گوگل: نیازی بین توزیع لینک های فالو و نوفالو نیست!!!

زمان مطالعه: 2 دقیقه
1K بازدید
گوگل: نیازی بین توزیع لینک های فالو و نوفالو نیست!!!

دیگر نگران توزیع متناسب بین لینکهای فالو و نوفالو نباشید

خیلی از آموزش های دنیای سئو حاکی از این است که شما باید یک توزیع متناسب بین لینک های فالو و نوفالو ایجاد کنید. ولی اینکه آیا این فرضیه درست است یا نه؟ باید با بررسی بیشتر به جواب آن دست پیدا کنیم.

من خودم به عنوان کسی که در این حوزه مدتیه فعالیت دارم از خیلی از متخصصین و افراد شنیدم که باید برای اینکه روند لینک سازی سایت طبیعی باشد نیاز است تا توزیع متناسبی بین لینک های فالو و نوفالو ایجاد کنیم و در اصل پروژه به پروژه این نسبت میتواند متفاوت باشد. برای مثال شاید پروژه ای را بررسی کنید و متوجه بشید، سایت های رقیب توزیع ۷۰ درصد فالو به ۳۰ درصد نوفالو ایجاد کردند و از طرفی هم معمولا در پروژه های سئو لوکال (سئو محلی) پیشنهاد شده که باید نسبت لینک های نوفالو بیشتر از لینک های فالو باشد.

حال باید چطور متوجه شویم که آیا برای رسیدن به حالت ایده آل آیا نسبتی دقیق وجود دارد؟!!!

ایده نوشتن این مقاله زمانی به ذهنم رسید که دیدم فردی در توییتر از جان مولر پرسیده بود که آیا برای اینکه از طرف الگوریتم های گوگل مجازات نشویم باید نسبت خاصی بین توزیع لینک های فالو نوفالو ایجاد کنیم؟؟

پاسخ جان مولر: نه درست نیست.

جان مولر بسیار کوتاه پاسخ این سؤال را داد و بی شک هنوز اطلاعات موثقی در این باره نیست به خصوص که اگر دقت کنید در بعضی از برهه ها حتی ثابت شده که گوگل همیشه راست نگفته!!!

اما بری شوارتز هم که یکی از افراد بسیار فعال و متخصص در این حوزه است نیز بیان کرده خیلی از ابزارها این شاخص را نمایش میدهند ولی هیچ وقت از این شاخص ها برای بهینه سازی (سئو) استفاده نکرده ام و همین نشان میدهد شاید این شاخص تاثیری ملموس ندارد که همه افراد موفق همگی هم نظرند. هر چند باید طرف دیگر قضیه را نیز ببینیم که متخصصینی هم هستند که شاید این فرضیه را قبول نداشته باشند.

دلیل اهمیت فالو یا نوفالو بودن این است شاید زمانی خودش را نشان دهد که شما قصد داشته باشید بر روی کلمه کلیدی خاصی لینک سازی کنید و در این شرایط باید طوری برخورد کنید که گوگل به شما شک نکند و شما را از تیغ الگوریتمهایش عبور ندهد.

در آخر یاد جمله مت کاتس یکی از کارمندان اسبق گوگل افتادم که میگفت موضوع این نیست که سعی کنید لینک های شما طبیعی به نظر برسند،بلکه باید سعی کنید لینک های شما طبیعی باشند. هر چند رسیدن به این شرایط شاید خیلی ایده آل گرایانه باشد ولی مطمئنا گوگل تمام تلاش خود را میکند تا با استفاده از هوش مصنوعی در الگوریتم هایش، آینده موتور جستجویش را به این سمت و سو هدایت کند.

من که از این بعد قول نمیدم به این شاخص دقت نکنم 😄 ولی خوب باید تمرکز بسیار کمتری روی این فاکتور بذارم. در هر صورت امیدوارم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید و با اشتراک گذاریش به ما در راستای آگاهی رسانی در حوزه دیجیتال مارکتینگ کمک کنید.

۵/۵ - (۴ امتیاز)

اشتراک گذاری مقاله

با اشتراک گذاری مقاله هم به دوستانتان لطف کردید هم به ما 🙂

جدید ترین مقالات دیجیتال مارکتینگ

دوره های رایگان دیجیتال مارکتینگ

مقاله
نظرات
اشتراک گذاری
فهرست