استفاده صحیح از استراکچردیتا نقل قول (Citation) در وبسایت ها

زمان مطالعه: 5 دقیقه
1K بازدید
استفاده صحیح از استراکچردیتا نقل قول (citation) در وبسایت ها

استراکچردیتای نقل قول چیست؟

استراکچردیتای نقل قول چیست؟

در هنگام فرآیند تولید محتوای وبسایتتان، شاید تصمیم گرفته باشید جمله یا توضیحاتی را از زبان شخص دیگری در مقالاتتان بنویسید و تاکید داشته باشید که این بخش از محتوای منتشر شده ی شما طبق گفته های فرد خاصی نوشته شده است.
در وبسایت ها معمولا محتواهای منتشر شده بصورت نقل قول (Citation)، با ظاهری متفاوت از خطوط دیگر مقاله یا پست شما نمایش داده میشود. به طوری که کاربر به راحتی متوجه میشود که این قسمت از محتوای منتشر شده شما مربوط به گفته ها و نظریه های فرد یا شرکت خاصی است.
اما خزنده های گوگل چگونه میتوانند راحت تر متوجه بخش های نقل قول در محتوای شما بشوند؟!
اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به حوزه سئو علاقه مند هستید و یا مشغول به فعالیت در این حوزه کاری هستید، حتما تاکنون اسم استراکچردیتاها و یا داده های ساختار یافته را شنیده اید.
استراکچردیتاها دستوراتی هستند که به وسیله ی آنها میتوانید اطلاعات موجود در وبسایتتان را بصورت دسته بندی شده و مرتب در اختیار موتورهای جستجوی قرار دهید، به نوعی که موتور جستجوی گوگل با استفاده از استراکچردیتاها و داده های ساختار یافته میتواند به راحتی مفهوم موضوعات وبسایت شما را تشخیص دهد.
شما میتوانید با استفاده از استراکچر دیتای نقل قول (Citation) به موتور های جستجو راحتتر بفهمانید که بخشی از محتوای شما متعلق به گفته های شخص یا رفرنس دیگری است. همچنین با بررسی وبسایت رسمی Schema.org میتوان اطلاعات دقیقی از نحوه ی ایجاد داده های ساختار یافته نقل قول بدست آورید.

هدف وبسایت  Schema.org چیست؟

استفاده از کدهای اسکیما مارک آپ و داده های ساختاریافته در صفحات داخلی وبسایت شما باعث میشود تا خزنده های گوگل به راحتی بتوانند متوجه موضوعات وبسایت شما بشوند و این فرآیند بصورت غیرمستقیم میتواند باعث افزایش سئو وبسایت شما شود و تاکنون منابع موثقی در خصوص افزایش رتبه وبسایت با استفاده از دستورات اسکیما منتشر نشده است.

وبسایت Schema.org که در سال ۲۰۱۱ میلادی برای کمک به سئوکارها و وبمستران طراحی شد، تا اطلاعات دقیقی از انواع داده های ساختار یافته و روش استفاده از آنها را در اختیار شما عزیزان قرار دهد و شما میتوانید از این دستورات در وبسایت هایتتان استفاده کنید.

کاربرد دستورات اسکیما مارک آپ چیست؟

کاربرد دستورات اسکیما مارک آپ چیست؟

با توجه به آنکه گوگل پیوسته در تلاش است تا نتایج جستجو کاربران را بهبود ببخشد، استفاده از کدهای اسکیما مارک آپ میتواند به درک بهتر اطلاعات توسط موتور جستجوی گوگل کمک کند و در نتیجه داده های وبسایت شما میتواند بصورت مفیدتری در صفحه نتایج جستجو دیده شود.
همچنین گوگل درباره ی استفاده از استراکچردیتاها بیان کرد که:

موتور جستجوی گوگل در تلاش است که محتویات منتشر شده در یک صفحه را بهتر درک کند، شما با استفاده استراکچردیتاها میتوانید سرنخ های مشخصی را درباره ی موضوعات مختلف وبسایتتان به گوگل بدهید. همچنین استراکچردیتاها باعث شده اند اطلاعات در یک قالب استاندارد ارائه شوند و در نتیجه موتور جستجوی گوگل میتواند نتایج جستجو را برای کاربران بهبود دهد و اطلاعات مفید تری را در صفحه نتایج نشان دهد.

هدف از استفاده از دیتا استراکچر نقل قول چیست؟

هدف استفاده از استراکچردیتای نقل قول ایجاد یک ارتباط بین اسناد و وبسایت ها است تا به وسیله ی آنها بتوان به رباتهای موتور جستجوی گوگل کمک کرد تا راحتتر متوجه موضوعات منتشر شده در محتواها بشوند.

معرفی وبسایت های دیگر با استفاده از استراکچردیتای نقل قول

همان طور که گفتیم با استفاده از استراکچردیتاها میتوانیم اطلاعات دقیق تری را به موتور جستجوی گوگل انتقال دهیم و اگر شما برای موضوعی نامرتبط از استراکچردیتای نقل قول استفاده کنید و از این راه اگر بخواهید وبسایت های دیگر را به موتور جستجوی گوگل معرفی کنید، کار بسیار اشتباهی است و ممکن است به سئو وبسایت شما آسیب برساند.

آیا میتوان از استراکچر دیتا برای پنهان کردن لینک های صفحات استفاده کرد؟

آیا میتوان از استراکچردیتا برای پنهان کردن لینک استفاده کرد؟

میتوان لینک هایی را داخل استراکچردیتاها قرار داد و آنها را از دید کاربر پنهان کرد، اما این روش خلاف استفاده ی مناسب از استراکچردیتاها است، و کاربرد استراکچردیتا ها و داده های ساختاریافته این است که به وسیله ی آنها موتور جستجو بهتر بتوانند محتویات وبسایت ها را بفهمند.

آیا اسکیمای نقل قول به رتبه گرفتن سایت های دیگری کمک میکند؟

آیا اسکیمای نقل قول به رتبه گرفتن سایت های دیگری کمک میکند؟

در هنگام استفاده از داده های ساختار یافته ی نقل قول، شما بخشی از محتویات سایتتان را به منبع اصلی یک گفته یا نظریه ارجاع میدهید تا موتور جستجوی گوگل بتواند با استفاده از دستورات اسکیما مارک آپ نقل قول، موضوع مطلب منتشر شده در وبسایت را راحت تر درک کند.
اما تاکنون هیچ اسناد رسمی و منبع موثقی درباره ی رتبه گرفتن وبسایت هایی که نقل قول هایی به آنها ارجاع داده شده، منتشر نشده است.

آیا باید از ویژگی نقل قول در محتواهای خود استفاده کنیم؟

آیا باید از ویژگی نقل قول در محتواهای خود استفاده کنیم؟

همان طور که گفته شد استفاده از استراکچردیتاها بطور مستقیم باعث افزایش رتبه وبسایت نمیشوند. و در صورتی که تنها دلیل شما برای استفاده از استراکچردیتای نقل قول این باشد که موتور جستجوی گوگل را گمراه کنید و به وسیله ی این دستورات تنها بخواهید لینک یا وبسایتی دیگر را معرفی کنید، باید بگوییم که کار درستی نیست، و اگر تنها استفاده ی شما از استراکچردیتای نقل قول این است که فکر میکنید لینک های استفاده شده ی شما در بخش نقل قول، قدرت بیشتری دریافت میکند و رتبه سئو شما افزایش می یابد، این تفکر بسیار اشتباه است.

شما میتواند از استراکچردیتای نقل قول در مقاله های خود استفاده کنید و با این روش به خزنده های گوگل کمک کنید تا سریعتر متوجه مفهوم محتوای منتشر شده ی شما بشوند و منبع اصلی را شناسایی کنند.

خلاصه مقاله

استفاده از استراکچردیتاها یکی از راه هایی است که با به کار گیری آنها به موتور جستجو کمک میکنید تا راحت تر موضوعات موجود در وبسایتتان را تجزیه تحلیل کنند و بشناسند.
یکی از انواع استراکچرهایی که شما میتوانید از آنها استفاده کنید، استراکچردیتای نقل قول است. اما برخی از سئوکار ها و وبمستران فکر میکنند که استفاده از این داده های ساختار یافته مانند استراکچردیتای نقل قول میتواند پیوندهای موجود در سایت را قویتر کند. در صورتی که داده های ساختار یافته تنها برای شناخت بهتر موضوعات توسط خزنده های گوگل میباشد.

امیدواریم که در این مقاله توانسته باشیم اطلاعات مناسبی را برای بهبود سئو وبسایت شما در اختیارتان قرار دهیم و شما میتوانید با به اشتراک گذاری این مقاله درجهت افزایش سطح دانش افراد فعال در حوزه سئو و دیجیتال مارکتینگ به ما کمک کنید.

۵/۵ - (۳ امتیاز)

اشتراک گذاری مقاله

با اشتراک گذاری مقاله هم به دوستانتان لطف کردید هم به ما 🙂

جدید ترین مقالات دیجیتال مارکتینگ

دوره های رایگان دیجیتال مارکتینگ

مقاله
نظرات
اشتراک گذاری
فهرست