بر روی عصاره لینک (Link Juice) تمرکز نکنید!!

زمان مطالعه: 5 دقیقه
1K بازدید
استفاده عصاره لینک (Link Juice) و تبعات آن

استفاده عصاره لینک (Link Juice) و تبعات آن

در این مقاله قصد داریم که به صحبت های جان مولر در پاسخ به سوالی در رابطه با نحوه کنترل و نظارت بر عصاره لینک (Link Juice) بپردازیم.

شخصی در توییتر از جان مولر در رابطه با چگونگی انتقال و هدایت لینک عصاره لینک در سایت خود سؤال کرد و مولر در پاسخ به این سوال به این نکته اشاره داشت که نباید به این مسائل توجه داشت و در عوض باید تمرکز بهتری روی سایت داشته باشند (از نظر تولید محتوا اصولی) اگر قصد دارید تا محتوای اصولی و استاندارد تولید کنید ما در آکادمی راه دی ام یک دوره رایگان تولید محتوا منتشر کردیم و در اختیار علاقه مندان قرار داده ایم. اگر بخواهیم به صورت سطحی به این سوال بپردازیم، این سوال به این معناست که ساماندهی لینک ها از صفحه اصلی به صفحات دسته بندی برای رسیدن رتبه بندی برتر به چه صورت است ولی در  واقع سوال اساسی در رابطه با PageRank Sculpting است. (چقدر اسمش ترسناکه!)

PageRank Sculpting در واقع روشی است که با استفاده از متا تگ های نوایندکس و نوفالو به مدیریت پبچ رنک می پردازد (در واقع از این متد برای به حداکثر رساندن پیچ رنک از صفحه ای به صفحاتی که می دانیم مهم ترند استفاده می شود). همچنین PageRank Sculpting با مسدود سازی صفحات بلا استفاده (کم کاربرد) مانند صفحه تماس یا صفحه حریم خصوصی از هدر رفت پیچ رنک جلوگیری میکند.

این روش که شاید به گفته گوگل نباید دیگر از آن استفاده کنیم در خیلی از موارد تا امروز پاسخگو بوده ولی از در سال ۲۰۲۰ دیگر ممکن است با این حرفهای جان مولر حتی تاثیر بدی هم داشته باشد. برای اینکه بهتر متوجه این تکنیک شویم یک مثال ساده میزنیم:

فرض کنید شما صفحه ای در سایت خود دارید و این صفحه ۵ لینک خروجی دارد ولی شما قصد دارید اعتبار یا پیج رنک این صفحه را به دو تا از لینک ها انتقال دهید در این شرایط خیلی ها صفت ۳ تا لینک دیگر را نوفالو قرار میدهند تا گوگل اعتبار را به ۲ لینک مورد نظر انتقال دهد.

میتوانیم این روش را در تصویر به شما بهتر نمایش دهیم.

در دیاگرام زیر میبینید که کاملا از روش طبیعی استفاده شده و این صفحه ۳ لینک خارجی دارد و اعتبار به ۳ لینک هم انتقال پیدا کرده است که البته با توجه به آگاهی هایی که داریم بی شک لینکی که به بالای صفحه یا هدر نزدیکتر است طبیعتا اعتبار بیشتری به دست میاورد ولی اعتبار به ۳ لینک هم انتقال پیدا میکند.

 

روش طبیعی PageRank Sculpting

در دیاگرام زیر هم میبینید که از روش PageRank Sculpting خیلی ساده استفاده شده و صفت یکی از لینک های صفحه نوفالو تعریف شده و اعتبار یا همان پیج رنک به دو لینک دیگر انتقال پیدا کرده و همانطور که میبینید اگر به طور مثال فرض کنیم صفحه اصلی اعتبار ۶ داشته باشد به هر کدام از صفحه ها ۳ امتیاز تعلق میگیرد.

روش قدیمی PageRank Sculpting

این روش تا قبل از سال ۲۰۲۰ اینگونه اعتبار را انتقال میداد ولی در سال ۲۰۲۰ داستان کمی متفاوت تر است و اگر شما از این روش استفاده کنید اعتبار به لینک های دیگر انتقال پیدا نمیکند!!!

روش جدید PageRank Sculpting

سوالی که از جان مولر در توییتر در این باره پرسیده شد این است که: قصد دارم لینک جویس ها را از صفحه اصلی به صفحات دسته بندی منتقل کنم. صفحات دسته بندی را، در فهرست ناوبری (Navigation) یا در صفحه محتوای اصلی قرار دهم؟ اگر قصد داشته باشیم این سوال را بررسی کنیم در درجه اول باید باید بدانیم که این سوال در اصل مربوط به این است که الگوریتم های گوگل چگونه به لینک ها واکنش نشان می دهند.

بازاریابی سایت در سطوح بالاتر

در سئو با تمرکز بر روی جزییات می توانید به موفقیتی که انتظار دارید دست یابید.

نحوه رتبه بندی گوگل لینک ها، الگوریتم ها و مسائل فنی مربوط به سرعت صفحه، می تواند نقطه ی شروع یک سایت موفق باشد. مرحله ی بعدی که وجود دارد چیزی فراتر از سئو است که به مهارت های مرتبط با ساختار کاربر پسند (میزان محبوبیت کلمات کلیدی) اشاره دارد که این خود به معنی درک نیاز مخاطب است. این نوع درک منجر به فهم چگونگی تبدیل کابران در قیف فروش است برای مثال شما نباید حتی کاربران مبتلا به کور رنگی را فراموش کنید!

حال می خواهیم پاسخ جان مولر را در این رابطه بررسی کنیم، مولر در این باره می گوید:

من همه آنچه را که در رابطه با لینک جویس ها خوانده اید فراموش کرده ام زیرا به احتمال زیادی همگی منسوخ، اشتباه و یا گمراه کننده هستند. به جای استفاده از ترفند  لینک جویس ها شما می توانید وب سایتی بسازید که برای کاربرانتان مفید و جداب باشد.

تمرکز بر روی ساختارهای کاربر پسند برای بازدیدکنندگان سایت

سیاست های الگوریتم های گوگل، به نحوی است که نسبت به محتواهای کاربر پسند واکنش مثبت دارد. سؤالات مربوط به لینک های منو ناوبری سایت، زمانی لینک های داخلی شما درست و اصولی هستند که، بتوانند موجب شوند کاربران به راحتی به همه بخش های سایت شما دسترسی داشته باشند.

بهینه سازی یکی از فاکتورهای موفقیت است ولی همه ی ماجرا این نیست!

هنگامی که شما میتوانید با تولید محتوای مفید و تدوین و طراحی سایتی کاربر پسند موفق شوید چه نیازی هست که بنشینیم و وقت بگذاریم تا با استفاده از تکنیک هایی امثال این روش که ریسک بالایی هم دارند به دنبال کسب رتبه #۱ باشیم؟!!!

تیم محتوایی که با تمرکز بر نیاز مخاطبان و چگونگی پاسخ به نیازشان تولید محتوا می کند و به اعتبار سایت اضافه میکنند، همیشه موفق تر افرادی هستند که در تلاشند با استفاده از پیج رنک و روش های مشابه در گوگل امتیاز بالایی کسب کنند هستند.

لینک جویس

تاثیر تسلط بر سئو و الگوریتم های مربوط به آن

دانستن اصول اولیه سئو، اولین مرحله از یک بازاریابی اینترنتی موفق است. مرحله ی بعدی را می توان یادگیری و درک پتنت های گوگل و مقالات پژوهشی معتبر دانست که از اتلاف وقت شما برای استفاده از ترندهای مختلف سئو که معروف ولی بی فایده هستند، جلوگیری می کند.

دانستن اصول اولیه الگوریتم های مورد استفاده موتورهای جستجو، شما را از ایده های فیک و غلط سئو مانند کلید واژه های LSI، رتبه بندی آنالیزهای مفهومی، سوشال بوک مارکینگ و لینک جویس ها، محافظت می کند.

لینک جویس هارا فراموش کنید!

این تکنیک قریب به ۱۰ سال است که مورد استفاده بعضی از افراد فعال در حوزه سئو است ولی از همان ابتدا هما سئو کاران بیشتر آن را با نام Page Rank میشناسند و این روش از ابتدا هم روشی نا متعارف بود و افراد حرفه ای سعی میکردند تا از آن استفاده نکنند. ولی در هر صورت در این مقاله سعی کردیم تا تمام جوانب این تکنیک و تبعات استفاده از آن را در سال ۲۰۲۰ بررسی کنیم. امیدواریم از مطالعه ایم مقاله لذت برده باشید.لطفا به دوستان خود هم اطلاع دهید تا دیگر از تکنیک Link Juice دیگر استفاده نکنند!

۵/۵ - (۲ امتیاز)

اشتراک گذاری مقاله

با اشتراک گذاری مقاله هم به دوستانتان لطف کردید هم به ما 🙂

جدید ترین مقالات دیجیتال مارکتینگ

دوره های رایگان دیجیتال مارکتینگ

مقاله
نظرات
اشتراک گذاری
فهرست