الگوریتم لوکال گوگل به زبان ساده ۲۰۲۰ در ۵ دقیقه

زمان مطالعه: 3 دقیقه
4K بازدید
الگوریتم لوکال گوگل به زبان ساده 2020 در 5 دقیقه

الگوریتم لوکال گوگل

امروزه لوکال سئو کلمه ای است که بسیار شنیده می‌شود و خیلی از کسب و کارهای کوچک بدنبال این هستند تا بتوانند با استفاده از سئو لوکال، جایگاهی برای خود در نتایج جستجو پیدا کنند و امروز تصمیم گرفتیم تا با توضیح الگوریتم لوکال سئو گوگل به زبان ساده شما را با آن آشنا کنیم.

الگوریتم لوکال گوگل همیشه بر سه پایه استوار بوده است که عبارتند از :

  • Revelance (ارتباط)
  • Proximity (مجاورت یا نزدیکی)
  • Prominence (برتری)

که در این مقاله از سری مقالات آکادمی راه دی ام قرار است تا شما را با این الگوریتم آشنا کنیم که اگر کسب و کاری دارید و قصد دارید تا ترافیک لوکال (محلی) را به سمت خود هدایت کنید، آگاه باشید که چه مواردی را باید رعایت کنید تا از آزمون الگوریتم لوکال سئو سربلند بیرون بیاید.

۱-Relevance(ارتباط)

Relevance(ارتباط) الگوریتم لوکال

برای این شاخصه، الگوریتم سؤال میپرسد که آیا کسب و کار شما ویژگی که کاربر در جستجوی آن است دارد یا نه؟ و اگر شما آن ویژگی را داشته باشید شما را در نتایج جستجو نشان میدهد ولی نکته مهم اینجاست که شما باید هر سه ویژگی را بررسی کنید زیرا که این الگوریتم هر سه شاخصه را با هم میسنجد و شما باید سعی کنید تا هر سه شاخصه را تقویت کنید البته اگر می‌خواهید در نتایج جستجوی لوکال رتبه خوبی کسب کنید.

۲-Proximity(مجاورت یا نزدیکی)

Proximity(مجاورت یا نزدیکی) الگوریتم لوکال سئواین شاخصه یکی از اصلی ترین شاخصه‌های موجود سنجش الگوریتم لوکال گوگل است و زمانی که این الگوریتم در حال سنجش و پردازش سایت شما است دقت می‌کند که آیا واقعا شما و یا کسب و کارتان به کاربر نزدیک هستید یا نه؟ زیرا که در سرچ لوکال یا محلی، هدف اصلی همانطور که از اسمش مشخص است، مجاورت و یا نزدیکی است.

برای مثال فرض کنید یک کاربر در یک مکان مشخصی مستقر است و به دنبال پیداکردن یک فست فود در اینترنت است اگر این کاربر فست فود را سرچ(جستجو) کند. ولی اگر فست فود نزدیک را سرچ کند، گوگل از الگوریتم لوکال سئو استفاده خواهد کرد و نتایجی که با توجه به شاخصه‌هایی که بیان کردیم به کاربر نمایش میدهد.

۳-Prominence(برتری)

 

Prominence(برتری)این شاخصه به این معناست که هر کسب و کاری یک ویژگی خاص دارد که آن را ازبقیه متمایز میکند به طور مثال فرض کنید یک نفر در منطقه ۲ تهران مستقر است و فست فودهای مناطق ۲ را جستجو کند، موتور جستجو با توجه به شاخص‌های دیگر فقط فست فودهای مناطق ۲ را نمایش میدهد هر چند شاید از کاربر کمی دور باشد.

حالا فرض کنید ساعت ۲ بامداد کاربر سرچ میکند “فست فودهایی که الان باز هستند” یا “فست فودهایی که شب باز هستند” الگوریتم سعی میکند تا فست فودهایی را نمایش دهد که در آن بازه زمانی باز هستند و سرویس ارائه میدهند و دیگر شاخصه ها در نمایش نتایج کم رنگ تر میشوند.

برای فهم بهتر باز فرض کنید یک کاربر “بهترین فست فودها” را سرچ میکند در این شرایط برای الگوریتم نزدیکی یا مجاورت دیگر در اولویت قرار ندارد و سعی میکند تا بهترین فست فودها را به کاربر نمایش دهد حتی اگر دور باشد.

از مثالهای بالا نتیجه میگیریم که شاخص Proximity(مجاورت یا نزدیکی) را باید به عنوان یک فاکتور سیال (روان) در نظر بگیریم و تاثیر این فاکتور به عوامل مختلفی بستگی دارد که عبارتند از :

  • درخواست کاربر
  • مکان کاربر
  • مرتبط بودن درخواست کاربر
  • اهمیت و برتری کسب و کار شما

و دقیقا گوگل در الگوریتم لوکال از این فاکتورها برای رتبه بندی در نتایج استفاده می‌کند.

در این مقاله سعی کردیم تا به زبان ساده تمام فاکتورهایی که برای نتیجه گرفتن در سئو لوکال (محلی) نیاز است را بیان کنیم تا به صورت کامل با مفهوم آن آشنا شوید و امیدواریم که از مطالعه آن لذت برده باشید.

لطفا نظرات و تجربیات خود را با ما و دیگر علاقه‌مندان به اشتراک بگذارید….

منبع : MOZ

۴.۵/۵ - (۲ امتیاز)

اشتراک گذاری مقاله

با اشتراک گذاری مقاله هم به دوستانتان لطف کردید هم به ما 🙂

جدید ترین مقالات دیجیتال مارکتینگ

دوره های رایگان دیجیتال مارکتینگ

مقاله
نظرات
اشتراک گذاری
فهرست