آپدیت جدید سرچ کنسول و Rich Result Test Tool

زمان مطالعه: 2 دقیقه
3K بازدید
آپدیت جدید سرچ کنسول و Rich Result Test Tool

قابلیت تست استراکچر دیتای لایسنس تصاویر

از همین الان به بعد شما میتوانید مارک آپ لایسنس عکس های خود را هم در ابزار Rich Result Test Tool و هم در سرچ کنسول عیب یابی کنید.

امروز گوگل در توییتر گوگل وبمستر اعلام کرد هم سرچ کنسول و هم Rich Result Test Tool هر دو از استراکچر دیتای لایسنس تصاویر پشتیبانی میکنند. همانطور که در مقاله قبلی گوگل در حال گسترش Rich Result Test Tool اعلام کرده بودیم گوگل در حال گسترش این ابزار است ولی اینکه سرچ کنسول هم از این استراکچر دیتا پشتیبانی میکند خبر خوبی است.

استراکچر دیتای لایسنس تصاویر چیست؟

دنیای استراکچر دیتا ها دنیای بسیار بزرگی است که به ربات های گوگل کمک میکند تا بهتر متوجه محتوای صفحات وب شوند و گوگل با نمایش این داده های ساختار یافته که اصطلاحا به آن Rich Result یا نتایج غنی میگویند به سایت ها شانس این را میدهد تا فضای بیشتری از نتایج جستجو را به خود اختصاص دهند و همین امر موجب افزایش نرخ کلیک و ترافیک به صورت غیر مستقیم برای سایت ها میشود.

ولی استراکچر دیتای لایسنس تصاویر یکی از دسته اسکیما مارک آپ هایی است که شما میتوانید برای تصاویر خود تعریف کنید تا زمانی که کاربران در بخش images (تصاویر) گوگل عکس شما را مشاهده میکنند، اطلاعات تکمیلی هم نمایش داده شود که در عکس زیر میتوانید ببینید که استراکچر دیتای لایسنس تصاویر به چه صورتی نمایش داده میشود.

استراکچر دیتای لایسنس تصاویر چیست؟

نمایش گزارش استراکچر دیتای تصاویر در سرچ کنسول

بخش جدیدی به تب Enhancement سرچ کسنول گوگل به نام Image Licence اضافه شده که این بخش فقط به افرادی که از این اسکیما مارک آپ استفاده میکنند نمایش داده میشود که در عکس زیر میتوانید مشاهده کنید که ایرادات اسکیما تصاویر در سرچ کنسول نمایش داده شده.

نمایش گزارش استراکچر دیتای تصاویر در سرچ کنسول

البته گوگل اعلام کرده که این بخش به ابزار Rich Result Test Tool هم اضافه شده و این یکی از ۱۷ قابلیت این ابزار برای تست و آزمایش درستی کدهای اسکیما مارک آپ است.

از این به بعد میتوانیم ایرادات و مشکلات ایندکس شدن و نمایش در بخش تصاویر گوگل را با این دو ابزار شناسایی کرده و سعی در برطرف کردن آن کنید.

امیدوارم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. لطفا این مقاله را با دوستان و علاقه مندان به دنیای دیجیتال مارکتینگ و سئو به اشتراک بگذارید.

۵/۵ - (۳ امتیاز)

اشتراک گذاری مقاله

با اشتراک گذاری مقاله هم به دوستانتان لطف کردید هم به ما 🙂

جدید ترین مقالات دیجیتال مارکتینگ

دوره های رایگان دیجیتال مارکتینگ

مقاله
نظرات
اشتراک گذاری
فهرست