آیا وجود تگ h1 برای رتبه بندی صفحات ضروری است؟

زمان مطالعه: 4 دقیقه
2K بازدید
آیا وجود تگ h1 برای رتبه بندی صفحات ضروری است؟

نتایج و تاثیرات استفاده از تگ H1

نتایج و تاثیرات استفاده از تگ H1

در هنگام بارگذاری محتواهای وبسایتتان، شاید این سوال ذهن شما را هم در گیر کرده باشد که اگر عنوان ابتدایی مقاله شما در تگ H1 قرار نگیرد چه میشود؟
آیا ممکن است مقاله شما بخاطر استفاده نکردن از تگ H1 ،از نظر سئو رتبه مناسبی را نگیرد؟
یکی از ذهنیت های قدیمی و رایج در بین افراد فعال در حوزه ی سئو این دیدگاه بود که در هر صفحه از وبساییتان شما فقط باید یک تگ H1 استفاده کنید و اولین عنوان صفحه ی وبسایتتان حتما باید در تگ H1 باشد.
با گذشت زمان، برخی از سئوکار ها برای بخش عنوان مقاله های خود از عبارات بولد شده استفاده کردند و برخی دیگر از افراد همچنان همان ساختار تگ H1 را در ابتدای مقاله های خود رعایت کردند.
با استفاده از الگوریتم های مختلف گوگل برای بررسی صفحات وبسایت ها، گوگل میتواند متوجه ساختار عنوان مقالات بشود و آن را شناسایی کند.
استفاده از تگ H1 همیشه از دغدغه های مهم سئوکار ها و وبمستران وبسایت ها بوده و جان مولر در پاسخ به سوال هایی که درباره ی این موضوع پرسیده شد اینگونه جواب داد که :

شما در هنگام بارگذاری محتوا های وبسایتتان میتوانید هر زمان که نیاز داشتید از تگ H1 استفاده کنید و محدودیتی در تعداد استفاده از تگ H1  برای شما وجود ندارد، اما شما باید به تعداد مناسبی از این تگ در صفحات وبسایت خود استفاده کنید.
استفاده از تگ H1 در ابتدای محتوا های وبسایت یک روش عالی و مناسب برای صفحه های وبسایت میباشد که توسط موتور جستجوی گوگل هم قابل فهم است.
اما با این شرایط محدودیتی در تعداد استفاده کردن تگ H1 خصوصا در ساختار HTML5 ندارید.
شاید برخی از افراد سئوکار تاکیید داشته باشند که تنها از یک تگ H1 در صفحات سایتتان استفاده شود که از نظر ما این مورد اصلا اهمیتی ندارد.
تنها موضوعی که برای ما اهمیت دارد این است که تعداد H1 های استفاده شده و ساختار ابتدای محتواهای سایتتان برای کاربر مناسب باشد و کاربر به راحتی بتواند مقالات را بخواند و موضوعات را درک کند.

اما با وجود پاسخ جان مولر درباره ی استفاده از تگ H1، برخی از افراد فعال در حوزه ی سئو تصمیم گرفتند قبل از پیاده سازی این روش، آن را تست کنند و نتایج آن را بررسی کنند.
یکی از این افراد با بررسی مقالات منتشر شده در وبسایت ماز (MOZ ) متوجه شد که این وبسایت برای عنوان اصلی یکی از مقالاتش از تگ H2 استفاده کرده است.


اما برای اطمینان کامل با ابزار های مختلفی این صفحات را بررسی کردیم و متوجه شدیم برای ساختار بخش عنوان این صفحات، در نیمی از محتواهای منتشر شده از تگ H1 استفاده شده و در نیم دیگری از مقالات برای بخش عنوان از تگ H2 استفاده کرده اند.
ممکن است تحلیل این آمار برای افراد تازه کار در حوزه ی سئو سخت و دشوار باشد. اما مشخص شد استفاده از تگ H2 به جای تگ H1 برای سئو این وبسایت مشکلی را ایجاد نکرده و آمار بازدید صفحات مختلف این وبسایت با استفاده از جایگزینی تگ H2 به جای تگ H1 یکسان بوده است.

گزارش از بازدید وبسایت ماز

چرا باید از h1 در صفحات وبسایت استفاده کنیم ؟

چرا باید همچنان از h1 استفاده کنیم ؟

  • H1 قابلیت دسترسی را راحت تر میکند.
    (وقتی شما از تگ H1 در صفحات وبسایتتان استفاده کنید، محتویات این تگ به راحتی توسط کاربران وبسایت شناسایی میشود و کاربران راحت تر میتوانند متوجه عنوان های مقالات بشوند.)
  • گوگل ممکن است از h1 ها به جای تگ عنوان استفاده کند.
    (در برخی موارد که شما از ساختار های مختلفی برای بخش عنوان مقالات خود استفاده کنید، در صورتی که گوگل متوجه این ساختار نشود، به سراغ تگ H1 می رود و براساس این تگ محتویات وبسایت را پردازش میکند.)

در حالت کلی هیچ مدرکی برای این ماجرا وجود ندارد که استفاده از تگ های Heading بتواند عامل افزایش رتبه ی سایت بشود. اما بهتر است مثل دستورات اسکیما مارک آپ این ساختار هم در وبسایت ها رعایت شود و بصورت غیر مستقیم ممکن است رعایت این ساختار ها به سئو وبسایت شما کمک کند.
همچنین بهتر است برای نظم محتواها در وبسایتتان و راحتی کاربرانتان بصورت سلسله مراتبی از از تگ های Heading مانند تگ H1 ،H2 و …. استفاده کنید.

چکیده ی مقاله

درباره ی استفاده از تگ H1 آنچه از گذشته در بین متخصصین سئو فراگیر بود استفاده از یک تگ H1 در ابتدای مقالات است.
جان مولر در پاسخ به استفاده از تگ H1 و رعایت اصول آن بیان کرد که صاحبان وبسایت ها میتوانند در صورت نیاز از چند تگ H1 در صفحات وبسایت خود استفاده کنند و از نظر گوگل ایرادی ندارد.
همچنین آنچه بسیار مهم است راحتی کاربر میباشد و بهتر است بصورت طبیعی و به اندازه از این تگ ها استفاده بشود.

امیدوارم این مقاله برای بهبود عملکرد وب سایت شما عزیزان مفید بوده باشد و میتوانید با اشتراک گذاری مقالات در جهت افزایش دانش افراد فعال در حوزه ی دیجیتال مارکتینگ و سئو به ما کمک کنید.

۳.۷/۵ - (۳ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

اشتراک گذاری مقاله

با اشتراک گذاری مقاله هم به دوستانتان لطف کردید هم به ما 🙂

جدید ترین مقالات دیجیتال مارکتینگ

دوره های رایگان دیجیتال مارکتینگ

مقاله
نظرات
اشتراک گذاری
فهرست