چه نوع مقاله هایی به اشتراک گذاشته میشوند و بک لینک زیادی میگیرند؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه
1K بازدید
چه نوع مقاله هایی به اشتراک گذاشته میشوند و بک لینک زیادی میگیرند؟

آیا مقاله های کوتاه، تعداد بک لینک های بیشتری میگیرند؟

یکی از راه هایی که میتوان با استفاده از آن آمار بازدید وبسایت را افزایش داد، تولید محتوا است.
اگر تصمیم دارید که محتواهای منتشر شده در وبسایتتان، توسط کاربرانتان به اشتراک گذاشته شوند و تعداد بک لینک های بیشتری را از مقاله های منتشر شده در سایتتان دریافت کنید، باید با یک استراتژی مناسب و برنامه ریزی دقیق تولید محتوای کاربرپسندانه ایی برای وبسایتتان داشته باشید.
در این مقاله ی منتشر شده در آکادمی راه دی ام، به بررسی نکاتی میپردازیم که با رعایت این نکات میتوانید تعداد بک لینک های بیشتری را از مقالات خود دریافت کنید.
با توجه به تحقیقاتی که به تازگی بر روی هزاران مقاله انجام شد، مشخص شد محتواهایی که با کمتر از ۷۰۰ کلمه نوشته شده باشند میتوانند تعداد بک لینک های بیشتری را دریافت کنند.
شرکت Fractl تحقیقاتی را بر روی ۵۰۰۰ مقاله انجام داد و متوجه شد بیشترین بک لینک ها و به اشتراک گذاری در مقالات، مربوط به مقاله هایی است که با کمتر از ۶۹۵ کلمه نوشته شده اند.
در این گزارش مقاله هایی بررسی شدند که:

  • بیشترین به اشتراک گذاری را داشتند.
  • بیشترین لینک ها را دریافت کرده بودند.
  • مقالات با کیفیت و مقالاتی که به وقت منتشر شده بودند.

این تحقیقات، برای محاسبه ی تعداد بک لینک ها و تعداد به اشتراک گذاری ها در مقالات صورت گرفت. تا بر اساس این آمار منتشر شده، بازاریاب های اینترنتی و دیجیتال مارکتر ها بتوانند بهترین نوع از مقالات را برای دریافت بک لینک ها شناسایی کنند و با این گزارش گیری ها متوجه شوند با چه روشهایی میتوانند بر روی بهینه سازی محتوای خود ثاثیرات خوبی بگذارند.
همچنین شرکت Fractl اعلام کرد مقاله های منتشر شده در سایت های خبری که معمولا بازدید بالایی دارند، در بررسی های خود محاسبه نکرده است.

مقایسه اشتراک گذاری مقاله های معتبر با مقاله هایی که باید به موقع منتشر شوند

مقاله های معتبر به مقاله هایی گفته میشود که در وبسایت شما برای مدت طولانی بصورت معتبر و موثق باقی بمانند.
امتیازات مقاله های معتبر (بر اساس معیار های BUZZ Sumo) بررسی میشود و به مقالاتی این امتیاز تعلق میگیرد که ۳۰ روز پس از انتشارشان، همچنان توسط کاربران به اشتراک گذاشته شوند و بتوانند از این مقاله ها در سایتشان بک لینک بگیرند.
و هر چه محتواهای منتشر شده در سایت کاربرپسندانه تر باشد، ممکن است کاربرانتان این محتوا ها را به دوستان خود معرفی کنند و درنتیجه تعداد بک لینک های مقاله افزایش پیدا میکند.

بیشترین محتواهای به اشتراک گذاشته شده

بیشترین محتویات به اشتراک گذاشته شده

مطابق با بررسی انجام شده توسط شرکت Fractl بر روی ۵۰۰۰ محتوای مورد نظر، محبوبیت مقالات منتشر شده به شرح زیر میباشد.

  • مقاله های منتشر شده با موضوع ورزشی (۵۲۰۲) مقاله
  • مقاله های منتشر شده با موضوع فیتنس ( ۴۵۸۷) مقاله
  • مقاله های منتشر شده با موضوع سلامت ( ۳۸۸۳) مقاله
  • مقاله های منتشر شده با موضوع ( ۲۹۹۶) مقاله
  • مقاله های منتشر شده با موضوع مسافرت ( ۲۹۲۸ ) مقاله
  • مقاله های منتشر شده با موضوع غذا ( ۲۸۷۸) مقاله
  • مقاله های منتشر شده با موضوع اقتصاد (۲۰۱۸) مقاله

بررسی ساختار نوشتاری مقاله های به اشتراک گذاشته شده

بررسی ساختار نوشتاری مقاله های به اشتراک گذاشته شده

  • مقاله های منتشر شده بصورت پرسش و پاسخ، ۱۴۴۷۵ مقاله
  • مقاله های منتشر شده شامل ویدیو، ۱۰۲۵۱ مقاله
  • مقاله های منتشر شده بصورت پرسش و پاسخ به همراه ویدیو، ۸۶۲۳ مقاله
  • مقاله های منتشر شده همراه با اینفوگرافیک، ۷۲۶۰ مقاله
  • مقاله های منتشر شده بصورت خبری، ۴۹۱۴ مقاله

در به اشتراک گذاری مقالات آنچه که بیشتر از همه مهم است، نوع مقاله ها و محتوا های منتشر میباشد.
پس در هنگام فرآیند تولید محتوای وبسایتتان حتما برای موضوعات پرطرفدار و مرتبط با حوزه کاریتان، مقاله های را بنویسید و آنها را بارگذاری کنید، همچنین با ایجاد یک برنامه ریزی دقیق، استراتژی محتوا برای کسب و کار خود را تدوین و پیاده سازی کنید. معمولا محتویاتی با مقدار ۱۰۰۰ کلمه و کمتر از ۱۰۰۰ کلمه میتواند تعداد اشتراک گذاری هایش بسیار زیاد باشد.
نمودار زیر را مشاهده کنید.
نمودار تعداد کلمات مقاله

تعداد کلمه های مقالات چقدر باشد؟

تعداد کلمه های مقالات چقدر باشد؟

تعداد کلمه های مقالات به موضوع هر مقاله و مخاطبین شما بستگی دارد و بازاریابان اینترنتی تمرکز خاصی بر روی تعداد کلمات مقالات ندارند. برای نوشتن مقاله ها، شما باید هدف خوانندگانتان را بررسی کنید و آن اهداف را در نظر بگیرید.
همچنین محتوای شما باید به نوعی باشد که کاربرتان به راحتی بتواند پاسخ خود را از مقالات دریافت کند.

بیشترین بک لینک ها مربوط به کدام مقاله ها هستند؟

بیشترین بک لینک ها مربوط به کدام مقاله ها هستند؟

میزان لینک های خارجی و بک لینک های دریافت شده در ۵۰۰۰ مقاله ی بررسی شده به ترتیب عبارتند از:

  • مقالات منتشر شده بصورت پرسخ و پاسخ
  • مقالات منتشر شده همراه اطلاعات خبری
  • مقالات منتشر شده همراه با ویدیو

دلایل به اشتراک گذاری مقالات توسط کاربران

دلایل به اشتراک گذاری مقالات توسط کاربران

ایجاد بک لینک ها در هر مقاله میتواند متفاوت باشد و هر کاربر براساس حالت روحی خاص خود ممکن است تصمیمهایی بگیرد و محتواهایی را به اشتراک بگذارد.
بطور مثال، در فسبوک کاربران بدلیل وجود احساس های منفی و عصبانی بودن از موضوعات خاصی، ممکن است محتواهایی را به اشتراک بگذارند و در اثر این به اشتراک گذاری، بک لینکهایی برای مقاله ها ایجاد شود.
در ادامه دلایل به اشتراک گذاری مقاله ها را بر اساس نوع رفتار های کاربران دسته بندی کرده ایم :

  • انتشار مقاله های ورزشی ( بدلیل وجود احساس ناراحتی درافراد)
  • انتشار مقاله های سلامت (بدلیل وجود احساسات مثبت)
  • انتشار مقاله های تکنولوژی ( بدلیل وجود واکنش عصبی)
  • انتشار مقاله های مسافرت (بدلیل وجود احساسات مثبت)
  • انتشار مقاله های غذا ( بدلیل وجود احساس ناراحتی در فرد)
  • انتشار مقاله های اقتصاد ( بدلیل وجود واکنش عصبی)

لازم به ذکر است آمارهای منتشر براساس بررسی های صورت گرفته از ۵۰۰۰ مقاله توسط شرکت Fractl منتشر شده است.

چکیده مقاله

کاربران وبسایت شما ممکن است بنا به دلایلی، محتواهای شما را در دیگر وبسایت ها و شبکه های اجتماعی مختلفی منتشر کنند.
هر چه تعداد محتواهای به اشتراک گذاشته از شما توسط کاربرانتان در دیگر وبسایت ها بیشتر باشد، شما میتوانید بک لینک های بیشتری را دریافت کنید، که این موضوع میتواند برای سئو وبسایت شما مناسب باشد.
با توجه به تحقیقاتی که بر روی ۵۰۰۰ مقاله منتشر شده توسط شرکت Fractl انجام شد، مشخص شد مقاله هایی که با کمتر از ۷۰۰ کلمه نوشته شده باشند میتوانند تعداد بک لینک های بیشتری را داشته باشند.
اما مهمترین عامل برای افزایش به اشتراک گذاری مقالات شما این است که بتوانید محتواهای مفید مطابق با سلیقه کاربران خود بنویسید.

امیدواریم که در این مقاله توانسته باشیم اطلاعات مناسبی را برای بهبود سئو وبسایت شما در اختیارتان قرار دهیم و شما میتوانید با به اشتراک گذاری این مقاله درجهت افزایش سطح دانش افراد فعال در حوزه سئو و دیجیتال مارکتینگ به ما کمک کنید.

امتیاز شما به این پُست

اشتراک گذاری مقاله

با اشتراک گذاری مقاله هم به دوستانتان لطف کردید هم به ما 🙂

جدید ترین مقالات دیجیتال مارکتینگ

دوره های رایگان دیجیتال مارکتینگ

مقاله
نظرات
اشتراک گذاری
فهرست