آیا نظرات منفی در رتبه بندی گوگل تاثیر دارد؟!

زمان مطالعه: 4 دقیقه
1K بازدید
آیا نظرات منفی در رتبه بندی گوگل تاثیر دارد؟!

در یکی دیگر از  برنامه های Ask Google Webmaster به تازگی، جان مولر از اعضای تیم شرکت گوگل درباره ی تاثیرات نظرهای منفی توسط کاربران در وب سایت ها و نحوه ی چگونگی بررسی نظرات منفی کاربران از سمت گوگل و عملکرد این انتقادات منفی در رتبه بندی موتور جستجوی گوگل و الگوریتم های گوگل توضیحات تکمیلی را ارائه داد.
در این گفتگو از جان مولر پرسش هایی در زمینه ی چگونگی بررسی واکنش های کاربران در بخش نظرات وب سایت ها توسط شرکت گوگل و تاثیرات نظرات منفی در کسب و کارهای آنلاین پرسیده شد.

در این مقاله از سری مقاله های منتشر شده در آکادمی را دی ام، به همراه شما عزیزان، به نحوه تاثیرات گذاری نظرات منفی کاربران در وب سایت ها بر اساس صحبت های جان مولر می پردازیم.

نگاه کلی به نحوه بررسی نظرات منفی در موتور جستجوی گوگل

نگاه کلی به نحوه بررسی نظرات منفی در موتور جستجوی گوگلدر سال ۲۰۱۰ میلادی به گزارش نیویورک تایمز، یک شرکت بازرگانی که به صورت آنلاین خدماتی را به کاربران خود ارائه میداد ، در اثر افزایش نظرات منفی و شکایت هایی که از مشتریان خود در دیگر وب سایت ها دریافت کرده بود و همچنین دریافت لینک های متعدد در کامنت های شکایت شده کاربران، باعث شده بود این وب سایت، به افزایش رتبه قابل توجهی در گوگل برسد.
گوگل در پاسخ به این خبر در همان سال ۲۰۱۰ میلادی اعلام کرد که نظرها و انتقادات منفی کاربران، به کسب و کار و رتبه بندی وب سایت می تواند آسیب برساند و پس از این اتفاق گوگل در ساختار الگوریتم های خود تغییراتی را لحاظ کرد که نظرات منفی کاربران بتواند، رتبه بندی وب سایت ها را تحت تاثیر قرار دهد و این فرآیند، عاملی برای بهبود یا ضعف در رتبه بندی وب سایت ها در موتور جستجو گوگل باشد .

چگونگی عملکرد نظرات منفی در رتبه بندی وب سایت ها

چگونگی عملکرد نظرات منفی در رتبه بندی وب سایت ها

در پاسخ به سوالی درباره ی اینکه نظرات منفی برای وب سایت ها میتواند در وب سایت ها آسیب گذار باشد ، جان مولر بیان کرد :

“اگر تمامی نظرات دریافت شده از مشتریان یک وب سایت منفی باشد، قطعا این نظرات منفی میتواند به رتبه بندی و اعتبار این وب سایت آسب برساند.
اما اگر تنها برخی از نظرات منفی باشد و تعداد زیادی از کاربران از خدمات و عملکرد وب سایت راضی باشند، این فرآیند طبیعی است و در اینگونه وب سایت ها کامنت های منفی تاثیرگذار نخواهند بود. “

پس اگر در وب سایت ها در حد نرمال و طبیعی، تعدادی از کامنت ها منفی باشد، اینگونه کامنت های موجود در وب سایت ها بررسی نخواهند شد و تاثیر منفی ایی برای صاحبان وب سایت نخواهد داشت.

آیا الگوریتم آنالیز نظرات گوگل همچنان اجرا می شود؟

آیا الگوریتم آنالیز نظرات گوگل همچنان اجرا می شود ؟

در سال ۲۰۱۰ میلادی پس از آنکه نظرات منفی در کسب و کارها از طرف شرکت گوگل مهم شناخته شده شد، با گذشت سالها، همچنان کیفیت نظرات کاربران برای وب سایت ها حائز اهمیت است.
همین طور که روزبه روز ساختار ها و الگوریتم های گوگل بروز میشوند و تغییراتی در آنها صورت میگیرد، نحوه بررسی نظرات منفی و ساختار این الگوریم از سال ۲۰۱۰ دچار تغییراتی شده است اما همچنان بررسی نظرات توسط این الگوریتم به قوت خود باقی است.
همچنین در ادامه جان مولر بیان کرد :

” تنها در صورتی نظرات و گزارشات منفی تاثیرگذار خواهد بود که تعداد آنها از حالت طبیعی بیشتر باشد.
و اگر تعدادی از نظرات منفی در هر وب سایت قرار گرفته باشد، طبیعی خواهد بود و جای نگرانی نیست.
اما اگر تعداد نظرات منفی و شکایات از وب سایت ها زیاد باشد،
در این حالت مشخص خواهد شد این وب سایت شامل مشکلاتی است و توسط الگوریتم های گوگل این مشکلات بررسی می شوند.
اما در این گونه مسائل ابهاماتی گاها وجود دارد و باید نظرات و کامنت ها به طوری موثق باشد که بتوان آنها را پذیرفت.”

چالش های بررسی نظرات در وب سایت ها توسط گوگل

چالش های بررسی نظرات در وب سایت ها توسط گوگل

  1.  گاهی ممکن است نظرات ایجاد شده در وب سایت ها توسط کاربران از طرف رقیب های کسب و کار باشد و یا ایجاد نظر توسط نشر یک شایعه اتفاق افتاده باشد.
    چگونه الگوریتم ها باید واقعیت را تشخیص بدهند؟
  2.  ایجاد نظرات در وب سایت شرایط یکسانی را نخواند داشت.
    بطور مثال در یک فروشگاه ممکن است در کنار نظرات خریداران واقعی محصول، کاربرانی که محصولی را خریداری نکردند نظراتی گذاشتند باشند ، یا کاربری که بطور کامل محصول را استفاده نکرده است در توصیف محصول گزارشی را ایجاد کرده باشد.
    چگونه الگوریتم ها کیفیت نظرات را در سایت های مختلف دسته بندی کنند؟
  3. در برخی از وب سایت ها معیارهای کاربران در نظردهی برای محصولات ممکن است متفاوت از هم باشد.
    ایا کسانی که از ۵ رتبه ۳ را میدهند نظراتشان باهم یکی است؟
  4. چگونه الگوریتم ها نظرات غیر قابل اعتماد را تشخیص بدهند؟
  5. تحقیقات نشان میدهد نظرات ثبت شده تاثیر زیادی در نظرات بعدی میگذارد.

چکیده مقاله

وب سایت ها و تجارت های آنلاین بطور روزانه ممکن است از کاربران خود نظرات مثبت یا منفی دریافت کنند.
گاهی در نظرات کاربران شاهد گزارشات و نظرات منفی نسبت به عملکرد و ارائه خدمات از وب سایت ها خواهیم بود.
طبق گفتگوی جان مولر، زمانی نظرات منفی میتواند در رتبه بندی وب سایت ها تاثیرگذار باشد که تعداد آنها بیش از حد معمول باشد و تعداد گزارشات منتشر شده از یک وب سایت به حدی باشد که موتور جستجوی گوگل تصمیم بگیرد عملکرد این وب سایت را بررسی کند و نظرات منفی کاربران را در رتبه بندی وب سایت تحت تاثیر قرار دهد.
در غیر این صورت وجود نظرات منفی در وب سایت ها طبیعی است و در تغییر رتبه وب سایت ها بی تاثیر است.

امیدواریم این مقاله، توانسته باشد برای شما عزیزان مفید باشد و همچنین شما دوستان عزیز با اشتراک گذاری مقالات منتشر شده در آژانس دیجیتال مارکتینگ راه دی ام، درجهت افزایش سطح علمی افراد فعال در این حوزه به ما کمک کنید.

۵/۵ - (۳ امتیاز)

اشتراک گذاری مقاله

با اشتراک گذاری مقاله هم به دوستانتان لطف کردید هم به ما 🙂

جدید ترین مقالات دیجیتال مارکتینگ

دوره های رایگان دیجیتال مارکتینگ

مقاله
نظرات
اشتراک گذاری
فهرست