۹ متا تگی که هر سئو کار باید بداند

زمان مطالعه: 14 دقیقه
2K بازدید

۹ متا تگ مهم که در رابطه با سئو باید بدانید

همانطور که می دانید، تگ ها از عوامل مهم و تاثیر گذار سئو هستند که بعضی از آن ها برای رتبه بندی مهم و برخی دیگر نیز بی تاثیرند. ما در این مقاله از آکادمی راه دی ام قصد داریم هر آنچه که درمورد متا تگ ها در دنیای سئو نیاز است بدانیم را، باهم بررسی کنیم.

برای بهینه سازی سایت، اغلب فکر می کنیم که عاملی نسبت به عامل دیگر اولویت دارد و از اهمیت بیشتری برخوردار است و سعی داریم که بر روی همان مورد جهت بهینه سازی سایت تمرکز کنیم (و همین سبب می شود که موارد دیگر را فراموش کنیم) بویژه لینک سازی که از آن به عنوان یکی از مهمترین عوامل بهینه سازی سئو یاد می شود. ولی در واقع همانطور که جان مولر،بارها و بارها خاطر نشان کرده، هیچ فاکتور مهم ترینی وجود ندارد که برای رسیدن به بهترین رتبه بندی، سکوی پرتاب شما باشد. برای داشتن سایتی با تمامی استانداردها باید بر روی استراتژی های جامع سئو تمرکز کنید. بخشی از این استراتژی شامل استفاده از متا تگ های HTML است که یکی از عناصر مهم برای رسیدن به موفقیت در دنیای سئو می باشد.

استفاده از متا تگ های مناسب باعث ارتباطی موثر با موتورهای جستجو است که در ابتدا برای استفاده از آن ها باید به چند سوال کلیدی پاسخ داد:

  • صفحه شما در مورد چه موضوعی است؟
  • چگونه ربات های گوگل آن را بخوانند؟
  • مخاطبان صفحه شما چه کسانی هستند؟

حال می خواهیم با توجه به نکات ذکر شده، با هم بررسی کنیم که کدام متا تگ ها برای سئو بسیار مهم هستند و چگونه می توانیم به خوبی از آنها استفاده کنیم:

۱-تگ عنوان

تگ عنوان (از لحاظ فنی) اصلی ترین و مهمترین لنگر شماست که معمولا به صورت یک عنوان قابل کلیک در SERP (نتایج جستجو) ظاهر می شود و همچنین در شبکه های اجتماعی و مرورگرها نیز نمایش داده شود.

برای مثال، اگر شما صفحه HTML این مقاله را مشاهده کنید عنوان را بصورت زیر می بینید:

<title>9 متا تگی که هر سئو کار باید بداند</title>

تگ عنوان صفحه در تگ<head> صفحه وب شما قرار می گیرند و ایده ی کلی, واضح و جامعی در رابطه با اینکه صفحه شما چه موضوعیتی دارد ارائه می دهد. پس باید به گونه ای باشد که خواننده را با توجه به نیازی که دارد متقاعد کند که در صفحه شما بماند، بطوری که تنها با دیدن عنوان متوجه شود مطالب تا چه حد برایش مفید است و می تواند از آن بهره ببرد.

حال می خواهیم بدانیم که آیا مواردی که گفتیم تاثیر مهمی در رتبه بندی دارند یا خیر؟

عنوان صفحه هنوز هم اولین چیزی است که یک جستجوگر می تواند در SERP ببیند و تصمیم بگیرد که آیا این صفحه برای او مفید است یا خیر.  یک متن و نوشته خوب (این موضوع با کپی رایتینگ ارتباط مستقیم دارد.) ممکن است نرخ کلیک و ترافیک را افزایش دهد، که دارای حداقل تأثیری در رتبه بندی نیز می باشد (نرخ کلیک تاثیر غیر مستقیم بر روی نتایج جستجو دارد). همچنین با آزمایشی ساده می توان نشان داد که گوگل دیگر نیازی به تگ عنوان شما برای یافتن یک کلمه کلیدی، با مطابقت دقیق برای دانستن موضوع مورد نظر در صفحه ندارد. مثلا در سال های گذشته، با جست و جوی عنوان “چگونگی ایجاد آگاهی از نام تجاری” , گوگل می توانست ۲ مورد از ۵ نتیجه برتر با عناوینی دقیقا مطابق با جستجوی شما نمایش دهد. اما امروز نتیجه متفاوت است! شما با جست و جوی عنوان مورد نظر فقط نتایجی با مطابقت دقیق را مشاهده نمی کنید اما با این وجود، هیچ نتیجه ی کاملا بی ربطی هم به شما نمایش داده نمی شود بلکه هر یک از صفحات پیشنهاد شده تا حدودی مرتبط هستند و عناوین را منعکس می کنند. زیرا امروزه با توجه به تکنیک های هوش مصنوعی، گوگل دیگر فقط بر روی کلمه کلیدی مانور نمی دهد و کل عبارت (Phrase) را در نظر می گیرد.

آنچه که موتورهای جستجو به دنبال آن هستند یک تصویر کلی است و تمایل دارند که محتوا را به طور کلی ارزیابی کنند، اما همانطور که همه می دانیم جلد یک کتاب هنوز هم مهم است، به ویژه زمانی که در تعامل با جستجوگرها باشد مهم تر هم می شود.

متا تگ عنوان

تمرین های مهم برای بهتر شدن عنوان تگ ها

  • به هر صفحه عنوان منحصر به فردی بدهید که قابلیت توصیف محتوای صفحه را بطور دقیق و کامل داشته باشد.
  • عناوین خود را در حدود ۵۰ تا ۶۰ کاراکتر انتخاب کنید (برای اینکه در SERP کوتاه نشوند) بخاطر داشته باشید که عناوین طولانی در SERP در حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ پیکسل محدود می شوند.
  • کلمات کلیدی مهم را در ابتدای عنوان به طوری طبیعی قرار دهید، بطوری که انگار در وهله ی اول شما عناوین را برای خوانندگان خود می نویسید و آن ها برای شما اولویت دارند و اولویت بعدیتان گوگل باشد زیرا اولویت اول خود گوگل هم کاربران هستند.
  • از نام تجاری خود در عنوان استفاده کنید، حتی اگر در SERP  نشان داده نشود هم برای موتورهای جستجو دارای تفاوت است.
  • عناوین را به گونه ای انتخاب کنید که باعث جلب توجه خواننده شود.(کپی رایتینگ)
  • تگ عنوان نه تنها به این دلیل که یکی از مهم ترین شاخص ها است مهم است بلکه به این دلیل که به عنوان یک تب در مرورگر وب شما کار می کند دارای ارزش است.

متا تگ عنوان

۲- تگ توضیحات متا

توضیحات متا نیز مانند عنوان در <head> یک صفحه وب قرار دارند و معمولاً در SERP به همراه یک عنوان و URL (آدرس صفحه) نمایش داده می شود. توضیحات متا به تنهایی عامل رتبه بندی نیست. اما برای هر وب مستری که سعی در افزایش نرخ کلیک و بهبود ارزش به نام تجاری خود داشته باشد، فرصتی بی نظیر است که می تواند از آن به خوبی بهره ببرد.

توضیحات متا بیشترین فضا از SERP را اشغال می کند و اگر به درستی انتخاب شود خواننده با مشاهده آن می تواند متوجه شود که آیا با ورود به وب سایت شما می تواند جواب سوالاتش را بطور روشن و جامع دریافت کند یا خیر. در اصل توضیحات متا مانند دعوت کننده ای به سایت شما عمل می کند.

همچنین توضیحات متا روی تعداد کلیک هایی که می کنید تأثیر می گذارد و ممکن است باعث بهبود CTR نیز شود پس به همین دلیل توضیحات متا باید به همان اندازه که دعوت کننده است واقع بینانه باشد و محتوا را کاملاً بازتاب دهد و البته گزافه گویی نیز نداشته باشد. اگر توضیحات متای شما شامل کلمات کلیدی باشد که جستجوگر در جستجوی خود از آنها استفاده کرده باشد این کلمات در SERP بصورت بولد (Bold) ظاهر می شوند و این می تواند به شما کمک کند تا جستوجوگر را دقیقا از آنچه که در صفحه شما به دنبال آن است مطلع کنید. بهترین راه برای نوشتن توضیحات متا استفاده از چند جمله منسجم و کامل است که بطور کلی خلاصه ای از صفحه شما باشد که البته می تواند شامل چند کلمه کلیدی باشد.

یکی از روش هایی که می توانید با آن توضیحات متا را به خوبی بنویسید این است که ببینید برترین رقیب های شما چه چیزی را برای توضیحات متای خود انتخاب می کنند با ابن تحلیل کم کم می توانید به بهترین نویسنده توضیحات متای حرفه ی خود تبدیل شوید.

تگ توضیحات متا

تمرین های مهم برای بهتر شدن عنوان تگ توضیحات متا

  • برای هر صفحه توضیحات متای منحصر به فردی در نظر بگیرید که علاوه بر مفهوم صفحه، ارزش آن را نیز واضح نشان دهد.
  • اسنیپت گوگل معمولا ۱۵۰-۱۶۰ کاراکتر را در برمی گیرد ( که شامل فاصله ها نیز می شود)
  • شما باید در توضیحات متا مهم ترین و برترین کلمات کلیدی خود را قرار دهید که بتوانند در SERP بصورت بولد ظاهر شوند اما در نظر داشته باشید که نیازی نیست که همه ی کلمات کلیدی را در توضیحات متا بگنجانید و آن را تبدیل به ترکیبی از کلمات کلیدی کنید.

هنگام نگارش توضیحات متا رعایت یک سری از نکات سبب می شود تا  شما توضیحات متای کامل تری داشته باشید مثلا اگر صفحه شما در رابطه با مقاله ای است می توانید برای نوشتن توضیحات متا از موارد مهمی نظیر تاریخ انتشار و نام نویسنده کمک بگیرید و یا اگر صفحه شما در رابطه با فروش یا معرفی محصولی است استفاده از قیمت و یا سایز کالا می تواند باعث جذب خواننده شود.

  1. تگ های هدینگ (H1-H6 (Heading Tags

تگ های هدینگ یا تگ های تیتر, تگ های HTML هستند که برای شناسایی عناوین و زیر عنوان ها در متن شما، ایجاد تمایز بین بخش های مختلف یک متن و در عین حال برقراری ارتباط بین قسمت های مختلف محتوا به کار میروند. البته باعث راحتی کاربر در پیدا کردن محتوای مورد نظر هم میشود.

تگ های هدینگ شامل H1 تا H6 هستند که اغلب تصور می کنیم که H1 دارای بیشترین اهمیت و H6 کم اهمیت ترین است. H2 تا H6 اهمیت زیادی برای موتورهای جست و جو ندارد و در اغلب مقالات به تاکید و اهمیت استفاده از H1 برای موتورهای جست و جو اشاره شده است. ولی جان مولر به این مسئله اشاره دارد که موتورهای جست و جو تگ های هدینگ را به عنوان عامل و فاکتوری برای رتبه بندی نمی شناسند و همچنین تگ های H1 تا H6 اولویت یا برتری نسبت به یکدیگر ندارند و یکسان اند. آنچه باید به آن فک کنیم اولویت تگ های هدینگ نسبت به همدیگر نیست بلکه استفاده درست از آن ها برای نظم بخشیدن به محتوا و ایجاد یک متن سازمان یافته است.

  • برای موتورهای جست و جو خواندن و درک متون سازمان یافته آسانتر است که همین بر اهمیت استفاده از تگ های هدینگ می افزاید.
  • علاوه بر موتورهای جست و جو برای کاربران نیز استفاده از متون مرتب با عناوین درست راحت تر است. اگر محتوایی که می نویسید سازمان یافته و مرتب باشد زمانی که کاربر وارد صفحه ی شما می شود با مشاهده عناوین به آسانی می تواند کل صفحه مرور کند.

این دو عامل در کنار هم می تواند باعث بهینه سازی سئو و همچنین افزایش رتبه سایت شود.

تگ هدینگ

تمرین های مهم برای بهتر شدن تگ های هدینگ H1-H6

  • هنگام انتخاب عناوین حتما به این نکته توجه داشته باشید که عناوین را کاملا مرتبط با متون انتخاب کنید.
  • صرفا به این دلیل که تگ های هدینگ از عوامل رتبه بندی محسوب نمی شوند به این معنا نیست که موتورهای جست و جو، آن ها را به حساب نمی آورند پس نیاز است که بر روی آنها کار شود.
  • در اصل عناوین متون، منعکس کننده ی محتوای درونی و حس متن است به همین دلیل باید از استفاده از عناوینی مانند فصل ۱, فصل ۲ .. و یا ۱, ۲ … خودداری کنید.
  • در عنوان از کلمات کلیدی استفاده نکنید. بهتر است کلمات کلیدی را در بدنه ی متن استفاده کنید و خواننده را کنجکاو نگه دارید.

حال سوالی پیش می آید که آیا عنوان و H1 باید با یکدیگر مطابقت داشته باشد؟

بر اساس توصیه های گوگل، پیشنهاد می شود که عنوان و H1 صفحه خود را مطابق و مرتبط با هم انتخاب کنید و کمی در جزئیات آن ها را تغییر دهید برای مثال کلمات غیر کلیدی مثل “این” یا “آن” را عوض کنید ولی محتوای اصلی را تغییر ندهید. پس اگر می خواهید که H1 ایده آل و مناسبی داشته باشید کافیست که یکبار دیگر از عنوان استفاده کنید!

  1. تگ Alt تصاویر

تگ Alt تصاویر که برای توصیف محتوایی که از تصویر استنباط می شود می باشد و همچنین برای بهینه سازی صفحه به دو دلیل حائز اهمیت است:

  • در زمانی که خطایی برای بارگیری تصویر شاخص ایحاد شود ( یا اگر تصاویر غیر فعال شوند) این تگ می تواند به عنوان یک جایگزین عمل کند و کاربر را از محتوای و مفهوم مطلع کند.
  • از انجایی که موتورهای جست و جو نمی توانند تصاویر را ببینند تگ Alt تصاویر می تواند محتوا را فراهم کند.

برای سایت های فروش اینترنتی (Ecommerce Sites)، معمولا تصاویر تأثیر مهمی در نحوه تعامل بازدید کنندگان و کاربران با یک صفحه دارند. گوگل نیز به این نکته اشاره دارد که کمک به موتورهای جست و جو برای فهم تصاویر و چگونگی پیش روی بقیه مطالب می تواند به آن ها برای نمایش صفحه ای مناسب جست و جو کمک کند. از طرفی تگ Alt تصاویر برای رتبه بندی تصاویر نیز دارای اهمیت است. علاوه بر این به خاطر داشته باشید که نه تنهامتن Alt تصاویر (متن جایگزین تصاویر)، عناوین و متون باید به تصویر مرتبط باشند بلکه تصویر نیز باید در متنی مناسب و مربوط قرار بگیرد.

تمرین های مهم برای بهتر شدن تگ Alt تصاویر

  • در ابتدا شما باید تمام تلاش خود را برای بهینه سازی تصاویر شاخص ( مانند تصاویر محصولات, اینفوگراف ها و یا تصاویر محصولات) که احتمالا در قسمت Google Images جستجو میشوند, بکار گیرید.
  • alt text (متن جایگزین) را در صفحاتی اضافه کنید که در آن محتوای زیادی جز تصاویر وجود ندارد.
  • alt text را شفاف و توصیفی استفاده کنید و به طور معقول در آن از کلمات کلیدی استفاده کنید و حتما مطمئن شوید که کلمات کلیدی شما به طوری طبیعی در کل بدنه ی محتوای شما جای گرفته اند.

۵.لینک های نوفالو (Nofollow)

لینک های خارجی لینک هایی هستند که صفحه را به سایت یا دامنه ای دیگر (مثل سایت های مرجع یا سایت های مرتبط و مفید دیگر) ارجاع می دهد. و همچنین برای سئو بسیار حایز اهمیت هستند  و از شاخص های مهم رتبه دهی نیز محسوب می شوند.

لینک های خارجی از این جهت برای سئو اهمیت دارند که هم می توانند به اعتبار متن شما بیافزایند و هم می توانند ارزش متن را تا حد زیادی کم کنند. از دیگر شاخص های اصلی و معروف گوگل این است که شما نمی توانید با لینک سازی های غیر طبیعی موتور گوگل را فریب دهید علاوه بر این ها, در عصر جست و جو های مفهومی (معنایی)، با توجه به لینک های خارجی و صفحاتی که متن خود را به آن ها ارجاع می دهید گوگل بهتر می تواند محتوای شما را بفهمد و مفهوم اصلی را دریافت کند. با توجه به دلایل ذکر شده شفاف است که، این که شما چگونه و به کجا لینک می دهید اهمیت دارد.

بطور پیش فرض تمامی لینک ها دنبال می شوند و زمانی که شما لینکی از سایت دیگر را درون سایت خود قرار می دهید ناخودآگاه اعتماد و اطمینان خود را به آن سایت اعلام می کنید. هنگامی که شما ویژگی نوفالو را به لینک اضافه می کنید (استفاده از لینک های نوفالو) موتورهای جستجوی گوگل می فهمند که  نیازی به دنبال کردن آن لینک نمی باشد.

همیشه باید سعی بر این باشد که سئو تمیز و بدون دردسر باشد (کلاه سفید) و شما باید تعادلی در صفحه بین لینک های فالو و نوفالو برقرار کنید. لینک دهی به سایت های با ارزش و معتبر نیازی به نوفالو شدن ندارد زیرا دنبال کردن آن ها به ارزش سایت شما هم می افزاید ولی برخی از لینک ها نیاز است که نوفالو شود:

  • لینک دهی به منابعی که به عنوان “محتوای غیر قابل اطمینان” شناخته می شود.
  • لینک های اسپانسری (تبلیغاتی)
  • لینک دهی به دیدگاه و نظرات و بطور کلی تر لینک دهی به محتوایی که توسط کاربر ایجاد می شود UGC که امکان دارد کنترل آن از دست شما خارج شود.
  • لینک دهی به قسمت ” ورود به سیستم” و یا ” ثبت نام” که باعث هدر رفتن بودجه خزش (crawl budget) می شود.
  1. متا تگ Robots

متا تگ Robots با محتوای “noindex” به موتورهای جست و جو می فهماند که نباید صفحه ای را ایندکس کند. این تگ تاثیر مستقیمی بر رتبه بندی ندارد ولی می تواند به طور کلی بر دیدگاه موتورهای جست و جو نسبت به صفحه ی شما اثر گذار باشد.

برای مثال، شما مجبور به تولید محتوایی می شود که به مذاق گوگل خوش نیاید(مثلا صفحاتی با محتوای کم Thin Content)، ممکن است شما عمدا این صفحات را تولید نکرده باشید ولی بنا به دلایلی نیاز است که در سایت وجود داشته باشد و یا اینکه ممکن است صفحاتی تحت عنوان پیش نویس در سایت شما وجود داشته باشند که شما قصد انتشار آن هارا دارید در حالی که هنوز جای کار دارند و یا در تلاش هستید تا بهترین بهینه سازی را برای آن در نظر بگیرید و قطعا نمی خواهید در هنگام ارزشیابی کلی سایت چنین صفحاتی نیز لحاط شوند. در برخی موارد دیگر ممکن است بخواهید که صفحاتی خاص از SERP خارج نشوند چون این صفحات فقط از طریق یک لینک مستقیم قابل دسترس هستند (مثلا خبرنامه).

در موقعیت هایی که بیان شد تگ های نوفالو و نوایندکس می توانند به شما کمک کنند.

در موارد فوق ، برچسب های noindex و nofollow به کمک شما می آیند، زیرا همانطور که در موتورهای جستجو مشاهده می شود کنترل خاصی در سایت شما دارند.

تمرین های مهم برای بهتر شدن متا تگ Robots

  • صفحات غیر ضروری/ ناتمام با محتوای کم که ارزش کمی هم دارند و شما قصد ندارید که در  SERP  ظاهر شوند را، ببندید.
  • صفحاتی که باعث هدر رفت نرخ خزش بطور غیر منطقی می شود را ببندید.
  • اطمینان حاصل کنید که به اشتباه صفحات مهم را از ایندکس کردن محدود نمی کنید.
  1. تگ لینک “rel=”Canonical

تگ لینک  “rel=”Canonical تگ و روشی برای فراخوانی موتورهای جستجو است که مشخص می کند شما ترجیح می دهید که کدام صفحه از سایت را صفحه اصلی بدانید و دوست دارید که توسط موتورهای جستجو ایندکس شود و توسط کاربران پیدا شود. بطور کلی این تگ معمولا در مواردی استفاده می شود که صفحه ای با چندین آدرس اینترنتی (URL) وجود داشته باشد و یا اینکه چندین صفحه متفاوت دارای محتوای مشابهی باشند که یک موضوع را پوشش می دهند.

ماهیت محتوای تکراری و محتوای کپی شده با یکدیگر تفاوت دارد چون معمولا در محتوای تکراری هیچ نوع مداخله ای وجود ندارد. با این حال ممکن است باعث سردرگمی موتورهای جستجو شود و موتورهای گوگل نتوانند که رتبه بندی درستی برای صفحات تکراری در نظر بگیرند مگر این که شما مشخص کنید که ترجیح می دهید با URL کدام صفحه رتبه بندی شوید (تمامی اعتبار به همان صفحه داده شود و به عنوان صفحه کانونی شناخته شود). در برخی موارد ممکن است که خود موتورهای جستجو صفحه کانونی را انتخاب کنند، اعتبار صفحه انتخاب شده به مرور بیشتر می شود و اعتبار بقیه صفحات تکراری نیز به این صفحه اختصاص می یابد. استفاده از این تگ سبب می شود تا نظارت عملکردهای مرتبط با محتوا آسان تر شود. همچنین مولر در این باره می گوید استفاده از تگ Canonical برای محتوای های تکراری به گوگل کمک می کند تا تمامی امتیازها را جمع کند و لینک های پیوند از تمامی صفحه ها به یک صفحه انتقال دهد.

تمرین های مهم برای داشتن سئو بهینه

  • داشتن صفحاتی با محتوای مشابه با در رابطه با یک موضوع
  • صفحاتی تکراری با URL های متعدد
  • صفحات مشابه با IDs یا URL که تاثیری بر محتوا ندارند
  • برای صفحات با محتوای تقریبا تکراری از تگ Canonical با دقت استفاده کنید اگر دو صفحه ای با تگ کنونیکال به هم لینک می شوند تفاوت زیادی در محتوا داشته باشند موتورهای جستجو به سادگی از تگ صرف نظر می کنند.
  1. اسکیما مارک آپ (Schema Markup)

اسکیما مارک آپ تکنیکی خاص برای سازمان دهی اطلاعات در صفحات وب شماست که به سادگی توسط موتورهای جستجو شناخته می شود.

اسکیما مارک آپ دارای دو ویژگی بسیار عالی است:

  • تقویت کننده عالی UX
  • دارای ارزش سئو بسیار بالا

وب معنایی (Semantic Web) نوعی وب معنادار است که در آن تمرکز بر روی کلمات کلیدی و بک لینک ها به تنهایی نیست بلکه مفاهیم این دو و رابطه ای که بین مفاهیمشان وجود دارد مهم می شود. مارک آپ داده های ساختار یافته ویژگیی است که به موتورهای جستجوی گوگل کمک می کند که علاوه بر اینکه مطالب را می خواند، درک کند که چه کلمات خاصی با آن ها ارتباط دارد. SERP به حدی تکامل یافته و کاملند که حتی ممکن است نیازی به کلیک بر روی نتایج برای دریافت پاسخ به سؤال خود نداشته باشید.

اختصاص تگ های اسکیما به عناصر صفحه خاص باعث ایجاد اسپینت SERP غنی از اطلاعات شما می شود که برای کاربران مفید و جذاب باشد. عوامل رفتار کاربر, مانند CTR و نرخ پرش به نحوه تصمیم گیری موتورهای جستجو در رتبه بندی سایت شما می افزایند.

تمرین های مهم برای بهتر شدن اسکیما مارک آپ

  • مطالعه طرح های موجود در Schema.org به شما کمک می کند.
  • شما می تواند با ایجاد نقشه ای از مهمترین صفحات خود در مورد مفاهیم مربوط به هر یک بهتر تصمیم بگیرید.
  • باید اسکیما مارک آپ ها را با دقت پیاده سازی کنید.
  • حتما اسکیما مارک آپ ها را با دقت آزمایش کنید تا اطمینان حاصل شود که به اشتباه یا نادرست اضافه نشده باشد.

۹.متا تگ های شبکه های اجتماعی

اپن گراف ها (Open Graph) که در ابتدا توسط فیسبوک معرفی شد به شما این امکان را می داد که بدانید چگونه یک صفحه هنگام اشتراک در رسانه های اجتماعی کنترل می شود. اکنون اپن گراف ها توسط لینکدین نیز به رسمیت شناخته شده اند. کارت های پیشرفت های مشابهی در توییتر را ارائه شده اما منحصر به فرد هستند.

تگ های اصلی اپن گراف ها

og:title – در این قسمت عنوانی را که می خواهید هنگام لینک صفحه شما نمایش داده شود را قرار می دهید.

og:url – در این قسمت URL یا آدرس صفحه شما قرار می گیرد.

og:description – توضیحات صفحه شما باید در این قسمت جای گیرد, به خاطر داشته باشید که فیس بوک فقط امکان نمایش حدود ۳۰۰ کاراکتر را دارد.

og:image – در اینجا می توانید URL تصویری را که می خواهید هنگام لینک صفحه شما نشان داده شود، قرار می دهید.

استفاده از متا تگ های شبکه های اجتماعی باعث می شود تا لینک ها در نظر مخاطبین شما بهبود یابد و بهینه شود. استفاده از این متا تگ ها ترفند بزرگی نیست و نمی تواند در رتبه بندی موتورهای جستجوی گوگل نیز تاثیر گذار باشد، اما با سازمان دهی و پیکر بندی نحوه پیوند به صفحات می توانید معیارهای CTR و UX خود را به خوبی تقویت کنید.

تمرین های مهم برای بهتر شدن متا تگ های شبکه های اجتماعی

  • با استفاده از پروتکل اپن گراف، ابرداده های اساسی و مربوط را اضافه کنید و URL ها را بسنجید تا ببینید که چگونه نمایش داده می شوند.
  • تنظیم باکس های توییتر و سپس تایید آن ها نیز می تواند تاثیر گذار باشد

نتیجه گیری

برای رسیدن به بهترین استراتژی در وب سایت خود، از ترفندهای کوچک غافل نشوید تا بتوانید هر چه بهتر و راحت تر به هدف خود دست یابید.

برخی ار متا تگ ها از اهمیت و ضرورت خاصی برخوردارند، چون به طور مستقیم با رتبه بندی صفحه شما رابطه دارند. برخی دیگر از متا تگ ها ارتباط مستقیمی با رتبه بندی ندارد ولی می تواند باعث قرار گرفتن سایت شما به نتایج غنی شود و هچنین سکوی پرش سایت شما باشد و همین موضوع باعث افزایش نرخ کلیک سایت شما می شود.

تغییرات کوچک در سایتتان که باعث بهبود تجربه کاربر می شود (حس خوبی به کاربر انتقال می دهد)، به موتورهای جستجو گوگل کمک می کند تا سایت شما را بهتر بشناسند و هم از طریق کاربر و هم از طریق موتورهای جستجو ارزشمند تلقی شود و خوب این مسئله در دراز مدت تاثیر شگرفی بر سایت شما دارد.

امیدوارم از مطالعه مقاله لذت برده باشید، لطفا این مقاله را با علاقه مندان دنیای دیجیتال مارکتینگ به اشتراک بگذارید.

۵/۵ - (۴ امتیاز)

اشتراک گذاری مقاله

با اشتراک گذاری مقاله هم به دوستانتان لطف کردید هم به ما 🙂

جدید ترین مقالات دیجیتال مارکتینگ

دوره های رایگان دیجیتال مارکتینگ

مقاله
نظرات
اشتراک گذاری
فهرست