی خود تغییراتی ایجاد کند.

گوگل چگونه اطلاعات نادرست در نتایج جستجو را اصلاح می کند؟

گوگل چگونه اطلاعات نادرست در نتایج جستجو را اصلاح می کند؟

بطور مثال گاهی ممکن است در نتایج جستجو اطلاعات اشتباه و نامربوط با موضوع جستجو شده نمایش داده شود.
گوگل عموما میتواند مشکلات و اطلاعات نادرست در نتایج جستجو را اصلاح کند و ویژگی هایی هم در ساختار گوگل وجود دارد که کاربران میتوانند فیدبک ها و مشکلات را به گوگل گزارش دهند.

طبق ویدیو منتشر شده از گوگل :

” گاهی اوقات ما فیدبک هایی از کاربران دریافت میکنیم که مشکلاتمان را به ما گزارش میدهند، سپس این موارد را بررسی میکنیم تا دیگر این مشکلاتی رخ ندهد.
پس از گزارش مشکلات نتایج جستجو، ما اطلاعات نادرست و هشدار ها را بررسی می کنیم و اطلاعات نامناسب را از نتایج جستجو حذف می کنیم. “

گوگل هم چنین اضافه کرد، هیچ سیستمی بی نقص نیست ولی شرکت گوگل موظف است تا هر روز بهتر شود تا به مردم برای پیدا کردن آنچه به دنبالش هستند کمک کند.

چکیده مقاله

ساختار الگوریتم های گوگل پیوسته در حال تغییرات و بروزرسانی های جدید می باشد.گوگل بر اساس این مقاله، درباره ی بهبود نتایج جستجو کاربران توضیحاتی را ارائه کرد. گوگل پیوسته در تلاش است، که کاربران هنگام استفاده از موتور جستجوی گوگل، داده های درست و مرتبط با موضوع جستجو شده خود را در صفحه نتایج ببینند و با یک جستجو ساده به هدف مورد نظر خود برسند.

امیدواریم این مقاله، توانسته باشد برای درک بهتر از نحوه نتایج جستجو در گوگل، برای شما مفید بوده باشد و شما دوستان عزیز با اشتراک گذاری مقالات منتشر شده درجهت افزایش سطح علمی افراد فعال در در حوزه سئو، به ما کمک کنید.

۴/۵ - (۴ امتیاز)

اشتراک گذاری مقاله

با اشتراک گذاری مقاله هم به دوستانتان لطف کردید هم به ما 🙂

جدید ترین مقالات دیجیتال مارکتینگ

دوره های رایگان دیجیتال مارکتینگ

مقاله
نظرات
اشتراک گذاری
فهرست