۶ استراتژی و تکنیک مهم در سئو وبسایت

زمان مطالعه: 9 دقیقه
1K بازدید
۶ استراتژی و تکنیک مهم در سئو وبسایت

معرفی ۶ تکنیک مهم برای بروزرسانی استراتژی سئو

معرفی 6 تکنیک مهم در بهیته سازی وبسایت
این روزها انتخاب و پیاده سازی بهترین روش ها برای سئو و بهینه سازی وبسایت ها، از دغدغه های مهم مشاغل و صاحبان تجارت آنلاین شناخته میشود. اکثر شرکت ها و کسب و کار هایی که دارای وبسایت هستند، به دنبال کسب رتبه ی بهتر و رسیدن به جایگاه مناسبی در موتور جستوی گوگل میباشند.
شما با رعایت و پیاده سازی نکات مهم دنیای سئو میتوانید به وبسایتتان کمک کنید تا به جایگاه مناسبی در نتایج جستجو برسد و همچنین کاربران بیشتری وبسایت شما را بازدید کنند.
بروزرسانی الگوریتم های گوگل و پیاده سازی ساختار های متفاوت در گوگل پیوسته در مسیری است که بتواند نتایج جستجو کاربران را بهبود دهد. همچنین صاحبان کسب و کار های آنلاین با رعایت اصول و قوانین سئو در تلاش هستند تا بتوانند وبسایت خود را برای کاربران بهینه کنند.
گاهی ممکن است در هنگام پیاده سازی مراحل سئو وبسایتتان متوجه شوید که نیاز دارید در بخشی از قسمت های استراتژی سئو وبسایتتان، تغییراتی را ایجاد کنید تا بتوانید به نتایج بهتری برسید. در این مواقع شما با ایجاد یک برنامه ریزی مجدد میتوانید هدف های جدیدی را برای خود تعیین کنید و آنها را پیاده سازی کنید.
اگر شما هم تصمیم دارید استراتژی سئو خود را به روزرسانی کنید، در این مقاله ی منتشر شده در آکادمی راه دی ام قصد داریم ۶ تکنیک مهم برای کسب رتبه ی مناسب در سئو را به شما عزیزان معرفی کنیم.

۱- بر روی کلمات کلیدی که رتبه ی بهتری دارند کار کنید

شناسایی کلمات کلیدی نزدیک به صفحه اول

انتخاب کلمه کلیدی مناسب از جمله نکات مهمی است که میتواند به بهتر دیده شدن محتواهای شما در نتایج جستجوی گوگل کمک کند. گاهی ممکن است شما کلمات نامناسبی را به عنوان کلمه کلیدی وبسایت خود انتخاب کنید و مدت زمان زیادی را صرف کار کردن بر روی آنها کنید و در عوض نتوانید به نتیجه ی دلخواه خود برسید.
شما با استفاده از ابزار های مختلفی میتوانید کلمات کلیدی مناسب برای کسب و کار خود را شناسایی کنید و سپس بر روی آن کلمات در وبسایت خود کار کنید.
اگر میخواهید کلماتی را انتخاب کنید که بتوانید زودتر به جایگاه مورد نظر خود در صفحه نتایج گوگل برسید میتوانید مراحل زیر انجام دهید؛

  1. آدرس دامنه ی خود را در ابزار Ahref وارد کنید. (البته از ابزارهایی مثل MOZ و SEMRUSH هم میتوانید استفاده کنید.)
  2. وارد بخش کلمه کلیدی ارگانیک بشوید و بر روی پرچم کشور مورد نظر خود کلیک کنید.
  3. سپس بر روی گزینه Position کلیک کنید و کلماتی که رتبه های آنها بین ۱۱ تا ۲۰ را فیلتر کنید.
  4. در این حالت میتوانید کلمات کلیدی قرار گرفته در رده ی مشخص شده را مشاهده کنید.

با بررسی این ساختار میتوانید کلماتی که رتبه ی مناسبی در موتور حستجوی گوگل دارند را شناسایی کنید و با کار کردن بر روی آنها و پیاده سازی استراتژی مناسب برای کسب و کار خود، به رتبه های بالاتری در صفحه نتایج گوگل برسید.

شناسایی کلمات کلیدی با رتبه های مناسب در وبسایت چه فوایدی دارد؟

شناسایی کلمات کلیدی دارای رتبهمعمولا کلماتی که در نتایج جستجو نزدیک به صفحه اول هستند، راحتر میتوانند به جایگاه های بالاتر و لینک های اول در صفحه نتایج گوگل برسند. اگر شما کلمات کلیدی رده های ۱۱ تا ۲۰ را شناسایی کنید و بر روی آنها کار کنید میتوانید به رتبه و جایگاه بهتری در موتور جستجوی گوگل برسید.

افزایش رتبه کلمات کلیدی در موتور جستجوی گوگل چه نتایجی دارد؟

  • افزایش ترافیک وبسایت
  • تبدیل بهتر و بیشتر بازدید های وبسایت
  • دیده شدن بهتر خدمات شما در صفحه نتایج جستجو

پس از آنکه شما توانستید کلماتی را که نزدیک به صفحه اول گوگل هستند را شناسایی کنید، با کار کردن بر روی آن کلمات میتوانید در مدت ۳ ماه، بطور مثال  از جایگاه ۱۱ به جایگاه ۶ برسید و در اثر تغییر جایگاه لینکهای وبسایتتان در صفحه نتایج جستجو، بازدیدهای کلمه کلیدی هدف شما در حدود ۱۵ درصد افزایش پیدا میکند.
همچنین با بهینه سازی عنوان های صفحات وبسایت، تولید محتوا، فرآیند لینکسازی مناسب و افزایش ترافیک وبسایت از طریق شبکه های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام، توییتر، و… میتوانید رتبه ی خود را در گوگل افزایش دهید و اگر به موقعیت های ۱ تا ۳ در صفحه نتایج گوگل برسید میتوانید بازدید و نرخ تبدیل وبسایتتان را افزایش دهید و در نتایج جستجو گوگل بهتر دیده شوید.

۲- محتوای مناسب تولید کنید

محتوای مناسب تولید کنید

تولید محتوا یکی از عوامل موثر در کسب رتبه ی بهتر و بیشتر وبسایت ها میباشد.
سعی کنید استراتژی تولید محتوا وبسایت خود را به درستی انتخاب کنید و با تولید محتواهای مناسب و کاربر پسندانه و همچنین تمرکز بر روی کلمات کلیدی مناسب، وب سایت خود را برای کاربران بهینه کنید.
گاهی ممکن است در وبسایت شما برخی از صفحات محتوای کم یا ضعیفی داشته باشند.
شما میتوانید با استفاده از امکانات و ویژگی های وبسایت Deepcrawl این صفحات را شناسایی کنید.
برای اینکار باید طبق مراحل زیر پیش بروید:

  1. ابتدا دامنه خود را در Deepcrawl وارد کنید.
  2. به قسمت محتوا بروید و وارد بخش Content > Body Content > Thin Pages شوید و کلیک کنید.
    (در این بخش URL هایی برای شما نمایش داده خواهد که میتوانید آنها را در ابزار Ahref کپی کنید و کلمات کلیدی آن صفحه را شناسایی کنید و بر روی کلمات کلیدی ایی که برای شما اهمیت دارد کار کنید.)

چرا بهتر است وبسایت ها محتواهای نامناسب خود را شناسایی کنند؟

صفحاتی که دارای محتویات بی کیفیت هستند به سختی توسط الگوریتم های گوگل رتبه بندی میشوند و معمولا با وجود رقابت های زیادی که در کلمات کلیدی وجود دارد عملا آن صفحات نمیتوانند به رتبه خوبی در گوگل برسند.
برند ها و کسب و کارها باید محتویات با کیفیت در اختیار کاربران قرار دهند و وبسایت خود را برای کاربران و موتور جستجوی گوگل بهینه کنند.

چه خطراتی صفحات با محتوای بی کیفیت را تهدید میکند؟

صفحات با محتوای بی کیفیت در نتایج جست و جو نمیتوانند رتبه مناسبی بگیرند و مورد استقبال کاربران قرار نمیگیرد. همچنین این صفحات میتوانند تجربه کاربری نامناسبی را برای کاربران ایجاد کنند.
اگر میخواهید مطمئن باشید که صفحات وبسایت شما بتوانند به خوبی رتبه بگیرد، بهتر است محتواهای با کیفیتی را برای کاربرانتان ایجاد کنید.

انتشار محتوای با کیفیت چه فوایدی را دارد؟

  • افزایش و بهبود تجربه کاربری مناسب برای بازدیدکنندگان وبسایت
  • افزایش قدرت دامنه وبسایت
  • افزایش ترافیک وبسایت

بهتر دیده شدن خدمات و محصولات در نتایج جستجوی گوگل

با اصلاح و ویرایش محتواهای بی کیفیت و تبدیل آنها به محتواهای کاربرپسندانه میتوانید کاربران وبسایت خود را افزایش دهید و با انتشار محتواهای طولانی تر، ترافیک بیشتری را در وبسایت خود جذب کنید.
روش های زیادی برای اصلاح یا حذف صفحات با محتوای کم کیفیت وجود دارد.
مثلا شما میتوانید در فایل Robot.Txt ، صفحاتی را که میخواهید توسط خزنده های گوگل ایندکس و بررسی نشوند را مشخص کنید این صفحات را در حالت Disallow قرار دهید.
حتی میتوانید محتوای وبسایتتان را اصلاح کنید و آن را بروزرسانی کنید.
اگر بخواهید صفحات ایندکس شده را حذف کنید، حذف این صفحات باعث نمایش ارور (خطای) ۴۰۴ میشود و برای سئو وبسایت مناسب نیست.( میتوانید این صفحات را ریدایرکت کنید)

۳- ماشین تولید محتوا باشید

مانند یک ماشین تولید محتوا باشید

همانطور که گفتیم انتشار محتوا ی مناسب و با کیفیت از نکات مهم سئو میباشد. چرا که معمولا کاربران قصد دارند در صفحه نتایج و گوگل به اطلاعات مورد نظر خود دسترسی داشته باشند و پاسخ مناسبی برای سوال های خود بگیرند.
اگر شما هم به دنبال موفقیت و دستیابی رتبه ی مناسبی در صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل هستید، میتوانید محتواهای زیادی را متناسب با سلیقه کاربرانتان را در بخش وبلاگ وبسایتتان منتشر کنید.
قسمت وبلاگ هر سایت، بهترین قسمت برای گذاشتن مقاله و محتوا میباشد و منظور از محتوا فقط متن یا نوشته نیست، بلکه شما میتوانید در وبسایت خود محتواهای تصویری و ویدیویی هم منتشر کنید.

محتوای کوتاه بهتر است یا طولانی؟

محتوای کوتاه بهتر است یا محتوای طولانی؟

مطالعات نشان میدهد مردم محتویات بلند تر را معتبرتر و با ارزش تر میدانند.
با این حال اگرشما بتوانید محتواهای کوتاه و جذابی را برای کاربرانتان ایجاد کنید و اطلاعات مفیدی را به آنها انتقال دهید بسیار مناسب است.
برای این کار شما نیاز دارید تا پرسونای مشتریان خود را به خوبی بشناسید و مطابق با سلیقه آنها فرآیند تولید محتوای خود را پیاده سازی کنید.
همچنین باید کلمات کلیدی مناسب برای کسب و کار خود را شناسایی کنید و در محتواهای خود بر روی آن کلمات کار کنید.

چه نکاتی در فرآیند تولید محتوا ضروری است؟

نکات ضروری در فرآیند تولید محتوا

  • سعی کنید در محتوای منتشر شده به تمامی سوالات کاربران پاسخ کامل دهید.
  • محتوای خاص با کیفیت تولید کنید.
  • فضای رقابتی را بررسی و تجزیه تحلیل کنید موضوعات را براساس هدف قرار دادن مخاطبان خاصتان در نظر بگیرید.
  • با افزودن تصاویر میتوانید محتویات را جذاب کنید و محتویاتی را تولید کنید که بتواند مشکلات کاربر را برطرف کند.

۴- بهینه سازی Feature Snippet

بهینه سازی Feature Snippet

گوگل پیوسته در تلاش است تا به بهبود نتایج جستجوی کاربران کمک کند.
ویژگی Feature Snippet از جمله اقدامات مهم موتور جستجوی گوگل میباشد که میتواند به کاربران کمک کند تا به اطلاعات معتبر و مناسب با موضوع جستجو شده ی خود دسترسی داشته باشند. در پنجره Feature Snippet اطلاعات مناسب و مفیدی برای کاربران نمایش داده میشود.

وبسایت ها برای نمایش در پنجره ی Feature Snippet چگونه رتبه دهی میشود؟

ویژگی Feature Snippet

برای نمایش داده شدن در Feature Snippet شما باید نکاتی را رعایت کنید که به شرح زیر میباشد:

  • بهتر است کلمات کلیدی صفحات وبسایت خود را در تگ H1 نوشته شود.
  • محتوای با کیفیت منتشر کنید و در این محتوا ها بتوانید پاسخ مناسبی برای سوال های کاربران در نظر بگیرید
  • کلمات کلیدی را که قبلا در Feature Snippet نمایش داده شده اند را شناسایی کنید و آن ها را هدف قرار دهید.
  •  اطلاعات دقیق و مفیدی را به کاربران منتقل کنید.
  • در صورت نیاز از از جداول و‌گراف ها در محتواهایتان استفاده کنید و مطمئن شوید که محتوای شما میتواند به سوالات مشابه کاربران پاسخ مناسبی را ارائه دهد.
  • با استفاده از روش هایی سعی کنید تعامل بیشتری را با کاربرانتان برقرار کنید.
  •  با ابزار Google Rich Result Tool (ابزار ریچ ریزالت تولز) نتایج جستجو را بررسی کنید.
  • از عنوان های مناسب برای صفحات وبسایت استفاده کنید.
    همچنین شما میتوانید با استفاده از ابزار Semrush کلمات کلیدی ایی که با استفاده از آنها میتوانید محتواهای مناسبی را تولید کنید و در نتایج جستجو رتبه های بالایی بگیرید را شناسایی کنید.
  • البته نکته آخر و مهمترین نکته این است که تمامی موارد فوق تاثیر بسیار مثبتی در سایت شما دارند ولی نباید فراموش کرد که هنوز این قابلیت یعنی Feature Snippet برای وب فارسی فعال نیست. اما اگر از الان آماده باشید، هر زمان این قابلیت به وب فارسی اضافه شد شما از ان بهره مند خواهید شد.

۵- لینک سازی های داخلی و خارجی

لینک سازی های داخلی و خارجی

بسیاری از سئو کارها قدرت لینک های داخلی را در فرآیند سئو وبسایت نادیده میگیرند.
اگر در وبسایتتان محتواهایی را منتشر کردید که با برخی از محتواهای دیگر وبسایت شما ارتباط دارد، میتوانید با ایجاد لینکسازی داخلی، صفحات مختلف وبسایتتان را به یکدیگر لینک دهید و به کاربرانتان معرفی کنید.
همچنین ایجاد لینک های داخلی باعث میشود تا خزنده های موتور جستجوی گوگل در هنگام بررسی یک صفحه از وبسایتتان، دیگر صفحات منتشر شده را هم بررسی کنند و از طریق لینک های داخلی کاربران میتوانند وارد صفحات دیگر وبسایت شما شوند و نرخ کلیک و ترافیک صفحه های مختلف شما افزایش پیدا میکند.
در فرآیند لینکسازی خارجی، لینک گرفتن از سایت های دیگر که دارای قدرت دامنه قوی و بالایی هستند میتواند تاثیر زیادی در رتبه بندی شما بگذارد.

۶- از استراکچردیتاها استفاده کنید

استفاده از استراکچردیتاها

استراکچردیتاها یا داده های ساختار یافته باعث میشود داده ها و اطلاعات شما بصورت دسته بندی شده به موتور جستجوی گوگل معرفی شود و به درک بهتر مطالب منتشر شده توسط موتور جستجوی گوگل کمک میکند.
استراکچر دیتا گزینه خوبی برای افزایش رتبه محتوای وبسایتتان میباشند و به بهتر دیده شدن محتویات وبسایت شما کمک میکنند و باعث میشوند نرخ کلیک و ترافیک وبسایت شما افزایش پیدا کند.

چکیده مقاله

گوگل پیوسته در تلاش است تا با بروزرسانی الگوریتم های خود نتایج جستجو را برای کاربران بهبود ببخشد.
وبسایت هایی که بتوانند با پیاده سازی استراتژی مناسب سئو بهینه شوند میتوانند رتبه های بهتری را در صفحه نتایج جستجو داشته باشند. گاهی ممکن است شما نیاز داشته باشید تغییراتی را در استراتژی سئو وبسایت خود ایجاد کنید تا بتوانید به رتبه های بهتری برسید.
در این مقاله ۶ تکنیک مهم سئو وبسایت را به شما عزیزان معرفی کردیم و امیدواریم با رعایت این نکات بتوانید به رتبه و جایگاه مناسبی در نتایج جستجو برسید.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

اشتراک گذاری مقاله

با اشتراک گذاری مقاله هم به دوستانتان لطف کردید هم به ما 🙂

جدید ترین مقالات دیجیتال مارکتینگ

دوره های رایگان دیجیتال مارکتینگ

مقاله
نظرات
اشتراک گذاری
فهرست