۸ اشتباه رایج که ممکن است متخصصان سئو مرتکب شوند

زمان مطالعه: 6 دقیقه
1K بازدید
۸ اشتباه رایج که ممکن است متخصصان سئو مرتکب شوند

دلایلی که ممکن است رتبه سئو وبسایت را کاهش دهد

دلایلی که ممکن است رتبه سئو وبسایت را کاهش دهد

این روزها بهینه سازی وبسایت ها برای موتورهای جستجو مانند گوگل، بسیار مورد توجه کسب و کارهای آنلاین و صاحبان مشاغل اینترنتی قرار گرفته است.
سئو یک فرآیند زمان براست و گاهی سئوکارها با رعایت نکردن نکات و اصول اولیه ی سئو ممکن است با چالش هایی روبه رو شوند و نتوانند استراتژی خوبی را برای وبسایتشان پیاده سازی کنند.
رعایت اصول اولیه هر چند ممکن است ساده بنظر برسد، اما گاهی بسیاری از افراد متخصص در حوزه ی سئو ممکن است آنها را نادیده بگیرند.
اما چون رعایت نکردن این قوانین ساده میتواند رتبه سئو وبسایت شما را کاهش دهد، پس نمیتوان آنها را نادیده گرفت.
اگر شما هم به عنوان یک سئوکار پروژه های مختلفی را در دست دارید، قصد داریم در این مقاله منتشر شده در آکادمی راه دی ام، نکات مهمی را که میتواند بر روی سئو وبسایت شما اثر بگذارد را به شما بگوییم و این اطلاعات را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم.
در این مقاله ۸ اشتباه رایج در روند کاری متخصصین سئو را بررسی میکنیم:

نادیده گرفتن متا تگ های NoIndex و NoFollow در وبسایت

نادیده گرفتن عبارتهای no index و nofollow در وبسایت

با استفاده از متا تگ Robots در بخش Header وبسایت ها میتوان اطلاعاتی را به ربات های گوگل انتقال داد. مثلا اگر شما در قسمت Meta Robots Tag در هدر وبسایتتان عبارت NoIndex و NoFollow را قرار دهید، وقتی رباتهای گوگل به صفحه ی وبسایت شما برسند با دیدن این عبارت ها بلافاصله صفحه شما را از نتایج جستجو خارج میکنند و دنبال نمیکنند.
گاهی ممکن است زمان توسعه و برنامه نویسی وبسایتها برای آنکه گوگل قبل از اتمام کار وبسایتتان، محتویات موجود در سایت را بررسی نکند و محتویات ایندکس نشوند، از دستورات NoIndex و NoFollow در بخش متاتگ های وبسایت استفاد کنید و پس از بارگذاری کامل وبسایت ممکن است فراموش کنید که محتویات متاتگ Robots را به مقدار Index و Follow  تغییر دهید.
همچنین گاهی ممکن است در فایل Robots.txt وبسایتتان، بنا به دلایلی مشخص کرده باشید صفحه هایی از وبسایتتان توسط رباتهای گوگل بررسی و ایندکس نشوند و بعد از مدتی فراموش کرده باشید آنها را از حالت NoIndex خارج کنید. بهتر است بخش متاتگ های هدر و فایل Robots.txt وبساییتان را بررسی کنید و تغییرات لازم را در این بخش انجام دهید.

عدم استفاده از ابزارهای گوگل آنالیتیکس و سرچ کنسول

 

عدم استفاده از ابزارهای گوگل انالیتیکس و سرچ کنسول

در حالت ایده آل بهتر است که شما وبسایت خود را به دو ابزار گوگل آنالیتیکس و گوگل سرچ کنسول متصل کنید.
ابزار گوگل آنالیتیکس میتواند اطلاعات مناسبی از آمار بازدید های وبسایت، زمان بازدید ها، گزارش های مناسب و کاریردی و … را به شما بدهد.
همچنین ابزار گوگل سرچ کنسول میتواند درباره ی خطاهای فنی، شرایط صفحات وبسایت و عملکرد لینک ها، بک لینک ها … اطلاعات دقیق و کاملی را به شما ارائه دهد.
ابزار های بسیاری برای سئو وجود دارد که ممکن است بعضی از متخصصین سئو، استفاده از ابزار های دیگر را ترجیح بدهند، اما پیشنهاد میشود که شما  از این دو ابزار که متعلق به خود شرکت گوگل است در کنار یکدیگر استفاده کنید.

تمرکز بر روی کلمات کلیدی اشتباه در وبسایت

تمرکز بر روی کلمات کلیدی اشتباه

انتخاب کلمه کلیدی مناسب از چالش های بزرگ سئوکار ها محسوب میشود.
گاهی ممکن است با انتخاب یک کلمه کلیدی نامناسب زمان زیادی را صرف کنید و نتوانید نتیجه مناسبی را از سئو وبسایتتان بدست آورید.
برای اینکار لازم است شما کلمه کلیدی را انتخاب کنید که مشتریان شما ممکن است آنها را سرچ کنند و کلمه ایی که بتواند نرخ کلیک وبسایت شما را افزایش دهد. بنابراین باید عباراتی را به عنوان کلمه کلیدی در نظر بگیرید که بدانید توسط مشتریان شما ممکن است جستجو شوند.

عدم استفاده از لینک های داخلی در وبسایت

عدم استفاده از لینک های داخلی در وبسایت

ایجاد لینک های داخلی در صفحات مختلف وبسایت شما میتواند تاثیر خوبی بر روی رتبه سئو وبسایت شما بگذارد. همچنین باعث میشود که بازدید کنندگان سایت شما راحتر بتوانند به صفحات دیگر وبسایت شما دسترسی داشته باشند و گوگل رتبه لینک های شما را افزایش میدهد.
ایجاد لینک های داخلی یک راه بسیار مناسب برای تقویت رتبه سئو وب سایت شما میباشد، چرا که ؛
• از طریق لینک های داخلی، خزنده های گوگل به راحتی میتوانند وارد صفحات وبسایت شما بشوند و آنها را ایندکس کنند.
• از این طریق صفحات و موضوعات مهم و پربازدید مشخص میشوند.
ترافیک یک صفحه از وبسایت را میتوانید به صفحات مختلف وبسایتتان منتقل کنید.

عدم بهبود و بهینه سازی محتوا در وبسایت

عدم بهبود و بهینه سازی محتوا

گوگل دارای الگوریتمی است که میتواند محتویات قدیمی را تشخیص دهد. محتواهای قدیمی و تکراری میتواند رتبه سئو وبسایت شما را کاهش دهد.
محتواهای قدیمی به دلایل زیر میتوانند به سئو وبسایت شما آسیب برسانند که عبارتند از:

  1. ممکن است اطلاعات موجود در محتوا ها منسوخ شده باشد.
  2. ممکن است تغییراتی در آنها بوجود آمده باشد که اطلاعات اشتباهی را به کاربر منتقل کنند.
  3. با توجه به تغییرات الگوریتم های گوگل، ممکن است کلمات کلیدی به کار رفته در آنها نامرتبط شناخته شوند.
  4. به دلیل تغییر معیار های الگوریتم گوگل در بروزرسانی ها، ممکن است محتواهای قدیمی بی ارزش شناخته شوند.

بهتر است برای وبسایتتان از محتویات قدیمی استفاده نکنید و با ایجاد یک استراتژی مناسب، تولید محتوای کاربرپسندانه و مفیدی را در وبسایت خود منتشر کنید و میزان ترافیک وبسایتتان را افزایش دهید.

عدم بهینه سازی وبسایت برای موتور های جستجو

عدم بهینه سازی وبسایت برای موتور های جستجو

گاهی ممکن است وبسایت ها بر اساس یک استراتژی نامناسب بهینه شده باشد. مثلا انتخاب یک کلمه کلیدی نامناسب، نداشتن برنامه مناسب برای فرآیند لینکسازی و ….
در صورتی که وبسایتتان برای کاربران شما بهینه سازی نشده باشد، میتواند آسیب فراوانی به رتبه سئو وبسایت شما وارد شود.
و به دلیل بروزرسانی های الگوریتم های گوگل، پیوسته سئوکار ها در تلاش هستند وبسایت ها را برای موتور جستجوی گوگل و کاربران سایت بهینه کنند.
خوشبختانه گوگل در تلاش است تا بتواند نتایج جستجوی کاربران را بهبود ببخشد.
بطور کلی گوگل جست و جو ها را به سه دسته تقسیم کرده:

  • جستجوهای DO
    ( این مدل جستجوها به منظور خرید صورت میگیرد مانند: خرید لپ تاپ و ..)
  • جست و جو های Know و Know Simple
    ( این مدل جست و جو ها برای کسب اطلاعات میباشند مانند بهترین لپتاب ۲۰۲۰)
  • جستجو های Go
    ( این جستجو ها به منظور پیدا کردن مکان و محل برای برطرف کردن نیاز کاربر است، مانند نزدیک فروشگاه لپ تاپ نزدیک به من و …)

باور اینکه سئو به معنای ترافیک است

گاهی ممکن است که شما بتوانید کاربران زیادی را به وبسایت خود هدایت کنید و میزان بازدید وبسایتتان را افزایش دهید. اما میزان کاربرانی که بتوانند از محصولات شما خریداری کنند همچنان کم باشد. در این صورت حتما شما کاربران اشتباهی را به وبسایت خود هدایت کرده اید.
این نکته را در نظر بگیرید که سئو به معنای افزایش ترافیک کاربران بر روی وبسایتتان نیست و شما باید با ایجاد برنامه ریزی دقیق و درستی، مخاطبان هدف را برای بازدید از وبسایتتان دعوت کنید.

متوقف کردن روند سئو وبسایت

متوقف کردن روند سئو وبسایت

گاهی ممکن است شما وبسایت خود را راه اندازی کنید و استراتژی مناسبی را برای سئو وبسایت در نظر بگیرید و این استراتژی مناسب باعث شود فرآیند بهینه سازی وبسایت شما بسیار عالی پیش برود و وبسایت شما بتواند به جایگاه مناسبی برسد. اما این نکته را در نظر بگیرید که اگر شما استراتژی سئو خود را بر روی آن وبسایت متوقف کنید، باعث میشود رتبه سئو وبساییتان کاهش پیدا کند و جایگاهش را از دست بدهد.

چکیده مقاله

با بروزرسانی های اخیر موتور جستجوی گوگل، این روزها صاحبان وبسایت ها در تلاش هستند تا بتوانند به جایگاه مناسبی در نتایج جستجوی گوگل برسند.
مهمترین راهکار برای افزایش رتبه سئو، بهینه سازی وبسایت ها بر اساس قانون های موتورهای جستجوها مانند گوگل و …است.
اما ممکن است در این بین سئوکار ها برخی از اصول و قوانین ابتدایی بهینه سازی وبسایت را نادیده بگیرند و برای بهینه سازی وبسایت و پروژه ی خود دچار مشکلاتی شوند.
در این مقاله نکاتی به شما آموزش داده شد تا بتوانید با رعایت این اصول رتبه سئو وبسایت خود را افزایش دهید.

امیدواریم که در این مقاله توانسته باشیم اطلاعات مناسبی را برای بهبود سئو وبسایت شما در اختیارتان قرار دهیم و شما میتوانید با به اشتراک گذاری این مقاله درجهت افزایش سطح دانش افراد فعال در حوزه سئو و دیجیتال مارکتینگ به ما کمک کنید.

۵/۵ - (۴ امتیاز)

اشتراک گذاری مقاله

با اشتراک گذاری مقاله هم به دوستانتان لطف کردید هم به ما 🙂

جدید ترین مقالات دیجیتال مارکتینگ

دوره های رایگان دیجیتال مارکتینگ

مقاله
نظرات
اشتراک گذاری
فهرست