استراکچر دیتای (اسکیما) مقالات به Rich result test tool اضافه شد

زمان مطالعه: 3 دقیقه
461 بازدید
استراکچر دیتای مقالات به Rich result test tool اضافه شد

گوگل به طور پیوسته ابزار خود را بروزرسانی می کند تا از استراکچر دیتاهای بیشتری پشتیبانی کند

ابزار Rich result test tool که به تازگی گوگل، لیبل بتا (آزمایشی) را از آن برداشته و فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است؛ استراکچر دیتا مقالات را هم پشتیبانی می کند. برای اینکه بتوانید استراکچر دیتای مقالات را در نوشته های خود اعمال کنید، بهتر است اول با مفهوم اسکیما مارک آپ یا نشانه گذاری اسکیما آشنا شوید.

نشانه گذاری اسکیما چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟

نشانه گذاری اسکیما در حقیقت نوعی میکرودیتا (میکرودیتا اطلاعات کوچکی است که در اختیار موتور جستجو قرار می گیرد تا با استفاده از این اطلاعات، کل محتوا را از نظر کیفی و موضوعی درک کرده و مورد بررسی قرار دهد) است که با اضافه کردن این کدها به سایت (کدها در سایت schema.org موجود هستند)، ظاهر آن را در نتایج جستجو به شکل طبقه بندی شده و قابل فهم تری نمایش داده می شود. به نمونه ارتقا یافته نتایج جستجوی یک سایت، نتایج غنی یا Rich Results گفته می شود.

نمونه ای از Rich Results:

نتایج غنی

آیا اسکیما مارک آپ بر سئو تاثیرگذار است؟

هیچ مدرکی مبنی بر این که استفاده از مارک آپ ها بر رتبه بندی و سئوی سایت تاثیرگذار باشد، وجود ندارد. اما بدیهی است که نتایج غنی باعث می شوند سایت شما جذاب تر به نظر برسد و در نتیجه کاربران بیشتر بر روی لینک شما کلیک کنند و این یعنی افزایش نرخ کلیک. جالب این است که بیش از یک سوم سایت های موجود در نتایج جستجو، شامل نتایج غنی هستند.

مهمترین دلایلی که باعث شده تا تعداد سایت هایی که از استراکچر دیتا استفاده می کنند روز به روز افزایش یابد، جذاب بودن برای کاربر و ارائه داده های طبقه بندی شده برای گوگل است. اگر شما هم از نگاه کاربر به نتایج جستجو نگاه کنید، قطعا سایت هایی که اطلاعات طبقه بندی شده و مشخصی را در یک نگاه منتقل می کنند، جذاب ترند و بهتر قادر خواهند بود نیاز مخاطب را برطرف کنند.

نمونه هایی از مارک آپ هایی که از محبوبیت بیشتری برخوردارند عبارتند از: سازمان ها و کسب و کارها، رویدادها، محصولات، بازدیدها، ویدئوها و … . اما به تازگی استراکچر دیتای مقالات نیز به Rich result test tool گوگل اضافه شده است. از آنجایی که روزانه بیش از ۴.۴ میلیون مقاله در سطح وب منتشر می شود، این بروزرسانی می تواند تاثیر بسزایی در نتایج جستجو  داشته باشد. البته قابل ذکر است که متاسفانه بعضی از این اسکیما مارک آپ در وب فارسی فعال هستند.

حالا ببینیم استراکچر دیتای مقالات چیست؟

استراکچر دیتای مقالات

با اضافه شدن استراکچر دیتا به مقالات و اخبار سایت، ظاهر این صفحات در نمایش نتایج گوگل بهبود پیدا می کند و بهتر نمایش داده خواهد شد. بهبود در نمایش صفحات، شامل مواردی مانند، کاروسل استوری گوگل، استوری تصاویر و اسنیپت های (افزونه ها) نتایج غنی می شود؛ که این تنوع موارد به کدهایی که در استراکچر دیتا مقالات به کار می برید بستگی دارند.

در شکل زیر نمونه ای از این استراکچر دیتای مقالات را می بینید:

استراکچر دیتا مقالات

توجه داشته باشید که تمامی این ویژگی هایی که از آن ها برای بهبود اسنیپت های سایت خود استفاده می کنید، باعث بهتر دیده شدن سایت شما در صفحه نمایش نتایج شده و در نتیجه افزایش ترافیک را نیز به همراه خواهد داشت.

این بروزرسانی در استراکچر دیتا، به شما کمک می کند باگ های استراکچر دیتای مقالات را راحت تر شناسایی کرده و ظاهر سایت خود را در صفحه نمایش ارتقا دهید.

اگر از مطالعه این مقاله لذت بردید، لطفا آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

۲ دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • چقدر خوبه که گوگل داره هر روز امکانات زیادی رو به سرچ کنسول اضافه میکنه قبلا اصلا سرچ کنسول زیاد به درد نمیخورد و فقط باهاش خطاها رو میشه دید

    پاسخ
    • سلام دوست عزیز
      بله دقیقا سرچ کنسول داره هر روز تقویت میشه و امکانات بسیار زیادی بهش اضافه میشه و با وجود اینکه هنوز خیلی از وبمستران از تعداد کلیک و ایمپرشن های قدیمی سرچ کنسول گلایه دارن ولی در هر صورت گوگل داره هر روز این ابزار رو قوی تر میکنه
      با آرزوی موفقیت برای شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

اشتراک گذاری مقاله

با اشتراک گذاری مقاله هم به دوستانتان لطف کردید هم به ما 🙂

جدید ترین مقالات دیجیتال مارکتینگ

دوره های رایگان دیجیتال مارکتینگ

مقاله
نظرات
اشتراک گذاری
فهرست