احتمال آپدیت ۲۰۲۰ گوگل از زبان سئوکاران بزرگ

زمان مطالعه: 3 دقیقه
3K بازدید
احتمال آپدیت 2020 از زبان سئوکاران بزرگ

گمانه‌زنی ها درباره آپدیت ۲۰۲۰ گوگل:

اخیرا نوسانات بسیار زیادی در نتایج گوگل به وجود آمده است و خیلی از وبمستران به دنبال این هستند که چه اتفاقی در هسته مرکزی گوگل در حال رخ دادن است و این در حالی است که یکی از بزرگترین سئوکاران دنیا یعنی بری شوارتز در مقاله ای در سایت شخصی خود درباره این نوسانات مقاله ای تحت عنوان زمزمه‌هایی درباره آپدیت و نوسانات نتایج موتور جستجو گوگل در ابتدای سال ۲۰۲۰ نوشته، که میتوانیم با مطالعه این مقاله متوجه شویم که تغییراتی در حال رخ دادن است.

خلاصه‌ای از مقاله زمزمه‌های آپدیت و نوسانات نتایج موتور جستجو گوگل(از زبان بری شوارتز)

اخیرا زمزمه‌های زیادی در forum های سئو و وبمستران درباره نوسانات بسیار زیاد در نتایج گوگل به چشم میخورد که تعداد بسیار زیادی اعتقاد دارند این نوسانات نوید این را میدهد که قرار است اتفاقاتی در هسته مرکزی گوگل اتفاق بیافتد و به همین دلیل است که این نوسانات ایجاد شده است.

خود بری شوارتز اعتقاد دارد که نمیتوان با اعتماد به نفس کامل این موضوع را با وجود تمام نوسانات تایید کرد ولی خوب یک سری از ابزارها این نوسانات را به وبمستران نشان میدهند که نمیتوان به سادگی از آن گذشت و شاید بتوان گفت در چند روز اخیر موتور جستچوی گوگل الگوریتم‌های خود را آپدیت کرده است اما فقط این یک حدس است!!!

همانطور که میدانیم گوگل در حال تست و بررسی نحوه نمایش فیچر اسنیپت‌ها است البته به دنبال راهکاری برای جلوگیری از کپی کردن فیچر اسنیپت‌ها نیز هست و این موضوع میتواند بر روی ترافیک ارگانیک بعضی از سایتها تاثیر بگذارد و شاید دلیل این اتفاقات همین موضوع باشد ولی از طرف دیگر نباید سقوط و افت رتبه و کاهش ترافیک سایت فوربز (یکی از سایتهای معتبر حوزه کسب و کار ) را فراموش کرد و همین میتواند دلیلی برای اثبات تغییرات و آپدیت موتور جستجو گوگل باشد.

البته همانطور که اشاره کردیم در بعضی از گروه‌های بزرگ وبمستران بسیار زیادی اعلام کرده‌اند که افت رتبه و کاهش ترافیک زیادی داشته اند.

البته بری شوارتز تعدادی جدول نیز از ابزارهای معروف حوزه سئو نیز قرار داده که نشان میدهد این نوسانات شاید فقط مربوط به تغییرات فیچر اسنیپت‌ها نباشد و باید منتظر ماند تا ببینیم واقعا آیا قراره اپدیتی اتفاق بیوفته یا نه….؟!!!

نوساناتی که در چند روز اخیر توسط شرکت‌های بزرگ در حوزه سئو معرفی شده است

۱-MOZcast

mozcast

۲-Serpmetrics

لینک سفارشی serpmetrics

۳-Rankranger

rankranger

۴-Advancedwebranking

advancewebranking

۵-Algoroo

algoroo

۶-Semrush

semrush

۷-Cognitiveseo

cognitiveseo

نتیجه گیری

تا جایی که امروز من دیدم و اطلاعات دارم هنوز سایت‌هایی که به زبان فارسی هستند هنوز نتوانستند در feature snippet شوند و شاید یکی از دلایلی که هنوز سایت های فارسی شامل این نوسانات نشده‌اند همین است ولی باز هم نمی‌توان فقط به این موضوع اکتفا کرد و باید منتظر ماند تا استاتیدی که سایت‌های قدرتمندی دارند از این تغییرات خبر دهند (هنوز در هیچ یک از گروه‌های سئو ایرانی، کسی گزارشی از نوسانات یا افت رتبه اعلام نکرده است.)

امیدواریم از مطالعه این مقاله از آکادمی راه دی ام لذت برده باشید.

لطفا اگر نوسانی در سایت خود مشاهده کردید با ما و دیگر وبمسترها در میان بگذارید….

۶ دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • ببخشید من یه سوال داشتم وقتی که مثلا ما یه تغییر خیلی زیاد در رتبه هامون میبینیم بعدش میفهمیم که مثلا الگوریتم های گوگل بروزرسانی شدن اینطور موقع ها چیکار باید بکنیم تا این افت رتبه ای که داشتیم بر طرف بشه ؟

    پاسخ
    • سلام رضا جان
      ببین این نکته ای که میگی واقعا موضوع خیلی سختیه ولی برای اینم یه سری راهکار شاید باشه ببین تو همین مقاله تو آکادمی راه دی ام احتمال آپدیت ۲۰۲۰ گوگل از زبان سئوکاران بزرگ در این مقاله یه سری لینک قرار داده شده که مثلا یکی از این لینک‌ها MOZCast هستش که ترافیک کل دنیای وب رو نشون میده که از اونجا میتونید تغییرات رو بفهمید ولی برای اینکه بخوای جلوگیری کنی فقط میتونم بگم تمام کارای سایت رو اصولی انجام بده طبق آخرین تغییرات چون سایتهایی تحت تاثیر قرار میگیرن که فقط با حقه میخوان بیان بالا و اگر اپدیتی انجام شد باید صبر کنی تا سئو کارای بزرگ چک کنن و بفهمن که چه دلیلی داشته و بهترین راه اینه که تو توییتر دنبالشون کنی تا زودتر بفهمی

      پاسخ
  • خیلی ممنون عالی بود

    پاسخ
  • خداقوت مهندس تیموری کماکان هنوز وب سایت های ایرانی نتونستند در فیچر اسنیپت قرار بگیرند ؟ اگر امکانش هست یه توضیحی راجب این موضوع بدید مرسی

    پاسخ
    • سلام خانم اکبری سپاس از حسن توجه شما
      ببینید یک سری از قابلیت ها و کدهای اسکیما برای ایران و یا بهتر بگم زبان فارسی هنوز فعال نیستند و feature snippet هم جزو همین داده های ساختار یافته است و گوگل اعلام کرده در حال تست این قابلیت ها بر روی زبان های آسیای شرقی مثل زبان کره ای است و حالا به دلیل تحریم ها و شرایط دیگر زبان فارسی هنوز در اولویت نیست ولی امیدواریم این اتفاق هر چه زودتر رخ دهد تا وب فارسی هم رو به غنی شدن برود.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

اشتراک گذاری مقاله

با اشتراک گذاری مقاله هم به دوستانتان لطف کردید هم به ما 🙂

جدید ترین مقالات دیجیتال مارکتینگ

دوره های رایگان دیجیتال مارکتینگ

مقاله
نظرات
اشتراک گذاری
فهرست