گوگل بروزرسانی لوکال سئو نوامبر ۲۰۱۹ را تایید کرد!!!

زمان مطالعه: 3 دقیقه
4K بازدید
گوگل بروزرسانی لوکال سئو نوامبر 2019 را تایید کرد

بروزرسانی لوکال سئو در نوامبر ۲۰۱۹

گوگل سیستم تطبیق عصبی یا neural matching را به لوکال سئو اضافه کرده است و به همین علت است که در یک ماه  گذشته شاهد تغییراتی در رتبه بندی محلی هستیم.

با توجه به اینکه از اول ماه نوامبر افراد زیادی متوجه تغییرات در نتایج جستجو‌ محلی شده بودند و همه نگران این تغییرات بودند، در انتها گوگل اعلام کرد که از اول ماه نوامبر مشغول بروزرسانی بوده است که این تغییر شامل اضافه کردن neural matching یا همان تطبیق عصبی به لوکال سئو (سئو محلی) بوده است.

این خبر از کانال رسمی توییتر گوگل منتشر شد Google SearchLiaison@

اسم این آپدیت یا بروزرسانی لوکال سئو نوامبر ۲۰۱۹ نام دارد که علت اینکه اینگونه آن را نامگذاری کرده‌اند این است که سال پیش گوگل یک کنوانسیون تهیه کرد که طبق آن نام‌های بروزرسانی‌های خود را نام گذاری کند و نکته جالب این جا است که این تغییر یکی از آخرین بروزرسانی‌های بزرگ گوگل در سال ۲۰۱۹ به نظر می‌آید.

البته ما در مقاله تولید محتوا بر اساس پردازش زبان طبیعی با NLP در آکادمی راه دی ام اشاره کرده بودیم که طبق آخرین آمار منتشر شده روزانه قریب به ۹ آپدیت در الگوریتم‌های گوگل اتفاق میافتد که با یک حساب کتاب سر انگشتی سالانه الگوریتم‌های گوگل  ۳۲۳۴ بار آپدیت یا بروزرسانی می‌شود!!!

استفاده از تطبیق عصبی در لوکال سئو از دوشنبه از ۲ دسامبر ۲۰۱۹

گوگل اعلام کرده است که استفاده از تطابق عصبی در نتایج جستجوی محلی یا همان لوکال سئو و تغییرات رتبه بندی جستجوی محلی از دوشنبه ۲ دسامبر ۲۰۱۹ شروع شده است.

استفاده از neural matching به چه معناست؟

neural matching یا همان تطبیق عصبی به گوگل اجازه می‌دهد تا بهتر قصد کاربران در جستجو‌های محلی را متوجه شود و بهترین نتایج ممکن را در لوکال سئو به کاربران نشان دهد.

کسب و کارها باید چگونه خود را با این بروزرسانی تطابق دهند؟

گوگل اعلام کرده است که در نتیجه این بروزرسانی نیازی نیست تا کسب و کارها کار خاصی انجام دهند و اعلام کرده است که کسب و کارها اگر قصد دارند رتبه‌های بهتری داشته باشند به راهنمای خود گوگل درباره سئو محلی برای کسب و کارها که قبلا از سمت گوگل منتشر شده بود مراجعه کنند.

تغییرات جهانی در نتایج جستجوی محلی

علاوه بر این گوگل در بروزرسانی خود اعلام کرده است که این آپدیت یک موضوع جهانی است و فقط مخصوص زبان انگلیسی و کشور آمریکا نیست و شامل تمام دنیای وب و تمام زبان ها می‌شود که مطمئنا زبان فارسی را نیز شامل می‌شود.

همین طور گوگل اعلام کرده است که از سیستم تطبیق عصبی برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ برای بهتر فهمیدن قصد کاربران از جستجو استفاده کرده است. که شباهت زیادی به الگوریتم‌های BERT و RankBrain دارد و اگر بخواهیم آن را به زبان فارسی ترجمه کنیم باید بگوییم که  neural matching یک سیستم قدرتمند مترادف یابی هوشمند است.

و این موضوع می‌تواند نویدخوبی برای تمام استفاده کنندگان از موتور جستجوگر گوگل باشد زیرا که هر روز ارتباط معنایی محتواها بیشتر و بیشتر می‌شود و در نهایت محتواهایی که ارزشمندتر باشند نتایج بهتری را به دست میاورند. ولی نکته مهم این است که شما درک کنید که ارتباط معنایی که گوگل مد نظر دارد چه ساختاری دارد تا شما نیز از همین ساختار یا الگو برای کسب نتیجه بهتر استفاده کنید.

گوگل در سال‌های گذشته هزینه بسیار زیادی برای توسعه و به کارگیری NLP (پردازش زبان طبیعی) و neural matching ( تطابق عصبی) انجام داده است زیرا که هدف اصلی گوگل در سال‌های اخیر تشخیص هدف کاربر از جستجو است زیرا که این موضوع بسیار مهم است و محل اصلی درآمد گوگل است و همین دلیل موجب افزایش حساسیت آن برای گوگل است.

امیدوارم که از مطالعه این مقاله لذت برده باشید و نظرات و تجربیات خود را با ما و دیگر علاقه‌مندان به این حوزه به اشتراک بگذارید.

منبع:

۱-Search Engine Journal

۲-Search Engine Land

۵/۵ - (۷ امتیاز)

اشتراک گذاری مقاله

با اشتراک گذاری مقاله هم به دوستانتان لطف کردید هم به ما 🙂

جدید ترین مقالات دیجیتال مارکتینگ

دوره های رایگان دیجیتال مارکتینگ

مقاله
نظرات
اشتراک گذاری
فهرست